[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:06

Knap dier hoor mayflower!

Operatie was in december nog niet aan de orde. Dus daar hebben we het verder niet over gehad. Maar alle behandelingen die meer dan een paar uur duren waar ik zelf niet bij kan en mag zijn, gaan we niet doen. Ik laat hem daar in ieder geval geen nacht meer over. Pas na een maand of 3 was de ergste stress uit zijn ogen verdwenen, dat was echt heel heftig.

En ja, konden ze maar praten. Dat zou het inderdaad een stuk makkelijker zijn. :j

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:24

Zo, gisteren weer eens in mijn springzadel gezeten. Ik merk dat ik 'western' begin af te stappen, dus voet in de beugel laten. Haha.
Zijn vast meer die daar last van hebben als ze af en toe nog in een Engels zadel rijden.

En ja, een paard ergens voor behandeling achter laten vind ik ook niet fijn. Doe het ook niet meer. Hopelijk is het niet nodig Daiyio

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:29

Welkom Mayflower :wave: en knappe papa to be <3 Wat is zijn afstamming?

Pff Daihyo, ik weet precies met welke struggle je zit. Wanneer is het niet meer paardwaardig, hoeveel pijn heeft ze. Dát ze pijn heeft weet ik zeker want ze ontlast het been zodra ze stilstaat en met lopen zie je duidelijk dat ze kreupel is, echt een slag in het wiel zeg maar. Maar ze oogt nog wel happy. Ze ziet er super uit en kijkt fris en relaxed uit haar ogen. Komt ook altijd als een malle aangesprint als ik bij de wei kom :roll: dan hou ik m'n hart vast, bang dat de hele boel afscheurt en het gelijk voorbij is. Ik durf ook geen pijnstillers te geven want dan ben ik bang dat ze er helemaal doorheen loopt omdat ze het niet voelt en dan alles afscheurt...Maar ja, doe ik daar goed aan of is het martelen? Wanneer is het niet meer goed en waar leg je de grens?
Ik duim in ieder geval voor Jim dat de foto's goed zijn of in ieder geval goed genoeg voor een paardwaardig bestaan.



Wij zijn gistermiddag met de jonkies verhuisd *\o/*
Ze vonden het wel een dingetje om niet meer bij elkaar te staan. Dus technisch gezien zijn ze nu gespeend van elkaar :))
In de wei staan ze nog wel samen. Ben benieuwd hoe dat gaat want ze komen samen met een groep van 7. Ze zijn beide erg sociaal dus dat zal wel goedkomen maar toch.
Een paar kiekjes gemaakt met de foon.
In de stal.
Afbeelding
Afbeelding
Sydney staat helemaal aan het eind
Afbeelding

En buiten met een mooie, niet gephotoshopte, lucht :D
Afbeelding
Afbeelding

En even een rondje in de roundpenn
Afbeelding

Ik kreeg om 08:00u ook deze foto.
Gluren bij de buren :D
Afbeelding

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:56

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Noisy! Nu snel nieuwe vriendjes maken allebei :)) heerlijk dat je nu weer lekker aan de slag kunt!

Welkom Mayflower!! Bijzondere kruising zeg, en gave vader! Ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat straks!!

Verder zag ik ook nog goede puppytraining met de trailer en een trotse fokker op Bo. Gave werkplek heb je!!

Ik heb straks mijn eerste les sinds de verhuizing, ik ben heel benieuwd!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:58

Welkom Mayflower!

IK duim toch dat je goed nieuws hebt voor Jim Daihyo :( ik snap dat het ontzettend lastig is om zo'n keuze te moeten maken eventueel. Konden ze het je maar zelf vertellen.

Fijn dat je verhuizing goed is verlopen Noisy! Het ziet er in ieder geval goed uit allemaal :D

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:18

Leo schreef:
Ik heb straks mijn eerste les sinds de verhuizing, ik ben heel benieuwd!

Veel plezier.

Hier zaterdag weer les. Hopelijk geen regen.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:52

Net weer scan gehad, nu 102 dagen drachtig.
@Noisy: dit is de pedigree van vader: https://www.allbreedpedigree.com/megas+cream+dream
Wat een mooie stal! En mooie foto's! Ze lijken best op hun gemak daar zo te zien.
En die lucht, wauw!

@ Daihyo: ik snap je keuze. Jij kent je paard het beste en dan is het ook idd.. Tot hoe ver ga je?
Je hebt trouwens wel een mega knappe jaarling(?) (Of is het al twenter?)!

@ Leo: altijd leuk, les. Veel plezier! :D

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:06

germie schreef:
Leo schreef:
Ik heb straks mijn eerste les sinds de verhuizing, ik ben heel benieuwd!

Veel plezier.

Hier zaterdag weer les. Hopelijk geen regen.


Ach als het regent zijn er minder insecten, elk nadeel.... :j

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:09

Symke schreef:
germie schreef:

Hier zaterdag weer les. Hopelijk geen regen.


Ach als het regent zijn er minder insecten, elk nadeel.... :j

Nou, de bak ligt hier met aan 3 kanten bomen. Daar valt soms niet te rijden wegens de vliegen, muggen en ander bijtspul, dan trapt mijn paard soms gewoon ineens naar de buik met een achterbeen.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:18

[/quote]
Nou, de bak ligt hier met aan 3 kanten bomen. Daar valt soms niet te rijden wegens de vliegen, muggen en ander bijtspul, dan trapt mijn paard soms gewoon ineens naar de buik met een achterbeen.[/quote]


Mijn heksje is er ook heel gevoelig voor, vind het niet lekker rijden nu.....
En op buitenrit doe ik al helemaal niet eventjes want dan is ze al wat gespannen en reageert dan zo extreem.oo insecten.....

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:21

Symke schreef:


Nou, de bak ligt hier met aan 3 kanten bomen. Daar valt soms niet te rijden wegens de vliegen, muggen en ander bijtspul, dan trapt mijn paard soms gewoon ineens naar de buik met een achterbeen.[/quote]


Mijn heksje is er ook heel gevoelig voor, vind het niet lekker rijden nu.....
En op buitenrit doe ik al helemaal niet eventjes want dan is ze al wat gespannen en reageert dan zo extreem.oo insecten.....[/quote]
Buitenrit kan hier vaak ook in open veld, dus dan heb je wel wind.

Maarre, Heksje? Is je paard zo erg? LOL

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:56

Ik ga morgenochtend een buitenrit rijden op Kato. :)
Daarna wil ik nog een x les en dan beslissen of ik hem ga bijrijden.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:08

Leuk Marlies! Wie weet is het wat!! Klikt het een beetje?

Hier was de les gister erg fijn. Het was al weer een maand of 3 geleden en voor het eerst sinds de verhuizing. Zou fijn zijn nu weer goed de draad op te pakken.
Helaas daarna wel het nieuws dat mijn eerste pony gister ingeslapen werd ivm de gevolgen van hoefbevangenheid. Dat kwam even aan, toch mijn eerste liefde, ook al reed en verzorgde ik haar nu al 6 jaar niet meer. Ze was er altijd, dus altijd als ik in noord holland was moesten we even Leo een kus brengen <3 En altijd even blij om me te zien.
Na 19 jaar is het gat wat ze achterlaat heel diep.. ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:16

Ik las het. Sterkte. :(:)

Of het klikt weet ik niet goed. Hij is braaf, bomproof zeg maar dus ik stap zo op en ga op buitenrit. Ik moet steeds bijrijdpaarden afgeven dus ik durf niet echt meer een band aan te gaan.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:17

Ach wat sneu van Leo....
Ja.missn kun je ze nooit hé
Sterkte :(:)

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:49

@ Mayflower
Ik had al zo'n vermoeden dat Vandals Gold Cream zijn vader zou zijn gezien zijn naam. Die heb ik ooit, lang geleden, eens in het echt gezien.
Hopelijk heeft papa zijn crème-gen meegegeven, dan krijg je een mooie buckskin <3

@Bellatrix
Lekkerrrrrr, buitenritje *\o/* Ik sta te popelen om het bos in te gaan met Rudi nu het letterlijk om de hoek ligt :):)

Vandaag voor het eerst gereden. Ik wilde hem eerst even laten wennen aan het dagelijkse leven hier en daarom was ik nog niet opgestapt.
Eerst maar eens ophalen uit de wei :roll:
Afbeelding

Samen zijn ze kalm maar zodra ze uit elkaar zijn := Het is net alsof ze net gespeend zijn :') constant roepen naar elkaar dus het is hier een oorverdovend concert af en toe := Zo ook tijdens het rijden. Mensen die langs kwamen fietsen werden getrakteerd op een mooie symfonie :+ maar ondanks dat luisterde hij goed en uiteindelijk kalmeerde hij wat. Daarna nog even een klein stukje richting het bos uitgestapt en dat deed hij heel goed.
Bij het bord begint de ruiterroute.
Afbeelding
Rechts van de foto ligt de stal.
Vanaf dit weekend heb ik lekker 3 weken vakantie dus hebben we mooi de tijd om bosmak te worden :D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:30

Heerlijk het bos zo dichtbij!

Spannend Marlies. Dat niet durven binden snap ik wel. Maar je kunt ook zo denken: blijf ik in ieder geval rijden, het is een braaf paard, we zien wel hoe het loopt. Geniet van het moment.

