Pony verliest elk jaar zijn voorpluk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaxEnHenkie
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 13:33

vilheide schreef:
Casarell schreef:
Weet je of je pony iets onder de leden heeft?
Ik vind het een leuk stoer dier om te zien, maar vind hem niet gezond ogen.

Zo op de foto's te zien is die aardig aan de dikke kant maar daar heeft het uitvallen van de voorpluk volgens mij weinig mee te maken. Denk dat het net als bij de mijne genetisch bepaald is.



Pony heeft problemen gehad met weerstand, inmiddels is dat verholpen en is hij kern gezond. Zijn oudere foto's, hij is heel dik geweest, inmiddels meer onder controle, maar verschilt wel per zomer/winter tijd. Ik zie alleen niet hoe een tekort aan iets een keer per jaar de voorpluk laat verdwijnen? Moet de voorpluk dan niet wegblijven?

Afbeelding


MirandaMalik schreef:
Mijn shet kreeg een dunne voorpluk toen er te weinig stroom op de draad stond en hij eronder stond te grazen. :=
Maar dat was makkelijk op te lossen. }>

Gelukkig doet hij dat niet haha :P

grace1989
Berichten: 819
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:28

Ik herken het een beetje.
Bij mijn paard verharen haar voorpluk én manen mee met verharen in het najaar.
Gelukkig de staart niet en is deze heel mooi.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Pony verliest elk jaar zijn voorpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:19

Zoals ik al zei zit het bij mijn paard echt in zijn lijnen. Dit komt bij hem van vaders kant. Nu weet ik niet of je weet wie de ouders van je paard zijn want anders zou je dat eens kunnen uitzoeken.

MaxEnHenkie
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 17:59

vilheide schreef:
Zoals ik al zei zit het bij mijn paard echt in zijn lijnen. Dit komt bij hem van vaders kant. Nu weet ik niet of je weet wie de ouders van je paard zijn want anders zou je dat eens kunnen uitzoeken.

Helaas onbekend, probeer al een tijdje achter zijn verleden, fokker en ouders te komen, zonder geluk