Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:42

mijn paarden gaan vanaf 1 mei meestal de wei op dag en nacht en blijven dan minimaal 5 maanden buiten, hangt een beetje af van t weer.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:21

Hay,

Mijn pony staat honderd meter verder op. Ze gaat om 12 uur de wei in met nog 4 andere paarden en om 5 uur gaat ze er weer uit.
Mijn andere paardje word gek als ze op stal staat, daarom staat ze dag en nacht buiten met schuilstal en nog 7 andere paarden.
Dat vind ik ook het meest natuurlijke.

_Iris

Berichten: 2042
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:35

Mij pony word rond half 9 buiten gezet door me moeder en ik haal haar uit school weer uit de wei..
dus dat is meestal rond een uur of 3 half 4..
als het een klein beetje regent gaat ze 1 of 2 urtjes aar buiten en krijgt ze hooi..
Ze staat helemaal alleen in de wei met naast haar 6 shetjes en de wei achter haar nog twee shetjes..

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:19

's winters gaat ze minstens 3 uur per dag in de paddock met haar buurman. 's zomers staat ze 24/7 buiten

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:23

Om half 8 gaat de oudste naar buiten tot een uur of 12(alleen want andere paarden schopt ze in elkaar) en dan gaat Devil naar buiten en krijgt Plaisir dr hooi en na om ong 2 uur gaat ze naar buiten met devil maar met de zomer staan ze 24/7 buiten.

Maudjuh
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:30

Bij ons gaan ze naar buiten wanneer mijn ouders zin en tijd hebben om ze buiten zetten. Als ik vakantie heb of gewoon weekend dan geef ik ze s'morgens eten en dan een uur later gaan ze naar buiten en dan blijven ze tot de avond buiten. Hier staan ze met z'n 3en in de wei.

Farolover

Berichten: 3144
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Friesland

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:34

Met mooi en warm weer staan onze paardjes dag en nacht buiten

Oomske
Berichten: 79
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:23

hej
Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
bij ons staan 2 paarden, ze gaan zomers samen met de paarden van de buren in de wei achter het huis, wij brengen ze zelf

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
swinters staan ze elke dag in de bak
zomers beginnen ze met elke dag 2 uurtjes als er genoeg gras staat,
ze krijgen dan nog wat voer en veel hooi, daarna staan ze van smorgens vroeg tot savonds laat op wei, en een paar dagen laten dag en nacht
en dat is nu al

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
mijn paard staat samen met het andere paard, en met de 4 paarden van de buren.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
ze mag dag en nacht buiten staan

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:00

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
Elke dag gaan ze naar buiten,voor de heledag, in de winter staan ze op een zand(soms modderachtig)stuk, daar krijgen ze rond de middag nog hooi om te knabbelen en gaan rond 6 uur naar binnen. In de zomer staan ze op de wei,er zijn 3 kuddes: de groep die snachts na binnen gaat, de groep die buitenblijft snachts en nu groep 3: drachtige Zita(trekpaard)met shet polly blijven ook buiten snachts.

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
In de winter meestal rond 10 uur, na hun ontbijtje... en zomer rond uurtje of 8 à 9.

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
Mij paardje staat in de groep die snachts na binnen gaat en dat zijn er nu 4.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
In de winter tot het donker wordt.... en in de zomer ook tot het donker wordt.

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:36

Mijn paard staat 24 uur per dag buiten op het gras, mag eventueel ook in de winter, maar ik vind het weer dan te slecht voor haar, wegens haar mok. In de winter worden ze ook bijgevoerd met hooi. Ze staat in een merriegroep en ze zijn met zijn 4tjes.

ryannuh

Berichten: 507
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:40

Nu gaan ze rond 9 uur naar buiten en staan ze in groepjes van twee in paddocks tot 5, 6 uur. zomers gaan ze 24/7 de wei op.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:51

bij mij op stalm gaat mijn paard samen met 12 andere paarden om 10 uur de weide in. de stallen worden dan gewoon open gedaan en ze lopen achter elkaar de wei in. (heel groot trouwens) rond 18:00 worden ze weer binnen gezet en ieder paard loopt naar zijn eigen stal waar al hooi en brok in ligt.

SuMii
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-08-05

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:49

Hoi, onze eigen paarden en één bijrijpaard staan de hele dag buiten andere paard staat op een manege en is hengst dus gaat savonds met de hengsten uurtje naar buiten......

miss_annetjj

Berichten: 439
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:58

wji hebben een wei met een grote opensstal eraan vast gebouwd..
dus ze kunnen naar buiten waneer ze willen

zoek856
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:06

In de winter moet ik mijn paard zelf in de bak zetten en hebben we maar een half uur per dag. In de zomer gaat ze 8 uur per dag het land op. In het bakje staat ze soms alleen en soms met zijn tweeen dit omdat we haar nog niet zolang hebben en het niet goed ging met alle paarden en we wel veel hebebn geprobeerd. Nu staat ze op het land met 7 andere paarden en dit gaat goed. Van de winter hopen we haar ook in een grotere groep buiten te kunnen zettenmaar dit blijft helaas maar hoogstens een half uur per dag.

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:30

Bij ons gaan de paarden in groepjes naar buiten.
Om half 8 worden ze buiten gezet 4 ruinen eerst op de zand weide zodat ze kunnen stoeien met elkaar zijn allemaal nog redelijk jong 2,3 4 jaar en 6 jaar, dan om 12:30 uur gaan ze het weiland op tot ongeveer 17 uur.
De 4 merrie's lopen vanaf half 8 buiten in de buitenbak tot 17 uur daarna mogen zij het land op tot ongeveer 21:30 uur.
De merrie met veulen en het trekpaard lopen van 8 uur tot 21:30 uur op het andere weiland.
De 2 jaarlingen lopen vanaf half 8 in de paddock en gaan om 12 uur het land op tot ongeveer 20:30 uur komen dan in de wei bij het trekpaard en de merrie met veulen.
En de twee shetlanders gaan om 8 uur naar buiten hun zandweide op en om 12 uur het land op ook bij het trekpaard en de rest tot 16 uur dan weer hun zand weide in tot 21 uur.

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:35

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
Bij ons mag ze heel het jaar naar buiten, tenzij het heel glad is ivm de vorst. ze kan zelf naar binnen/ buiten want wij hebben open stallen.

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
Die van ons gaat iedere dag naar buiten, het is ook echt een buitenpaard. Als die niet naar buiten kan dan wordt ie een beetje link...

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
In de winter alleen en staat zijn pony-maatje Tarzan binnen, in de zomer mag Tarzan ook naar buiten. Die loopt meestal heel de wei kapot en die loopt mijn paard steeds uit te dagen en ik heb niet graag dat ie zoveel loopt te rennen in de wei.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
Ze gaat om 8u sochtends buiten tot een uur of 6 's avonds. Tegen het eind vd middag staat ze al vaak bij de pony z'n stal. Als het in de zomer 30 graden wordt mogen ze allebei snachts naar buiten.

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:39

Mijn pony staat per 1 mei, 24 uur per dag op de wei en dat tot 1 oktober aan toe ( als het slecht weer is haal ik haar wel binnen, maar daar moeten we wel extra voor betalen)
's winters staan ze van 9 tot 4 buiten, en 's nachts op stal.
Ze staan in ploegjes van 4 op het land.

Pannie

Berichten: 1817
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: thuis!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:41

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
het hele jaar door gaan ze naar buiten. Als het in de winter écht te veel regent kan het zijn dat ze een dagje binnen blijven maar zeker geen 2 dagen achter mekaar. Meestal gaan ze dan per groep een uur of 2 in de bak.
Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
als het zo lekker weer is staan ze om 8 uur al naar buiten. In de winter is dit meestal 10 uur half 11
Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
maximaal groepjes van 5 paarden/pony's. zulke groepjes zijn makkelijker binnen te zetten en in de winter lopen ze niet alles kapot
Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
op zo'n dag als vandaag komen ze zeker niet voor 9 uur vanavond binnen. In de winter gaan ze altijd om 5 uur naar binnen

Joosh
Berichten: 246
Geregistreerd: 08-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:19

Mijn bijrijdpaard staat nu de hele dag buiten en 's nachts op stal.
In de winter gaat ze zo'n 2 uur per dag in de bak los met haar stalgenootjes.

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:38

Citaat:

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?

Het hele jaar door, behalve als het hard regent of als het heeft gevroren ofzo, hij kan ook zo naar binnen lopen.
Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
Meestal tegen en uur of 9..
Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
Hij staat momenteel alleen, binnekort gaat hij naar de grote wei bij onze shetlanders, maar die is net overgestrooit met kunstmest.
Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
In de winter tot 4/5 uur.. in de zomer tot een uur of 8/9

Mexx

Berichten: 1063
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Grootegast

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:08

In de winter staat ze buiten vanaf ongeveer 12 uur tot wanneer het donker wordt. Dus midden in de winter, staat ze voor 5 uur weer op stal, maar hoe langer het licht blijft, hoe langer ze buiten blijft. In de zomer (van ongeveer mei t/m oktober) staat ze 24/7 in het land.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:17

in de winter staat hij ong. 3 uur buiten. In de zomer van half 8 tot 5 uur. Hij staat samen met 1 ander paard.

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:00

in de winter wordt ze gereden en van de zomer staan ze dag en nacht in de wei

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:25

Van 'sochtends vroeg tot 'savonds buiten met een groepje van 8 paarden, en 'snachts in stal,
In de winter gaat hij niet op de wei, maar in de bak paar uurtjes per dag.