Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:40

die van mij staat 24/7 buiten.
Gewoon met een dekentje bij slecht weer en anders in zijn nakie
Gaat goed en ik heb een happy horse!

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:49

onze paarden staan het hele jaar rond 24 uur per dag buiten.
Het zijn 4 merries, 1 Fjord van een kennis en 1 ijslander en 2 grote shetten van onszelf.
De dames staan op rantsoen, 2 keer per dag wordt er een stuk gras bij gezet, als het stuk te groot wordt maken we het van achteren af weer kleiner, zodat het kale stuk weer aan kan groeien en zo nodig bemest kan worden.
Verder krijgen ze wat hooi/kuil tegen de verveling voor als het gras op is.
Door zo te voeren is er gras genoeg voor het hele jaar rond. Wel fijn, want 1 van de paarden heeft in de winter na een paar maand echt genoeg van het hooi of de kuil en eet liever gras. Op deze manier is er 'voor elk wat wils'.

riverwoods
Berichten: 22
Geregistreerd: 03-05-06

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:05

ze staan niet elke dag buiten.
als ze wel buiten staan ligt het er ook aan wat voor weer het precies is. gemiddeld, halve dag.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:11

Mijn paard stond tot vrijdag ongeveer 10 uur per dag buiten, nu lekker 24/7. Van de winter stond hij minstens een uur of vier buiten.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:21

Mijn VP staat bijna altijd gewoon de hele dag buiten, savonds d8 ik ook. Ze heeft in de buitnebak alleen gewoon een schuilstal dan kan ze zelf kiezen wat ze wil doen als het regent enz.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:27

Mijn verzorgpony's staan dag en nacht buiten, ze hebben wel een schuilstal. Ze staan altijd met zijn 4en, de grootste pony staat nu alleen op de kale wei omdat ze anders hoefbevangen wordt.

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:29

ze worden om 06.00 uur naar buiten gegooid en komen omstreeks 18 a 19.00 uur naar binnen
als het extreem warm is staan ze 24 uur per dag buiten

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:41

Op dit moment staan mijn pony's niet buiten. Dit kan niet omdat we in januari verhuisd zijn en het weiland is nog niet klaar, hetzelfde geldt voor de buitenbak en de paddock. Al is het niet de bedoeling daar je paard de hele dag in de zetten.

Op ons oude plekje stonden ze in de winter altijd binnen. In de zomer stonden ze, alleen bij goed weer, een paar uur per dag buiten. In de herfst, winter, lente óf met regen en minder goed weer staan ze ook niet buiten.

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:47

Mijn paard gaat samen met een maatje om een uur of 9 naar buiten. Na mijn werk om ongeveer 17.00 uur haal ik ze zelf weer binnen. In de winter gaat hij een paar keer per week minstens een uur los in de paddock. Daarnaast wordt hij 5 á 6 keer per week gereden.

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:43

's Winters staan ze de hele dag in de paddock/bak. Dan gaan ze er rond een uurtje of 12 in en rond 4en weer naar binnen. Nu staan ze lekker in de wei van 8 uur 's ochtends en rond 5en weer naar binnen.

Chupa

Berichten: 971
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:40

Mijn 3jarige KWPN en shetlander 's zomers 24/7 buiten, de andere twee (NRPS en Oldenburger) 's nachts binnen. In de winter staan ze alle vier een uurtje of 5 buiten, met een warm dekentje op

maaike93

Berichten: 1784
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: The place to be.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:44

mij vzpaard staat in de winter van ong. 8 uur sóchtends tot 5 uur s'avonds buiten en in de zomer dag en nacht
Hij staat met één ander paarden.. en de buren hebben ook nog paarden ernaast staan(kunnen elkaar zien en ruiken aan elkaar) dus ze zijn niet alleen hoor
Ik ben er erg blij mee!

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:45

In de winter op stal omdat het land dan te nat is. In de zomer staat ze van 's ochtends 9'en tot 's avonds 9'en buiten. Daartussen word ze ook nog gereden.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:46

Van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds?
Maar dan niet de hele tijd op gras hoor, ook in de paddock.

Lientje1
Berichten: 78
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:50

Mijn paard staat nu ('s zomers) met de merries van de pensionstal in de wei. We zijn nu nog aan het opbouwen, maar straks gaat ze van 9 tot 5 naar buiten. 's Winters gaat ze 's ochtends twee uur en aan het eind van de middag twee uur de paddock in. Eigenlijk te weinig naar mijn zin, maar we moeten die paddocks met nog meer paarden delen, dus dan zit er helaas niet meer in.

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:55

mijn paard gaat van 8-9 uur buiten, loopt dan 6 uren op de wei, dan staat ze op een ander stuk ook buiten waar ze kan doet wat ze wil, maar geen gras staat. op dat stuk staat onze stal en kan ze zoveel gooi eten als ze wil. dan gaat ze om 6 uur s'avonds haar stal in omdat ze zomerexeem heeft en schijnt dat dat helpt (is zo denk ik, want als we haar niet binnenstoppen, komt ze toch binnen staan).
en ze heeft genoeg mogelijkheid om gras te eten, want meestal als we haar willen op het andere stuk stoppen staat ze er al zelf op !
mja men paardje krijgt nu eenmaal een ander voerschema omdat ze koliekoperatie had heeft. (daarmee kan ze zomer winter door altijd zoveel hooi eten als ze wil)
in de winter loopt ze ook altijd buiten, alleen niet als het keihard ligt.
greetze

laurien_u

Berichten: 490
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Lievelde :)

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:00

Mijn verzorgpony gaat meestal naar buiten als ik kom, dus dat is na schooltijd (soms smorgens, als ik vakantie heb ofzo). Dan blijven ze ong. 1 a 2 uur in de wei, samen met haar moeder en halfzusje

Softijs

Berichten: 1273
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Waalre

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:01

Ze heeft eigenlijk altijd weidegang. Maar als het echt dágen achter elkaar regent gaat ze op stal.


Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:10

Dag en nacht..

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:14

's Ochtends als ik opsta gaan ze naar buiten, en als ik naar bed ga weer naar binnen. Ze staan dan in een wei van ± 15 * 20, en kunnen in de bak en bij de stal komen. Ik doe ook wel eens een poging ze 's nachts buiten te houden, maar dan staan ze zo idioot te doen voor de stal, dat ik ze maar lekker binnen zet.

BleikjAJarig

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:22

24/7 ook swinters. wel met schuilstal.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:42

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
Begin van het voorjaar, als het land sterk genoeg is om de paarden aan te kunnen. Vorig jaar hebben we ze er pas half november afgehaald, dit jaar is de pret half augustus al over omdat ze naar een trainingsstal gaat. De ander blijft zo lang mogelijk op het gras.

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
Momenteel met 10 paarden/ponys (merrie kudde)
Er is ook nog een ruinen kudde, deze hebben ook zo'n 10 paarden,
2 hengsten kuddes van zo'n 12 dieren totaal,
en er zijn 2 kleine kuddes paarden die snachts naar binnen gaan of maar een paar uurtjes buiten mogen, ook iets van 10 paarden in totaal.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
24 uur, gras is knie hoog dus er is meer dan genoeg eten. Er is ook altijd een extra weide voor het verweiden.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:49

Vanita staat meestal van 9 uur tot 7 uur buiten.
Maar mocht het net zoals de afgelopen dagen extreem warm zijn dan staat ze dag en nacht buiten.
En ze staat samen met een andere pony

BleikjAJarig

Berichten: 1372
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:51

BleikjA schreef:
24/7 ook swinters. wel met schuilstal.

Mijn paard staat trouwens met 2 andere paarden (Vind ik een must) En als ze binnen moesten zou ik ze alleen savonds naar binnen willen...

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:06

onze paarden staan vanaf eind april tot ongv. eind september dag en nacht buiten, ze lopen met zijn 4e bij elkaar. in de wintermaanden komen ze dagelijks 2 uur in de padock en worden ze gereden.