[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25940
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:42

Ik rij er 2 van 1.72m. Dus wat is groot? Haha.

Ik geef toe, het is wel hoog om een zwaar zadel op te zwaaien. ;) En als ze op een hoger stukje staan en jij in een kuil zijn ze echt hoog om op te stappen. Heb vaak ook een krukje, maar kan het gelukkig nog steeds zonder.

Mijn lieve reusje in wintervacht:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:44

Ik krijg het zadel er dus niet op. Ik heb spier problemen dus ik moet altijd iemand anders vragen...

germie

Berichten: 25940
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:44

Bellatrix schreef:
Ik krijg het zadel er dus niet op. Ik heb spier problemen dus ik moet altijd iemand anders vragen...

Dat is lastig.

Wintec is wel lekker licht, maar ja, of dat ook past? Er is een westernmodel van.

Ook sommige C merken of merkloos hebben wel kunststof, maar ja, dan zit je weer echt met kwaliteit en pasvorm.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:53

Eigenaresse wil geen ander zadel. Is ook niet erg, er is altijd wel iemand die het erop kan gooien gelukkig. En in het kleine geval dat dat niet zo is gooi ik het BBP er wel op. :')

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:56

Oh wat zuur zeg Sirius :(:) Is nog een jonkie toch?!

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:18

Oh nee wat balen zeg Sirius! Ga je haar houden? Als fokmerrie misschien?

@Bellatrix, met een bbp kun je ook lekker rond hobbelen :D Kun je met dit paard naar buiten? Daar was je naar opzoek toch?

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:20

Oh wat balen Sirius :\

Leuk Marlies! Klinkt wel als een uitdaging. Maar wel een met mogelijkheden. En groot zeg :oo

Ik geniet vooral van alles om de paarden heen.
Prachtige lucht vanavond <3
De blondjes zoeken elkaar steeds meer op en junior en senior ook. Hij voedt haar echt enorm goed op. Goud waard <3
Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:25

Kato is een super buiten rij paard. :j

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:27

Oh heerlijk! En ook goede uitrijmogelijkheden?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:28

@sirius
Neeeee! Wat ontzettend zuur zeg ;( Ik hoopte zo voor jullie dat het met rust goed zou komen. Heb je al enig idee hoe je verder gaat?
Hoe zit het met je autorij-angst? Anders moet je maar een keer deze kant opkomen dan kun je Rudi en live zien :) Hij heeft trouwens ook zijn eigen insta O:) https://www.instagram.com/catch.my.star/
Daar post ik wat vaker updates en foto's.

@noows
Ze staan nu nog op dezelfde locatie maar Rudi, en Sydney van Candalisa, gaan dus dit weekend verhuizen. Zij is hier op dit moment niet zo actief omdat ze druk is met het nestje van haar hond.
Gelukkig is het maar 5 minuutjes van elkaar vandaan met de auto dus wat dat betreft ben ik er niet veel extra tijd aan kwijt dat ze niet meer bij elkaar staan.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:31


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101737
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:42

Daihyo schreef:
Oh heerlijk! En ook goede uitrijmogelijkheden?

Half uur stappen voor bos. Maar je kan prima draven als je het asfalt gehad hebt. Is zandpad tot aan het bos. Wij draafden nooit wat ik dus niet snap. :+
Ja dan kost het tijd.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:43


Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:44

Ooh Sirius wat vreselijk zuur zeg. ;(
Sterkte er mee..!


Wat een kasteel Marlies! Ik vind alles boven de 1.55 groot. :')
Mijne is 1.46m maar stap altijd met kruk op. Stukken beter voor zijn rug en lijf, waarom zou ik dat riskeren.


Fijn dat je ook een fijne plek voor Rudi hebt gevonden Noisy!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:45

Ja ze is nog heel jong, in april is ze 4 geworden. Ze staat nu op stal ivm droes maar zodra ze schoon is mag ze lekker het land op. Zolang ze goed loopt blijft ze in ieder geval lekker op stal staan :) En daarna zien we wel verder, stap voor stap. Eerste stap is haar terugkopen van de verzekering, daar wachten we nu nog op.

We hopen wel dat we meer geluk hebben met Luna. Die had ik hier nog niet voorgesteld. Merk echt dat ik die nog net niet in bubbeltjesplastic verpak en elk scheef haartje wordt drie keer gecontroleerd. Hopelijk ben ik daar snel wat relaxter in. Afbeelding

Waar staan jullie Noisy? Ik rijd nu twee a drie keer in de week zelfstandig auto dus dat gaat goed. Onbekende wegen ben ik nou weer aan het uitbreiden, dat is mentaal nog een dingetje maar gaat ook steeds beter :D

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:47

Leuk al die Instagram linkjes, stiekem iedereen daar ook volgen.

Blijf toch een beetje een stille meelezen hier. Jullie hebben zoveel kennis daar geniet ik graag van mee. Maar heb niet altijd tijd om overal op te reageren helaas.

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:49

Ik heb jullie ook een volg gegeven :)) met mijn persoonlijke account, maar daar plaats ik ook regelmatig paard op. :')

Ik ga trouwens 7 augustus naar de Extreme Mountain Trail bij stal Tilburgs. Errrrrg veel zin in :))

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:54

Noisy schreef:
Ik kom dan bij een foto uit :)) De url voor Noura haar pagina is https://www.instagram.com/lctecumspecialmoon/
Je hebt er een volger bij :D

Ah dank u!
De vorige eigenaar heeft ook een pagina gemaakt, dus ik kwam elke keer bij de verkeerde uit :+

Marlies: half uur stappen en sneller als je draaft is heel prima :j
En zandpad is dan ook al wel heel fijn.

Muis: gewoon doen hoor!

Wat naar Sirius. Is er helemaal geen kans meer op herstel of alleen niet voor de sport?

Wij gaan over een maand terug naar de kliniek. Ik knijp ‘m wel een beetje. Van de week aan de longeerlijn de bak rond gegaan en in draf liep hij echt niet goed. Hij is eigenlijk al sinds hij op rust staat stijf en onregelmatig bij krappe bochtjes of na een sprintje. Ik twijfelde of hij last had van hoefbevangenheid of dat het de blessure was. Hij had niet echt tekenen van HB, maar is wel dikker geworden. Dus ik kon het ook niet uitsluiten. Maar hij was echt kreupel rechtsachter. Dit was voor het eerst dat ik hem gecontroleerd liet draven. We stappen veel, als in: wandelingen, lange lijnen of een beetje vrijheidsdressuur. Verder scharrelt hij genoeg over de track. Over een maand worden er nieuwe foto’s gemaakt en dan naast de foto’s van december gelegd. En dan maar afwachten of er verschil te zien is en wat dat verschil dan is. Maar zoals hij nu loopt, zie ik niet gebeuren dat hij nog onder het zadel komt. Ik hoop het met heel mijn hart, maar ik ben bang…. -O-

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:57

Daihyo wat ontzettend verdrietig dat het niet beter lijkt...... :knuffel:

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:02

Ik heb ook lang niet altijd tijd (of zin :P) om te reageren/posten hoor Muisssx!

Super ruk! Maar wel een mooie nieuwe aanwinst!

Gaaf Leo!!

Wat kl.ote dat Jim niet lijkt te verbeteren Amanda :(:) Ik snap dat je ongerust bent...

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:17

Heerlijk dat je zo van de paarden kunt genieten Daihyo. Ik duim nog steeds dat je weer ritjes kan gaan maken met Jim. Eerder was je nog redelijk positief toch?

Sirius, Luna is leuk! Mooi getekend ook. Dat in bubbeltjes plastic willen pakken snap ik wel. Heel veel sterkte met Ginny :knuffel:

Leo, ik ben jaloers! Ik wil ook een keer naar het Xtreme trail park!

Bellatrix, heerlijk hoor binnen een half uur in het bos. En via de zandweg is natuurlijk ook geen straf.

Ik ga ook even spieken op jullie Instagram pagina's. Ook al eens aan gedacht om er eentje voor Flip en Sjef aan te maken maar deze 24 jarige heeft niet eens de app geïnstalleerd := schrik niet als jullie binnenkort ineens een onbekende volger er bij hebben, dan heb ik toch de moeite genomen om mijn inloggegevens op te zoeken :')

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:17

Muisssx schreef:
Leuk al die Instagram linkjes, stiekem iedereen daar ook volgen.

Blijf toch een beetje een stille meelezen hier. Jullie hebben zoveel kennis daar geniet ik graag van mee. Maar heb niet altijd tijd om overal op te reageren helaas.

Dat geeft toch ook niet? Die meeleessteen op bokt is legendarisch inmiddels _O-

Gave nieuwe aanwinst Sirius! Vertel ons meer!

Daihyo, pffff. Niet wat je wil zien. Dat heb ik met Joan ook. Ik vind het zo lastig om te bepalen hoe ze zich voelt. Ze lijkt happy maar als ik haar zie lopen met die slag in het wiel... ;( Als ze stilstaat ontlast ze hem ook als eerste... :\

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:32

Kreupele paarden zijn gewoon ruk |( ik hoop dat het uiteindelijk voor Jim en Joan meevalt. Maar ik snap de zorgen maar al te goed.

Hier ook grotendeels onder een meeleessteen hoor. En als ik bepaalde Posts voorbij zie komen vergaat de zin mij van het meelezen weer een beetje. Maar er zijn leuke bokkers en leuke paarden en sommige leuke bokkers hebben leuke paarden :D dus dat volg ik zijdelings een beetje.


Afbeelding

Afbeelding
Luna is van 18 maart, uit Big gun to trash. En ze is aan twee kanten verre familie van Ginny zag ik toen ik haar stamboom binnen kreeg haha. Ginny haar oma is de oma van Luna haar moeder. En uiteraard voeren beide vader lijnen terug naar Katie Gun. We hebben Luna nu ruim een maand.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:00

Wat een leukerd <3

Jim gaat met ups en downs. Hij trekt wel een sprintje en scharrelt lekker rond. Maar als hij dan draaft denk ik: oei :=
Hij is niet rad :n
Heel dubbel. Als er maar een paardwaardig pensioen in zit.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:24

Wat een mooie aanwinst Sirius!

Knap balen van de zorgenpaardjes... sterkte ermee, niet leuk :(