Verhuizen of niet..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:09

Ja ik ben zelf ook een aantal keer gewisseld naar eerdere stallen, meestal met goede verhoudingen vertrokken en ook weer welkom. De redenen varieerden maar er was eigenlijk met terugkomen nooit een issue.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 14:25

Ik ben bij me oude stal heel goed weg gegaan met ook gezegd te hebben dat ik misschien terug wil komen als het me noet beviel. Dat mocht ten alle tijde zei hij toen. Ik les er nog wekelijks en rij er nog wedstrijden. Dus zie de staleigenaar met regelmaat en hij is altijd vriendelijk.

Vandaag kwam ik erachter dat ik op mijn huidige stal op zondag zelf buiten en binnen moet zetten, wat niemand doet dus hij staat daar in zn uppie. En de halsters worden niet afgedaan als je het zelf niet doet. Ik heb een bommetje van een paard omdat hij nu al 3 dagen niet buiten is geweest.

Met mijn man overlegd en besloten terug te gaan. Lekker dichtbij en bekend voor paard en mij. Hij had daar genoeg vriendjes. Ik weet wat ik daar heb en wat ik er mis.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:29

Goed zo!!

En als je nou echt met (of beter gezegd: zonder ;) ) oppas zit, mag je mij gerust een PB doen, hoor, ik woon dichtbij...

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:34

Zo, blij dat je daar terug terecht kan. Jammer dat het zo tegenviel. Veel succes TS!

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:07

Herkenbaar hoor het kan zo’n zoektocht zijn! Voorlopig lekker terug naar de oude stek en ondertussen rustig blijven rondkijken.
Wanneer kan je weer terug?

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:57

Goede beslissing!

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 22:34

Vandaag de stalbaas gesproken van de oude stal. Ik was meer dan welkom om weer terug te komen. Hij had nog een stal vrij. Meteen hele leuke reacties van stalgenootjes die blij waren dat ik terug kwam.
Vandaag op die stal wedstrijd gereden en paardje was helemaal relaxed in tegenstelling tot de stal waar ik nu sta.

Ze krijgen overigens maar 1x hooi en 2x brok. Ik heb zo'n medelijden met die paarden daar..

Wil er zsm weg denk eind volgende week als dat kan.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:36

Fijn dat je weer terug kan. Hopelijk snel verhuizen. Houd ons zeker op de hoogte!

Edit: Werd er niet beloofd op de huidige stal dat ze 3x hooi kregen? Of heeft die persoon gewoon gezegd dat ze 3x eten krijgen (waarvan 2x dus brok/krachtvoer)? In geval van laatste, jammer hoor dat ze dat dan op die manier doen

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 00:08

Op zich is een verhuizing natuurlijk altijd belastend, maar een verhuizing terug naar een bekende plek is natuurlijk veel minder heftig. Dat scheelt misschien ook weer in de gedachte van nogmaals verhuizen.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 00:21

Fijn dat je terug kan!
Vervelend dat het tegen is gevallen. Maar je hebt het wel geprobeerd en weet nu meer wat je hebt, en dat is ook wat waard.
Je gaat nu waarschijnlijk rustiger op die stal staan dan je eerst deed.
Goed dat je het hebt besproken en leuk dat de reacties positief zijn!

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:06

Lekker hoor, fijn vooruitzicht. Dichtbij huis is ook zo super fijn. En je paard zal makkelijk omschakelen. Tof dat het ook zo snel geregeld kan worden. Ik ben gewend aan wachtlijst ellende. Dan is dit lekker zorgeloos!

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:33

Fijn dat het goed heeft uitgepakt en straks weer op je vertrouwde plekje.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 23:13

Vandaag verhuisd. Hij liep de stal in alsof hij nooit was weggeweest. Zo relaxed. Hij had 3 dagen stil gestaan maar met longeren was het koppie omlaag en ontspannen. Zelfs met rjde savonds 0 schrikreactie gehad. Ik heb weer een heel ander paard.
Helaas is de stal ezig met een nieuwe bak aanleg, waardoor de paarden tijdelijk niet buiten gezet worden. Gelukkig kan ik zelf veel doen nu het dichtbij is en straks kunnen ze lekker de wei op.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:23

Fijn dat je terug bent op je oude stal zeg. Balen dat ze niet buiten kunnen, dat is wel heel erg jammer voor je paard.. Zal het lang duren, die werken?

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 10:42

Hebbe wij geluk. Vanaf vandaag gaan de paarden weer naar buiten. Hij mocht meteen mee in zijn oude groep en het was meteen goed en spelen met zijn oude vriendje.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:46

Wat een fijne update dat het meteen goed ging en hij zijn oude maatje nog heeft.
Deze verhuizing zal hem geen moeite kosten, integendeel.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:24

Fijne update! Het zal misschien altijd blijven kriebelen maar voor nu lekker weer genieten van je paard dichtbij!

