Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7420
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:30

equitation schreef:
Ach, je moet het allemaal gaan ervaren. Denk dat iedereen het anders beleefd qua zwaarte. Het dramatische wat hier veel geschetst word, herken ik niet.



Precies… dank!
Het hoeft niet allemaal superzwaar te zijn.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:36

equitation schreef:
Ach, je moet het allemaal gaan ervaren. Denk dat iedereen het anders beleefd qua zwaarte. Het dramatische wat hier veel geschetst word, herken ik niet.


Ik nu ook niet meer, maar wij werken hier beide weinig en vangen dus veel voor elkaar op. Kind gaat niet naar de opvang maar wij hebben alle tijd voor haar (wat op zijn eigen manier weer zwaar is).

Heb wel 10 maanden lang een baby gehad die me elke 2 uur snachts wakker maakte en tot uiterlijk 7 uur sochtends slaapt dus we lagen om 21 uur op bed om nog wat rust te krijgen. Ik heb eigenlijk minimaal 10 uur goede nachtrust nodig :+

Het kan super gaan, maar als je daar vanuit gaat heb je wel een vet probleem als het goed tegen valt.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:39

Miss_Mii21 schreef:
Ik heb het paard samen met haar, dus ze is er ook regelmatig. Als ze er dan toch is, kan ze net goed op de kleine passen. Win-win. Ze wil graag oma worden, dus dan mag ze ook wel op die momenten bijspringen vind ik dan.
Ik vind dit een bijzondere opmerking. Omdat ze oma wil worden is de consequentie dan maar direct dat ze op moet passen... Je kunt het ook omdraaien. Jij wilt graag een kleine en dan zal je daar ( en de vader ook! ) consequenties voor moeten doen. Dat betekend dat je er genoeg voor terug krijgt maar ook dingen voor zult moeten laten. Het is nogal een gok dat je hoopt dat de kleine makkelijk genoeg zal zijn om overal mee naar toe te kunnen gaan zodat je je ding kunt blijven doen. Wat als dat niet zo is? Of als je moeder een keer niet mee kan of ziek is? Zo zijn er nog genoeg scenario's te bedenken.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:40

@TS: je kunt ook kijken hoe dan wel. Kan je in deze of een andere baan meer gaan verdienen, zodat je minder hoeft te werken? Of je vaste lasten omlaag? Als je 32 uur kan gaan werken heb je al 4 uur gewonnen. Kun je je werktijden anders indelen, zodat je bijv vroeger begint of savonds thuis nog ff werkt? Of 36 uur in 5 dagen en een halve dag extra opvang?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:42

Vriend zal zelf ook wel zien dat TS nu al op is na een week. Je moet geen kind toevoegen aan die combinatie. Je moet sowieso iets aanpassen en ik zou niet verwachten dat je vriend en je moeder dat voor jou gaan oplossen:

Miss_Mii21 schreef:
Ben nu met voeren en beweging geven bijna elke dag 22h thuis, ben eind van de week doodop. En dan hoef ik niet te mesten, enkel hooinet vullen en bijvoeren elke dag + supplementen.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:50

Ik vind dat je nogal uitgaat van wat je vriend wil, en je vanuit zijn wensen in allerlei bochten probeert te wringen. Wat eerder al is gezegd, jullie zijn een team en de situatie zoals die is (wordt) moet je samen rondbreien. Dan zou je elkaar moeten steunen ipv je partner onder druk zetten. En de opmerking dat het voor vader ook wel zwaar is dat uurtje na zijn werk, sorry hoor. Weet je hoe het leven van veel werkende moeders eruit ziet? Die zouden een gat in de lucht springen met alleen dat uurtje. Je vriend moet aan de bak, niet oma. Oma kan ook ziek worden of andere behoeften krijgen. Ik zou er met je vriend nog maar eens een goed gesprek aan wagen, het klinkt nu al lonely, laat staan met een kind erbij. En dat jij met het paard in de knoei gaat komen zo, staat zonder duidelijke afspraken ook al wel vast. Zelfzorg lijkt me een belangrijk onderwerp hier.

