Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paint horse kopen

 
Profiel   

Wat een rare wereld is de paardenwereld toch...
Jugh.
Papierloos zou voor mij overigens geen reden zijn om te laten staan. Maar dan wel getest en met passend budget. Zeker voor het doel van TS hoeft het geen sporttopper te zijn (en is papier minder belangrijk), maar wel een gezond paard.
Broodfok kan overigens ook gewoon met papieren en ongeacht het ras :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:00 



 
Profiel   

Een paint zonder papier is geen paint, maar gewoon een paard, in het beste geval een pinto.
Nu heb ik zelf ook een knaloranje :+ vos met flaxen manen uit twee donkere bays, wat op zich ook een vreemde uitkomst is, maar een palo uit twee gewone vossen, nee dat kan nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:00 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor alle antwoorden! De 'paint' zonder papier is een ruin en ruim 1000 euro goedkoper. Het gaat me niet zo zeer om geld, maar ik zoek gewoon een leuk, nuchter, lief en gezond dier. Testen gaat hoe dan ook gebeuren voor de aankoop evenals een keuring.
Vind het wel bizar dat er zo met papieren gerommeld wordt....wil evengoed zelf even bij de pony van openingspost gaan kijken, zal dan proberen een betere foto van het papier te maken.
Nogmaals, mijn dank is groot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:10 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
6600 voor een correcte 2.5 jarige merrie(ook xrays bekend?)met vol papier is geen geld. Waarom verkopen ze haar?

Mijn eerste gedachten waar is dat addertje? De paints gaan over de 10 heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:36 



 
Profiel   

Misschien dat de moeder als veulen ten onrechte als vos is geregistreerd? Wel raar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:31 



 
Profiel   

Ja daar is iets raars aan de hand.

Moeder heeft alleen dit veulen geregistreerd staan bij APHA , ze is zelf AQHA dus vind hier van haar niet meer info terug.
Op Facebook zijn er foto’s van haar te vinden en ze lijkt inderdaad echt wel donker vos. Smoky Black zou eventuéél nog wel kunnen als haar vader crème draagt (mama staat op foto’s en is bay)

[ img ]

Maar inderdaad heel bizar allemaal…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:43 



 
Profiel   

Het verhaal wordt steeds vreemder. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig hoe het zit .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:49 



 
Profiel   

Als ik moeder bekijk lijkt ze me smokey black. Dus zou kunnen kloppen dat er een palomino uit komt.

Maar eerlijk? Als de verkoper mij wijsmaakt dat beide ouders getest zijn en dat blijkt niet zo te zijn zou ik ze lekker laten staan. Kan die prima nog meer verstopt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:56 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/GDHORSESGDHORS ... e_internal

Op deze fb pagina kom je een palomino veulen tegen, in een bericht van aug 2019.
Volgens mij is dit het paard, maar kan er verder niets over vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:57 



 
Profiel   

Mendylexy schreef
*knip* Heb nog een andere paint op hetvoog, maar die heeft helemaal geen papier. Geldt dan hetzelfde dus testen en keuren? Of gewoon helemaal niet aan beginnen dan? Ik heb overigens geen fok of wedstrijdambitie, zoek gewoon een leuk recreatie paardje!


Een paint zonder papier is gewoon een bonte. Hoeft overigens niks mis mee te zijn.
Maar ALS het een paint is, kun je je afvragen waarom er geen papier bij zit, want dat zou het paard zomaar stomweg 2x zoveel waard kunnen maken.
Dus noemt de verkoper z'n leuke bonte paardje maar 'paint' om er een betere prijs voor te krijgen, of is het daadwerkelijk een paint en is er een reden om er maar geen papier bij te laten zijn?

Klinkt erg wantrouwend en negatief, I know. Maar er gebeuren momenteel dusdanig rare dingen in de handel, waarvan een hoop welwillende en goedgelovige lieve mensen de dupe worden, dat enig wantrouwen echt wel gerechtvaardigd is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:08 



 
Profiel   

Hier staan ook nog wel eens leuke dieren te koop: https://www.facebook.com/groups/1855595 ... 0087034064

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:27 



 
Profiel   

Als ik het zo kan volgen, lijkt het mij van die "goedkope" import ... Ik zou het laten staan behalve als ze effectief die panel negatief papieren van de ouders kunnen voorleggen (wat van de hengst al onbestaande lijkt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:49 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ja daar is iets raars aan de hand.

