Verrijking in de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rach_el
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-11-23

Verrijking in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 10:36

Hoihoi, nu in verband met het enorm natte weer staat mijn paardje iets meer op stal dan ik eigenlijk wenselijk vind. Ik zoek eigenlijk dingen die ik in de stal kan leggen of zetten om te veel verveling tegen te gaan, ik ben benieuwd of jullie hier nog leuke ideeën voor hebben of hoe jullie dit doen.
Ook dingen die we kunnen doen of trainen in de stal of schuur zijn heel welkom in verband met geen droge bak om te gebruiken op het moment.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Verrijking in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:40

Clicktertraining is perfect voor in een kleine ruimte. Leren flemen op commando, ja en/of nee schudden, omdraaien etc.

Als je stro hebt als bodembedekking kan je kleine stukjes wortel/appel verstoppen in de box, dan hebben ze wat uit te zoeken.

En verder, als je de kans hebt meerdere keren kort iets doen ipv 1x lang, dat breekt de dag wat meer

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Verrijking in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:44

Snuffelmat, handje brokjes door het hooi heen, hooiblok of een hooiballetje vullen met lekkere dingen

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:45

Je zou een jollybal kunnen ophangen of een teddybeer. Op pinterest staan ook leuke dingen!

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Verrijking in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 12:17

Snoepjes of stukjes wortel verstoppen, wat wilgetakken door het hek vlechten (als dat er is), een bal ophangen of een grote bal neerleggen, een voerpuzzel of voermat maken.
En het speelgoed af en toe afwisselen, anders gaat het vervelen.