Er is altijd wel wat :j , al was het maar omdat je paard iets kan gaan mankeren waardoor er opeens toch andere zorg/voerbeleid nodig is en dat dan wel of juist niet kan worden gerealiseerd op de plek waar je in pension staat.
Voor mij reden om dus nu ik geen paarden meer heb ook paardloos te blijven.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:26

Super, wat een opluchting en gemak!

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:42

Wat een vreselijk voerbeleid had je daar en wat erg dat daarover gelogen is.

Wat ik niet begrijp… lessen die beperkend zijn in gebruik binnenbak en uitrijmogelijkheden die tegenvallen, dat is toch van tevoren inzichtelijk te maken? Je kan daar toch de boel verkennen? Paar keer erheen gaan op verschillende dagen, met klanten praten voor je verhuist.

En op zondag zelf buitenzetten is op veel stallen zo, heb je daar zelf niet naar gevraagd of is daar ook over gelogen?

Het verbaast me soms dat dingen tegenvallen op stallen die van tevoren bekend hadden kunnen zijn.

Gelukkig kon je terug naar je oude plek! :)

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 08:43

LadyFiesta schreef:
Wat een vreselijk voerbeleid had je daar en wat erg dat daarover gelogen is.

Wat ik niet begrijp… lessen die beperkend zijn in gebruik binnenbak en uitrijmogelijkheden die tegenvallen, dat is toch van tevoren inzichtelijk te maken? Je kan daar toch de boel verkennen? Paar keer erheen gaan op verschillende dagen, met klanten praten voor je verhuist.

En op zondag zelf buitenzetten is op veel stallen zo, heb je daar zelf niet naar gevraagd of is daar ook over gelogen?

Het verbaast me soms dat dingen tegenvallen op stallen die van tevoren bekend hadden kunnen zijn.

Gelukkig kon je terug naar je oude plek! :)


Ik heb zeker rondgevraagd op de stal en op google maps gekeken naar buitenrondjes. Die waren er vollop zei iedereen en dat leek ook zo. Maar de weggetjes die ik dacht leuk te zijn reed veel verkeer of waren afgesloten. Er stonden overigens maar 6 anderen.

Qua lessen werd verteld dat hij altijd in de buitenbak lesde en dat daar licht was. Wat bleek het licht was kapot waardoor hij in de binnenbak springles gaf en ik er niet bij kon rijden.

Binnen en buitenzet service zat erbij heb ik naar gevraagd. Klanten die zette hun paarden niet buiten want dat was zielig met een beetje wind of regen en mijn paardje wordt niet echt happy van alleen buiten staan. Gelogen is een groot woord, maar verzwegen kan je wel zeggen.

Maargoed daarom ook terug gegaan naar een plek wat ik ken. Ik weet wat ik wel en wat ik niet heb. Mijn paard geeft aan het hier prima te vinden. Zelfs mijn stiefdochtetje kon er zo op weg rijden gisteravond. Geen spanning, geen bok, niets. Een en al ontspanning en relaxen. We hebben het elders geprobeerd, gelukkig was de laatste stal maar kort.
Gewoon weer 3x per dag een berg hooi en zelf nog bijgeven. Elke ochtend lekker in een grote groep op de paddock waar hij zn energie kwijt kan en ik kan 2x per dag gaan.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:07

Heel fijn TS!
Dat zal een hoop rust geven nu.

Jadero
Berichten: 25
Geregistreerd: 25-09-23

Re: Verhuizen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:14

Wat fijn dat je paard het weer naar z'n zin heeft. Soms moet je helaas concessies doen als er niks anders is.
In mijn omgeving is het dezelfde ellende. Ik ben bij toeval op een 24/7 buiten plek terecht gekomen maar anders had ik ook concessies moeten doen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:05

Ts

Mocht je ooit weer weg willen, spit deze eens helemaal door staan echt wel goede dingen tussen en soms biedt een particulier zich aan…tussen de regels door

[ED] Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27


Is jammer dat bokt nog steeds zo hamert op lang buiten ik kom uit de randstad zonder wei, of weinig buiten en in de winter niet.
Ben ooit naar stal verhuisd met in de winter 4 uur paddock en die beesten waren na uurtje wel zat want er was geen hooi
Uiteindelijk werd 4 uur 1.5-2 uur want de stal ging van 10 naar 36 paarden omdat ik zwanger werd en ging samenwonen moest ik verhuizen wat ik niet wilde want ik vond het er goed.
Alle luxe voor mij en betaalde extra services

Effin ik kwam in jouw omgeving terecht en sta alweer bijna 9 jaar bij een particulier volgens bokt-regels super stal
Elke dag buiten en onbeperkt ruwvoer….echt onbeperkt…. Geweldige stal houdster die altijd voor je klaar staat.

Is mijn paard gelukkiger nu ze elke dag buiten komt geen idee, is ze rustiger nee ze blijft onvoorspelbaar, onbetrouwbaar…. Altijd scherp en alert.
Donker rijden is niet leuk en met wind ook niet maar ja gister viel ik er ook af na spontane bok sessie……vreugdebokjes

Je doet het goed en mocht je ooit weg willen spit mijn topic eens door