Paardenrusthuis of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:23

Gisteren was ik in gesprek met iemand bij ons op stal en ze zei tegen mij:"Ik was laatst bij een paardenrusthuis op bezoek en het was zo een mooie locatie, echt iets voor jouw paard".
Ik voelde me goed banketstaaf door, Max is 25 jaar en ik rijd nog regelmatig met hem. Ik overweeg die optie niet eens omdat Max bij mij blijft, ook als ik niet meer kan rijden, ik heb daar namelijk de huidige accomodatie op uitgezocht. Wat is jullie mening?

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:36

Lekker bij je houden en elke dag van hem genieten hoor.
Mijn ene paardje is ook met pensioen en blijft lekker op stal waar ik sta.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:38

Ja doe ik ook. Ik rij lekker buitenritjes met hem, een enkele keer pak ik hem weer eens op. Maar alles in zijn eigen tempo/niveau.

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:52

Waarschijnlijk een goed bedoelde...maar toch erg mindere opmerking.

Gewoon lekker verder gaan!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:53

ja, waarom weg doen, als hij een goed leven bij JOU heeft??

een paardenrusthuis is denk ik meer voor oude paarden die mensen niet meer op stal willen, of kunnen gebruiken, maar zolang het kan, en jullie nog plezier hebben, waarom niet??

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:57

shantih is pas 15 en al met pensioen ,ik kan er helemaal niet meer op rijden maar dat maakt mij niet uit hoor.
Hij geniet nog elke dag en is altijd vrolijk en ik geniet als hij dat ook doet.

Anoniem

Re: Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:18

Ik zou mijn paard bij me willen houden als ik er één zou hebben. Als jij er nog af en toe op rijd en het gaat goed moet je dat vooral blijven doen! Geniet gewoon nog van de tijd die jullie samen hebben en hou hem lekker dicht bij je!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Re: Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:26

Als je de gelegenheid hebt om hem bij je te houden en hem ook in rust een mooi leven te geven, waarom zou je hem dan naar een rusthuis doen? Gewoon gezellig bij je houden en genieten van die buitenritjes

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:12

Ik heb mijn pony wél in een particulier bejaardenhuis. Ze wordt 33 dit jaar en de mensen waar ze staat kunnen beter voor haar zorgen dan ik zelf. Bovendien heb ik ook nog een 4 jarige in pension staan die ik zelf moet mesten etc. Bacannie vindt het heerlijk om te staan waar zij nu staat tussen leeftijdsgenootjes. Ik vind het de beste keus die ik ooit gemaakt heb voor haar, ik kan haar ook niet bieden wat zij nu krijgt.

Maar als je nog lekker op je paardje kan rijden zou ik dat zeker lekker blijven doen! Doe waar jij je goed bij voelt zou ik zo zeggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:49

RT-D --> VSW

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:52

Ik heb zelf het geluk mijn paarden aan huis te hebben.
Mijn paard, pas 14, maar wel al met pensioen, kan lekker bij mij blijven staan.
Dan kan ik hem nog eens rijden op een buitenrit, maar als dat niet meer kan, lekker poetsen, knuffelen en genieten als ik hem in de wei zie staan.
Ik hoop dat ik dat genieten van zijn aanwezigheid ook nog lang mag gaan doen.

Heb jij dus ook een (pension) stal waar je dat kunt, waarom dan naar een rusthuis?

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:01

Als je de mogelijkheden hebt om hem bij huis te houden, of waar je nu staat, zou ik hem daar lekker laten staan. Het is toch heerlijk als je hem iedere dag nog kan zien.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:02

Bedankt voor de reactie's! Ik ben het er helemaal mee eens!
Dit weekend gaan we samen op vakantie naar de Loonse en Drunense duinen, samen lekker ritjes maken.

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:08

Nou, heel veel plezier dan en geniet ervan he!

Maris_

Berichten: 1450
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:53

shantihdior schreef:
Lekker bij je houden en elke dag van hem genieten hoor.
Mijn ene paardje is ook met pensioen en blijft lekker op stal waar ik sta.



_/-o_

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:55

fan schreef:
Nou, heel veel plezier dan en geniet ervan he!

Dankjewel!!!

Hollybolly

Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Herwijnen!! Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:02

mag ik heel soms vragen waarom sommige paarden van 14 of 15 al met pensioen zijn? is er iets met hun gezondheid?

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:56

Hollybolly schreef:
mag ik heel soms vragen waarom sommige paarden van 14 of 15 al met pensioen zijn? is er iets met hun gezondheid?

ja idd om gezondheids reden is shantih met pensioen met zijn 15 jaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:29

Kawa is een paar jaar geleden uitgeschoven in de sneeuw en hier nooit meer helemaal van hersteld...helaas

Recreatief rijden gaat nog wel goed en volgens verschillende deskundige pijn vrij, dus dat doen we dan nog.
Maar de meeste tijd staat hij zijn buikje bol te eten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:34

Houden natuurlijk, als je nog plezier hebt enzovoort waarvoor niet?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:36

Vergeet niet dat veel mensen het niet kunnen vanwege de kosten.
Want een paard ergens stallen is niet goedkoop.
Niet erg als je graag alleen wat knuffelt, maar wil je ook rijden kan ik me een andere keuze goed voorstellen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:40

avanoort schreef:
Gisteren was ik in gesprek met iemand bij ons op stal en ze zei tegen mij:"Ik was laatst bij een paardenrusthuis op bezoek en het was zo een mooie locatie, echt iets voor jouw paard".
Ik voelde me goed banketstaaf door, Max is 25 jaar en ik rijd nog regelmatig met hem. Ik overweeg die optie niet eens omdat Max bij mij blijft, ook als ik niet meer kan rijden, ik heb daar namelijk de huidige accomodatie op uitgezocht. Wat is jullie mening?


Ik vind het een belediging voor jou en je paard! Maar....het kan ook zijn dat degene het voorstelde met het oog op de toekomst.

Mijn paard is nog wat jaartjes jonger dan die van jou en is vanwege een blessure met pensioen en staat niet bij een rusthuis. Als ik het al zou overwegen dan alleen wanneer ik er nog meerdere malen per week naar toe kan. Maar nu spreek ik even voor mezelf, want op zich heb ik niets tegen rusthuizen.

papiertjuh
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Sassem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:28

Ik als ik een eigen paard had ook proberen om hem gewoon bij me te houden. Maar als dat niet zou lukken dan zou ik hem denk wel naar zo'n paardenrusthuis doen. Omdat ze het daar opzich goed hebben en gewoon gezellig met andere paarden. Ik zou hem in ieder geval als het niet nodig is nooit naar de slacht doen.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Re: Paardenrusthuis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:04

Chinouc staat nu ook op een rusthuis. Zij is pas 11 maar mankeerd van alles en nog wat aan haar benen. Zij is zelfs voor rustig recreatief rijden niet meer geschrikt. Ze had geen pijn als ze niet belast werd. Dus ben ik op zoek gegaan naar in mjin ogen de beste plek voor haar. Nu komt ze zomers en winters elke dag buiten op het land. Iets wat ik haar hier niet kon bieden.
Ze geniet met volle teugen. Tuurlijk mis ik haar en heb ik haar het liefst naast de deur. Helaas gaat dat gewoon echt niet! Maar het is voor mij een grote trootst dat ze zo geniet daar.

radje

Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:45

radje blijft bij mij !!