Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 283 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Berdien schreef
Ik zie wel wat je bedoelt Marlies :j Hij kan wel wat.. fleuriger en feestelijker :))

Ze groeit goed Amanda! :j

Feyre is nog niet zo vaak mee geweest op buitenrit xDenies, en zeker op een hele drukke zondagmiddag is dat denk ik nog een stapje te ver. Aan de hand is ze superstoer en dapper, dus zo kunnen we alsnog van het bos genieten maar dan zonder stress :D


Aah! Op die manier, ik snap het helemaal :) Zo heb ik ook altijd alleen met Baby gewandeld hoor, maar ook onder het zadel was ik vrijwel altijd op mezelf aangewezen. Soms vind ik dat best heel jammer dat ik altijd maar alleen buiten rijd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:57 



 
Profiel   

Dat snap ik wel :j Ik heb gelukkig heel veel mensen op stal waar we mee op pad kunnen. Gelukkig maar, want sinds mijn burn-out is mijn buitenrijknop een beetje stuk := Het gaat stap voor stap beter, maar om nu al in haar eentje op pad te gaan.. dat is voor ons allebei nog een stap te ver :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:21 



 
Profiel   

Zo, weer 4 ritten te paard gemaakt dit weekend.
Ik was mijn paard gisteren kwijt. Kom ik aan, 2 paarden in de wei en de mijne dus niet. De wei was dicht, dus ik roep mijn merrie. Niets. Hmmm, dan staat ze zeker in de kleine wei achter het bos? Want dat hek stond wel open. In de grootste wei stond geen paard. De andere paarden waren rustig, dus ik had op dat moment nog geen zorgen. Ik trek laarzen aan en wandel naar de wei achter het bos. Geen paard. Ik roep mijn merrie weer. Niets.
Hoe kan dit denk ik op dat moment?
Ik kijk in de paddock (17 bij 120m) achter de bomen, daar staan de paarden normaal 's nachts. En ja, daar staat mijn merrie in alle rust in een hoek. Ook is de paddock geheel afgesloten. Nu komt mijn paard naar me toe en is heel kalm.
Vreemd denk ik nog, mijn merrie kan niet alleen staan en waarom zet de pensionhouder mijn paard in de paddock en de andere 2 paarden in de wei?
Eerst een les rijden denk ik en dan vraag ik het wel.
Dus ik vraag de stalhouder waarom mijn paard apart gezet is. Apart? Nee, ik heb ze alle 3 zoals altijd in de paddock gedaan. Nou, er stonden toch echt 2 in een afgesloten wei. En de paddock was dicht.
Dus we gaan kijken. Achterin is een tak van een boom gebroken en ligt op de draden van de paddock. Deze zijn niet gebroken, maar hierdoor slechts 60 cm hoog. En ja hoor, achter de draden staan hoefafdrukken. Aha, ontsnapt dus. Maar daarmee zijn ze nog niet in de wei, want van waar ze ontsnapt zijn staat nog een draadje van 80 cm hoogte achter de bak zodat daar niet zomaar een paard in schiet. Maar ook daar hoefafdrukken. Aha, ook daar zijn de duvels langs gekomen.
Nu naar de wei. Dat is een afrastering van 2 planken en bij 1 stuk is de bovenste plank gebroken. Dat is al een tijdje zo en daar zat draad boven. Zonder stroom. Dus daar kijken. Vreemd, de plank onder is gewoon heel, het draadje staat er ook nog. Aha. Hoefafdrukken.
Op dat moment toont de ruin hoe hij in alle rust, hoofd tussen draad en hout doet, dan 1 hoef over het hout (60 cm) zet, dan hoef nummer 2, dan loopt hij door, draad schuift over de schoft (zit immers wat rek in, en vervolgens achterbeen 1 en achterbeen 2. En ja, hij staat weer buiten de wei. En zo is het ook gegaan bij de andere draadjes (zonder stroom dus wegens die tak).
Dat de ruin de bijnaam Houdini van mij gekregen heeft was al langer zo. Maar nu neemt hij dus ook de 27-jarige merrie mee. En waarschijnlijk ook mijn merrie, want die stond wel heel rustig en dat doet ze alleen als ze dus weet dat ze ook mee kan.
We hebben in ieder geval enorm gelachen. :D :D :D :D :D

De les ging wel goed, mijn paard blijft liever lui dan moe, en is soms echt traag. Maar er waren ook goede stukken hoor. Haar zelfhouding wordt beter, zonder dat ik iets aan de voorkant doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:18 



 
Profiel   

Elsie komt van https://www.lelymarehorses.com echt de beste opfok die je kunt bedenken. Paarden groeien op in gemengde kuddes en worden iedere dag gecontroleerd. Op de eerste foto van de website zie je Elsie in de poel <3
Lekker Berdien zo wandelen met Feyre. Kun je dat ook met Syl?
Ik snap je Marlies, een krans is denk ik ook mooier.

