Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 235 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Paard kan nog niet op 1 hand gereden worden, dat kent hij niet. Dit was voor mij de eerste keer op een barebackpad dus netjes in balans zitten, niet klemmen en mee gaan met de beweging was het doel. Even niet op het hoofd letten enzo. Wel netjes tempo houden.

En hij zat fout, ik hoef niets te betalen of mijn verzekering dan. Schade is gemeld bij de verzekering. Volgende week met de auto naar de dealer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:53 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Paard kan nog niet op 1 hand gereden worden, dat kent hij niet. Dit was voor mij de eerste keer op een barebackpad dus netjes in balans zitten, niet klemmen en mee gaan met de beweging was het doel. Even niet op het hoofd letten enzo. Wel netjes tempo houden.


Het is sowieso geen commentaar.
Ik snap dat je andere doelen hebt op een BBP dan in het zadel, het viel mij gewoon op omdat je elleboog/handhouding je zit en balans natuurlijk ook weer beïnvloedt.

Maar goed, het ging mij meer om die balans, ik let er nu extra op door de houding en zit challenge waar ik momenteel aan mee doe :o

Of ze wel of niet (al) op 1 hand gereden worden maakt m.i. ook niet zoveel uit, ik hou mijn teugels nu al op diezelfde positie als die ik -ooit :+ - krijg op 1 hand, voor de duidelijkheid zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:06 



 
Profiel   

Ik zal er volgende keer wel op letten, kan geen kwaad. :D
Wat voor challenge doe je dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:07 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik zal er volgende keer wel op letten, kan geen kwaad. :D
Wat voor challenge doe je dan?


Is op facebook via dressuurnatuurlijk. Ze hebben ook een recht-richt training en grondwerk training gehad, ze bieden steeds stukjes cursus aan (in de hoop iets te verkopen uiteindelijk natuurlijk) maar wel erg leuk en duidelijk uitgelegd.

Ik ben momenteel sowieso erg bezig met mijn houding omdat ik merk dat ik mijn merrie soms ook in de weg zit, ik zet linksom mijn heup vast en zij is linksgebogen... wat dus inhoudt dat wanneer ik linksom stuur we bijna omvallen -O- Boomloos rijden werkt daar ook niet persé aan mee denk ik zo, alles, zowel van haar als mij, komt beter door natuurlijk.
Ook heb ik de neiging om überhaupt snel op slot te slaan omdat haar bewegingen zo ruim zijn, dat ik dan probeer heel stil te gaan zitten, wat natuurlijk alle mogelijkheid tot meebewegen eruit haalt.
Een ruim bewegend paard met western rijden is gewoon niet alles zeg maar, haha.
Uiteindelijk komen we er wel hou ik mezelf maar voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:16 



 
Profiel   

Je bent er wel bewust mee bezig. :j

Ik knik in aan één kant, is ook verre van ideeal.
Maar we gaan met deze lessen meer op mijn houding en zit letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:23 



 
Profiel   

De houding is in het western niet zo belangrijk. Ook niet hoe je je handen houdt. Hoe het paard loopt, dat is wat telt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:17 



 
Profiel   

Nou hij loop ook nog niet goed, de bedoeling is dat hij lager met zijn hoofd gaat lopen maar als hij dat nu doet loopt hij nog op de voorhand...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:18 



 
Profiel   

Tenzij je horsemanship of hunt seat start/beoefend, dan is je houding wel echt heel belangrijk en word je daar ook op beoordeeld :+

Ik snap wel hoor Marlies, zo eerste keer op BBP ben je al blij dat je gewoon normaal blijft zitten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:48 



 
Profiel   

Ik doe het je niet na hoor Bellatrix! Wat voor bbp heb je?
Ik heb ook een bbp gekocht, maar mijn singel was te lang. Nu een kortere gekocht, van de week nog eens proberen.
Kijken of ik dan blijf zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:17 



 
Profiel   

Geen idee, hij is van mijn instructrice.