Moeder heeft alleen dit veulen geregistreerd staan bij APHA , ze is zelf AQHA dus vind hier van haar niet meer info terug.
Op Facebook zijn er foto’s van haar te vinden en ze lijkt inderdaad echt wel donker vos. Smoky Black zou eventuéél nog wel kunnen als haar vader crème draagt (mama staat op foto’s en is bay)

[ [url=m/0pdPP7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar inderdaad heel bizar allemaal…..


Dit is geen donkere vos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:11 



 
Profiel   

Kvind het een moeilijke qua kleur..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:02 



 
Profiel   

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze smokey black is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:05 



 
Profiel   

Ik heb ook een palomino merrie uit Smokey black merrie - maar die heeft een bleke pa. Zo'n verdunning slaat toch geen generatie over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:15 



 
Profiel   

Smokey black is zwart met een enkele crème verdunning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:17 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Kvind het een moeilijke qua kleur..
[ [url=m/9i9VCq.png]Afbeelding[/url] ]


Kleur is moeilijk maar 100% is dit geen vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:33 



 
Profiel   

Ja ik heb zelf een smoky Black merrie en heb al verschillende smoky Black veulens gehad, maar die hebben er nooit zo uitgezien. Maar crème op zwart doet soms rare dingen, zeker na de eerste veulenverharing.
Zal eens kijken of ik vandaag via m’n laptop en aqha records aan meer info geraak, smoky Black kan alleen maar als de vader ook effectief crème blijkt te dragen..


Edit, bedacht me net dat ik dat ook via APHA kan zien natuurlijk, via de merrie zelf. Veel handiger dan AQHA + kleuren staan daar bij in de pedigree

Donkere buckskin idd, dus haar moeder kan smoky Black zijn en gewoon verkeerd als chestnut geregistreerd staan. (Wel opvallend overigens, met allemaal rood en bruin basis - en dus heel waarschijnlijk heel veel agouti-genen- er achter om dan smoky Black uit te krijgen.. maar alles kan en zelfs de kleinste kansjes tellen mee :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:26 



 
Profiel   

Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid, aangezien ik niet veel verstand van kleurgenetica heb, maar ik vind het reuze interessant! Zou de moeder geen buckskin geweest kunnen zijn? Vader van moeder lijkt op Google images ook een donker typje valk te zijn. Of toont dat heel anders op een veulen (foto van moeder)?

En hebben ze aan vaders kant nou twee overo’s gekruist, als de kleuren in het bestand kloppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:05 



 
Profiel   

Nee een buckskin (of bay) heeft altijd zwarte benen. Dus dat valt zoiezo af als optie bij de moeder.

Inderdaad, dat zie je helaas wel regelmatig in Paint bloedlijnen dat overo x overo lustig gekruist wordt.
Gelukkig wel minder en minder, omdat mensen er slimmer in worden. Maar zelfs de dag van vandaag gebeurd het nog moedwillig, bij kleine én grote fokkers, in de usa, maar ook hier in België en Nederland helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:11 



 
Profiel   

Wel heel leuk dat jullie er zo induiken voor mij! Veel van wat jullie zeggen is voor mij alsnog abacadabra, maar goed. Het papier is in ieder geval wel duidelijk te lezen zo. Ik ga als het goed is vandaag toch even bij haar kijken, nieuwsgierig als ik ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:16 



 
Profiel   

Ja ach, als het geen donder uit maakt omdat je gewoon een leuk recreatie paardje wil dan zou je enkel de panel test en een keuring kunnen doen. Wellicht het een hartstikke fijn paardje is.

De paints en ook quarters die echt gefokt worden met daarin veel aandacht voor bloedlijn, sport, kleur e.d kosten idd tegenwoordig best een heel pak geld. Die ga je niet meer vinden onder de 10 want dat kost een beetje fatsoenlijk veulen fokken al bijna

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:06 



 
Profiel   

De vraag is alleen of een handelaar akkoord gaat met een volledige panel test en of je daar zelf je geld in wil steken met de reeds bekende achtergrond info

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:04 



 
Profiel   

Via google cache nog een oud zoekertje gevonden van haar, waar ze toen voor meer geld verkocht werd maar er staat nergens iets vermeld van de panel test bij ouders

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen