Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:29

Van 12 t/m 7 staan ze buiten.

Als het koud is slapen ze binnen.
Als het warm is slapen ze buiten.

De overige tijd staan ze in de 'paddock' (de bak )

savanrobbie
Berichten: 144
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Numansdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:47

Wij hebben 6 paarden.
4 daarvan staan dag en nacht buiten.
2 met schuilstal en 2 zonder. Deze hebben wel schaduw onder de bomen.

en 2 kleine mini paardjes. deze staan in de winter vaak binnen en als het goed weer is in de zomer ook dag en nacht buiten.


Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:49

Op het moment 24/7. Met minder mooi weer gaat ie alleen 's nachts naar binnen.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:51

mijn kanjer staat in de opfok, 24/7 buiten dus echt heerlijk voor hem, lekker met soortgenootjes, met hoeveel ze nu staan weet ik eigenlijk niet maar hij vermaakt zich überbest !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:54

die van mij staat zo goed als 24/7 buiten op 5 minutjes biks eten op stal en het rijden/ beweging geven na..

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:57

in de zomer staan ze de hele dag/nacht buiten, in de winter 's avonds naar binnen, en in de herfst en lente, is het wat het weer is! floortje en olav 's avonds altijd naar binnen en ivo heeft een inloopstal.

loetjuh
Berichten: 1249
Geregistreerd: 27-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:35

2 paarden ( 1 paard 1 shet) staat swinters snachts binnen overdag inpaddock, zomers dag en nacht buiten....

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:22

ligt aan t weer.
bij extreem warm weer, gaat ze s'nachts naar buiten, lekker koel en overdag in een koele stal...
Maar normaal gesproken van 10 tot 18.oo uur lekker lang...

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:30

Mijn paarden staan 24/7 in de bak achter het huis, ze hebben een open inloopstal en kunnen dus helemaal zelf uitmaken waar ze willen zijn. In de praktijk is dat dus meestal buiten... al vriest het dat het kraakt!

's Zomers staan ze ook een paar maanden op ons weilandje.
Daar is jammer genoeg geen stal en geen beschutting dus staan ze 24/7 buiten bij elk weertype. Als het dan erg heet is haal ik ze ook wel eens naar huis zodat ze in de stal kunnen schuilen.

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:35

Jeskoo schreef:
Citaat:
Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?


Mijn paard word door de boer om 8 uur lekker buiten gezet na hun ontbijt.
Hij staat nu de hele dag op het land. Komt pas weer binnen om een uur of 10.
Hij staat nu nog met 2 andere paarden buiten. Daarvan gaat 1 binnen kort verhuizen naar een andere stal. Ander paard gaat vaak weg met wedstrijden enz. Mijn paard houdt niet van alleen staan, dus moet maar zien hoe dit verder gaat.
S'winters mogen ze niet op het land van de boer.
Dan staan ze in de bak ook maar een paar uurtjes met deken. Want die van mij is een onzettende koukleum .

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:39

Die van mij staat ongeveer 3 tot 6 uur op de wei, het gras is nu echt onwijs lang. We hebben gevraagd of ze t willen maaien en als dit gebeurd is gaat ze lekker de hele dag We moeten er alleen wel zelf voor zorgen dat ze buiten en binnen komen dus er zijn geen vaste tijden dat ze gaan. Hij staat samen met zijn maatje die erg snel dit wordt, dus meestal gaat hij maar 2 uur mee en de rest van de tijd staat hij alleen. Als het land gemaait is kan z'n maatje ook weer gewoon mee. Bij ons op stal gaan maar een stuk of 10 paarden het land op en alleen 's zomers.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:54

RockyLover schreef:
Die van mij staat ongeveer 3 tot 6 uur op de wei, het gras is nu echt onwijs lang. We hebben gevraagd of ze t willen maaien en als dit gebeurd is gaat ze lekker de hele dag

Waarom dan? Ik had juist begrepen dat in lang gras veel beter voor paarden is dan kort gras. Ik laat het op mijn weilandje ook altijd eerst kniehoog groeien voor de paarden er in gaan.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:03

Hoe gaat dat bij jouw op stal/thuis?
Ze staan op de manege in een weiland, best groot.

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?
Met normaal weer staan ze overdag buiten van 8 tot +- 4 uur.
Met heel mooi weer staan ze snachts en overdag buiten en komen ze om 6 uur (savonds) even binnen om biks te eten.
In de winter staan ze altijd binnen en gaan ze soms in het maisland (wat dan modder is) als het niet te modderig is.

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?
In een groep van ongeveer 20 paarden en ponys.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
Is heel verschillend, maakt niet zoveel uit.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 00:04

Mijn pony's staan momenteel dag en nacht buiten.
Tot voor kort stond mn shetlander snachts nog binnen met de fries, omdat er teveel gras op stond en mijn shet nogal gevoelig is voor hoefbevangenheid ( nog nooit gehad, maar wel vaak er tegenaan gezeten) . Daarbij vertrouwden de staleigenaren hem niet snachts in de wei, gezien mijn shet nogal een weilandhoudini is en ze hem niet smorgens op de weg willen aantreffen. Mijn welsh staat al een poosje dag en nacht buiten, die mocht juist behoorlijk aankomen.

Nu is de weide zo kaal dat er niks anders meer inzit dan bezigheidstherapie en de wei is omheind met hout dus shet heeft geen uitbreekmogelijkheden meer, dus nou mogen ze allemaal dag en nacht buiten.

Ze staan met 2 shetlanders, een fries en een KWPN buiten.
In de winter staan ze snachts binnen en overdag in de bak, of in een blubberpoeltje dat vertrapt mag worden

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:08

Feufollet schreef:
RockyLover schreef:
Die van mij staat ongeveer 3 tot 6 uur op de wei, het gras is nu echt onwijs lang. We hebben gevraagd of ze t willen maaien en als dit gebeurd is gaat ze lekker de hele dag

Waarom dan? Ik had juist begrepen dat in lang gras veel beter voor paarden is dan kort gras. Ik laat het op mijn weilandje ook altijd eerst kniehoog groeien voor de paarden er in gaan.


In het eerste gras zit de meeste eiwitten. Het is dit jaar niet gemaaid. Ook raakt dit gras niet op zeg maar voor 2 paarden en die van mij stopt met eten als ie genoeg heeft maar zijn maatje blijft dooreten tot ie dr dood bij neervalt.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:33

RockyLover schreef:
In het eerste gras zit de meeste eiwitten. Het is dit jaar niet gemaaid. Ook raakt dit gras niet op zeg maar voor 2 paarden en die van mij stopt met eten als ie genoeg heeft maar zijn maatje blijft dooreten tot ie dr dood bij neervalt.

Als je het gras goed uit laat groeien verminderd die eiwit hoeveelheid toch juist weer? Maar goed, ik snap wat je bedoelt. Precies om die reden zet ik altijd de 1e keer kleine stukjes af met prikpaaltjes, want ons Tinkertje kent ook geen maat en eet door tot ze er bij neervalt! Pas als het hele veld een keer kort gegraasd is mogen ze er helemaal vrij op rondlopen. Ik vind het anders altijd ook zo doodzonde van het gras, om het te maaien terwijl de paarden er gek op zijn (wij kunnen niet zelf hooien)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:45

Ja wij hebben het nu ook maar in 2en gedeeld, alleen is een derde onkruid, dus het moet écht snel gemaaid worden! We wilden gisteren het onkruid eruit gaan trekken maar het was toch meer dan gedacht

Volgens mijn vriend (maait en hooit op boerderij) wordt het eiwitgehalte niet minder, ik heb t wel altijd gehoord idd.)

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:49

De meeste staan dag en nacht in de wei.
En degene die thuis staan, gaan 's ochtends om 10 uur naar buiten en om een uur of 8 weer naar binnen.
Alleen de hengsten kunnen natuurlijk niet bij elkaar en bij de merries, die staan dan 1 of 2 uur per dag in de bak of de wei.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:15

Altijd dag en nacht buiten. Ze hebben een loopstal met een soort paddock, en vandaaruit een pad naar de wei en de bak. Als het veel regent, hebben ze de paddock met loopstal, als het droog is, maar de wei nog niet, dan hebben ze de paddock met de bak en anders hebben ze de paddock met de wei.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:18

Wanneer gaat jouw paard/pony naar buiten?Rond een uur of 12, soms eerder na het ochtendvoer... Als het heeft geregend gaan ze in de paddock en niet in de wei om het land niet te vertrappen tot modderpoel.

Met hoeveel paarden of staat hij alleen?Ze staan met z'n tweetjes, een haflinger en een shet.

Hoe lang mag jouw paard/pony buiten blijven?
Doordeweeks een aantal uurtjes, 5 ofzo en in het weekend bijna de hele dag. Ze staan de hele week op een kaal klein stukje (ivm hoefbevangenheid ed.) en op zondag mogen ze op een enorm stuk aan de dijk.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 20-06-06 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:18

Mijn paard staat op stal bij ons zijn geen weilanden te vinden, ben nu wel bezig met iets. Meestal als je wat vind mag je blij zijn dat je paard niet verrot getrapt word door een ander paard.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:20

mijne staat van mei tot en met mooi weer(oktober/november) 24 uur per dag en 7 dagen per week buiten en hij vind het heerlijk.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: Hoeveel uur staat jouw paard per dag buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:28

Bij ons gaan ze 'smorgens vroeg al in het weiland (door de week is dit meestal 8u ongeveer, in het weekend soms wat later, doordat we ze dan 's morgens eerst rijden)

En ze worden er 's avonds afgehaald, wanneer het wat slechter weer is, of vroeg donker is, gaan ze er rond 17h af.
Bij weer zoals nu pas rond 20h zo iets Maar als het echt warm is, dan hebben ze wel de mogelijkheid om in hun stalletjes te gaan schuilen (tegen zon en insecten), zo ook bij slecht weer.

utjelover

Berichten: 743
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Brakel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:55

marleen_usar schreef:
Mijn paard staat op stal bij ons zijn geen weilanden te vinden, ben nu wel bezig met iets. Meestal als je wat vind mag je blij zijn dat je paard niet verrot getrapt word door een ander paard.


Staat je paard alleen?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:59

Mijn paard staat sinds het voorjaar heel de week dag en nacht op de wei
Er zijn weides voor de merrie's en voor de ruinen.
Je kan het bij ons op stal zelf indelen hoe je t hebben wilt. ZIjn dus ook zat paarden die s'nachts binnen staan.