Sterkte Leo :(:)

Mayflower: enter :j
Ze is van maart vorig jaar.
Ze wordt wel mooi aan de maat. Is nog wel een schrieltje, maar qua hoogte gaat ze mooi :D
Ze is ook een hele nuchtere. Kan wat miepen met dingen, maar daar is ze jong voor. Maar zo vol vertrouwen en echt heel nuchter. Gaat gerust in haar eentje aan de wandel over de track. Interesseert haar niets. De mannen wel, die lopen er in paniek achter aan: ‘Aaah ze gaat weg :oo
_O-
Maar ook die zijn allemaal heel braaf en nuchter. Ze is nu al super verkeersmak omdat een deel van de track aan de weg ligt en de ruinen nergens op reageren. Dus zij ook niet. Handig hoor!
Daarnaast heeft ze eigenlijk niks te vertellen en wordt ze heel goed opgevoed. Maar dat vindt ze ook prima. En scheelt mij heel veel werk.
Ze is echt heel leuk <3
Is altijd maar afwachten met zo’n jonkie, maar
Dit pakt qua karakter echt super uit. Overigens zijn veel van deze hengst heel nuchter en braaf. Het is leuk om andere nakomelingen ook te volgen :j

Paar foto’s.
Sprietje :D
Afbeelding

Mooi aan de maat. Alles is zo’n beetje tussen de 1.45 en 1.55 hier. Daar doet ze niet voor onder :D
Afbeelding

En kijk wat een verandering in hoofd. Ze past al prima in maatje cob. Zou mooi zijn als dat zo blijft, want dat heeft Jim ook :D
Afbeelding

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:36

Ik heb vandaag voor het eerst in jaren een buitenrit gemaakt op mijn eigen paard! ZONDER! iemand erbij!

ECHT! we hebben door gekregen dat ze super zeker van zichzelf is, als haar vriendin (en pony van mijn moeder) Maartje mee is. We hadden al wat geoefend om Maartje aan een touwhalster mee te laten lopen naast een bereden paard. En dat ging zo goed, dat we zondag een Buitenrit hadden gemaakt samen met een Vriendin, en dan Maartje aan een halster mee naast mijn paard.

Dat ging zo goed, dat ik vandaag het alleen aandurfde. Alles ging super, ze kent de stemhulpen en blijft netjes naast Chanel lopen. Was echt heerlijk! Ik kan dus alleen veilig naar buiten op mijn paard als er een ander paard bij is. En nu kan ik dat alleen <3 super trots op mijn paarden! Echt, het overstappen naar Western heeft ons echt goed gedaan.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:39

Super! Dat is genieten <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:12

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen vandaan ;)

Inmiddels is ons mannetje ruim 6 weken oud. Hij dost het super en groeit als kool.

En er is al kennis gemaakt
Afbeelding

Nóg iets leuks!
Afbeelding
Na 14 weken een go gekregen om weer te mogen starten *\%/* <3

Joy was blij me te zien :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:18

Die laatste! _O-
Fijn dat je er weer op zit.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:28

Hahaha ja ze was even iets te dichtbij :+

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:38

Oohh die Joy := Die laatste foto :') Wel heel fijn dat je weer even hebt kunnen rijden!

Nogmaals sterkte Lon, afscheid moeten nemen na zo'n periode is zo heftig..

Wat vervelend dat je je bijrijdpaarden steeds af moet geven Marlies. Je hebt toch ook een hele tijd die ruin gereden, King? Kan me voorstellen dat je je dan niet meer zo snel aan een paard wilt hechten, want als je dan weer afscheid moet nemen is dat wel echt heel naar.

Wat tof dat je helemaal alleen naar buiten kon Benfan! Ik snak ook echt weer naar een buitenritje, maar sta als enige op onze groep merries dus ben vooral bezig met gras geven, paarden controleren en áls ik dan tijd heb... Dan regent het ^) Nou ja, voor de paarden is twee weekjes wat minder doen geen ramp. Voor het zorgvuldig getrainde buikjes echter wel :')

En Noisy op pad, wat heerlijk dat je zo direct het bos in kunt! En een flinke wei, fantastisch!

Hier dus vooral druk met alles behalve rijden. Ben er elke dag, maar iets met ze doen komt er steeds niet van. Gelukkig nog een halve week en dan is één van de eigenaren weer terug van vakantie. Dan kunnen we de werkzaamheden weer delen en kan ik weer aan de slag met de dames :D

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:43

Gefeliciteerd met de kleine, g_j. Fijn dat je weer even op Joy kon.

Sterkte Leo! :(:)

Ze groeit als kool Daihyo!
En nog een knuffel voor jou en Jim :(:) wanneer moet je weer terug met hem?

En iedereen lekker aan het lessen en buitenrijden, fijn hoor!

Bo stond zaterdag weer met koliek -O- 2 maanden geleden met spoed naar Utrecht geweest, ook ivm koliek toen en daar bleek hij een dunnedarmontsteking te hebben. Dus hij moet nu op medicatie aangezien het dus terug blijft komen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:02

Afbeelding