Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 183  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De FreeMax Western, boomloos westernzadel

 
Profiel   

Ehm ehm ze past de singel van mijn jachtpaard, dat is een.. 175cm (veelzijdigheidszadel). En ik weet zo niet meer welke singelmaat ze heeft qua westernsingel. Ze past in ieder geval de singel van mijn vorige paard :))

Zadel is inderdaad tweedehands gekocht :j Wel heb ik al eens op een Freemax gereden, en heb ik met de zadelpasser de vorige keer dat ze er was ook al de Freemax voor Feyre besproken, omdat ze zeer waarschijnlijk uit de Bob Marshall zou groeien.

Dit was haar BM, dat was echt wel een flink zadel maar die leek op haar ook niet heel groot :=

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 08:43 



 
Profiel   

Maar misschien een stomme vraag hoor. Een BM is ook boomloos. Hoe kan het dat ze daar uitgroeit en een Freemax wel past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 08:45 



 
Profiel   

Omdat de BM één maat heeft, de fork is daarbij niet verwisselbaar. Dat zadel is wat het is, dus dat past (de meeste paarden) of niet (als je maatje Feyre hebt). De Freemax heeft een verwisselbare fork. Er zit nu maat 5 in en dat lijkt heel redelijk te passen, maar we kunnen dus nog doorgroeien naar een 6. Daarnaast zijn beide zadels natuurlijk verschillend opgebouwd en ook heel verschillend qua vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 09:00 



 
Profiel   

Aaah helder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 09:49 



 
Profiel   

Kleine aanpassing... De fork op de BM zit idd vast, maar de verschillende types (Barrel, Trail, Endurance) hebben wel hun eigen vorm/breedte van fork en dus geschikter voor bepaalde types paarden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 10:04 



 
Profiel   

Het is net of de beugels flink langer zijn bij de BM. En dan lijkt zo'n zadel ook snel groter.

Maar 1.75m is lang hoor. Ik dacht dat singels meestal tot 1.50m gingen.

Maar past bij jou wel de extra full Micklem dan? Enne, als je een andere neusriem zoekt, wat zoek je dan en wat is de neusomtrek?
Het hoofd past op de foto goed bij het paard. Niet extra groot. Ik zou echter verwachten dat een keelriem eerder te kort is als ik de foto zo bekijk.
Of je moet direct over op westernhoofdstellen, dan zit je niet meer met neusriemen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 15:33 



 
Profiel   

Bij BM heb je de fenders in 2 lengtes; 10" voor de jeugd en kleine mensen en 12" normale maat (dat is het breder deel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 15:54 



 
Profiel   

Heeft iemand trouwens de korte fenders van freemax, ik twijfel nog steeds om ze te kopen. De standaards vind ik net op het randje waardoor ik minder zeker ben, zeker op zo n jonkie die nog wel eens goed fris is. Eigenlijk maanden er niet opgezeten inmiddels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 17:10 



 
Profiel   

germie schreef
Het is net of de beugels flink langer zijn bij de BM. En dan lijkt zo'n zadel ook snel groter.

Maar 1.75m is lang hoor. Ik dacht dat singels meestal tot 1.50m gingen.

Maar past bij jou wel de extra full Micklem dan? Enne, als je een andere neusriem zoekt, wat zoek je dan en wat is de neusomtrek?
Het hoofd past op de foto goed bij het paard. Niet extra groot. Ik zou echter verwachten dat een keelriem eerder te kort is als ik de foto zo bekijk.
Of je moet direct over op westernhoofdstellen, dan zit je niet meer met neusriemen. ;)


Ze heeft een passend westernhoofdstel ;) Maar daarmee heeft ze nog teveel ruis, vandaar de Micklem. Extra full zou moeten passen, dat past de Shire bij ons op stal ook. Maar goed, een nieuwe Micklem is ook niet goedkoop dus zolang ze ietwat ingesnoerd in de huidige past vind ik het wel gezegend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 17:41 



 
Profiel   

En anders misschien in Engeland kijken? Daar zijn de maten toch soms anders dan hier. Mijn welsh ponytje past hoofdstellen van hier niet. Daar hebben ze maatje small pony en dat past altijd als gegoten. En vaak ook gewoon voor een redelijk bedragje op maat te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 19:10 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Heeft iemand trouwens de korte fenders van freemax, ik twijfel nog steeds om ze te kopen. De standaards vind ik net op het randje waardoor ik minder zeker ben, zeker op zo n jonkie die nog wel eens goed fris is. Eigenlijk maanden er niet opgezeten inmiddels.

