Paddock paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 17:29

Lindsey_99 schreef:
Niet te benauwd zijn om de breedte van de paden te varieëren bij maar 1 paard en pony.
De tracks bij ons lopen tussen bomen door en het smalste deel is iets van 1,5 meter. Ik kan er net met de tractor door.
Het breedste deel 4 meter en de rest alles ertussen, maar net hoe het uitkomt. Zolang het waar kan maar breed genoeg is, is een stukje wat smaller is geen probleem. Hier lopen 2 shetten en een Tinker. Bij meer paarden is het niet zo handig, maar voor 2 of 3 komt het minder nauw.


Dat is inelkgeval fijn want dan kan ik prima wat smaller gaan want ze zijn toch altijd bij elkaar dus dan hoeven er niet 2 paarden langs elkaar maar kunnen ze gwn achter elkaar lopen maar wel dat ze nog kunnen omdraaien zeg maar

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Re: Paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:14

Zou de paden wanneer mogelijk toch graag wat breder hebben . Niet zozeer ivm elkaar passeren, maar wel als ze eens gaan liggen en/of rollen. Dan zitten ze zo in de draden met hun benen .

Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 19:30

Gombal schreef:
Zou de paden wanneer mogelijk toch graag wat breder hebben . Niet zozeer ivm elkaar passeren, maar wel als ze eens gaan liggen en/of rollen. Dan zitten ze zo in de draden met hun benen .


Dat is waar! Ik zal even vragen hoeveel prikpaaltjes we hebben dan kan ik met prikpaaltjes even uitzetten en kijken hoeveel wei er dan nog over is. En anders moet ik misschien het gras maar gwn opgeven en wat meer aan de hand grazen. Want de kleine pony is echt heel dik dus wil ik dat ook hij ook in de wei meer beweegt.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:33

Het is echt wel een klein stukje, qua m2 nog geen bak. Ik denk dat je te weinig ruimte overhoud om een PP te maken.

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:52

Super leuk dat je dat wilt hoor je paardjes.

Ik han nuwt zo mooi tekenen maar zoiets kun je doen

Ik zou de paden 2 meter en sommige stukjes kunnen nog wel wat smaller. Er lopen maar 2 paardjes die elkaar goed kennen en op deze manier ook elkaar uit de weg kunnen gaan

Geel is zand
Rood is bestrating
Groen is een eetbaar bosje en een eetbare haag.
Donker blauw zijn je hooi punten.
Kun je een bak neer zetten of een paal met op verschillende hoogtes de mogelijkheid om er een net aan vast te knopen.



Afbeelding

Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 20:01

monsera schreef:
Super leuk dat je dat wilt hoor je paardjes.

Ik han nuwt zo mooi tekenen maar zoiets kun je doen

Ik zou de paden 2 meter en sommige stukjes kunnen nog wel wat smaller. Er lopen maar 2 paardjes die elkaar goed kennen en op deze manier ook elkaar uit de weg kunnen gaan

Geel is zand
Rood is bestrating
Groen is een eetbaar bosje en een eetbare haag.
Donker blauw zijn je hooi punten.
Kun je een bak neer zetten of een paal met op verschillende hoogtes de mogelijkheid om er een net aan vast te knopen.

Ziet er ook leuk uit! De hooi punten doe ik denk ik wel anders maar dat komt ook omdat jullie het met een lucht foto moeten doen! Maar heel fijn dat jullie meedenken door een tekening te maken helpt mij ook heel erg!



[ [url=m/Yo99K7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lindsey_99
Berichten: 2489
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:10

Gombal schreef:
Zou de paden wanneer mogelijk toch graag wat breder hebben . Niet zozeer ivm elkaar passeren, maar wel als ze eens gaan liggen en/of rollen. Dan zitten ze zo in de draden met hun benen .


Ze rollen en slapen hier meestal op de 2 zandpaddocks. Daar is ruimte zat om te rollen. Rollen doen ze niet op de tracks, daar staan ze wel vaak te tukken, en dan op de bredere tracks, en de shetjes liggen er wel eens te slapen, maar dat past met gemak. Een smal stukje track van een aantal meters is geen probleem, als de rest breder is. Op een smal stuk gaan ze echt niet rollen, ze zijn niet suf.

Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Re: Paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 21:32

Ik heb net dit even gemaakt. Het zwarte zijn de paden het roze de hooipunten en het blauwe wil ik dan een snackhoekje met kruiden zoals brandnetels maken of en struikje ofz neer zetten. Maar het is ook nog zien of het ook echt past.

En niet zijn altijd alle hooipunten gevuld maar ik wil een beetje afwisselen.

Afbeelding

Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 23:06

Myponys1 schreef:
Ik heb net dit even gemaakt. Het zwarte zijn de paden het roze de hooipunten en het blauwe wil ik dan een snackhoekje met kruiden zoals brandnetels maken of en struikje ofz neer zetten. Maar het is ook nog zien of het ook echt past.

En niet zijn altijd alle hooipunten gevuld maar ik wil een beetje afwisselen.

[ [url=m/UH8R3g.png]Afbeelding[/url] ]



Iemand die mijn nu al kan zeggen dat het niet gaat passen? Ik wil de paden 2 meter maken en als het kan breder. Schilt mij dan een hoop gedoe met prikpaaltjes zetten:)

Anders zou t ook wel kunnen zonder kronkelpad maar vind dat er altijd zo leuk uit zien

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:16

Wil je nu alleen prikpaaltjes neerzetten? Is de grond daar nu niet veel te nat voor of valt dat mee bij jullie?

Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 10:55

Celebi schreef:
Wil je nu alleen prikpaaltjes neerzetten? Is de grond daar nu niet veel te nat voor of valt dat mee bij jullie?


Meer even een paar neerzetten om te kijken kwa ruimte de paarden komen er nog niet op eerst moet de grond droog worden.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:55

Dan zou ik zeggen, gewoon aan de slag gaan. Kost je een middagje puzzelen en wandelen maar dan weet je het ook.

Myponys1
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 10:57

Celebi schreef:
Dan zou ik zeggen, gewoon aan de slag gaan. Kost je een middagje puzzelen en wandelen maar dan weet je het ook.


Ja prc en dan kan ik dan kijken hoe we het met de bodem doen want ik wil wel dat ze er ook in de winter op kunnen zelfs als het maar op de helft kan bijvoorbeeld. En kan ik bij andere ideeën op doen.

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:46

Lindsey_99 schreef:
Gombal schreef:
Zou de paden wanneer mogelijk toch graag wat breder hebben . Niet zozeer ivm elkaar passeren, maar wel als ze eens gaan liggen en/of rollen. Dan zitten ze zo in de draden met hun benen .


Ze rollen en slapen hier meestal op de 2 zandpaddocks. Daar is ruimte zat om te rollen. Rollen doen ze niet op de tracks, daar staan ze wel vaak te tukken, en dan op de bredere tracks, en de shetjes liggen er wel eens te slapen, maar dat past met gemak. Een smal stukje track van een aantal meters is geen probleem, als de rest breder is. Op een smal stuk gaan ze echt niet rollen, ze zijn niet suf.


Dan heb ik een heel suf paard