Elke dag naar je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Elke dag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:40

Ik heb dezelfde keuze gemaakt. Mijn paarden staan momenteel ook op dik een half uur enkele reis. Dat houdt gewoon in dat ik er niet dagelijks naartoe kan. Niet alleen tijd technisch, maar ook financieel. Brandstof is helaas niet gratis. Ze vinden het super fijn wanneer ik er ben. Maar als ik er niet ben komen ze niets te kort. Ze staan op een waanzinnig fijne plek met grote schuilgelegenheid, 24/7 buiten, onbeperkt ruwvoer in een klein, rustig groepje. Ze hebben alles wat ze nodig hebben. Dat vind ik bij mij in de buurt gewoon niet. Dus dan liever iets verder weg en ze wat minder vaak zien.

djengo
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:49

Ik ging soms wel meerdere keren op een dag naar mn paard. Nu was het voor mij maar een kleine 10 minuten rijden of op op de fiets. In principe 7 dagen in de week. Maar ik kan me voorstellen als je pard wat verder weg staat dat je een of twee dagen overslaat als hij goed verzorgd wordt.

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:59

Hoewel hij nu sinds kort in kuddeverband 24/7 buiten staat ga ik nog steeds elke dag. We rijden actief en ik geef hem als ik er ben zijn vitalbix. Ik zou een dagje over kunnen slaan, en het idee van een vrije avond lijkt me heerlijk, maar eerst moet hij nog wat meer gesetteld ijn in de kudde. Ik controleer hem nu nog extra op wondjes en schade aan dekens etc ivm de recente introductie.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:59

Mrs_Midnight schreef:
In principe ga ik elke dag, maar juist omdat ik weet dat hij in al zijn behoeften is voorzien vind ik het minder erg als het een keertje echt niet lukt. Ik vind het ideaal.

Dit. Paard staat wel op 5 min. met de auto dus ik heb er ook zo als het moet.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:00

Veel dezelfde verhalen als bij ons. 50 km enkele reis, maar een hele fijne plek. Inmiddels mama van 2 schatjes (2,5 en 10 maanden) en 4 dagen werk in de week, dus ik moet mijn tijd verdelen. Heb Joy vorig jaar dichterbij huis gehad, maar daar was ze erg ongelukkig en dat uitte zich in afvallen en een constante stress/paniek modus. Dus weer terug verhuist en ze voelt zich top! Een paar lieve mensen die me helpen die ik af en toe een kleinigheidje geef/mee uit lunchen neem als bedankje. Zonder hun moet ik Joy verkopen. Zo doen we het nu al een jaar en dat gaat prima. Heb me ook wel schuldig gevoeld hoor, maar als ik zie hoe blij Joy is, hebben we het zo prima voor elkaar. :j