Radio aan op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Radio aan op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:44

Ik sta met veel plezier bij een leuke pensionstal met mijn paarden. Alles is werkelijk top maar.... sinds 2 weken ofzo hangt er een radio in de stal. Althans, de radio staat in de kantine en bovenin de stal hangen nu 2 boxen. Ik irriteer mij daar enorm aan. Het was altijd heerlijk rustig en vooral die boxen die bovenin hangen geven veel onrust. En het wordt gewoon opgedrongen, je hebt nu geen keuze meer om rustig met je paard bezig te zijn. Tuurlijk heb ik geen hekel aan muziek, een kleine radio ergens is ook prima, maar 2 van die boxen die de hele ruimte vullen met geluid valt gewoon heel slecht. Met de stalhouder praten heeft geen zin, je krijgt gemopper terug en hij zal je ongetwijfeld een aansteller vinden. Kan ik hier nog iets tegen doen en zo ja wat? Vooral nu ik gewoon geen keuze heb, ik móet naar die rotradio luisteren. Toen die dingen er nog niet hingen en je wilde wat kon je in elk geval een walkman opdoen oid. Iemand een idee hierover?

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:46

Tsja, kijk of andere mensen er ook last van hebben en dan kun je het mischien tegen de staleigenaar zeggen.

inimini
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:48

Ik weet niet hoe groot jullie stalling is, maar er zit een aan/uit knopje op dat ding

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:51

Ik heb gisteren het ding inderdaad uitgezet maar voor zover ik weet mag niemand eraan komen Nog 1 iemand heeft er erg veel last van en de rest maakt het niet zoveel uit. Het is ook maar een kleine stal ( 12 paarden )

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:53

yousra schreef:
Tsja, kijk of andere mensen er ook last van hebben en dan kun je het mischien tegen de staleigenaar zeggen.

Er is nog iemand die er last van heeft. We hebben allebei aangegeven dat we er last van hebben en gevraagd of het anders in elk geval zachter kan. Dan kan je je paard tenminste nog op de buitenpoetsplaats zetten en dan hoor je niks. Maar nu staat het nog zo hard dat je ook buiten alles hoort.

Maar ik zal eens kijken of er wettelijk iets geregeld is.

di_Segno
Berichten: 2181
Geregistreerd: 04-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:55

Wij hebben ook 'maar' 12 paarden op stal en een radio. het komt best vaak voor dat ik alleen ben op stal, of met iemand samen, nou dan doe ik de radio toch wel een beetje zachter!
Maar das opzich wel balen dan....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 10:02

Ik heb al iets gevonden over geluidhinder en desnoods laat ik dat aan de stalhouder lezen. Want ik kom voor mijn rust op stal, heerlijk even niks doen na een dag vol lawaai ( machines etc ). En als daar dan ookk nog lawaai is ben ik inderdaad flink geirriteerd en in een slecht humeur.

http://www.milieuloket.nl/9292000/modulesf/vfxucrou9000

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:16

-> VMR VSW

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:17

Heerlijk .. heb altijd de radio aan...

breezertje
Berichten: 201
Geregistreerd: 24-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:18

wij hebben ook een radio in de stal staan , bij ons word er altijd gevraagt of de radio aan mag en als het je niet aanstaat zet je hem gewoon uit, valt er echt niets te bespreken met de stalhouder? en wat vinden de andere stalgenootjes ervan?

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:22

I radio!
Echt ben er fan van.. uitmesten gaat veel sneller zo!
Jammer dat je er last van hebt.. ik zou er toch gewoon over praten.
Met een wetsartikel aankomen heeft denk ik best een averechts effect..
Je strijkt hem op die manier alleen maar tegen de haren in..

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:23

ik heb de radio meestal ook aan ..
en dan ook wel beetje hard als ik de stallen aan het uitmesten ben.. opzadelen en bak zit voor dus daar hebben we geen muziek..

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Radio aan op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:53

Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt. Als die herrie je irriteert, knip je toch gewoon de draadjes door.................

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:55

Zo kun je het ook oplossen inderdaad :|

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Radio aan op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 01:06

Als ik moet uitmesten,heb ik het liefst loeiharde ouderwetse hardrock aan.Gaat het lekker vlug en ik kan helemaal uit mijn dak gaan.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 02:03

wij hebben in stal ook een radio die staat altijd zachtjes aan dat geeft wel een rust gevend effect. tevens ook een kleine stal met 10 paarden

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:03

Wij hebben op stal (8 paarden) ook een radio maar die gaat alleen aan als er iemand is die dat wil en die zet hem dan zachtjes aan. De paarden hebben dus de hele dag rust want vaak staat hij geen eens aan.

Wie is er trouwens met het idee gekomen voor de radio? Kan je diegene niet daar op aan spreken.
Ik vind het trouwens ook raar dat je hem niet uit mag zetten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:06

Ik heb op stal ook de radio aan.
Maar wel lekker zachtjes als achtergrond muziekje
Van dat keiharde geblèr vind ik ook niet prettig.

Op de stal waar ik eerst stond, stond hij ook wel eens wat harder, maar dan mocht je hem gerust wat zachter zetten.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:10

Wij hebben een radio op stal, kun je gewoon zelf aan en uit zetten, harder en zachter, maakt iemand er bezwaar tegen kan die ook gewoon uit. Ik vind het altijd wel lekker een beetje achtergrondmuziek.

caroltje16

Berichten: 670
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Etten-leur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:14

Bij de stal van mijn vriendin hebben we altijd de radio aan staan anders is het zo stil maar er hangen ook geen grote boxen ik begrijp wat je bedoel dat is wel vervelend als je ineens gewoon rustig je paarden klaar maakt voor het rijden en dan krijg je ineens heel veel muziek af en toe is dat ook wel lekker maar niet de helle tijd.dan wil je ook effe de radio uitstaan.

xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Radio aan op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:15

Dat ding staat bij ons op stal meestal ook heel erg hard te bleren!

Als ik de stekker eruit trek krijg ik meestal opmerkingen zoals:

He he, eindelijk rust in de tent!

Heb ook absoluut geen hekel aan muziek, maar af en toe is het inderdaad ook wel lekker om alleen de paarden en vogels te horen!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 11:40

Hekel aan muziek heb ik ook zeker niet En met uitmesten is het wel lekker ja, gaat het wat sneller
Alleen continu dat harde gebler is wat minder. En als je 's middags komt willen er ook nog weleens 3 krijsende kinderen rondrennen en dan wordt het ff teveel. Erover praten helpt niet, en de rest vind het maar kinderachtig. uitknop heb ik inmiddels ontdekt en ik zet het ding gewoon zachter. Maar het beinvloed ook de omgang met je paard, als je de hele dag al in de herrie zit en op stal ook weer kan je flink chagrijnig worden. En dan gaat vaak het rijden ook niet Maar in elk geval prettig om te weten dat niet iedereen keiharde muziek waardeert.

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:07

al sik dit zo lees, wat ben ik dan blij dat wij gewoon een kleine radio hebben hangen, die standaard zacht staat en op een rustige zender.

staat dan wel 24 uur per dag aan, maar als er mensen op stal zijn die staan te praten, dan hoor je de radio er niet overuit!

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:10

Whiz schreef:
Heerlijk .. heb altijd de radio aan...


Ja precies, lijkt mij ook heerlijk

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:29

Wij hebben een radio er staan, en sommige hebben hem aan, wij achterin de stal horen hem niet, dus ik heb mijn eigen kleine radio, ben blij dat het bij ons niet MOET..

Sorry vind het echt dom dat de radio bij jullie aan MOET, hoop dat je er wat aan kan doen!