Elsie staat weer in Utrecht -O- zo ben je lekker aan het buitenrijden en dan sta je de volgende morgen weer in Utrecht met een aanval van maanblindheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:02 



 
Profiel   

Neetoch?! :oo
Wat ontzettend klote zeg.... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:02 



 
Profiel   

justkid schreef
Elsie komt van https://www.lelymarehorses.com echt de beste opfok die je kunt bedenken. Paarden groeien op in gemengde kuddes en worden iedere dag gecontroleerd. Op de eerste foto van de website zie je Elsie in de poel <3
Lekker Berdien zo wandelen met Feyre. Kun je dat ook met Syl?
Ik snap je Marlies, een krans is denk ik ook mooier.

Elsie staat weer in Utrecht -O- zo ben je lekker aan het buitenrijden en dan sta je de volgende morgen weer in Utrecht met een aanval van maanblindheid.


Baby heeft daar ook gestaan!

[ img ]
Was ook zo verzot op de waterpoel! Maar zo'n opfok scheelt dus echt wel.

Damn zeg! Heel veel sterkte ik hoop dat het goed komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:07 



 
Profiel   

Maanblindheid? Dat is wel vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:10 



 
Profiel   

Gadverdamme Corrie. Het ging zo goed. Hoe kan het toch dat die aanvallen elke keer terug komen en er zoveel paarden zijn die helemaal nergens last van hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:11 



 
Profiel   

Oh wat leuk xDenies. Misschien heb ik je dan wel eens gezien. Met mijn vorige paard heb ik daar 10 jaar in pension gestaan tot ik verhuisde naar Kootwijk. Zij staat op het eerste filmpje in het eerste shot :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:12 



 
Profiel   

justkid schreef
Oh wat leuk xDenies. Misschien heb ik je dan wel eens gezien. Met mijn vorige paard heb ik daar 10 jaar in pension gestaan tot ik verhuisde naar Kootwijk. Zij staat op het eerste filmpje in het eerste shot :)


Ooh dat betwijfel ik hoor! Ik ben maar 2x langs geweest, ik moest dan door Fenna op het station worden opgehaald dus het was echt niet te doen. Geen rijbewijs enz. Maar dit had een plek geweest waar ik Baby best langer dan drie kwart jaar had willen zetten hoor!

Toen ter tijd voor herstel ook gedacht, óf naar Limburg (op stal bij een vriendin) óf terug naar Lelymare. Maar ze is toen naar mijn vriendin gegaan. Mocht het ooit weer zoiets gebeuren dan zal Lelymare altijd in mijn keuzes staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:15 



 
Profiel   

Potverdikkie JK, wat enorm zuur toch :\ Weten ze waar de aanvallen vandaan komen?

Met Sil zou ik ook wel kunnen wandelen :j Sil is wat minder van alleen stappen, die maakt graag vaart :)) Vandaag haar een vriendin haar mee voor een lange buitenrit, dan is ze op haar best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:46 



 
Profiel   

Nee ze hebben geen idee, ook niet waarom ze het krijgt. Het is uiteindelijk een auto immuun reactie in het oog. Maar hoe en wat en waarom het bij het ene paard bij een keer blijft en bij het andere paard niet. Ze weten het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:52 



 
Profiel   

Wat ontzettend vervelend, wat een zorgen toch steeds -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:05 



 
Profiel   

Smoothies broertje heeft ook bij Lelymare gestaan! Helaas nooit op bezoek kunnen gaan maar aan hem te zien heeft het hem zeker goed gedaan <3 hij staat nu hier in de buurt, binnenkort maar s een familiefoto maken *\o/* hij lijkt keiveel op Smoothie toen op die leeftijd

Gisteren weer lekker buitenrit kunnen maken, met Smoothies pap Quizy, wat is het toch een dapper paard <3 vindt vanalles nog zo eng (spul wat je niet op wedstrijd tegenkomt, struiken enzo) := maar doet zo zn best :wow: op de rechterfoto waren we net terug na uur volop gereden te hebben, wat hij nog vrolijk en energiek hij was haha *\o/*

[ img ]

Smoothie staat weer stil;
Na een ontstoken gewricht had ik m vd zomer weer opgepakt wat hartstikke goed ging. Zo goed dat ik dacht hem weer s mee naar les te kunnen nemen. Tijdens les begon hij weer te kreupelen in galop %) bleek dat ie met paps zo had lopen keten dat ie op zn rug vast was gaan zitten -:(- echt joh, dan denk je hoe ouder hoe verstandiger maar nee hoor, de oudste keet het meest én hitst de jongste op >;) :roll: ppffff paarden....vanwege het weer & daardoor natte rijbak heb ik Smoothie nog niet opgepakt :(

Smoothie & Quizy

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 22:15 



 
Profiel   

Bedoel je Snicker, Yvette? Ben wel benieuwd hoe die is uitgegroeid! Baby was samen met Snicker, Johnny & Biggie de veulens van 2010. Smoothie kwam daarna uit Smokey. Geen idee of ze daarna nog gedekt is geweest?

Sterkte met Smooth, klinkt niet fijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 22:49 



 
Profiel   

Nee niet Snicker, volgens mij is hij hier in de buurt gebleven en heeft paar x succesvol wedstrijden gelopen. Johnny is nog steeds van Pauliina en loopt ook geregeld wedstrijden. Biggie weet ik niet.

Er is na Smoothie nog 1 keertje met dezelfde ouders Quizy en Smoke gefokt en daar kwam Edje uit *\o/* Edje is nu 3 jr, en is sinds kort onder het zadel. In eigendom v dezelfde eigenaresse als zijn moeder Smoke 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 23:17 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor jullie reacties m.b.t. het kopen van een veulen! Ik ben bezig met een beursaanvraag en had even geen tijd om te bokken, maar ik wilde er graag nog even op terug komen.

Een tijdje terug heb ik aan de eigenaren gevraagd of ik in de toekomst mijn bijrijdpaard kon kopen. Op de korte termijn kon dat helaas niet, want ze hebben haar gekregen van een goede vriendin die wegens omstandigheden niet meer kan rijden. Uit principe willen ze haar daarom op korte termijn niet verkopen want dat gaat tegen hun vriendschap in. Wel hebben ze aangegeven dat ik de enige ben die de merrie rijdt en dat ik haar als eigen mag beschouwen, en zodra ze enkele veulens gehad heeft (het is immers een fokkerij en voor die reden hebben ze haar gekregen) ze willen overwegen om haar alsnog aan mij te geven. Maar dat is dus een idee voor de lange termijn, niet op de korte termijn. Wel gaven ze aan dat ik bij ieder veulen van deze merrie de eerste keuze heb, en ze het veulen niet te koop zetten voordat ik heb kunnen nadenken of ik het eventueel wil kopen.

Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over het kopen van een veulen en op Bokt veel topics gelezen over de risico’s die aan een jong paard vastzitten. Zowel de merrie als de hengst zijn panel 5 n/n, maar zoals iedereen weet kan er veel gebeuren voor het paard oud genoeg is om er mee te rijden. Het is hier heel gebruikelijk (binnen het Appaloosa ras) om jaarlingen mee te nemen naar shows en er Halter en Trail in Hand en dat lijkt mij ook leuk, plus ik blijf de merries rijden dus er is de komende jaren nog genoeg te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 05:23 



 
Profiel   

Ik heb bewust een veulen gekocht, zodat zij kon groeien en tegen de tijd dat mijn haflinger wat ouder zou worden, ik haar rustig in kon rijden. En wanneer hij dan met actief pensioen zou gaan ongeveer, zij in de conditie en leeftijd was dat ze het stokje helemaal zou kunnen overnemen.
Op papier klonk dat plan geweldig. In de praktijk liep het allemaal even anders :+ -O-
Risico loop je altijd. Ook met een volwassen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:02 



 
Profiel   

Dat was ook precies mijn plan Daihyo en ook dezelfde uitwerking

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:38 



 
Profiel   

Jullie verhalen hebben zeker duidelijk gemaakt hoeveel pech je kunt hebben met volwassen paarden helaas. En dat het leven nooit helemaal zeker is, ongeacht de leeftijd van het paard bij aankoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:08 



 
Profiel   

Ik had ooit 2 2.5-3 jarige hengsten als toekomstdieren. Niet mijn eigendom, maar ze stonden bij mijn merrie. De oudste hadden we zadelmak en konden we op stappen (was toen net 3). En hij kreeg een ongeluk, moest ingeslapen worden. Dus het kan ook verkeerd gaan. De andere, nu 5 rij ik wel op.
Mijn eigen ruin, al enige jaren geleden verkocht, heeft als twenter zijn kaak gebroken. Dat is helemaal goedgekomen. Maar had ook verkeerd af kunnen lopen (in opfok was het niet ontdekt denk ik, want hij at gewoon, liet niets merken eigenlijk, behalve dat hij sloeg toen ik hem aan het halster corrigeerde, en na een 2e correctie nog eens sloeg. Volgens de va was de kaak zonder behandeling scheef aan elkaar gegroeid, en zou je het pas merken met rijden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:37 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik heb bewust een veulen gekocht, zodat zij kon groeien en tegen de tijd dat mijn haflinger wat ouder zou worden, ik haar rustig in kon rijden. En wanneer hij dan met actief pensioen zou gaan ongeveer, zij in de conditie en leeftijd was dat ze het stokje helemaal zou kunnen overnemen.
Op papier klonk dat plan geweldig. In de praktijk liep het allemaal even anders :+ -O-
Risico loop je altijd. Ook met een volwassen paard.


Jup, hier net zo. Toen ik Feyre kocht had ik Jessie en Flynn nog, mijn eerste merrie en haar veulen. Feyre is van mei 2017. In september 2017 heb ik Jes in laten slapen (artrose, CPL) en in juli 2018 moest ik Flynn (toen bijna 11) afgeven ivm hartfalen. Dan sta je daar met al je plannen en je dromen.. Jessie zou Feyre opvoeden en Flynn zou Fey wegwijs maken in het bos etc. En dan als ze ingereden was lekker met hun tweetjes op pad. Nou... -O- ;(

Je kunt het nog zo mooi bedenken, maar het kan maar zo helemaal anders lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:47 



 
Profiel   

1 ding is zeker, met paarden is niks zeker -:)
Maar ja, dat is eigenlijk met alles wel, dat zie tegenwoordig vaak in mijn nieuwe werk en ik merk daardoor dat ik nog meer van het leven geniet <3

Dalijk verhuizen met de paardjes. Zin in! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:58 



 
Profiel   

Berdien schreef
Daihyo schreef
Ik heb bewust een veulen gekocht, zodat zij kon groeien en tegen de tijd dat mijn haflinger wat ouder zou worden, ik haar rustig in kon rijden. En wanneer hij dan met actief pensioen zou gaan ongeveer, zij in de conditie en leeftijd was dat ze het stokje helemaal zou kunnen overnemen.
Op papier klonk dat plan geweldig. In de praktijk liep het allemaal even anders :+ -O-
Risico loop je altijd. Ook met een volwassen paard.


Jup, hier net zo. Toen ik Feyre kocht had ik Jessie en Flynn nog, mijn eerste merrie en haar veulen. Feyre is van mei 2017. In september 2017 heb ik Jes in laten slapen (artrose, CPL) en in juli 2018 moest ik Flynn (toen bijna 11) afgeven ivm hartfalen. Dan sta je daar met al je plannen en je dromen.. Jessie zou Feyre opvoeden en Flynn zou Fey wegwijs maken in het bos etc. En dan als ze ingereden was lekker met hun tweetjes op pad. Nou... -O- ;(

Je kunt het nog zo mooi bedenken, maar het kan maar zo helemaal anders lopen.

Ja dat inderdaad. Ik prijs mij gelukkig dat Jim er nog is, voor zolang het duurt en het paardwaardig is. Maar de toekomstplannen zijn overboord. Ik geniet op een bepaalde manier zeker van mijn 2 grasmaaiers. Maar ik mis echt wel het samen trainen en doen. Ik merk ook dat ik gewoon minder gemotiveerd ben om iets te doen. Het is inmiddels wat rustiger vaarwater, dus ik merk dat ik het alweer leuker vind om ook gewoon een rondje te wandelen of met balkjes prutsen. Maar het is niet hetzelfde :n

Succes met de verhuizing straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:06 



 
Profiel   

Snap ik hoor Amanda. Natuurlijk ben je blij dat Jim er überhaupt nog is, maar uiteindelijk hebben we geen paarden om er naar te kijken en ze te aaien. Zeker niet op deze leeftijd.. Dat staat los van hoe gek je er mee bent, maar het is wel minder.. Nou ja, het is gewoon anders.

Succes met de verhuizing Noisy!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 283 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen