Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:50

Ik werk 4 dagen met een dochter van 1. Mijn vriend werkt ook 4 dagen. Doordeweeks ga ik 3x naar mijn paard als zij op bed ligt. Maar wel om te trainen/lessen. Ze staat goddank in volpension. Zaterdagochtend is mijn paardenochtendje. En als ik zondag soms wedstrijd heb +/- 2x in de maand, breng ik haar een paar uurtjes naar mijn ouders. Huishouden en zorg voor onze dochter hebben wij 50/50 verdeeld dus als ik terugkom van stal ben ik nog +/- 1,5 uur bezig met opruimen/was opvouwen/stofzuigen. En daarna vlug naar bed. Op die manier houd ik het bij en is overdag en begin avond volle aandacht voor mijn dochter. Wel druk en weinig ruimte om op de bank te hangen/film te kijken. Maar mijn paard is echt mijn uitlaatklep/ontspanning. Denk wel als er een 2e komt dat ik iig 1e jaar minder tijd vrij kan maken voor mijn paard. Moet ik toch wachten tot ze allebei dan weer rond 7 naar bed kunnen. Ik wil geen bijrijder want ze is nog jong met veel kwaliteit dus doe de africhting liever zelf. Maar misschien laat ik haar wel dekken of ze mag gewoon lekker een jaartje op de wei. Krijgt ze ook niks van.

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:55

Lalidan schreef:
Ik vind alleen al denken dat je gemiddeld genomen aan 9 uur slaap per nacht gaat komen met een kind al akelig onrealistisch := Laat staan de rest van je wensen/eisen lijstje. Ik weet niet of het al te laat is, maar misschien is dit een goed moment om te overwegen of een kind wel in het leven van jou en je partner past, ipv na te denken of je paard daar wel in past.


Vooral dit allemaal. Er staat heel veel tijd voor jezelf en je hobby in je beginpost, maar met een newborn heb je amper tijd voor jezelf. Ik denk ook dat je jezelf af moet vragen of een baby hierop zit te wachten? 4 dagen werken, dan naar je paard en je kind zit thuis te wachten of die neem je 'even' mee? Als die het al red om wakker te blijven tot je thuis bent? Mijn kinderen zijn na de opvang altijd wat geprikkeld en die moeten gewoon op tijd naar bed. Die zou ik echt niet nog mee willen en moeten nemen naar een paard.

Ga met elkaar in gesprek. Natuurlijk is je hobby belangrijk, maar dit is gewoon niet realistisch. Ik vind trouwens dat je vriend helemaal niet klaagt. Elke dag na je werk met een baby zitten waar van alles mee moet gebeuren terwijl jij geniet van je hobby is ook niet fair. Dan zou je zeggen wissel de avonden om zodat hij ook een hobby uit kan voeren. Hoewel ik ook wel denk dat het misschien fijn is om over een paar jaar als gezin aan tafel te zitten met eten?

Ik heb mijn paard verkocht toen de 2de er net was. Het was heel moeilijk te combineren en omdat mijn vrienden waar ze stond gaan emigreren was de fijne plek weg waardoor we weer naar een pensionstal moesten. Dat zag ik echt niet meer zitten. Alle zorgen, al het gedoe erom heen op zo'n stal... Na 20 jaar was het gevoel van de hobby gewoon weg en dat vulde zich met hobby's die haalbaarder waren in onze situatie.
Laatst bijgewerkt door eridinges op 19-03-24 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:56

Tenzij je gezegend bent met een baby die na een paar weken al de nachten door slaapt, wens ik je veel succes. Hier zijn de nachten pas na 10 maanden rustiger aan het worden en we werden ook echt al deze maanden geleefd.

Vanaf het moment dat ze naar de opvang gaan, zijn ze en jij dan ook waarschijnlijk, chronisch verkouden of ziek. Daarnaast zijn kleintjes na de opvang vaak moe en liggen ze inderdaad om 7 uur op bed.

Daarvoor moeten ze dan ook nog een fles of warme hap gehad hebben dus ik denk niet eens dat je na je werk die tijd hebt om dan nog langs je paard te gaan.

Ik snap je vriend trouwens ook wel. Iedere dag een uur op je eigen kind passen lijkt vast super normaal maar je zal nog wel merken hoe fijn het is om even een dag voor jezelf te hebben of avond.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:03

Vogeltje… 8x per nacht… %)
Arme jullie.

Het is hoe dan ook essentieel om te zorgen dat er een back-up is voor het paard.
Als je pech hebt kun je rustig 2 maanden plat moeten liggen op het eind van je zwangerschap. Ook kun je na een keizersnede niet meteen de volgende dag je paard gaan voeren.

Mijn kind heeft 2x een week in het ziekenhuis gelegen met RS. In die weken is je paard echt op geen enkele manier prioriteit kan ik je verzekeren, daar zul je echt iets voor achter de hand moeten hebben.

Om te zeggen dat het onrealistisch is ben ik niet mee eens, maar je schema uit de OP is geen goed schema.

Mellow

Berichten: 6486
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:10

Ik vind je beeld echt heel onrealistisch en aardig geromantiseerd klinken.

Onderschat een zwangerschap ook niet. Het kan goed verlopen maar je kunt ook klachten krijgen waar je totaal geen invloed op hebt.

Ik had al vrij snel bekkeninstabiliteit en daarbovenop kreeg ik spit in mijn rug. Met 22 weken kon ik nauwelijks nog iets doen.

Nu een dik jaar verder en helaas nog steeds klachten.

Ook wbt slapen... onze zoon sliep pas door met 10 maanden. Daarvoor 2 keer per nacht wakker. En het is dan geen 5 minuutjes die je nodig bent hè.

Vraag me echt af of je een realistisch beeld hebt van wat het inhoudt.

Miss_Mii21

Berichten: 544
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 21:42

moonsparkle schreef:
Ik kan er niet uit opmaken of je moeder wel of niet al op de hoogte is van hoe jij het voor je ziet. Misschien wil ze wel oma worden, maar geen vaste momenten oppassen.


Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat de combi erg lastig wordt. Ze rijdt overigens niet. Zij zegt dat iedereen een kind kan opvoeden dus ik ook maar dat mn vriend ook bij moet springen. Zij vindt dat hij kiest voor mij met een paard, mag hij ook meehelpen maar dat paard interesseert hem niet.. andere vriend zoeken?

maessie

Berichten: 5760
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:42

Je zou in dit scenario dus sws 4 dagen in de week hebben dat je geen tijd met je kind hebt, en je vriend de het meest pittige uurtje van de dag. Als ze wat ouder worden nog pittiger als ze dan op tijd nog moeten eten en op tijd op bed. Je gaat je denk ik echt schuldig voelen tegenover je kind. Die tijd dat ze klein zijn gaat zo snel voorbij!

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:48

Miss_Mii21 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik kan er niet uit opmaken of je moeder wel of niet al op de hoogte is van hoe jij het voor je ziet. Misschien wil ze wel oma worden, maar geen vaste momenten oppassen.


Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat de combi erg lastig wordt. Ze rijdt overigens niet. Zij zegt dat iedereen een kind kan opvoeden dus ik ook maar dat mn vriend ook bij moet springen. Zij vindt dat hij kiest voor mij met een paard, mag hij ook meehelpen maar dat paard interesseert hem niet.. andere vriend zoeken?


Meehelpen is toch wat anders dan dagelijks moeten inspringen naast wat ie sowieso dan al gaat doen voor jou en jullie kind + werken? Jij kiest voor een paard als hobby, hij niet. Een kind grootbrengen is al zwaar genoeg zonder dat je ook nog de hobby van je partner erbij krijgt.

Dus ja als je er zo in staat is het voor je vriend beter als jullie niet aan kinderen beginnen.

Miss_Mii21

Berichten: 544
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 21:49

Lalidan schreef:
Ik vind alleen al denken dat je gemiddeld genomen aan 9 uur slaap per nacht gaat komen met een kind al akelig onrealistisch := Laat staan de rest van je wensen/eisen lijstje. Ik weet niet of het al te laat is, maar misschien is dit een goed moment om te overwegen of een kind wel in het leven van jou en je partner past, ipv na te denken of je paard daar wel in past.


Nee een kind past niet, maar kinderloos blijven is geen optie. En paard weg doen ook niet. Haha met een kind 9 uur slaap? Had ik gedroomd, heb 9 uur nodig maaar die ga ik zeker niet krijgen.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:49

Miss_Mii21 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik kan er niet uit opmaken of je moeder wel of niet al op de hoogte is van hoe jij het voor je ziet. Misschien wil ze wel oma worden, maar geen vaste momenten oppassen.


Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat de combi erg lastig wordt. Ze rijdt overigens niet. Zij zegt dat iedereen een kind kan opvoeden dus ik ook maar dat mn vriend ook bij moet springen. Zij vindt dat hij kiest voor mij met een paard, mag hij ook meehelpen maar dat paard interesseert hem niet.. andere vriend zoeken?


Dit is inhoudelijk toch geen reactie op Moonsparkle?
Heb je met je moeder besproken dat je verwacht dat zij oppast als ze op stal is? Je win-win situatie enzo?

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:49

Miss_Mii21 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik kan er niet uit opmaken of je moeder wel of niet al op de hoogte is van hoe jij het voor je ziet. Misschien wil ze wel oma worden, maar geen vaste momenten oppassen.


Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat de combi erg lastig wordt. Ze rijdt overigens niet. Zij zegt dat iedereen een kind kan opvoeden dus ik ook maar dat mn vriend ook bij moet springen. Zij vindt dat hij kiest voor mij met een paard, mag hij ook meehelpen maar dat paard interesseert hem niet.. andere vriend zoeken?


Dit beantwoord niet de vraag of je al hebt afgesproken met haar dat ze dan gaat/wil oppassen als je met je paard bezig bent. :o daar doelde ik eigenlijk op
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 19-03-24 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:49

Misschien moet je het allemaal eens exact uitschrijven.

Hoe laat ga je naar werk? Hoe laat ben je klaar? Hoe veel extra reistijd naar de opvang?
Reken voor baby klaar maken al zo een uur.
Hoe lang heb je dan nodig als je op stal bent?
Heb je de mogelijkheid om meerdere hooinetten klaar te leggen? Dan kan iemand anders die toch slechts ophangen? Anders thuis klaar leggen en enkel hoeven ophangen?

Baby mee naar stal is leuk als je een goed slapende baby hebt. Maar dat weet je uiteraard niet.

Wat doe je als je ziek wordt tijdens zwangerschap of bevalling?

Waarom kun je niet minder werken? Ga je dan ook geen ouderschapsverlof opnemen?

En als laatste; waarom aan een kind beginnen als je er eigenlijk geen tijd voor hebt? Wat is voor jou de meerwaarde ervan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:51

Miss_Mii21 schreef:
Lalidan schreef:
Ik vind alleen al denken dat je gemiddeld genomen aan 9 uur slaap per nacht gaat komen met een kind al akelig onrealistisch := Laat staan de rest van je wensen/eisen lijstje. Ik weet niet of het al te laat is, maar misschien is dit een goed moment om te overwegen of een kind wel in het leven van jou en je partner past, ipv na te denken of je paard daar wel in past.


Nee een kind past niet, maar kinderloos blijven is geen optie. En paard weg doen ook niet. Haha met een kind 9 uur slaap? Had ik gedroomd, heb 9 uur nodig maaar die ga ik zeker niet krijgen.

Waarom is kindloos blijven geen optie?

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:51

Miss_Mii21 schreef:
Lalidan schreef:
Ik vind alleen al denken dat je gemiddeld genomen aan 9 uur slaap per nacht gaat komen met een kind al akelig onrealistisch := Laat staan de rest van je wensen/eisen lijstje. Ik weet niet of het al te laat is, maar misschien is dit een goed moment om te overwegen of een kind wel in het leven van jou en je partner past, ipv na te denken of je paard daar wel in past.


Nee een kind past niet, maar kinderloos blijven is geen optie. En paard weg doen ook niet. Haha met een kind 9 uur slaap? Had ik gedroomd, heb 9 uur nodig maaar die ga ik zeker niet krijgen.


Als kinderloos blijven geen optie is (waarom niet eigenlijk?) en paard wegdoen is geen optie en minder werken is geen optie... Hoe zie je dit dan precies voor je?

Kabayo

Berichten: 14060
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:55

Hier is het simpel. Paard is er eerder dan vriend (net als hond). Wordt dat niet geaccepteerd, gat van de deur is dichtbij := Gelukkig ben ik getrouwd met een echte dierenvriend. Momenteel ben ik 24 weken zwanger en helaas al veel last van mijn bekken en onderrug. Mijn man neemt het juist graag uit handen zodat ik rustig aan kan doen. Ik hen 6 paarden aan huis namelijk, dus volpension of even een dag niet uitmesten wordt snel lastig. Nu vind vooral ikzelf het lastig :+ We wonen op hetzelfde erf als mijn ouders. We doen de paarden dus eigenlijk met zijn 4en. Mijn vader werkt fulltime. Mijn moeder parttime. Mijn man in de nacht/ochtend. Er is gelukkig altijd iemand thuis.

Hoe ik dit voor mij zie met een kind? Samenwerken met mijn man. Tevens de paarden samen met mijn ouders en evt man als het nodig is. Maar denk dat mijn ouders het eerst even op zich nemen tot ik hersteld ben van de bevalling. Daarnaast heb ik thuis een eigen bedrijf in de hondenopvang. En ik heb het net 2 weken na mijn uitgerekende datum echt smoordruk ivm vakantie. Maar ook dit kan opgevangen worden eventueel.

Ik denk dat ik het wel kan. Soms denk ik misschien te makkelijk. Maar mijn plan is wel om een babyfoon met camera en veel bereik bij het bedje te hebben. Mocht ze slapen kan ik bijvoorbeeld wel gewoon een stal uitmesten. Of gewoon mee naar stal in de kinderwagen. Das het handige aan de paarden aan huis hebben :j

Miss_Mii21

Berichten: 544
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 21:57

Miss_Mii21 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik kan er niet uit opmaken of je moeder wel of niet al op de hoogte is van hoe jij het voor je ziet. Misschien wil ze wel oma worden, maar geen vaste momenten oppassen.


Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat de combi erg lastig wordt. Ze rijdt overigens niet. Zij zegt dat iedereen een kind kan opvoeden dus ik ook maar dat mn vriend ook bij moet springen. Zij vindt dat hij kiest voor mij met een paard, mag hij ook meehelpen maar dat paard interesseert hem niet.. andere vriend zoeken?


Dit is inhoudelijk toch geen reactie op Moonsparkle?
Heb je met je moeder besproken dat je verwacht dat zij oppast als ze op stal is? Je win-win situatie enzo?[/quote]uiteraard

equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:58

Ik vind het een beetje overtrokken hoor. 4-7 is hier spitsuur maar zou ik wel een hooinet kunnen ophangen. Kind kan toch wel 10 min. in buggy zitten. Uitgebreider zou ik doen als ze 's avonds slapen, hoeft vriend alleen met de babyfoon. Maar volgens wil TS alleen iig elke dag extra voeren. Nog idealer zou af en toe achtervang van een stalgenoot zijn. Maar paard per definitie verkopen omdat je kinderen hebt, wat een onzin. Ik heb wel een super pensionstal, wordt super voor mijn paard gezorgd. Dus ik zou nog wel blijven rondkijken TS.

Miss_Mii21

Berichten: 544
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 21:58

Miss_Mii21 schreef:
Lalidan schreef:
Ik vind alleen al denken dat je gemiddeld genomen aan 9 uur slaap per nacht gaat komen met een kind al akelig onrealistisch := Laat staan de rest van je wensen/eisen lijstje. Ik weet niet of het al te laat is, maar misschien is dit een goed moment om te overwegen of een kind wel in het leven van jou en je partner past, ipv na te denken of je paard daar wel in past.


Nee een kind past niet, maar kinderloos blijven is geen optie. En paard weg doen ook niet. Haha met een kind 9 uur slaap? Had ik gedroomd, heb 9 uur nodig maaar die ga ik zeker niet krijgen.


Als kinderloos blijven geen optie is (waarom niet eigenlijk?) en paard wegdoen is geen optie en minder werken is geen optie... Hoe zie je dit dan precies voor je?[/quote]


Ja dat vraag ik mij ook af. Op dit moment simpelweg niet.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:59

Ik begrijp sowieso al niet waarom alleen jij dan iedere dag je kind zou moeten brengen en halen als jij meer uren werkt dan je partner.
Voor ons was heel duidelijk en logisch dat degene die eerder thuis is langs de kdv gaat.
Naar je paard zou ik dan na 8 uur savonds doen, of eventueel smorgens vroeg nog voor je werk en daarnaast een (betaalde) verzorger voor minimaal 3x per week.

Ga even terug naar de tekentafel en maak een nieuw plan. Er zijn hordes mensen die met kinderen beide voltijd werken, dus deze combinatie van jullie is ook heus mogenlijk. Je moet alleen wel eerst samen tot een plan komen anders ben je binnen een jaar alleenstaande ouder.

Wil je partner eigenlijk wel een kind?

_Lorette_

Berichten: 12110
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:09

Je weet dat 9 uur slaap een utopie is. Heb je deze hoeveelheid slaap wel nodig om goed te functioneren? Omdat je vriend zich zorgen maakt over je energieniveau?

Je hebt het over het hypothetische kind ophalen en meenemen naar stal om je paard te voeren. Zou je vriend dit eventueel kunnen doen, zodat jij in die tijd naar paard kunt?

Mijn werkdag is langer, dus mijn man brengt en haalt onze zoon meestal. Ik begin dan alvast met koken. Wij werken overigens elk 4 dagen. Ik ben een dag thuis met kind en hij ook. We wilden niet meer dan 3 dagen per week opvang hebben voor kind.

Wij hebben allebei 2x per week een moment 'gereserveerd' voor onze hobby. De rest is in overleg. Je wil niet alles volplannen met hobby, omdat je anders geen tijd meer hebt voor elkaar. Ik snap heel goed dat je vriend er tegenop ziet dat jij 's avonds bij je paard bent en hij steeds alleen zou zijn met kind.

De paarden staan hier aan huis. Mijn hobby, niet die van mijn man. Ik heb gelukkig wel een moeder die veel bijspringt nu. Kind van 7 mnd slaapt absoluut niet door en is regelmatig 3x wakker tussen 00 en 06 uur, maar daar heb ik niet zoveel last van. Wat wel een drama is, is dat we sinds de start bij de opvang (begin januari) constant ziek zijn. Dan slaap ik helemaal niet en dat breekt me op. Zo is het best lastig en kom ik ook nauwelijks toe aan de paarden. Het scheelt dat wij alleen jonkies thuis hebben op dit moment.

Het is vooraf moeilijk te bedenken hoe het zal zijn. Kinderen hebben leek mij echt killing. Ik zag mezelf en man al mega ruziën, allebei overspannen door slaapgebrek. Nou, dat valt allemaal wel reuze mee. Ik had geen kinderwens, maar ben ontzettend blij met onze zoon. Alleen het ziek zijn (en zieker dan ooit) met baby vond ik een hel. Ik kon kind niet eens meer vasthouden/tillen, dus laat staan dat ik nog iets aan de paarden kon doen. Wat dat betreft is hulp/achtervang héél belangrijk.

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:24

Het grote probleem is dat je vaak niet weet hoe je uit je bevalling komt.
Er zijn er inderdaad die bij wijze van spreken na een week al terug up and running zijn, ik dacht dat ik na een maand wel de border in de voortuin onder handen ging kunnen nemen. Ik kon er niet verder naast gezeten hebben.
1e x terug op mijn paard waren we een dikke 2 maand verder en meer dan een stapritje hoefde ik niet in mijn hoofd te halen.
Baby in een draagzak? nee hoor, mijn lijf was kaduuk en hoe minder ik ze moest tillen hoe beter.

Je kan er fluitend doorheen komen, met een super gemakkelijk kind, maar zelfs met een gemakkelijk kind komen er een heeeeeleboel flesjes, pampers en nachtelijke huilbuien bij. Laat staan dat je kind last heeft van reflux of een ander vaak voorkomend kwaaltje.

En dan ben je 6 maand verder, zijn de meeste babykwaaltjes wat ingecalculeerd en dan komen er weer nieuwe fases en puzzels en agenda's en god weet wat allemaal. En iedere keer dat je denkt dat je het op de rit hebt, zit je in de volgende fase en kan je weer herbeginnen.

En dan heb ik een makkelijk kind, die overal mee te slepen valt. Even mee slepen naar stal? pampers? buggy? flesjes? koekje? oliebol, dutje valt net anders en moet kind troosten in plaats van paard aaien. En dat wil je dagelijks?

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:25

equitation schreef:
Ik vind het een beetje overtrokken hoor. 4-7 is hier spitsuur maar zou ik wel een hooinet kunnen ophangen. Kind kan toch wel 10 min. in buggy zitten. Uitgebreider zou ik doen als ze 's avonds slapen, hoeft vriend alleen met de babyfoon. Maar volgens wil TS alleen iig elke dag extra voeren. Nog idealer zou af en toe achtervang van een stalgenoot zijn. Maar paard per definitie verkopen omdat je kinderen hebt, wat een onzin. Ik heb wel een super pensionstal, wordt super voor mijn paard gezorgd. Dus ik zou nog wel blijven rondkijken TS.


Als ja. Maar ook grote kans dat ze niet slapen door een sprong of prikkels of wat dan ook en hij er in z'n eentje voor staat iedere avond op naar mijn idee het rotste moment van de dag omdat je zelf ook vaak al kapot bent van de nacht ervoor plus werk etc etc.

Hutcherson

Berichten: 7380
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:28

Lijsken schreef:
Hutcherson schreef:
Je hebt twee keuzes:
- je paard verkopen zodat je alle tijd voor je werk en kind hebt en jezelf niet drie slagen over de kop werkt.
- die vent van je zijn verantwoordelijkheden onder de neus wrijven zodat jij niet alles hoeft in te leveren voor jullie gezamenlijke keuze.



TS wil 36 uur werken, 9 uur slaap en dagelijks naar haar paard. Vriend geeft aan dat hij het oneerlijk vind als hij daardoor automatisch elke avond de zorg voor hun kind heeft terwijl zij elke avond naar haar paard is. Dat lijkt me eigenlijk best een logisch standpunt van hem...?
*knip*


Nouja het zijn best wel moetjes. Werken moet nu eenmaal, 9 uur slaap is wss nodig om enigszins een leuke moeder en partner te zijn en het paard moet dagelijks ivm het hooi.
Ik neem aan dat er niet dagelijks gereden, getut en andere tijdrovende activiteiten op stal uitgevoerd moeten worden? Dus dat het soms ook af kan met een uurtje van huis? Kind ligt dan op bed dus whats the problem?

Dus of paard eruit, of vriend/manlief niet zeuren.
Heel eerlijk mag ik toch hopen dat dit toch voor de zwangerschap al besproken is?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:37

Tja, voor mij bleek paard verkopen wel de beste optie uiteindelijk. Mijn zwangerschap(pen) verliepen redelijk vlekkeloos, maar met de medische zorg (die pas na de bevalling bekend werd) was er gewoon geen ruimte voor een paard naast werk, studie en huishouden. En dan heb ik ongeveer de meest meedenkende man die er is en die mij absoluut mijn hobby gunt (net als ik hem de zijne), maar soms is we geen ruimte voor een hobby... Ik had vooraf nooit gedacht dat deze situatie mogelijk was, maar het is echt realiteit...

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:41

Bij het krijgen van een kind moet je sowieso veel ideeen loslaten, is mijn ervaring....
slaap, dat dingen lopen zoals je gepland had, dat je de hele dag rotzooi op ruimt...

dan kan het loslaten van alle zorg voor je paard er ook wel bij :)
al tijdens mijn zwangerschap heb ik een bijrijder geregeld. dat vond ik heel moeilijk!
maar dat heeft mij zo veel stress gescheeld!
en ik vond het uiteindelijk zelfs heel leuk om een ander op mijn paard te zien rijden. eerder vond ik dat echt verschrikkelijk en wilde haar niet overlaten aan een ander.

dus ga gewoon op zoek... wie weet vind je een heel leuk iemand!