Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hengstkeuze voor AQHA merrie

 
Profiel   

Bij ons is er al ene drachtig. Nog drie te scannen.
Wij hebben gekozen voor
[ img ]
Voor Gump Sneaky Peeky BB en Great Gee Gee Gunner

Voor RS Renoir Olena
[ img ]
Bij Giadunita BH
Zij wordt niet drachtig met frozen semen en deze prachtige hengst dekt met vers.
En voor

[ img ]
Bij Spooky Ruffina

Fingers crossed…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:21 



 
Profiel   

superpony schreef
Gefeliciteerd!

Wij weten maandag of onze merrie drachtig is. Wel andere hengst, maar toch......


Spannend hé superpony?!

Jaaaa wildgirl, gaat bij jou ook lukken en dan allebei een valkje volgend jaar :j

Ah sevke nog eventjes spannend v drie dus.
Ik wist niet dat het bij sommigen gewoon niet lukt bij diepvries?
Gebeurt dat vaker?
Wel dat het veel moeilijker is dat wel gehoord natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:59 



 
Profiel   

Ja dat gebeurt wel vaker. De merrie is al 25 en dat maakt het veel moeilijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:05 



 
Profiel   

@sevke mooie combinaties heb je gemaakt!

@ts, ja 2 valkjes, hoe mooi zou dat zijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:20 



 
Profiel   

Sevke, toffe combinaties!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:28 



 
Profiel   

sevke schreef
Ja dat gebeurt wel vaker. De merrie is al 25 en dat maakt het veel moeilijker.


Zooo al 25 en dan lukt het alsnog, wat een toppaard!

Is die tweede hengst foto van je vorige post ook reining?
Lijkt heel ander type. Wel mooi en mooi getekend ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 19:48 



 
Profiel   

sevke schreef
Bij ons is er al ene drachtig. Nog drie te scannen.
Wij hebben gekozen voor
[ [url=m/yQbxwc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor Gump Sneaky Peeky BB en Great Gee Gee Gunner

Voor RS Renoir Olena
[ [url=m/7B0K30.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij Giadunita BH
Zij wordt niet drachtig met frozen semen en deze prachtige hengst dekt met vers.
En voor

[ [url=m/8702zJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij Spooky Ruffina

Fingers crossed…


Gave combi's.

Heb je de paint gehouden? Hij is leuk hoor!

En What a Wave is wel super gaaf natuurlijk.

Ik durf diepvries sowieso niet aan. Qua cyclus zat nu alles mee, maar ze kan nogal wisselend zijn en ik wil haar echt niet verplaatsen.

Merrie van 25..........ik ben jaloers. Mn merrie is 28 en nu echt te oud. Toen ze terug kwam, laten scannen en vol cystes, dus niet geprobeerd. Nu met dr dochter van 14 overwogen die als draagmerrie te gebruiken, maar we hebben er 2 van de oudste en de dochter is de nieuwe generatie en minstens zo fijn.

Had ook eerst zoiets van; leuk, dan kan de oude oma spelen. Maar nu vind ik het eigenlijk sneu dat ze straks een veulen heeft rondlopen die niet van haar is.Maar ze zal het na zoveel jaar geen kids wel accepteren.



Symke schreef
superpony schreef
Gefeliciteerd!

Wij weten maandag of onze merrie drachtig is. Wel andere hengst, maar toch......


Spannend hé superpony?!

Jaaaa wildgirl, gaat bij jou ook lukken en dan allebei een valkje volgend jaar :j

Ah sevke nog eventjes spannend v drie dus.
Ik wist niet dat het bij sommigen gewoon niet lukt bij diepvries?
Gebeurt dat vaker?
Wel dat het veel moeilijker is dat wel gehoord natuurlijk


Ja, is wel weer spannend. Vooral omdat ze niet te peilen is. Alles zat mee, maar ze doet wel al vanaf dek hengstig. Niet mega, maar dat moet nog komen als ze leeg is dan.
Ze is wel mega relaxt. Maar wat ik zeg; als ze hengstig wordt, is dat vrij/zat vermoed ik en dan kan ze zomaar omslaan.

En dames..............valkjes........... :D :+ }> Quarters hebben stoere kleuren namen.

Ik ben zo geeeeeeeeeeeen kleuren expert hoor, dus grapje. Noem vossen rood, palomino's geel etc.En bij de paints ben ik helemaal een ramp. Ik heb het over grote vlekken, kleine vlekken en veel of weinig. En een witkop.

Maar beetje pesten mag wel, toch?

Ik heb ook kans op buckskin geloof ik hahaha Maar heb geen voorkeuren. Ik wil gewoon een gezond veulen en kan dan pas weer ademhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 00:15 



 
Profiel   

Superpony, tuurlijk is een gezond ademend veulen het allerbelangrijkste!
Maar net als ik vroeger als ik zwanger was zei dat het leuk zou zijn als de kids krullen kregen. En ze hebben alledrie steil haar :D
Precies zo denk ik over kleuren bij de paarden. Leuk maar niet belangrijk

Weet je wat ik wel belangrijk vind en nu weer zag? Karakter. Zag net mini filmpje van Arany op insta waarbij ze met een halstertouw even naar de wei rijden en daar een spin.
Ja dat wil ik!
Al is mijn merrie met deze warmte ook zo rustig en mak hoor!
Behalve als er veel insecten zijn..... Ze heeft een teer velletje en snel dikke bulten en is echt heel snel over de zeik als er teveel rondvliegt.
Ga nu toch maar rijdeken aanschaffen!

Ja ik weet dat de kleuren anders heten := :=
Zit er nog niet in, zeker omdat in mijn omgeving de meeste mensen geen quarter hebben en dus de kleuren op zijn Nederlands noemen zeg maar.
Dus dan blijf ik het meestal ook maar zo noemen _O-

En als ik aan schattig veulen denk past valkje daar beter bij dan buckskin voor mijn gevoel ofzo, snap je wat ik bedoel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 05:38 



 
Profiel   

Hahaha, wees maar blij voor je kids. Ik heb veel krullen en heb er echt om gehuild als kind. Nu heb ik ze geaccepteerd, maar heel leuk zal ik ze nooit vinden. En wij hadden ene kapsalon, dus altijd moeten horen hoe leuk ze waren, ppfff

Ik was heel medisch en veel echo's gehad. Heb nooit gedacht wat ik liever zou willen. We wisten het va 25 weken, maar er heeft ook nooit iemand gevraagd; wat heb je liever ofzo?
Ik heb een zoon en denk dat alles leuk is en voor-en nadelen heeft.

Ja, Arany is wel erg braaf. Maar het wordt ook met hem gedaan. Ik denk dat weinig hengsten ook paard mogen zijn en mensen meer doen dan de basics en trainen. Zo zonde.........Zegt zoveel over karakter.

Merrie is ook erg relaxt nu.
Als je een rij/vliegen deken besteld; neem hem ruim en kies eentje met franje. De benen en buik blijven drama anders.

Hahaha. Ik vind buckskin ook een stom woord. En palomino is ook ene te lang woord. Als mensen het over kleur hebben, moet ik in mn hoofd ook schakelen naar mn eigen vertaling, hahahaha

En bij paints zeg ik altijd maar; Ow, ja, leuk. Of mooi. Geen idee van alle kleuren en printjes. Veel wit is veel poetsen, dat onthou ik dan weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:46 



 
Profiel   

Ah ja inderdaad superpony, MOET met franje want die buik is het allerbelangrijkste

Heb je tip toevallig voor merk?

Maar het is me nu toch te warm...pff ga nu naar huis, misschien willen ze wel nat gesproeid

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:45 



 
Profiel   

Ik heb helaas zonder franje en erg veel spijt. Maar was toen te laat in het seizoen met kopen en moest ook ruilen vanwege de verkeerde maten. Heb 1 maat groter dan normaal. Waar je voor de quarters al grote deken maten hebt, moest dat nog iets ruimer.

Ik heb die blauwe.......Kijk eens op Kramer. Die van mij kwamen van kleinere shop uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:51 



 
Profiel   

Pfff zo vreselijk warm, heb ze alleen gevoerd en mest geruimd....
Hopelijk vanavond koeler want dan les!

Nog iets waar ik in dubio over zit; heb nu twee merries hier. De ruinen zijn jaar op stage.
Mijn merrie dus nu 42 dagen drachtig, de anderen krijgt als alles goed gaat eind juli een veulen.
Nu wil die andere merrie liefst alleen staan nu maar zeker als veulen er is dan MOET ze echt apart want ze valt alles in haar omgeving aan behalve mensen.
Dan is mij merrietje dus alleen. En daar houdt ze dus echt helemaal niet van
Dat in de wei ernaast de andere merrie staat helpt nauwelijks

Maar ja dan, koop ik er wat bij en zo ja wat. Zoek ik een pension voor één jaar, maar wie zit daar op te wachten

Heb het er al eerder over gehad hier volgens.mij.maar ik vind het zooooo moeilijk!!!!

Als iemand iets weet voor een jaar dan hou ik me aanbevolen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:43 



 
Profiel   

Ow, herkenbaar.

Mijn merrie houdt niet van alle paarden tijdens de dracht hoorde ik van vorige eigenaar. Maar ze liep met 2 drachtige merries en beviel als laatste begin Mei en toen samen, wat goed ging.

Ik zelf ben niet voor 1 merrie en een veulen alleen. Had mn oude merrie ook in merrie kudde met veulens. Dus dat was eerder een reden om niet te gaan fokken, want heb maar 1 merrie en we stonden echt vol.
Ze zal zich echt wel redden en vorige veulen hing wel aan dr moeder, maar het is niet mijn ideaal.

Haar moeder is 28 en haar broer 22. de shet 25+. Ze hangt enorm aan dr broer, maar geen idee hoe hij op een pas geboren veulen zal reageren. Wij willen haar dus wel een plek apert geven. Dan kan ze contact hebben met de rest en ze zien, maar we twijfelen daar enorm over.
Ze hangt echt aan ze en of het echt slim is als de rest wegloopt bijv?? Ik zal dan hun ruimte ook moeten beperken, zodat ze bij haar in de buurt blijven, maar er niet gelijk bij kunnen.

Als de oudste overlijden heb ik mn ruin dan alleen en ben ik ook niet happy mee, maar dan zien ze elkaar dus wel.

Op veel stallen zie je merries met veulens in hun eigen stuk, maar wel naast elkaar. Vaak is dat veulen beschermen vooral in het begin. In de kudde zie je dat de veulen steeds verder mogen en moeders wel samen opvoden en alles in de gaten houden. maar moet je wel veel ruimte hebben.

Ik heb echt overwogen, mag ze drachtig zijn, om haar te verhuizen naar een kudde, maar ze is erg gek op haar broer en moeder, ze heeft een verleden en dit is echt haar thuis.
Ik heb ook overwogen naar een merrie erbij te kijken, liefst drachtig ook, maar is ook een gok hoe dat matcht. En zit ik met 2 veulens, terwijl ik niet wil verkopen. `

Ik denk dat het ook per veulen kan verschillen wat we later nog evt beslissen. En we moeten gewoon afwachten. de oudste kan ook zeker 30+ worden

Misschien zoekt iemand wel pension voor een periode?

Ik vind het wel rot dat die van 28 geen eigen veulen meer kan krijgen. Leek me leuk voor haar dat er weer een veulen komt, maar nu denk ik wel ow jee...Maar de natuur zal het wel regelen.
Haar eerste ( die hier dus ook staat) kwam te vroeg. Wel gezond, maar vroeger dan ons was verteld bij aankoop.
Die stond eerst apart en daarna dus in de kudde. Was hij alsnog samen met een andere de eerste en ging goed. Dus bevalt het niet, kan je ze ook nog verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 11:45 



 
Profiel   

Superpony bedankt voor je reactie
Ja drachtige merrie erbij heb ik aan gedacht maar net wat je zegt, je kunt niet alles houden. En mijn merrie is zo laat met eind juli dat vind je ook niet.

Zou mooi zijn als ze weer bij elkaar kunnen inderdaad, jouw ervaring is dus wel dat dat beschermende wat af eemt?
Ruimte is er wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:11 



 
Profiel   

Mijn ervaring is al meerdere merries een eigen veulen hebben, het samen lopen vaak wel goed gaat. De een heeft echt een paar dagen, weekje nodig om aleen te zijn met het veulen en de anderen kunnen zich prima in een kudde redden gelijk.
Ervaring van merrie telt vast en zeker mee.

En ik denk eerlijk gezegd haar eigen ervaring met moeder in de kudde ook.

Ik wil afwachten hoe alles loopt nu eerst. Mijn man wil van tevoren een evt nieuw paard introduceren. Maar als alles er nog is, vind ik het voor nu wel even prima zo.
Ik wacht wel af wat in najaar of voorjaar gaat gebeuren qua paardenmarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:18 



 
Profiel   

Ik denk dat ik het ook even zo laat. dochter is jaar op stage dus ik doe de paarden alleen. Nu erg druk op werk dus blij dat nu maar twee zijn.

De smeerpoets dames plassen weer binnen in schuilstal _-:(
Dat vind ik nog ok zoals gisteren met noodweer. Stal vanmorgen vies ennat.
Ben ik net aan het mestruimen komt merrietje meelopen, poept neer, keurig buiten, keert om loopt stal in plast binnen :o?

Waarom!?

Enige wat beetje helpt is alles leegruimen maar er was net zo'n mooi laagje beetje mest en wat restjes hooi, wilde het vast oppotten vh veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:47 



 
Profiel   

[ img ]

Van zichzelf best rond buikje.....
Hier nog 300 dagen dracht bij wordt formaat luchtballon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:17 



 
Profiel   

Hahaha, dat heeft die van mij ook. Sinds eerste een hangbuik en we trainen niet serieus genoeg.

Die van mij is ook drachtig, dus we kunnen gaan wachten.......Zou morgen gescand op 18 dagen, maar vond haar gister weer hengstig tonen, maar zat een mooie vrucht. Rond 35-40 dgn doen we nog wel hartslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 22:24 



 
Profiel   

Yes superpony! *\o/* **\O/**

Hahaha daar had ze je mooi te pakken

Op zich heeft mijn merrie geen hangbuik en is ze nauwelijks te dik. Was meer voor grap en vergelijk even een foto vanaf onderkant.maar vind het best uh indrukwekkend zeg maar _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 05:27 



 
Profiel   

@superpony : gefeliciteerd!
Nee, de paint is verkocht aan een vennootschap, maar wij doen de dekkingen en wij promoten hem omdat hij echt enorm super braaf en lief is, ook op alles N/N. Hij wordt nu uitgebracht in de allround. Volgende week naar Grathem voor de Benelux paint show. Het was eerst een beetje zoeken hoe we het gingen oplossen, want er was in Merelbeke iets mis gegaan met de communicatie en er was geen zaad ingevroren.
Maar het is nu opgelost en hij wordt nu aangeboden met vers sperma. Vanaf volgend seizoen vers + diepvries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:00 



 
Profiel   

Sevke, jammer dat we iets misging. Is er veel vraag naar diepvries of meeste toch wel vers?

En weet je al meer van de drie merries op wachtbankje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:52 



 
Profiel   

Superpony jij ook gefeliciteerd!

Ik mag 2 juli pas scannen maar mevrouw is de afgelopen paar keer met rijden heel schrikkerig en rennerig, na een boze stem van mij capituleert ze met een diepe zucht wel direct :D
Meer die dit gedrag herkennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:20 



 
Profiel   

Is ze echt anders wildgirl?
Ik kan het nog niet echt zeggen, tot nu toe niet anders, gisteren wel schrikachtig bij buitenritje maar dat kan ook aan mijn stress liggen......

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:57 



 
Profiel   

Ze krijgen omdat ze nu 24/7 op het land staan allemaal hun bakje met krachtvoer in de avond en volgens stalhoudster was ze knorrig naar de andere 2(normaal nooit), ik merk verder behalve het bloedfanatieke (halloooo reiner) ohz niets aan haar nog. Nou heeft ze altijd wel looplust maar niet zo als nu, gekke 20 jarige tut. Ik hoop zo dat het direct gepakt heeft, dan omstreeks half mei 22 veulen, mooie timing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:02 



 
Profiel   

Prachtige timing en klinkt goed!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen