Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Foto`s Zans Babe Rose

 
Profiel   

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik als maatje voor mijn 6 jarige merrie een merrie uit 1990 genaamd Zans Babe Rose opgehaald en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er in haar jonge jaren uit heeft gezien.
Dus ik dacht er is hier vast wel iemand die dit paard kent en foto`s van haar heeft van har jonge jaren toen ze nog in de sport liep.

Inmiddels is ze al een echte oma die regelmatig denkt dat ze pas 3 is. }:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-15 15:41 



 
Profiel   

Ohja die ken ik wel ja! Was frequent op wedstrijden te vinden. Ik heb geen foto's voor je maar vind het wel erg leuk om te horen dat ze er nog is en zich goed voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-15 22:01 



 
Profiel   

[WN-FA] Zans Babe Rose hier is ook een topic over haar ? misschien kan je contact met die reageerde opnemen of die weet of er foto's zijn ? Er staat dat ze Bronze trophy bij de NRHA heeft gewonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-15 22:19 



 
Profiel   

Ik heb toen het andere topic gestart :)

Volgens mij heb ik een foto, ik ga het voor je nakijken! Heb iig. een foto van haar veulen uit 2011. Helaas overleden, vader White Enough.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-15 17:14 



 
Profiel   

Zans was vroeger een prachtige merrie, klein, zeer krachtig, zwaar gespierd en een mooi hoofd. Zij heeft met haar eigenaresse destijds veel successen behaald en een hoop gewonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-15 21:36 



 
Profiel   

Zans Babe Rose is een klassieker! Wauw, wat een karakter had/heeft die merrie. Leuk dat ze er nog is!

Hihi, de naam alleen al brengt veel herinneringen naar boven uit de tijd dat ik haar kon (stond op dezelfde stal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-15 09:30 



 
Profiel   

Wat leuk dat zoveel van jullie haar kennen.
En een pittig karakter heeft ze nog steeds ondanks haar hoge leeftijd.
Ze staat hier nu gezellig met mijn 6 jarige merrie samen te genieten, dol op aandacht en lekker bezig zijn zolang ze zich niet gaat vervelen dan is het een echte draak.
Op dit moment staat ze er helaas niet zo mooi bij, ze had onder andere wormen en een heel slecht gebit toen ik haar ophaalde maar ik zie haar nu al aansterken na een ontworming en een bezoekje van de tandarts.
Maar ondanks dat is ze harstikke levendig en vrolijk.
Dus ik verwacht dat Zans hier nog wel een aantal jaartjes vrolijk rondhuppelt.


@Smiley wat jammer dat het veulen is overleden zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-15 22:17 



 
Profiel   

@Glossy227: Wat fijn dat jij de goede zorg hebt opgenomen, dat verdiend deze merrie! +:)+

Dat je inderdaad nog maar lang van haar mag genieten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-15 08:56 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen dat jij haar hebt.
Gaat het goed met haar?
En heb je foto's van haar.


[ img ]

Dit zijn haar dochter en kleinzoon. (kleinzoon wordt in april al 3)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 17:17 



 
Profiel   

Hoi, ik zie dat dit al een hele ouwe topic is maar kom het nu pas tegen en wilde toch even reageren omdat ik graag wil weten hoe het nu met zansy is. Ik heb een zoon van haar en haar eigenares was een vriendin van mij. Haar dochter met veulen hierboven is dat my? (Vader Eternal?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-17 21:24 



 
Profiel   

Dit is idd my ook wel bekend als Dottie.
Na mijn veulen inmiddels 3 jarige heeft ze nog 2 veulens gehad.
Ik heb na de koop contact gehouden met de fokkers.

Als je wilt weten hoe de zoon van my het doet neem een kijkje op zijn facebook.
https://www.facebook.com/CLS-Kids-Final ... 993601413/

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-17 06:23 



 
Profiel   

Ik weet dat dit topic inmiddels heel oud is echter ben ik opzoek naar iemand die Zans vroeger heeft gehad en mij kan helpen rondom een probleempje met het paspoort.

