Vliegenval advies en ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 12:07

Met het vliegenseizoen voor de deur is de zoek actie hier begonnen.

Mijn halflinger had vorig jaar extreem last van vliegen, terwijl de shet die ernaast stond negens last van had. Afgelopen seizoen had ze een vliegendek en kap op. Maar nu is de shet weg gevallen en staat ze met een vrolijke, sloopzuchtende jonge fjord samen, dus vrees dat het vliegendek binnen een week kapot is :o Deze 2 zijn super maatjes, knabbelen het liefst de hele dag aan elkaar, dus ik hoop een oplossing te vinden zonder dekens en vieze (chemische) spray‘s.

Ik kwam onderstaande vliegenval tegen bij Agradi. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben of andere goede oplossingen hebben tegen de vliegen?

Afbeelding

jitskenienke

Berichten: 375
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:13

Waar ik in mijn zoektocht achter ben gekomen is dat veel vliegenvallen geen steek(stal)vliegen vangen. Ik had echt super veel vliegen in de val, maar die rot steek/stal vliegen bleven allemaal bij mij en mijn paarden zitten. En ik wilde juist die vliegen weg hebben. Haha..

Mocht er iemand een vliegenval vinden die ook steek/stal vliegen vangt. Hoor ik het graag! - verder heb ik geen tips. Sorry!

DubbelFun

Berichten: 88703
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:12

Steekvliegen steken omdat ze honger hebben (in bloed). Misschien dat een val met (vers)bloed als lokmiddel wel helpt :)

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:18

jitskenienke schreef:
Waar ik in mijn zoektocht achter ben gekomen is dat veel vliegenvallen geen steek(stal)vliegen vangen. Ik had echt super veel vliegen in de val, maar die rot steek/stal vliegen bleven allemaal bij mij en mijn paarden zitten. En ik wilde juist die vliegen weg hebben. Haha..

Mocht er iemand een vliegenval vinden die ook steek/stal vliegen vangt. Hoor ik het graag! - verder heb ik geen tips. Sorry!

Wat jij nodig hebt is een dazenval, denk ik.

marga1
Berichten: 903
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:12

En dan die dazenval net buiten de wei zetten dan kunnen ze hem niet slopen.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:32

Ik heb heel veel zwarte vliegen gevangen met fly buster? Van knock off Vliegen vallen afgelopen jaar. Zijn van die gele emmertjes met een lok stof ampul.

Ik heb momenteel meer last van muggen ect. Mocht iemand daar iets effectiefs tegen weten dan hoor ik dat graag.

jitskenienke

Berichten: 375
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:33

Ineke2 schreef:
jitskenienke schreef:
Waar ik in mijn zoektocht achter ben gekomen is dat veel vliegenvallen geen steek(stal)vliegen vangen. Ik had echt super veel vliegen in de val, maar die rot steek/stal vliegen bleven allemaal bij mij en mijn paarden zitten. En ik wilde juist die vliegen weg hebben. Haha..

Mocht er iemand een vliegenval vinden die ook steek/stal vliegen vangt. Hoor ik het graag! - verder heb ik geen tips. Sorry!

Wat jij nodig hebt is een dazenval, denk ik.



Ja die heb ik indd hangen :)

pillow
Berichten: 7816
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:43

Ik heb een cementkuipje op de kop hangen. Ingesmeerd met moet dazenlijm daar vang ik veel mee. Een dazenval werkte bij mij totaal niet. En als er een dazenexplosoe is krijgen ze vliegendekens op.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 19:49

pillow schreef:
Ik heb een cementkuipje op de kop hangen. Ingesmeerd met moet dazenlijm daar vang ik veel mee. Een dazenval werkte bij mij totaal niet. En als er een dazenexplosoe is krijgen ze vliegendekens op.


Hoe doe je dat met zo‘n kuip als de lijm helemaal vol zit met dazen? Moet je dan nieuwe kuip kopen of kun je hem schoon maken? Is dit ook een oplossing voor die akelige muggen?

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vliegenval advies en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:08

Voor muggen helpt dat niet. Alleen inpakken in een deken en sprayen.