[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:28

Klopt hoor, gebruiksdoel (klinkt zo stom haha) is best belangrijk als je gaat kijken naar een hengst. Reining hoeft niet persé van mij, maar ik ga het veulen niet houden.

Groot is niet erg, maar Joy is echt al flink aan de maat nu natuurlijk

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:34

Mijn oudere merrie is 1,54 eerste hengst was 1,48 en het veulen (6jaar) is nu 1,56 mijn 2de veulen heb ik nog die is ook 1,56 (ik had zo gehoopt dat ze bij 1,50 zou stoppen) _-:(
De 2 jarige zal denk ik rond de 1,60 worden maar de hengst was ook heel groot... de laatste is nog geen 1 maar is volgens mij nu rond de 1,40 of er tegen aan dus mijn merrie geeft ze groot. Ik hoop ooit een veulen uit mijn jongere merrie te fokken die wat kleiner blijft maar of dat gaat lukken >;)
Ik wil ook graag wat compacter fokken
Afbeelding
Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:40

Ik denk dat je een groot paard makkelijker kunt verkopen dan zo'n ukkie als die van mij.
Het is maar net wat voor doel en verwachting je hebt.

Ik heb "geleerd" dat het voor de merrie ook belangrijk is dat ze een "goed" showrecord heeft, als je het veulen echt als nonpro/ of open wilt fokken. T kost iig een heleboel geld. En het is zeker niet gezegd dat je er winst op maakt.

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:50

@candalisa toffe merrie. is die uit de vorige hengst van Heidi?
Als je wat compacter wilt fokken zou ik naar een reining/cutting hengst kijken dan maak je de meeste kans

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:55

justkid schreef:
Ik denk dat je een groot paard makkelijker kunt verkopen dan zo'n ukkie als die van mij.
Het is maar net wat voor doel en verwachting je hebt.

Ik heb "geleerd" dat het voor de merrie ook belangrijk is dat ze een "goed" showrecord heeft, als je het veulen echt als nonpro/ of open wilt fokken. T kost iig een heleboel geld. En het is zeker niet gezegd dat je er winst op maakt.

Dat is ook weer waar voor mij is het echt persoonlijk ik zou gewoon graag wat kleiner willen ik ben zelf niet zo groot _O-
Hier was ze 2
Afbeelding

Klopt die is van copper idd

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:09

Dacht ik al is wel duidelijk te zien haha

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:37

Gimme_Joy schreef:
sevke schreef:
Het veulen zou in elk geval een stevige nek hebben _O-
[ [url=m/3J9QBP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N4sx8J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo'n schatje. De liefste hengst ever... <3
Zo één vind ik er nooit meer. Ik ga in elk geval een nakomeling van hem aanhouden. Misschien wordt het Trooper wel. Ik vind hem zoooo leuk én hij komt uit de twee paarden die ik zelf geshowd heb!


Shaggy is wel groot toch? Want anders hebben we straks echt een Clydesdale :=

Shaggy is max 1.50. Ikzelf ben niet zo groot en onze trainster is zelfs klein :D
Hij is niet zo groot, gewone quartermaat. Maar wel erg breed waardoor hij forser lijkt.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:17

Ik lees zometeen alles bij :)

Heb zojuist t pattern voor dit weekend gekregen. Het is echt een rijvaardigheid gericht parcours, best interessant na zo lang geen wedstrijden!
Met Moon weet ik vrijwel zeker dat alles behalve misschien het zeiltje gaat lukken, en de tussenstukken in (snelle/ren)galop kunnen. Hartje daarentegen... dat wordt gezellig als het haar dagje niet is :') start met haar de eerste keer in de intermediate, dat is qua niveau gelijk aan youth maar een meer “haar niveau” tegenstand, en minder stress voor mij om op 7 ruiters tijd alles te wisselen :j
Afbeelding

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:10

Bellatrix schreef:
Ik zag de video's op Facebook. Maar vanaf daar kan je ze niet hier zetten.


Ik hoor wel vaker e.e.a. over facebook. Zitten jullie in ee aparte groep of zijn jullie vrienden van elkaar?

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:10

Hoe vaak laten jullie je zadel nakijken en door wie?

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:55

Marg schreef:
Hoe vaak laten jullie je zadel nakijken en door wie?

Ik heb een western boomloos zadel, deze laat ik 1x per jaar checken door Kitty van Kifra Horse.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:58

Ik heb nu voor begin juli een afsprsak staan met Eurohorse (waar ik ook mn zadel vandaan heb) is na een half jaar, maar vanwege het land seizoen en de leeftijd van Joy wel een goeie. Daarna denk ik eens per jaar.

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:34

@Marg ik ben erg tevreden over Dominique van euro horse en Kevin Vandrayet van Sunville country en living.

Verder heb je meerdere western FB groepen zoals Western paarden, western paarden spullen en fun enz enz. Verder is een groot deel vrienden met elkaar op FB idd

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:47

Western paarden etc zijn indd goede groepen

Hier de eerste dag wedstrijd achter de rug :D
Vandaag was de youth, met Moon.

Eerste run trok op zn zachts gezegd nergens op :') pony stond enorm heet, rem was er niet echt meer. Paar fouten gemaakt, maar hij heeft iig het hete eraf kunnen lopen _O-
(runs duren 5min, ga niet het hele filmpje van de eerste plaatsen. Maar om een indicatie te geven van hoe heet hij was, ik gaf geen been...)
https://youtu.be/gg95wmHnuog

2e run ging wel goed, enkel het zeil niet kunnen doen. Maar dat is iets wat ik wist :)
https://youtu.be/CkJbctRGi1M

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:15

Marg schreef:
Hoe vaak laten jullie je zadel nakijken en door wie?


Als de osteopaat het aangeeft dat het nodig is :P die komt jaarlijks. Afgelopen jaar was het onverwachts nodig en een nieuw zadel gekocht bij Eurohorse. Bij de prijs zit een controle inbegrepen (binnen een jaar na aankoop) dus ze komt binnenkort weer even checken.

We hebben een oefenwedstrijd op onze manege. Iemand zin om mee te doen? Het is voor iedereen die wil oefenen!

Keelvens Western Rodeo

Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:08

Marg schreef:
Hoe vaak laten jullie je zadel nakijken en door wie?


Zo rond ruim een half jaar omdat ze nog jong is en nog verandert, wanneer ze 6 is zou ze zo'n beetje uitgegroeid moeten zijn.
Ik ruil steeds tweedehands zadels om. Anders wordt het wel een heel duur grapje, Ik doe dat bij Country mill in Nijkerk. t is de jonge paarden regeling.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:50

Thanks. Ik heb een zadel bij eurohorse op maat aanaten meten. Een jaar later nog eens laten controleren. Nu alweer 1.5 jaar verder en ik denk dat het wel weer tijd is. Een Engels zadel wordt het wel eens opgevuld maar dat is toch anders met een westernzadel. Dus tja. Paard is redelijk gelijk gebleven. Naar mijn idee ligt het nog goed.

Ik zal eens zoeken naar die groepen. Thanks

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:39

Wat een knapperd candalisa!

Ik liet mijn zadel ieder jaar nakijken. Dat was een Freemax en liet ik door Kifrahorse nakijken.

Wat betreft hoogte, ik denk zeker dat zo rond de 1.50 het beste verkoopt. Als ik voor de verkoop zou fokken, dan zou ik zeker daar naar kijken en ook naar wat commerciëler. En dat betekent: of op basis van showresultaten en bloedlijn, mits de merrie dat ook heeft. Of richting een allround gebruikerspaard, omdat daar veel vraag naar is, al dan niet met een leuk kleurtje. Dat laatste zou ook mijn eigen fokdoel zijn als ik een blijver zou fokken :D

Ik heb vandaag de camera weer meegenomen. Geen spannende plaatjes, maar leuk om Noura's groei zo elke maand vast te leggen.
[ITP] "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:24

Noura groeit zo snel!! :oo

Fame geniet van de grasjes.
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:58


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:43

Heb gereageerd. :D

Stomme miezer net...maar toch de wilde hengst Koe rond geslingerd. Hij had alleen niet heel veel zin.

Hij is wel knap met mijn halster. <3 Is een full, hij kan misschien wel cob haha!

Afbeelding

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:08

Hoi allemaal. Weten jullie wat de gedachte is achter het 'in stelling' vastbinden van een teugel aan het zadel of de longeersingel? Ik heb dat hier meerdere trainers zien doen (de mijne doet dat niet maar ik heb er nog niet naar kunnen vragen).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:11

Ik heb het ook wel es gezien, ben er geen fan van.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:20

juniper schreef:
Hoi allemaal. Weten jullie wat de gedachte is achter het 'in stelling' vastbinden van een teugel aan het zadel of de longeersingel? Ik heb dat hier meerdere trainers zien doen (de mijne doet dat niet maar ik heb er nog niet naar kunnen vragen).


Gebeurt dat nog steeds :( wat stom. Het is de bedoeling dat ze leren stil staan uiteindelijk.
Ik heb het ook wel gezien met zakken aan de beugels bij het inrijden ,dan binden ze ze ook zo vast en laten ze zelf rondjes lopen tot ze stil staan en er dan aan gewend zijn. Wat ouderwets en slecht, bah.
Dan kun je als trainer zelf wat anders gaan doen tot het paard het opgeeft.


Elsie staat in in de kliniek in Utrecht, ze had een aanval van maanblindheid. Ik moest er met bloedspoed naar toe, ze staat er sinds vrijdag, het lijkt nu de goede kant op te gaan, misschien mag ik haar komend weekend weer ophalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:22

:oo

Arme Elsie!! Hopelijk komt het weer helemaal goed met d'r. Ik duim!! :(:)