Yes, zou jij mij op de foto willen zetten met een spaanse hengst? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:31 



 
Profiel   

sevke schreef
De houding is in het western niet zo belangrijk. Ook niet hoe je je handen houdt. Hoe het paard loopt, dat is wat telt.


Oneens. Houding is, m.u.v. de snellere onderdelen echt wel van belang.
Daarnaast wil je toch ook gewoon je paard zo min mogelijk in de weg zitten én je overgang van snaffle naar shank zo soepel mogelijk hebben?

Maar goed, zo denk ik erover, ieder zijn mening.
Maar dat er met western niet op houding gelet wordt is niet persé waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:35 



 
Profiel   

Ik vind houding en zit ook in de snelle onderdelen belangrijk. Je wordt er dan wel niet op beoordeeld maar het heeft zeker invloed op je paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:23 



 
Profiel   

Noisy schreef
Ik vind houding en zit ook in de snelle onderdelen belangrijk. Je wordt er dan wel niet op beoordeeld maar het heeft zeker invloed op je paard

Dit vooral. Een goede houding zorgt er voor dat je je paard zo min mogelijk hindert en het zo comfortabel mogelijk maakt. Dus ja, ik vind houding daarom ook heel belangrijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:26 



 
Profiel   

Ik bedoelde ook dat er dan misschien minder op gelet wordt. Maar uiteraard is de houding en zit dan net zo belangrijk, alleen let een jury daar niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:29 



 
Profiel   

Ja ben het met je eens hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:31 



 
Profiel   

Vraagje: ik ben op zoek naar nieuwe rijbroeken... iemand ervaring met die van Kramer ofzo? Ik had vroeger ooit cruel jeans, die zaten heerlijk, maar kan mijn maat nergens vinden.

Of heeft Arthur veel broeken liggen? Dan zou ik daar eens langs kunnen rijden. Ik heb wel echt een lange lengte nodig (36).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:41 



 
Profiel   

Kramer weet ik niet, Arthur heeft genoeg keus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:45 



 
Profiel   

Ik rij dus in de jeans van jaja, de Aldi _O- Die zijn vaak een tientje en zitten perfect, bij mij tenminste.
Ik heb ook een paar Miss Me jeans, die zijn ook fijn vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:43 



 
Profiel   

Tsja, ik moet helaas echt lengte hebben, de broeken in de super hebben dat meestal niet, en kniebroeken rijden niet zo lekker ;)

Toch eens naar Arthurs dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:19 



 
Profiel   

Is dat ver voor jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:29 



 
Profiel   

Ik was jullie kwijt! Per ongeluk ontstipt en iets met weinig bokt de laatste tijd. }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 21:52 



 
Profiel   

:oo

Maar je bent er weer. :D

Zo, ik heb een lang maar leuk weekend gehad in Grathem. :D
Sevke nog gemeet! :))

Foto's staan klaar maar denk dat ik die pas morgen online gooi...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 22:19 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Vraagje: ik ben op zoek naar nieuwe rijbroeken... iemand ervaring met die van Kramer ofzo? Ik had vroeger ooit cruel jeans, die zaten heerlijk, maar kan mijn maat nergens vinden.

Of heeft Arthur veel broeken liggen? Dan zou ik daar eens langs kunnen rijden. Ik heb wel echt een lange lengte nodig (36).

Toen ik er was ben ik niet geslaagd helaas. Wat over de heupen ging was te kort en wat lang genoeg zou zijn kwam ik niet in. Het is toch altijd een kwestie van passen.
Ik ben er wel geslaagd voor laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:33 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
:oo

Maar je bent er weer. :D

Zo, ik heb een lang maar leuk weekend gehad in Grathem. :D
Sevke nog gemeet! :))

Foto's staan klaar maar denk dat ik die pas morgen online gooi...


yes!! *\o/* *\o/* *\o/*
*\o/* *\o/*
Hopelijk volgende keer ons paard mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:28 



 
Profiel   

Ja, want die wil ik echt wel es zien lopen. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 235 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen