Ietwat stress over de vorst komende week

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:23

Dat is goed nieuws +:)+

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:37

Oh fijn zeg!

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:47

Ja ze is echt wel 2 dagen heel slecht geweest. Gisteren hebben ze niet echt buiten kunnen staan. Vandaag was het achterste weiland goed en heb ik meerdere kruisjes geslagen en gevraagd of er gezorgd kon worden dat ze heel bleven.

Toen ik erheen liep was mijn lieve kleine MiniMeut (sunny dus) al zo druk als wat en stoof het weiland in. Ziva werd groots en bij elke handeling voor loslaten deed ze de move alsof ze weg zou stuiven.

Gelukkig viel dat mee!

Ik was ook blij te zien dat ze weer redelijk ruim en rad liep en niet aan alle kanten afbrak.

Het blijft toch een ding als je niet weet waar je goed aan doet

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:45

Vanmiddag was het wel heerlijk weer zeg. Zon, windstil en 4 graden op een mooi pak sneeuw. Had helaas een zakelijke afspraak, anders wist ik het wel. Hopelijk is de sneeuw de komende dagen nog goed om op te rijden.

En daarna weg met de sneeuw. Helaas 1 of 2 dagen regen, maar volgens mij wordt het daarna best mooi weer.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:06

Afbeelding

Wij zijn er wel klaar mee :+ Het erf af is lastig, sommige delen zijn heel glad. De bak is keihard en besneeuwd, daar stappen we maar wat rond. Heb nog liever dat natte, dan kan ik tenminste nog longeren :=

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:16

Oh wat fijn gabbergirl dat ze weer goed loopt.

Het blijft lastig. De mijne mocht vandaag niet de wei op omdat ie voor ijzers heeft. Maar hij heeft wel verlengde zooltje dus een soort sneeuw beslag.
Op de paddock liep ie prima, geen last van sneeuwklonters.

Ik zag later dat z’n voorhoeven vol stront zaten… blijkbaar een effectieve remedie tegen sneeuwklonters. Achter staat ie zo wie zo blootsvoets.
Ging er in elk geval lekker mee door de grote paddock. Tot dat ik mij realiseerde dat in die paddock een mega ijsplaat zit.. heb hem toen veiligheidshalve toch maar even in een andere paddock gezet 8)7

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:14


Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:31

Tuurlijk kunnen we er ook nog wel bij hebben :=

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:34

Oh kom op zeg ;(

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:54


SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:56

Lekker dan… hoop dat er geen (grote) schade ontstaat.

Moet wel een beetje lachen om de voorspelde code oranje.
Gisteren was het een puinhoop op de zuid Limburgse wegen. 400 km file op de snelwegen volgens de diverse nieuwskanalen, auto’s die de heuvels afgleden, ongelukken bij de vleet, strooiwagens en sneeuwschuivers die sneeuwval niet bijhielden, maar verder dan code geel kwam het knmi niet.
Bij de buren net over de grens gold code paars, het equivalent van code rood.
Nu gaat het in de Randstad waaien en nog voordat de wind aanzwelt spreekt men al over code oranje.

De verklaring voor code geel was trouwens ook hilarisch. Men kijkt alleen naar de intensiteit waarin het valt niet naar de hoeveelheid die er al ligt :?

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:09

SjonnieZ schreef:
Oh wat fijn gabbergirl dat ze weer goed loopt.

Het blijft lastig. De mijne mocht vandaag niet de wei op omdat ie voor ijzers heeft. Maar hij heeft wel verlengde zooltje dus een soort sneeuw beslag.
Op de paddock liep ie prima, geen last van sneeuwklonters.

Ik zag later dat z’n voorhoeven vol stront zaten… blijkbaar een effectieve remedie tegen sneeuwklonters. Achter staat ie zo wie zo blootsvoets.
Ging er in elk geval lekker mee door de grote paddock. Tot dat ik mij realiseerde dat in die paddock een mega ijsplaat zit.. heb hem toen veiligheidshalve toch maar even in een andere paddock gezet 8)7


Dit had ik ook daarom kon ze ook lekker naar buiten. Hoeven vol stront met ijzers is het beste hahahahhaa

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 03:58

Hier toch blij dat we ze elke winter zonder ijzers zetten voor 2 of 3 maanden. We waren dit jaar laat en precies vorige week maandag op de eerste vorstdag werden ze ijzerloos. Heel fijn in verband met de verharde paddock. Begin maart krijgen ze weer ijzers.
Hier hebben ze de afgelopen 2 dagen weer heerlijk op de weide gelopen. De vorst is hier weer weg nu en geen sneeuw dus weer in paddock terug. Hopelijk morgen rit met 2 span en dan moeten ze de storm maar weer afwachten pfffff

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 04:22

Snap ik. De mijne was voorheen (in de winter) ook volledig ijzerloos maar ging helaas voor anders/verkeerd belasten. Dus nu ijzers met zooltjes op advies van de DA.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 07:34

Zo fijn als dat kan! De mijne schraapt helaas zijn voeten stuk tot hij niet meer zonder pijn kan lopen dus dat zit er hier helaas niet in. Anders had ik hem wel helemaal van zijn ijzers getrokken denk ik.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:00

Oh fijn zeg..sneeuw weg komt er storm..iets met van de regen in de drup. Ben wel toe aan ontdooide grond en minder diepvries buiten.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:02

Hier in het westen is het toch ook weer wit. Ben blij dat ik de kalkoenen onder mn paard heb laten zitten. Dan nog maar een dag scheef staan. Breekt ie in ieder geval niet zn benen op de gladde straatjes. 8)7

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:21

Hier is toch weer de nodige sneeuw gevallen vannacht. Elke keer als ik ga slapen is het een eind weg en als ik wakker word is de wereld weer wit :x

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:25

Je kan beter sneeuw hebben dan regen en dat opvriezen. Deze winter ondanks de kou is het hier voor de paarden in Zweden een stuk beter te doen met sneeuw dat niet opvriest. Vorig jaar met oud en nieuw echt spannend omdat ze alle kanten opgleden...net bambi's. Je kunt wel iets met hoefschoenen doen als het echt glad is of ijzers met pinnen maar dat is Nederland niet nodig voor die paar dagen.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:33

Mijn ponys vinden dit weer heerlijk idd en ik ook. Alleen minder dat ik straks met de fiets post moet rondbrengen. Maar voor m'n humeur vind ik dit weer 100 keer beter dan regen

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:29

Nu gaat het hier wel, maar zie wel op tegen maandag, dan zet de dooi in met veel regen die niet weg kan....

Nu is het nog even prima

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ietwat stress over de vorst komende week

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:48

Ik vind het wel genieten nu.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:28

Ik ben alle vormen van water even zat, of het nu water, bevroren water of gepofte water is, van alles is het momenteel teveel ;)

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:52

Mer1980 schreef:
Ik ben alle vormen van water even zat, of het nu water, bevroren water of gepofte water is, van alles is het momenteel teveel ;)

:o?

Ik wil wel popcorn in de wei :j

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:12

Ik zou gewoon graag droog weer willen. Geen vorst, geen sneeuw, geen regen… Gewoon ouderwets droog weer ;(

Onder de sneeuw ligt hier veel ijs, en de smeltende en dan weer bevriezende sneeuw is spiegelglad. Paard vandaag maar weer gestapt in de grote bak, dat is nog niet heel jofel maar goed. Ze moet toch bewegen.. Ze gleed een paar keer uit over ijs onder de sneeuw, dat maakt het zo link.
Afbeelding