Ik... Maar ik weet niet precies wat je aan die kennis hebt :o
Ik ben er blij mee, de lange kon ik ook mee rijden, maar deze zouden ook een gaatje korter kunnen als ik dat zou willen en da's wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 19:44 



 
Profiel   

Ella heeft mijn nieuwe Freemax goedgekeurd *\o/* Altijd fijn, even een paar extra ogen die met je mee kijken. Heb er nog niet mee gereden, de bak was heel nat en Feyre stond letterlijk op ontploffen := Die combinatie is met een nieuw zadel niet heel lekker. Maar we kunnen nu in ieder geval weer fijn aan de slag. Als mevrouw weer een beetje recht is getrokken :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 12:29 



 
Profiel   

Wat fijn *\o/*

Ik vind het zo'n leuk dier, het lijkt echt een pony op de foto's en dan is het stiekem zo'n plofkip :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 13:56 



 
Profiel   

Ze ís ook echt verschrikkelijk leuk! Op de foto komt haar grootte niet echt tot zijn recht, in het echt is het behoorlijk wat paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 14:54 



 
Profiel   

Het valt pas echt op als je dan zo'n speelgoedzadeltje er op ziet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 19:59 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst even op de Freemax gestapt.

Nou :oo :oo Dat zit wel even anders dan de BM. Feyre en ik keken elkaar echt := aan toen ik op was gestapt. Het zadel is harder maar ligt (door de nieuwigheid) ook nog veel hoger. Haar vorige zadel lag echt ín haar, dit zadel torent er nog wat bovenuit. Hij gaat nog wel veel meer zakken, maar het is wel even wennen :)) Ook zat ik in de BM meer 'geborgen', hier zit je echt meer op. Klein stukje gestapt, momenteel rijd ik haar niet zoveel omdat ze dus zo overbouwd is. Maar zo kunnen we vast even allebei wennen aan dit zadel.

Beeldmateriaal volgt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 14:23 



 
Profiel   

Ik had hetzelfde bij mijn nieuwere Freemax terwijl mijn oude heerlijk flexibel en gevormd/ingezakt was. Mijn merrie kan niet meer gereden worden, daarom besloten haar oude zadel voor mijn ruin te houden en heb de nieuwere verkocht want kon er niet aan wennen :) Denk dus een kwestie van km maken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:36 



 
Profiel   

Oh fijn dat ik niet de enige ben :))

Tadaaaaa! Ik wel in mijn enorme + enorm dikke pooljas :brr: maar het gaat om het idee.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:47 



 
Profiel   

Ze lijkt meteen niet zo groot meer.
Het zadel zie je niet zoveel van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:49 



 
Profiel   

Nee maar het was in de wind echt te koud om zonder jas erop te klimmen :brr:

Met mij erop lijkt het inderdaad anders, maar ik ben dan ook ruim 1.80 :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:53 



 
Profiel   

Ik had hetzelfde, een nieuw zadel moet echt nog inzakken en je zit er echt bovenop in het begin. :j

Komt vast goed, dat wennen :D knappe Fey!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:57 



 
Profiel   

Staat jullie goed Berdien. Inderdaad lijkt het wel minder groot zo :D

Ik ga mijn Freemax te koop zetten. Enig idee wat ik er nog voor zou kunnen vragen?
Hij is helemaal compleet. Met singel, pad, beugels. Hij is van 2016, dus nieuwe systeem. Met fork 5 en Engels. Is de round, 17 inch, buffel. Uiteraard met gebruikerssporen, maar geen enorme beschadigingen.
Ik zat zelf aan 550/600 te denken. Is dat realistisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:34 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Staat jullie goed Berdien. Inderdaad lijkt het wel minder groot zo :D

Ik ga mijn Freemax te koop zetten. Enig idee wat ik er nog voor zou kunnen vragen?
Hij is helemaal compleet. Met singel, pad, beugels. Hij is van 2016, dus nieuwe systeem. Met fork 5 en Engels. Is de round, 17 inch, buffel. Uiteraard met gebruikerssporen, maar geen enorme beschadigingen.
Ik zat zelf aan 550/600 te denken. Is dat realistisch?


Ben wel benieuwd O:)
Weet je al waar je op over gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:56 



 
Profiel   

Ik vind dat inzakken en flexibel worden niet echt positief klinken. Is dat alleen dat de zitting fijner zit? Of wordt het hele zadel 'slap'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:10 



 
Profiel   

Mwah is niet negatief hoor. Een nieuw boomzadel moet zich ook gaan vormen, dat is ook hard en stijf. Dat is dit zadel ook nog. Ik kom van een echt volledig doorgereden zadel, dat is niet te vergelijken.

Ik denk dat €600 een nette prijs is Amanda :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 183  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen