Van geel naar wit paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 20:59

Nadat ik vandaag EINDELIJK mijn paard heb kunnen wassen, is het duidelijk dat de vlekken op zijn achterbenen niet zo makkelijk weggaan, alsook de gele gloed op zijn flanken. Ik heb de bianco wash van cavalor geprobeerd, alsook de yellow out van cowboy magic. Die laatste werkte redelijk goed, overal op zijn lichaam is hij nu wit, behalve op de eerder genoemde plaatsen. Scheren is echt de allerlaatste optie, dus ben ik op zoek naar ervaren witwassers :p
Misschien belangrijk: hij is niet zilverwit, eerder crèmewit

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:11

Ik gebruikte zeep van de lidl voor mijn schimmel.
Werd ze mooi wit van.

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding


De geel oranje variant

Afbeelding

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:17

Voor staart en manen: eerst gewone shampoo voor het ergste vuil, daarna groene zeep en daarna zilvershampoo (zoals de yellow out) en minimaal 10 minuten in laten werken. Deze combinatie krijgt vrijwel altijd alles wit icm warm water. Op het lijf gebruik ik geen groene zeep, maar je zou het voorzichtig op kleinere plekken kunnen proberen misschien?

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:40

Badedas, zilver shampoo van de action, vloeibare zeep van de Jumbo (gele fles), mint en teatree Shampoo van NAF.
Goedkoop of duur, je moet kijken wat voor jou werkt.

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:40

XladyX schreef:
Voor staart en manen: eerst gewone shampoo voor het ergste vuil, daarna groene zeep en daarna zilvershampoo (zoals de yellow out) en minimaal 10 minuten in laten werken. Deze combinatie krijgt vrijwel altijd alles wit icm warm water. Op het lijf gebruik ik geen groene zeep, maar je zou het voorzichtig op kleinere plekken kunnen proberen misschien?


Het zijn de achterbenen die het ergst zijn, dus daar kan ik het eventueel nog wel proberen. De yellow out kreeg met 2 minuten weken al heel wat gedaan van zijn staart!

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:41

MallyBelly schreef:
Badedas, zilver shampoo van de action, vloeibare zeep van de Jumbo (gele fles), mint en teatree Shampoo van NAF.
Goedkoop of duur, je moet kijken wat voor jou werkt.


Ik heb sowieso zilvershampoo’s van de kruidvat staan, maar de yellow out is wel een pak feller vind ik. Die van NAF kan ik nog wel testen!

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:42

evilginger schreef:
MallyBelly schreef:
Badedas, zilver shampoo van de action, vloeibare zeep van de Jumbo (gele fles), mint en teatree Shampoo van NAF.
Goedkoop of duur, je moet kijken wat voor jou werkt.


Ik heb sowieso zilvershampoo’s van de kruidvat staan, maar de yellow out is wel een pak feller vind ik. Die van NAF kan ik nog wel testen!

Die van de kruidvat idd deed niks op mijn paard.

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:44

MallyBelly schreef:
Die van de kruidvat idd deed niks op mijn paard.


Ik heb specifiek die van Syos gekocht, omdat ik altijd tevreden ben van dit merk, maar dat paars is een stuk lichter dan de yellow out. De yellow out heeft de paarse tint van haarverf dus die is zeker straffer

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:46


Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:54

https://nicehorses.nl/shop/shampoo/zilver-shampoo/
Ik ben tevreden met deze. Ook de cowboy magic doet het altijd goed.
Afbeelding

Je moet wel blijven wassen tot het echt "roze" wordt en niet nogsteeds geel. Als het roze wordt heb je het letterlijk tot de huid gewassen. Doe je dat niet wordt het ook niet wit

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:58

Kabayo schreef:
https://nicehorses.nl/shop/shampoo/zilver-shampoo/
Ik ben tevreden met deze. Ook de cowboy magic doet het altijd goed.
[ [url=m/sNpSEW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet wel blijven wassen tot het echt "roze" wordt en niet nogsteeds geel. Als het roze wordt heb je het letterlijk tot de huid gewassen. Doe je dat niet wordt het ook niet wit


Dat is wel een goede tip. Ik heb daarstraks echt al goed zitten schrobben, maar op die plaatsen nog niet goed genoeg

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:16

Driehoek groene zeep.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:28

Ik heb de Pippa zilvershampoo voor de vacht. Werkt echt top bij mijn paard! Alleen voor manen en staart wat minder praktisch.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:06

Wij wassen ook eerst het ergste vuil weg met gewone zeep of Badedas. Als zilvershampoo gebruik ik Fudge, is eigenlijk voor mensen en daarom wel wat duurder, maar werkt als een tierelier. Toen ik nog witblond haar had gebruikte ik dat ook. Het paarse pigment is veel geconcentreerder aanwezig dan in andere shampoos. Ik borstel het altijd in de vacht met een harde borstel, zodat je ook goed dicht op de huid komt.

Varenka
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-03-10

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:34

Zilver shampoo en geduld… een paar extra wasbeurtjes in de komende weken doet wonderen!

troetjoek
Berichten: 158
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:40

Ik lees mee voor tips heb ook zo'n wit monster wat liever geel,bruin,zwart is
:') misschien toch maar verven :') :') ;)

RanjaRietje

Berichten: 548
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 02:07

Ik gebruik de shampoo voor honden met witte vacht, ik heb zelf een Hondentrimsalon en gebruik dat gewoon ideaal. Youp of Groom Professional vind ik fijn werken voor de pony's

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 02:20

Nielojram schreef:
Driehoek groene zeep.


Dit. Al meer dan 30 jaar gebruik ik dit als het middel voor het wassen van schimmels en witte benen.

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 06:34

Ik heb geen witte pony maar wel een vos met witte staart. Wat daar heel goed voor werkt is een emmertje met soda. Staart daar een tijdje in laten weken en dan daarna uitkammen.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:34

Kabayo schreef:
Je moet wel blijven wassen tot het echt "roze" wordt en niet nogsteeds geel. Als het roze wordt heb je het letterlijk tot de huid gewassen. Doe je dat niet wordt het ook niet wit


Dan kan je bij een schimmel wassen tot je een ons weegt. Schimmels hebben een grijze huid :))
Alleen bont, dubbele verdunningen en de gewone aftekeningen zijn roze onder het haar.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:41

Ibbel schreef:
Kabayo schreef:
Je moet wel blijven wassen tot het echt "roze" wordt en niet nogsteeds geel. Als het roze wordt heb je het letterlijk tot de huid gewassen. Doe je dat niet wordt het ook niet wit


Dan kan je bij een schimmel wassen tot je een ons weegt. Schimmels hebben een grijze huid :))
Alleen bont, dubbele verdunningen en de gewone aftekeningen zijn roze onder het haar.

Haha ik bedoelde ook de aftekeningen, excuus :D

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:00

Ik was m’n witte paard nooit eigenlijk de vlekken verdwijnen vanzelf na een tijdje.Heb ik een bijzonder teflon paard dan ?

evilginger

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 10:12

Ibbel schreef:
Kabayo schreef:
Je moet wel blijven wassen tot het echt "roze" wordt en niet nogsteeds geel. Als het roze wordt heb je het letterlijk tot de huid gewassen. Doe je dat niet wordt het ook niet wit


Dan kan je bij een schimmel wassen tot je een ons weegt. Schimmels hebben een grijze huid :))
Alleen bont, dubbele verdunningen en de gewone aftekeningen zijn roze onder het haar.


Ik heb een few spot appie dus die heeft over het algemeen een roze huid met grijze stippen over heel zijn vacht :)

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:23

Voor een show/keuring of zo doe ik ook bovenstaande (wassen met zilvershampoo) en dan kalkpoeder op de benen. Dit droogt op en dan vlak voor de pony de ring in gaat, uitborstelen. Witter dan wit. Ik heb alleen pony’s met hoge witte benen overigens.

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Van geel naar wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:28

Groene biotex