Kantopsluiting rijbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irishcob89
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-02-23

Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 19:21

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie hebben gebruikt als kantopsluiting voor je rijbodem?
Betonnen bielzen zijn praktisch, maar ook erg prijzig dus ik zoek naar andere alternatieven.

De rijbodem wordt professioneel aangelegd, maar de kantopsluiting zou ik graag zelf aanpakken.
Tips zijn welkom!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:42

Treinbielzen. Speciaal naar gevraagd zodat ik of paard nooit op een betonnen rand zou kunnen vallen/stappen.
Echt heel tevreden mee, alleen als nadeel dat de rand nooit zo perfect recht te krijgen is als met een betonnen randje.

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:45

https://www.amagard.com/nl/afboording-b ... l-20m-20cm

Misschien is dit iets? Een kunststof randje die je half ingraaft en daaarna vast kunt zetten met paaltjes. Moeten er daarna alleen geen hoeven tegenaan tikken, geen idee of dat sterk genoeg is. Het is geen heel dure rand.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:51

Storm schreef:
https://www.amagard.com/nl/afboording-b ... l-20m-20cm

Misschien is dit iets? Een kunststof randje die je half ingraaft en daaarna vast kunt zetten met paaltjes. Moeten er daarna alleen geen hoeven tegenaan tikken, geen idee of dat sterk genoeg is. Het is geen heel dure rand.


Wordt de piste gesleept met tractor + sleep? If so vrees ik dat dit snel kapotgetrokken zal zijn want de boorden raak je regelmatig met je sleep. Ik toch alleszins, let er ook niet zo op omdat het bij mij weinig kwaad kan.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:58

Betonnen boordstenen

hwn
Berichten: 4720
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:15

Mijn rijbak ligt iets lager dan de omliggende weides, dus hier geen rand nodig. Enkel aan de weidepoort heb ik gewoon een houten balk neergelegd.

Ir111

Berichten: 11964
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:19

Houten kantplanken die aan de houtenomheining bevestigd zijn

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:33

Ik heb stoepranden in de rijbak, afgeronde kant aan de binnenkant. De paarden staan er nooit op ondanks dat we er ook in vrijspringen, losgooien etc. Blijft goed liggen, ziet er heel strak uit en met slepen komt ook de baksleep er gewoon tegenaan wat niet uit maakt. Alleen bij de in/uitgang hebben we wel zsm het tegelpad afgemaakt omdat ze daar wel gingen bewegen ivm in/uit rijden van de trekker om de bak te slepen.

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kantopsluiting rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:44

Wij hebben ook betonnen randen gebruikt, opsluitbanden. Het bevalt ons prima, ze gaan er niet op staan. Aan de buitenkant ligt er aarde tegenaan.