Wat gebeurt er met jouw paard als…

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat gebeurt er met jouw paard als…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:55

Wij hebben het ook opgenomen in ons testament. We hebben best veel paarden en je wilt dat het goed gaat voor de paarden, maar er ook niet iemand anders (financieel) mee opzadelen.
Dus iemand 'aangewezen' (uiteraard in overleg met die persoon) die verantwoordelijk is, mochten mijn man en ik overlijden. En alles ook financieel goed vastgelegd in samenspraak met de notaris.

sanowa

Berichten: 903
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:05

Als mij wat overkomt, zal mijn man voor ze blijven zorgen, stel dat we samen verongelukken dan hebben we in ons testament staan, wie ze krijgt ( goede vriendin) en die mag beslissen of ze ze houd of een goed adresje voor ze zoekt

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wat gebeurt er met jouw paard als…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:35

Is wel een goede om eens over na te denken...
Ik heb totaal geen paardenfamilie.. Ze kunnen net het hoofd en de achterhand van elkaar scheiden, zullen we maar zeggen :=

Ook de verhuurders van de stalling zijn geen paardenmensen. Ik heb 2 vriendinnen die wel wat paardenverstand hebben, maar totaal niet van verkoop..

Wintu

Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:12

sanowa schreef:
Als mij wat overkomt, zal mijn man voor ze blijven zorgen, stel dat we samen verongelukken dan hebben we in ons testament staan, wie ze krijgt ( goede vriendin) en die mag beslissen of ze ze houd of een goed adresje voor ze zoekt


Wij hebben daar ook wel eens aan gedacht. Degene die wij bedachten, kan echter geen paard in onderhoud betalen, dus dan zou dat ook financieel geregeld moeten worden. En mijn brein komt dan op stoom, dan moet ik ook iets bedenken voor medische kosten etc etc. Ik vond/ vind dat best iets lastigs.

Marilu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:14

Ik denk hier ook vaak over na.

Als ik eerst kom te sterven, dan zal mijn man wel een oplossing zoeken voor de paarden. Hij zal ze zelf niet houden, maar hij zal er wel voor zorgen dat ze goed terechtkomen. Verkopen zal niet echt een optie zijn, want ze zijn allemaal al wat ouder en qua niveau zijn het gewoon recreatiepaarden. Dus, het zal sowieso een soort van 'pensioenoplossing' moeten worden voor hen.

Voor het geval dat we samen, in een ongeluk, zouden sterven, heb ik al wel instructies gegeven aan 2 van mijn zussen (die overigens niks met paarden hebben). We hebben hen al wat uitwijkadressen doorgegeven, waar de paarden, al dan niet tijdelijk, opgevangen kunnen worden.
Maar een paard heeft natuurlijk dagdagelijks aandacht en verzorging nodig ... geen idee hoe dat zou gaan lopen, als zoiets effectief zou gebeuren. Want ze kunnen natuurlijk niet nog eerst een week of zo nadenken over wat ze met de paarden gaan doen ... (paarden staan aan huis).

Ik hoop dus maar dat dit worst case scenario zich nooít zal afspelen en dat ik de paarden kan overleven.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:48

Ik denk dat éen van mijn verzorgsters hem zouden overnemen. Ik heb 1 verzorgster van nu inmiddels 16 jaar die hem al aantal jaren heel getrouw verzorgd 1 x in de week. En sinds aantal maanden er nog iemand bij die af en toe bijspringt als ik niet kan of mijn vaste verzorgster. Ook aan haar zou ik hem gunnen. Betreft een heel lief betrouwbaar paard dus dat scheelt. Ze komen al jaren op deze stal en zullen hem ook niet snel verkassen naar een andere stal of nog erger manege of dergelijks waar paarden 22/7 op stal staan.