lange of korte manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:22

Ik hou zelf ook van lange manen. Maar ik vind het toch ook wel een beetje afhangen van het ras. Zelf heb ik een kwpner (dressuur paardje) van haar hou ik de manen kort. Maar ik heb ook een andalusier en zijn manen wil ik lekker lang laten groeien. OK dan!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:35

hoi, laat je vriendin maar kletsen. Doe wat jij het mooist vind, hou je je paard ook nog echt paard.
De manen laten groeien is veel mooier, en echter !
Niks slordig, gewoon een x kamen.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:38

huppakee die manen eraf dat lijkt werkelijk nergens op (mijn mening hoor Haha! )nee zeker op concours..en vooral als ie ook nog voor de verkoop gaat t is gewoon netter ik zou zoiezo manen eraf doen...kun je nette knotjes van maken...ja absoluut veel beter zn hals komt mooier uit ja absoluut manen eraf!!!! OK dan!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:52

Langtand"]
[quote="Summertje schreef:
Het is toch je eigen paard, en wat jij het mooiste vind, doe je dan toch gewoon? Mijn ene merrie heeft ook lang haar, en bij de ander beginnen ze ook te groeien (bij haar trek ik ze alleen voor de keuring). De manen hebben ook een functie, en omdat mijn paarden dag en nacht buiten staan in de zomer zijn die lange manen mooi handig tegen de vliegen.



trekken voor de keuring hoesow
[/quote]

Anders krijg ik ze niet in mooie strakke vlechtjes en knotjes Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 00:35

Lientje schreef:
Ik ben dus die vriendin van amargith die liever korte manen bij Donder zou zien, ik ga binnekort op wedstrijd met hem en daarna word hij verkocht. Ik vind dat hij daarom korte manen moet hebben en dat zijn vetlokjes geknipt moeten worden. Dat maakt een paard veel presentabeler voor de verkoop. Nu ziet het er een beetje slordig uit


Naar aanleiding van dit stukje: Kort
Dat jij langer dan mooi vind maakt weinig uit, hij moet blijkbaar verkocht worden en dus representatief voor de dag komen, om het paard tot zijn uiterste recht te laten komen zou ik in dat geval dus en de manen trekken en de vetlokken wegscheren *knippen vind ik vaak lelijk worden*
Als de knotjes er dan uitgaan staat het toch net iets mooier.
En zonder vetlokken lijkt een paard toch altijd net iets sjieker.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:42

Kort, met korte manen komt de hals mooier uit, dan kun je de halspier goed zien. Vetlok eraf vind ik vaak ook mooier.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:51

het is jouw paard, jij moet doen wat jij leuk vind...

mareh, als ik mijn mening toch mag zeggen Haha!, ik vind het bij de meeste paarden erg sloom lijken. Lange pony's horen bij van die koddige beestjes, zoals friezen, shetjes, haffies etc.... maar niet bij een groot paard...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:28

Ellende schreef:
Persoonlijk vind ik lange manen mooier, vind het onnatuurlijk staan..

net als van die opgeschoren sokken, hou ik ook niet van.

edit: of geschoren staartwortels... ook niet mijn smaak



Ik vind dus dat allemaal wel mooi Haha!, korte manen, geschoren voetjes, en n geschoren/geknipte staart. Staat netjes en verzorgd.. Tenzij j natuurlijk bij n fries of tinker dat wilt gaan doen, of n hafje. Dan verklaar ik je voor gek Haha!

Maar das mijn mening, je kan t natuurlijk altijd proberen want de manen groeien behoorlijk snel weer aan. Lachen

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:39

Ik vind lange manen het mooist, maar iedereen heeft zijn eigen mening Knipoog . Even mijn avatar testen Haha! .

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:47

ligt eraan wat voor paard je hebt denk ik. bij de ene staat het wel mooi bij de andere niet. maar bij een "gewoon" paard zoals jij het zegt staan korte manen denk ik mooier. maar als jij die lange manen mooier vind moet je dat natruurlijk zo laten!

4_horses
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:54

Volkoren schreef:
Ellende schreef:
Persoonlijk vind ik lange manen mooier, vind het onnatuurlijk staan..

net als van die opgeschoren sokken, hou ik ook niet van.

edit: of geschoren staartwortels... ook niet mijn smaak



Ik vind dus dat allemaal wel mooi :D, korte manen, geschoren voetjes, en n geschoren/geknipte staart. Staat netjes en verzorgd.. Tenzij j natuurlijk bij n fries of tinker dat wilt gaan doen, of n hafje. Dan verklaar ik je voor gek :D

Maar das mijn mening, je kan t natuurlijk altijd proberen want de manen groeien behoorlijk snel weer aan. :)

Dan mag je mij voor gek verklaren! Ik knip m'n tinkers sokken omdat ze snel mijt krijgt!

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Re: lange of korte manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:04

En dat vond je echt een nuttig stukje om te delen na 17 jaar?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:45

Vandaar ook dat ik hier een slotje plaats. :)