Miss_Mii21

Berichten: 570
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 09:52

Doubtless schreef:
@TS: je kunt ook kijken hoe dan wel. Kan je in deze of een andere baan meer gaan verdienen, zodat je minder hoeft te werken? Of je vaste lasten omlaag? Als je 32 uur kan gaan werken heb je al 4 uur gewonnen. Kun je je werktijden anders indelen, zodat je bijv vroeger begint of savonds thuis nog ff werkt? Of 36 uur in 5 dagen en een halve dag extra opvang?


Ik denk indd terug naar 32 uur, die 4 uur kan deels opgevuld worden vanuit de CAO. En dan 4 dagen, 1 dag vrij. De vader ook 4 dagen, 1 dag vrij. Dan heb je door de weeks nog 3 dagen te vullen. 1 dag opvang, 2 dagen bij de oma's.
Kosten kunnen niet omlaag, dan moet m'n paard weg. Bijrijder is een optie, scheelt wat tijd en iets aan kosten en tijd, dan hoef ik mij niet gruwelijk schuldig te voelen dat ik niet naar m'n paard ga. Die kan tevens ook voeren, dan heb ik dat probleem ook getackeld.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:52

Lonely? TS komt nu al bijna elke dag 22.00 uur thuis. Klinkt inderdaad lonely, voor d'r vriend.

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:55

Hey TS.

Wat een keuzes staan er voor de deur. Let op: KEUZES! ik lees nu vooral problemen, wat allemaal niet kan.

Als ik het zo lees is je paard niet intensief qua rijden, maar wel qua zorg.

Een paard, 4 dagen werken en een kind is sowieso pittig. (Ik heb werst 3 dagen gewerkt, toen de jongste 4 werd weer 4 dagen gaan werken).

Op je vrije dag kun je het kind meenemen.
Je zou kunnen afspreken dat je sowieso nog 1 avond en 1 dagdeel in het weekend naar je paard kan en de andere dag in t weekend even snel. Die momenten is pappa er. Andere avond kan hij sporten of wat dan ook.

Dan heb je al 4 dagen gedekt. Waar je sowieso 2x kan rijden.
Op je vrije dag kan ze misschien ook haar slaapje bij oma doen als je wilt rijden.

Kan je moeder niet nog 2x in de week het paard doen ipv op het kind passen. Het is ook haar paard geef je aan.

De andere dag een stalgenootje /eigenaar vragen. Dat je het hooinet al klaar zet.

Het is gewoon passen en meten. En 4 dagen werken en 7 dagen naar het paard, kan ik me voorstellen dat je vriend nee zegt. Je werkt 9 uren + reistijd en dsn nog paard is ook weer 30 / 45 minuten of zo. Je kind komt inderdaad vaan gesloopt na een dag creche. Die zit er niet op te wachten nog naar het paard en kun je niet van haar vragen.

Miss_Mii21

Berichten: 570
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 10:00

KSHancox schreef:
Vriend zal zelf ook wel zien dat TS nu al op is na een week. Je moet geen kind toevoegen aan die combinatie. Je moet sowieso iets aanpassen en ik zou niet verwachten dat je vriend en je moeder dat voor jou gaan oplossen:

Miss_Mii21 schreef:
Ben nu met voeren en beweging geven bijna elke dag 22h thuis, ben eind van de week doodop. En dan hoef ik niet te mesten, enkel hooinet vullen en bijvoeren elke dag + supplementen.


Hier ben ik het niet mee eens. Je kiest samen voor een kind, dus je moet beiden bijspringen en opties afwegen. Er komt hoe dan ook een kind, want straks kan het niet meer. En m'n paard gaat ook niet weg, dit soort opmerkingen heb ik dus feitelijk niks aan. Ik zoek mogelijkheden, niet dit soort opmerkingen. Ik moet een oplossing vinden als in bijrijder, maar mijn vriend moet ook oppassen want het is ook zijn kind. En familie moet ook bijspringen, anders krijgen we het niet rond. Zij willen ook graag een kleinkind, dan mogen ze ook helpen. Doen ze dat niet, dan krijgen we het niet rond, komt er geen kind. En geloof me, er wordt al lang gezeurd om een kleinkind dus dan mogen ze ook wel meehelpen.

Miss_Mii21

Berichten: 570
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 10:04

Joltsje schreef:
Hey TS.

Wat een keuzes staan er voor de deur. Let op: KEUZES! ik lees nu vooral problemen, wat allemaal niet kan.

Als ik het zo lees is je paard niet intensief qua rijden, maar wel qua zorg.

Een paard, 4 dagen werken en een kind is sowieso pittig. (Ik heb werst 3 dagen gewerkt, toen de jongste 4 werd weer 4 dagen gaan werken).

Op je vrije dag kun je het kind meenemen.
Je zou kunnen afspreken dat je sowieso nog 1 avond en 1 dagdeel in het weekend naar je paard kan en de andere dag in t weekend even snel. Die momenten is pappa er. Andere avond kan hij sporten of wat dan ook.

Dan heb je al 4 dagen gedekt. Waar je sowieso 2x kan rijden.
Op je vrije dag kan ze misschien ook haar slaapje bij oma doen als je wilt rijden.

Kan je moeder niet nog 2x in de week het paard doen ipv op het kind passen. Het is ook haar paard geef je aan.

De andere dag een stalgenootje /eigenaar vragen. Dat je het hooinet al klaar zet.

Het is gewoon passen en meten. En 4 dagen werken en 7 dagen naar het paard, kan ik me voorstellen dat je vriend nee zegt. Je werkt 9 uren + reistijd en dsn nog paard is ook weer 30 / 45 minuten of zo. Je kind komt inderdaad vaan gesloopt na een dag creche. Die zit er niet op te wachten nog naar het paard en kun je niet van haar vragen.


Ja precies, volgens mij heb ik hem nu aardig rond gepuzzeld.

2 dagen bijrijder (die ook voert/ beweging geeft)
1 dag m'n moeder die voert
2 dagen die ik zelf kan opvangen voor voeren/bewegen; die springt mijn vriend in

De dagen dat de bijrijder er is, kan ik voor mijn vriend inspringen zodat hij wat tijd voor zichzelf heeft.

Hooinet hangt in de lengte vast(12kg), heb mazen 6x6 nodig (medisch advies) en minstens 12kg net. Die heb je volgens mij niet in van die zakken om op te hangen en moet ze zelf vullen want de stal zegt al 12 kg te voeren. En die gaan niet mijn net open prutsen en netjes dicht maken om daar eigen hooi in te kiepen.
Dan heb ik evt een groot hangend net nodig, die ik zelf thuis vul en als ik er dan een aantal heb kan ik er voor 2/3 dagen op stal leggen. Heb ze alleen nog niet gevonden.

Precies wat je zegt, ik probeer de puzzel rond te krijgen.

Friesfanaat

Berichten: 1352
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:04

Ik sta een beetje perplex. Voor mij gevoel praat je, TS, over het ''aanschaffen'' van een kind omdat het ''zo heurt'' of omdat anderen dat van je ''verwachten''. Of het moet alleen zo overkomen op schrift. Maar ik lees hier geen liefdevolle basis.. Excuses als ik dat verkeerd interpreteer, maar op basis van jouw woordgebruik en verwachtingen (eisen eigenlijk) van anderen kan ik niet anders concluderen dan dit..

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:04

KSHancox schreef:
Vriend zal zelf ook wel zien dat TS nu al op is na een week. Je moet geen kind toevoegen aan die combinatie. Je moet sowieso iets aanpassen en ik zou niet verwachten dat je vriend en je moeder dat voor jou gaan oplossen:

Miss_Mii21 schreef:
Ben nu met voeren en beweging geven bijna elke dag 22h thuis, ben eind van de week doodop. En dan hoef ik niet te mesten, enkel hooinet vullen en bijvoeren elke dag + supplementen.

In welke tijd past hier een kind tussen?

Snap met deze quote heel goed dat de vriend zegt dit doe ik niet.

Enkele Bokkers hadden het over perfectionisme. Ja dan ook nog zo een kind erbij dat gaat ten koste aan relatie kind en paard. Zeg maar hallo tegen een burn out. Dat houd toch niemand vol.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:06

Miss_Mii21 schreef:
KSHancox schreef:
Vriend zal zelf ook wel zien dat TS nu al op is na een week. Je moet geen kind toevoegen aan die combinatie. Je moet sowieso iets aanpassen en ik zou niet verwachten dat je vriend en je moeder dat voor jou gaan oplossen:


Hier ben ik het niet mee eens. Je kiest samen voor een kind, dus je moet beiden bijspringen en opties afwegen. Er komt hoe dan ook een kind, want straks kan het niet meer. En m'n paard gaat ook niet weg, dit soort opmerkingen heb ik dus feitelijk niks aan. Ik zoek mogelijkheden, niet dit soort opmerkingen. Ik moet een oplossing vinden als in bijrijder, maar mijn vriend moet ook oppassen want het is ook zijn kind. En familie moet ook bijspringen, anders krijgen we het niet rond. Zij willen ook graag een kleinkind, dan mogen ze ook helpen. Doen ze dat niet, dan krijgen we het niet rond, komt er geen kind. En geloof me, er wordt al lang gezeurd om een kleinkind dus dan mogen ze ook wel meehelpen.


Getver, ik vind hier heel veel van.
Ten eerste doet de vader niet aan 'oppassen'. Het is zijn kind, dus hij zorgt ervoor net zo goed als jij dat doet.
Ten tweede, wat een nare houding naar de grootouders zeg. Zij 'moeten' echt precies helemaal niks. Ze 'moeten' niet oppassen en dit inzetten als een soort dwangmiddel of omkoping, 'want anders krijgen zij geen kleinkind'....
Echt, getver.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:06

Wat een bijzondere opvattingen... Grootouders moeten dus een dag in de week gratis oppassen omdat jij anders je paard moet verkopen?
Als ik het zo lees hebben jullie helemaal geen mogelijkheden voor een kind. Zowel qua tijd als financieel niet.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:07

equitation schreef:
Ach, je moet het allemaal gaan ervaren. Denk dat iedereen het anders beleefd qua zwaarte. Het dramatische wat hier veel geschetst word, herken ik niet.


Jij noemt het dramatisch. Ik noem het een reëel beeld schetsen.
Het KAN natuurlijk gewoon goed gaan. Maar het rozengeur en maneschijn beeld mag soms ook wel eens iets realistischer zijn.

Vraag me af of TS een realistisch beeld heeft.

Het hoeft geen kommer en kwel te worden. Maar dat weet je op voorhand niet.

Vind ook dat TS dan nogal een verwachting heeft van haar moeder. Je moet het samen kunnen rooien en als je bijval kan krijgen is het mooi mee genomen maar je mag er imo niet op rekenen.

Oh en de opmerking er komt hoe dan ook een kind...

Soms heb je het niet in de hand en lukt het misschien wel helemaal niet om ze te krijgen... je koopt een kind niet even in de winkel ofzo.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 20-03-24 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Monody

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:08

Friesfanaat schreef:
Ik sta een beetje perplex. Voor mij gevoel praat je, TS, over het ''aanschaffen'' van een kind omdat het ''zo heurt'' of omdat anderen dat van je ''verwachten''. Of het moet alleen zo overkomen op schrift. Maar ik lees hier geen liefdevolle basis.. Excuses als ik dat verkeerd interpreteer, maar op basis van jouw woordgebruik en verwachtingen (eisen eigenlijk) van anderen kan ik niet anders concluderen dan dit..
Nou je haalt mij de woorden uit mijn mond. Ik lees al een tijdje mee maar exact dit gevoel krijg ik erbij.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:10

Wow, TS, neem het niet verkeerd op, maar ik denk dat je eest even op vakantie moet.

Op het moment dat je zo veel emotie hebt over druk vanuit de familie is het eerst tijd voor een stapje terug om je eigen leven te defineren.
Als je deze emotie straks combineert met slaap tekort en stress dan gaat die relatie niet stand houden en als alleenstaande ouder wordt een paard nog lastiger.

Niet iedereen heeft hetzelfde energie niveau. Ik en mijn partner waren voordat we een kind hadden gewend aan 7 dagen per week werken + nog paard en geen familie in de buurt.
Dan is 4 dagen per week ineens een soort vakantie.
Als je energieniveau past bij 4-5 dagen werken, dan kun je daar niet zonder concessies een kind tussenschuiven, dan moet eerst met elkaar om de tafel gaan zitten om te kijken waar je energie kunt sparen en elkaar kunt aanvullen.
Die planning moet in eerste instantie rond zijn zonder hulp van ouders, want daar kun he niet blindelings vanuit gaan. Alles wat je dan daarna aan hulp krijgt is een opluchting.

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:10

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen die een hond willen daar eindeloos over nadenken. Heb ik wel genoeg tijd om te wandelen? Wat gebeurt er als ik (of een vaste oppas) ziek ben? Kan ik wel voldoende uitdaging bieden? Heb ik genoeg te besteden?
En vaak is het antwoord dan nee. Hoe graag zo iemand ook wil.

Maar een kind, dat moet er koste wat kost komen en kan er blijkbaar wel tussengepropt worden, ofzo :( Terwijl het hebben van een kind toch heel wat meer vraagt, alleen al in lichamelijke impact van zwangerschap/bevalling.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:12

Miss_Mii21 schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Je kiest samen voor een kind, dus je moet beiden bijspringen en opties afwegen. Er komt hoe dan ook een kind, want straks kan het niet meer. En m'n paard gaat ook niet weg, dit soort opmerkingen heb ik dus feitelijk niks aan. Ik zoek mogelijkheden, niet dit soort opmerkingen. Ik moet een oplossing vinden als in bijrijder, maar mijn vriend moet ook oppassen want het is ook zijn kind. En familie moet ook bijspringen, anders krijgen we het niet rond. Zij willen ook graag een kleinkind, dan mogen ze ook helpen. Doen ze dat niet, dan krijgen we het niet rond, komt er geen kind. En geloof me, er wordt al lang gezeurd om een kleinkind dus dan mogen ze ook wel meehelpen.

:wow:

Jij moet hoe dan ook nu een kind... En de rest moet maar schikken.
Soo.

Heb jij enig idee hoe onrealistisch dat klinkt?
En hoe lomp.

Nog even en je bent zwanger en staat er alleen voor omdat vriend zegt: zoek het maar uit.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:15

Ik kan me uiteraard vergissen, maar ik denk niet dat het lomp is, maar dat de tranen bij TS heel hoog staan.

Probeer een stapje terug te doen en eerst eens te kijken waar jullie samen echt gelukkig van worden, zonder bemoeienis van buiten.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:17

Nou vriend moet oma moet. Er moet een kind oh ja bijrijder moet. Als die niet gevonden word bij een eisen paket van ts?

Of het uit emotie is of niet. Het is voor nu lomp want al die moeten komen vanuit ts.

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:25

Friesfanaat schreef:
Ik sta een beetje perplex. Voor mij gevoel praat je, TS, over het ''aanschaffen'' van een kind omdat het ''zo heurt'' of omdat anderen dat van je ''verwachten''. Of het moet alleen zo overkomen op schrift. Maar ik lees hier geen liefdevolle basis.. Excuses als ik dat verkeerd interpreteer, maar op basis van jouw woordgebruik en verwachtingen (eisen eigenlijk) van anderen kan ik niet anders concluderen dan dit..


Pfoeh ik kan niet anders dan hierin mee gaan.
Ik begrijp niet zo goed waarom er perse een kind moet komen. Begrijp best dat het voor veel mensen druk geeft om het huisje, boompje, beestje gevoel aangepraat te krijgen door de omgeving en/of familie, maar je kunt én mag dat gewoon negeren hè.
Misschien komt het nu over omdat je wellicht hoog in de emotie zit, maar het lijkt echt alsof je dit doet voor andere mensen en dat is echt het laatste wat je moet doen.

Ik ben inmiddels bijna 34 en de keren dat gevraagd is naar de kinderwens is uiteraard niet meer te tellen, maar ík zie het niet te combineren en ik wil ook niets aanpassen aan mijn huidige leven. En dat is mijn goed recht, dus hier heel bewust kinderloos.

Het is inderdaad geen cavia, maar een hele impact op je leven. Met, maar ook zonder paard.

nps
Berichten: 1991
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:28

Doubtless schreef:
@TS: het zou mij niet lukken met jouw planning. Mijn zoontje ging het eerste jaar tussen 18 en 18.30 naar bed. Die moest dus voor die tijd opgehaald worden, in bad, fles/eten en naar boven. Nog even mee naar stal was geen optie geweest, in ieder geval niet zonder dat het ten koste van hem was gegaan. Na het naar bed brengen had wel gekund. Maar dan moesten wij vaak nog eten. En wij gingen heel lang heel vroeg naar bed, omdat we er snachts nogal vaak uit moesten. Dus dan pak je zo vroeg mogelijk je rust, om maar aan je slaap te komen..

Shirley schreef:
Al vind ik eerlijk gezegd ook wel dat hij dat uurtje als pleziertje en me-time met de kleine zou mogen zien in plaats van een verplichting... :(:)


Heb jij kinderen?

Ik zou de tijd tussen werk en bedtijd nooit aanduiden als me-time of een pleziertje :')

TS werkt 9 uur per dag, dus kind zit minimaal 10 uur bij de opvang die dagen. Grote kans dat kind na zo’n dag moe is en niet meer de allerbeste versie van zichzelf. Ik vond dat de lastigste uurtjes om samen door te brengen. Had het zeer zeker niet op prijs gesteld als partner elke dag een uurtje later aan kwam kakken omdat hij nog een hooinet moest vullen. Als hij dan ook nog zou zeggen dat ik het als een pleziertje moest ervaren… :Y)


Dat. De eerste maanden was bij ons het einde van de dag precíes het huiluurtje. Vaak huilde ze wel van 17:00 tot 20:00 - 20:30 ongeveer. Was wel op de piek en ongeveer het enige, dat is nu echt al veel minder. Wij hebben ook een tijd omstebeurt gegeten (ene met de kleine op op de bank, andere aan tafel). Even rustig koken zit er ook niet in. Einde middag was bij ons wel echt het meest onrustige moment.

Miss__Mii21 schreef:
Je kiest samen voor een kind, dus je moet beiden bijspringen en opties afwegen. Er komt hoe dan ook een kind, want straks kan het niet meer.


Dit lijkt me nogal tegenstrijdig, als jij hoe dan ook een kind wil en de rest van de wereld moet maar schikken klinkt dat niet als een gezamenlijke beslissing. Is het een mogelijkheid om de kinderwens nog wat vooruit te schuiven tot je in wat rustiger vaarwater zit met je pony? En straks kan het niet meer... ik ben op mijn 38e moeder geworden (al had ik het liever wat eerder gewild, maar mijn kinderwens begon pas na mijn 35e serieus te broeien). Ik zou er echt voor kiezen om te zorgen dat alles stabiel en op de rit is, denk echt dat je onderschat hoe je geleefd wordt met een baby. Zelfs met een hele makkelijke baby zoals die van ons die eigenlijk al heel snel goed sliep.

En, waar ik ook bij zou stilstaan - hoe je het nu hebt ingedeeld zie je je kindje zometeen echt heel weinig. Die van ons gaat twee dagen naar de opvang (voor het eerst deze week :'(). Op dinsdag is ze thuis met papa, maar ik vind het echt al niet leuk om nu 3 dagen haar zo "weinig" te zien. En dan is ze op dinsdag nog gewoon thuis is. Als jij er 's avonds niet ben zou je je kindje echt weinig zien. Dat zou ik ook wel meenemen denk ik.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:33

Sizzle schreef:
Ik kan me uiteraard vergissen, maar ik denk niet dat het lomp is, maar dat de tranen bij TS heel hoog staan.

Probeer een stapje terug te doen en eerst eens te kijken waar jullie samen echt gelukkig van worden, zonder bemoeienis van buiten.

Ik zou ook mee willen gaan in dit advies. Wat potentiële opa's en oma's willen is niet relevant om de simpele reden dat je er niet van uit kan en mag gaan dat zij op de meest moeilijke momenten inspringen. Jij en je partner moeten er in de nacht 20x uit om een huilend kind, zorgen dat je back-up hebt of bent als de oppas van die dag om wat voor reden dan ook afhaakt (oma ziek, kind ziek en moet opgehaald worden van het kdv, etc). Je hoopt op een gezond kindje dat goed eet en slaapt maar in de praktijk is elk kindje anders.

Kortom, ga terug naar de basis, is een kindje jullie droomwens? Kijk dan wat je nu kan doen en plannen om alles zo goed mogelijk te regelen. Zorg voor back-up in de vorm van opa's, oma's, familie, vrienden, een bijrijder (of twee). En als er dan meer of andere zaken nodig blijken dan kan dat altijd nog. Ik wilde 36 uur blijven werken maar bleek een baby te hebben die nauwelijks sliep, dus dat ging gewoon niet. Met 32 uur werken bleek ik vele malen gelukkiger maar minder inkomsten betekent op andere vlakken concessies doen.