Gezien de staat waarin wij haar aantroffen hebben we haar destijds direct meegenomen zonder twijfel en de persoon waarvan ze destijds was geloofd dat ze het paspoort later op zou sturen omdat ze het kwijt was. Uiteraard is dit nooit gebeurt maar gezien ze bij ons als weidemaatje haar oude dag mag slijten heb ik het na een halfjaar mailtjes sturen maar opgegeven.

Alleen nu moet ze naar de kliniek voor haar gebit en hun willen dat ik het paspoort mee neem of bewijs van het aanvragen van een duplicaat.

Inmiddels heb ik contact gehad met de KNHS en de AQHA en de AQHA heeft aangegeven bereid te zijn te helpen maar daarvoor moet ik wel zeker weten dat ze een AQHA paspoort heeft gehad.

Ik zoek dus iemand die mij kan vertellen waar ze staat ingeschreven


Voor de mensen die zich afvragen hoe het met haar gaat, ze is echt geweldig opgeknapt, heeft zelfs wat reserves opgebouwd en buiten wat problemen met haar gebit is ze in top conditie. Ik zal binnenkort wel wat foto's van haar plaatsen mocht iemand nieuwsgierig zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 10:25 



 
Profiel   

Waar schrijf je de entingen dan in als je geen paspoort hebt of ent je je paarden niet ?

Is het een idee om de chip te laten uitlezen en van daaruit kijken wat de gegevens zijn ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 10:47 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Waar schrijf je de entingen dan in als je geen paspoort hebt of ent je je paarden niet ?

Is het een idee om de chip te laten uitlezen en van daaruit kijken wat de gegevens zijn ???


Mijn andere merrie word wel geënt, maar in overleg met mijn eigen dierenarts is besloten Zans niet meer te laten enten. Ze is inmiddels 29, komt niet meer van het erf af en er is een titerbepaling gedaan toen ik haar pas had.

Ik ben inderdaad van plan mijn dierenarts de chip te laten uitlezen om te kijken of ik daarmee kan achterhalen waar ze ingeschreven staat met haar paspoort. Het enige nadeel is dat, dat niet kan voordat ik naar de kliniek moet. Ik heb net de kliniek gebeld om het verhaal uit te leggen en word straks terug gebeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 10:55 



 
Profiel   

Moet ze echt per se naar de kliniek? Veel behandelingen kunnen gewoon thuis gedaan worden, zo ook trekken bijv. Dan zou ik een paard, zeker op leeftijd thuis laten doen.
Mijn merrie van 26 mist ook 1 kies en is gewoon thuis gedaan.

Overigens kunnen ze overal wel een paspoort hebben. Mijn AQHA hengst had een paspoort van het NRPS. Maar in Nederland geboren.

Misschien heeft ze nooit een modern paspoort gehad ook?? Mijn AQHA merrie namen we met 20jr ook zo mee ergens. Later bleek er geen chip nummer in te staan en ze was niet gechipt, dus moesten alles nog veranderen.

Maar als ik kijk naar mijn ruintjes van 20+ zijn hun paspoorten al zo vaak verandert door de jaren heen, vanwege steeds andere regels etc. Die komen ook erf niet meer af, dus als er weer wat verandert ooit, zal ik niet alles meer aanpassen denk ik.

Grote kans dus dat niet alles in orde is naar huidige regels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:08 



 
Profiel   

@superpony ja ik ben door mijn eigen dierenarts doorverwezen door de kliniek omdat zij het niet aan durft om eraan te beginnen. Ze is bang dat ze andere tanden ook beschadigd en omdat ze de bovenste rij voortanden mist is ze bang dat het fout gaat met de spreider. Maar inmiddels ben ik terug gebeld door de kliniek en ze zijn wel bereid haar te behandelen zonder paspoort. Zolang ik maar formulieren laat invullen om een duplicaat aan te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:29 



 
Profiel   

Glossy227 schreef
@superpony ja ik ben door mijn eigen dierenarts doorverwezen door de kliniek omdat zij het niet aan durft om eraan te beginnen. Ze is bang dat ze andere tanden ook beschadigd en omdat ze de bovenste rij voortanden mist is ze bang dat het fout gaat met de spreider. Maar inmiddels ben ik terug gebeld door de kliniek en ze zijn wel bereid haar te behandelen zonder paspoort. Zolang ik maar formulieren laat invullen om een duplicaat aan te vragen.


Apart. Onze shet heeft helemaal geen snijtanden meer en zijn aan huis al 2x kiezen verwijdert ook. Met spreider wel rekening houden, maar een huis beter dan op de kliniek gezien de leeftijd.

Dat is mooi. Ze kunnen de chip gewoon lezen, alleen niet checken met boekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:34 



 
Profiel   

Raar dat de KNHS dan niks weet. Mijn QH die ook uit die tijd stamt staat ook bij de KNHS ingeschreven omdat er toendertijd nog niet zoveel paspoort instanties waren en de NQHA nog geen paspoorten uit gaf.
Chip zou toch geregistreerd moeten staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 22:28 



 
Profiel   

cissy schreef
Raar dat de KNHS dan niks weet. Mijn QH die ook uit die tijd stamt staat ook bij de KNHS ingeschreven omdat er toendertijd nog niet zoveel paspoort instanties waren en de NQHA nog geen paspoorten uit gaf.
Chip zou toch geregistreerd moeten staan?


Ik bedoel niet dat de KNHS van niks weet maar dat ze niet echt bereid waren te helpen.
Overigens heb ik inmiddels via de NRPS ontdekt dat je ook een duplicaat paspoort kan aanvragen als het paspoort niet op jou naam staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 22:57 



 
Profiel   

Officieel zou dat niet moeten kunnen, ivm fraude, dan zou ik ook een paspoort aan kunnen vragen voor jouw paard. Duplicaat paspoort wordt naar de laatst bekende eigenaar gestuurd. Dus als het paard niet is overgeschreven wordt het zoeken naar de laatst bekende eigenaar (bij de paspoort uitgevende instantie die jij dus niet kent/weet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 23:05 



 
Profiel   

cissy schreef
Raar dat de KNHS dan niks weet. Mijn QH die ook uit die tijd stamt staat ook bij de KNHS ingeschreven omdat er toendertijd nog niet zoveel paspoort instanties waren en de NQHA nog geen paspoorten uit gaf.
Chip zou toch geregistreerd moeten staan?


Weet je dat zeker zus?? Dat de NQHA in die jaren geen paspoorten uitgaf? Mijn 1994 en 1995-er merries hadden beide een paspoort van de NQHA vanuit Stroe. Jurgen van Horsepaspoort deed dat toen.
Verder zou idd KNHS kunnen en de NRPS. Geloof niet dat het KWPN ooit voor Quarters paspoorten heeft gemaakt. Ik weet nog wel dat het vanuit Stroe toen spaak liep met de chipnummers. Die werden via de inlog van het fjordenstamboek in de database gezet. En toen had ineens iedereen ipv een Quarter of Paint een Fjord :+ :D TS als je het chipnummer kan uitlezen en checken, als ze in de database een Fjord is, weet je zeker dat Stroe het paspoort gemaakt heeft.

Even om het te snappen hoor, maar hoe wil de AQHA je helpen?? Dat is USA en die hebben daar helemaal geen paspoorten. Dat is iets Europees. Of bedoelde je de NQHA?


Glossy227 schreef
cissy schreef
Raar dat de KNHS dan niks weet. Mijn QH die ook uit die tijd stamt staat ook bij de KNHS ingeschreven omdat er toendertijd nog niet zoveel paspoort instanties waren en de NQHA nog geen paspoorten uit gaf.
Chip zou toch geregistreerd moeten staan?


Ik bedoel niet dat de KNHS van niks weet maar dat ze niet echt bereid waren te helpen.
Overigens heb ik inmiddels via de NRPS ontdekt dat je ook een duplicaat paspoort kan aanvragen als het paspoort niet op jou naam staat.



cissy schreef
Officieel zou dat niet moeten kunnen, ivm fraude, dan zou ik ook een paspoort aan kunnen vragen voor jouw paard. Duplicaat paspoort wordt naar de laatst bekende eigenaar gestuurd. Dus als het paard niet is overgeschreven wordt het zoeken naar de laatst bekende eigenaar (bij de paspoort uitgevende instantie die jij dus niet kent/weet)


Grinnik dat zou idd niet moeten kunnen, maar ik weet (omdat ik toevallig dit jaar een paspoort moest aanvragen) dat de Paints het uitbesteed hebben aan het NRPS. En er hangt iets in mijn hoofd dat ook de NQHA het aan hun uitbesteed heeft. Ik ga nu checken :D En jep ik had gelijk, ook de NQHA laat het NRPS de paspoorten maken. Als paard kwa papier wel op TS dr naam staat, zou dat idd moeten kunnen dat ze een duplicaat maken voor dr. Het registratie papier is in dit geval het leidinggevende en maakt haar eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 00:41 



 
Profiel   

@Rina, ja ik bedoel inderdaad de NQHA, overigens vertelde de dame van de NRPS mij dat als ik het paspoort aanvraag formulier liet invullen door de dierenarts en het duplicaat aanvraag formulier zelf invul en daarop aangeef dat het paspoort niet bij het paard was toen ik haar overnam en de mailwisseling met de vorige eigenaar bijvoeg ze zonder problemen of verdere vragen een duplicaat uitgeven en naar mij opsturen.

Vandaag heb ik de afspraak op de kliniek vandaag dus ik kom straks achter haar chipnummer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 08:25 



 
Profiel   

Paspoort is ook geen bewijs van eigendom. Dat zal er ook mee te maken hebben. Het is dan idd wel een beetje fraude gevoelig, maar ok. Ze willen dan nog wel wat meer info hebben als bewijs dat je het paard hebt overgenomen. Ze zijn wel heel aardig en behulpzaam bij het NRPS, ze hebben mij dit jaar ook heel fijn geholpen.

Maar als jij het paard bij de AQHA overgeschreven hebt op jou naam, ben je sowieso eigenaar. Het registratie papier van hun is wel een eigendomspapier. En dat maakt het zoveel makkelijker als je een keer wat hebt kwa papierwinkel. (Ik heb al velen geholpen de papierwinkel voor elkaar te krijgen, ben dus enigszins bekend met hoe het daar loopt ;) ).

Bedenk me nu ineens, 1990, heb je wel elk jaar bericht gestuurd naar de AQHA dat ze nog leeft? :D Ze is ouder dan 25, en dan moet je elk jaar even een teken van leven sturen anders gaan zij er vanuit dat ze overleden is, en komt ze ook zo in hun database.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:01 



 
Profiel   

Daar kwam ik toen ik inlogde bij de AQHA inderdaad achter, ik dacht misschien staat haar chipnimmer bij haar gegevens en toen zag ik ineens deceased staan.

Alles is gelukkig goed gegaan bij de kliniek overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 11:14 



 
Profiel   

Ahh fijn, dus ze kan weer dooreten nu :D
Hihihi ja is leuk grapje van de AQHA. Alles ouder dan 25 moet elk jaar melden dat paard nog leeft, anders gaat hij op deceased. Chipnummer ga je bij hun normaal niet vinden. Ook hier weer is EU ding. Maar heeft de DA de chip nu kunnen uitlezen??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen