Stroomgenerator?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Stroomgenerator?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 23:23

Hoi,
Ik heb geen stroomvoorziening op mijn weide. Nu las ik al over stroomgenerator, maar kon geen hele recente berichten vinden op bokt.

Heeft iemand dit op de weide en waarvoor gebruik je het dan voornamelijk?

Zou ik het ook 24/7 kunnen gebruiken voor een drinkbak verwarmer voor mijn kippen als het weer eens gaat vriezen?

En vooral, welke generator kies ik best?

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Stroomgenerator?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:27

Ik zou eerder de hoek van de accu's en vijverbeluchters. in duiken maar snachts drinken kippen niet.. dus savonds met hok dicht doen bak op de kop en smorgens een fles water mee van thuis..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 23:49

snorkel1986 schreef:
Ik zou eerder de hoek van de accu's en vijverbeluchters. in duiken maar snachts drinken kippen niet.. dus savonds met hok dicht doen bak op de kop en smorgens een fles water mee van thuis..

Met die vriesweek die we gehad hebben was het echter door de dag ook bevroren. En ik werk in ploegendienst, kan dus als ik vroege heb niet smorgens al even water gaan geven en ijs weghalen. Dat kan ten vroegste pas na mijn werk helaas.

Hok gaat ook niet dicht :) . Heb een goed afgesloten ren. Zelfs de teckels van weidegenoot geraken er niet in.
In de zomer slaapt 1 cochin en 1 haan ook graag bovenop een balk. En de andere kippen gaan wel in het hok.


Daarnaast gaat mijk vraag niet alleen over het warmhouden van drinkbak voor kippen :)