Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 319 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Zertab schreef
@Denies: iemand anders gaat hem tijdelijk rijden om te kijken of het gedrag uit frisheid komt of van iets anders. En sowieso zodat hij niet stil komt te staan.

Ik ben gister wel nog opgestapt na de val. Vraag me niet hoe, ik denk pure adrenaline...
En heb ik gestapt en twee rondjes op de volte gedraafd. Meer ging niet, want toen nam de pijn doe en ik was best wel bang.


Wat gek zeg! Ik hoop dat er iets duidelijk wordt waar het gedrag ineens vandaan komt, maar dat jij ook snel je vertrouwen weer wat kan opkrikken!


Nickolay schreef
Heel veel beterschap, Zertab.

En gave sprong, xDenies. Ik durf dat echt niet meer.
Maar binnenkort wel een keer balkjes lopen.


Ik zat ook echt helemaal te shaken. Hierna nog vanaf de andere kant een sprongetje en toen zei ik dat het springen voor mij wel even genoeg was :')


Nadat ik in Galop een 8 rond de tonnen had gereden (linksom, in t midden wisselen, rechtsom). Riep hij ineens 'En nu in galop over de brug!', op het filmpje hoor je mij ook echt roepen 'in galop!? Over de brug!? Okeeee .....' en het moment van op de brug hoor je mij 'Im gonna dieeeeee', roepen :')

Maar goed ... nu ik de fotos terug zie snap ik het ook wel :Y)

[ img ]

Misschien een beetje een 'harde hand', maar het was best een flinke opsprong en stiekem best eng om te doen haha. Dat vrolijke huppeltje ook *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:46 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! Ik baal dat ik echt niet kan rijden. Anders had ik denk ik wel naar de westernles gegaan. Om juist weer een goede ervaring op te doen en omdat ik ''mijn'' paard nu toch wel wat eng vind...

Gaaf Denies! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:52 



 
Profiel   

Harde hand valt wel mee, je hebt toch een normaal bitje in? En ik snap het ook wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:02 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Harde hand valt wel mee, je hebt toch een normaal bitje in? En ik snap het ook wel.


Ja gewoon een snaffle, maar had het niet verwacht dus ging niet zo lekker mee. Soms hier en daar tijdens de clinic mn teugels wat strak maar ze werd ook erg enthousiast. Ik zie het soms toch liever wat minder, maarja :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:35 



 
Profiel   

Ik snap je wel maar soms is het gewoon niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:37 



 
Profiel   

Hahaha wat een enthousiasme :D

Sterkte Zertab!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:51 



 
Profiel   

Lekker enthousiaste Baby :D

Beterschap Zertab :(:)

Ah oke, ja wij hebben ook nog vacatures openstaan, vandaar. O.a. dus voor planning en CC. Mocht je meer willen weten stuur dan ff een PBtje.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:32 



 
Profiel   

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik wil jullie toch eens vragen mee te denken. Ik heb vrijdag in de bak ‘gereden’ omdat ik het nieuwe zadel wilde testen. Dat overigens prima lag. Zo goed, dat Jim super fijn lief. Super in frame, stapte links en rechts los door zijn lijf. En toen ik zei: “zullen we een drafje doen?”, draafde hij vol enthousiasme aan. En rad. Gewoon niet kreupel. Ik heb zowel linksom als rechtsom wat over de hoefslag gedraafd en echt rad. Hij hoefde van mij niet, stopte zelf ook. Maar hij deed het gewoon. Alsof er geen 1,5 jaar rust tussen heeft gezeten.
En het bizarre was: rechtsom kreeg ik nog een heel scala aan zijgangen cadeau. Met zijn slechte rechterachterbeen. Ik moest op een gegeven moment mijn benen ongeveer afsteken en kaarsrecht blijven zitten, want we gingen in travers en appuyementen de bak door zodra hij mij voelde bewegen. :oo
Tot ik weer aandraafde, toen gingen we rechtdoor en daarna ben ik ook maar gestopt. Doodeng! Veel te bang om iets te overbelasten.
En tegelijkertijd heel blij verrast. Wat moet ik hier nu mee? De laatste röntgenfoto’s van augustus lieten duidelijk botafbraak in de sprong zien. Maar toen liep hij ook niet goed. Maar nu….? Hij was echt rad. Geen pas onregelmatig.

Ik denk dat ik hem zo 2x in de week maar in beweging houd en in mei/juni nog maar eens op de foto zet ofzo. Ik snap er niks van…

Oh nog even een foto van onze outfit. Ik kon alleen mijn reins niet vinden, dus maar even gesloten teugels gebruikt. Dat zadel zit heerlijk. Anders (harder :+) dan de freemax, maar wel fijn. In februari komt kifrahorse checken. Ben benieuwd wat zij er van vindt.

Let niet op zijn winteroutfit en er zit geen spier meer op :+
En ik heb het zadel nog iets naar achteren gelegd, maar dat niet meer op de foto gezet. Het ligt hier te ver naar voren. Ik liep te klooien met de te lange singel en hij bleef niet stil staan, omdat de paarden bij de buren liepen te rennen :+.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:03 



 
Profiel   

Als hij het zelf zo enthousiast aanbiedt.. Zou er niet direct naar gaan rijden maar het is wel een goed teken!

Mooie sprongen hierboven :))

Ik rijd gewoon in een rijbroek :D Heb natuurlijk Sil ook, en daarmee rijd ik met Engels tuig.

Gisteren weer les met Feyre. Die had het leren galopperen van de laatst les (ruim 3 weken geleden!) onthouden want bij het aandraven stoof ze als een blonde raket door de bak := Geloof dat ze galopperen een lollige actie vond. Met als gevolg dat ze het nu dus niet meer mag, totdat ze er niet meer zo op jaagt. Leuk hoor, pubers van 800 kilo _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:16 



 
Profiel   

Nee ik durf er niet eens naar te rijden :+
Ben veel te bang dat het teveel is. Maar ik merk wel dat soepel houden hem weer helpt, zeker in de compensatie.

800 kilo in volle galop is niet tof nee. Was het echt lolligheid of toch wat onbalans?
Maar wijs om het ff niet meer te doen nee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:46 



 
Profiel   

Noura had haar gekke 5 minuten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:51 



 
Profiel   

Te leuk zo'n jonkie tussen de ouwe sokken haha.

Wat een fijne ervaring zo met Jim, ik zou geen plan maken maar kijken of hij wat aanbiedt. en of dat dan 2 keer per week moet, geen idee, maar jij weet dat wel zelf. Volg wat hij aanbiedt en zet er een rem op voor jezelf.
Als hij zo'n will to please heeft dan moet jij de grens trekken.

@ Berdien jij hebt een reuze Elsie :')
t is echt wel lastig te managen bij haar. Zij wil hard maar hoe meer ik dat tegenhou dus juist niet laten galopperen hoe driftiger ze wordt. Gewoon uitzoeken wat het best bij jullie past, dat hoeft geen standaard route te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:16 



 
Profiel   

Die tinker is nog niet zo oud :D
Die speelt ook heel vaak met Jim. Ik twijfel nog of Jim dat altijd leuk vindt _O-
Het houdt ‘m jong denk ik :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:23 



 
Profiel   

Lastig Daihyo, misschien kan je het voorlopig wat uitbreiden met stapritjes in jullie (mooie) omgeving, dat is dan toch weer iets? Wie weet zijn de foto's dan een stuk positiever omdat het nu beter gaat? Niet dat hij ineens geneest, maar je snapt me wel.
Wat is Noura al flink zeg! Hoe oud is ze nu?

Klinkt als een heerlijk ritje Berdien :P Maar waarom nu niet meer galopperen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:25 



 
Profiel   

Ik snap wat je bedoelt :j
Hij zit ook beter in zijn vel. Ook mentaal. Dus dat zal ook meespelen. Klinisch beeld zal sowieso leidend blijven. Maar hij wil eigenlijk meer dan ik durf nu zeg maar. Waar zet ik de grens?
Maar goed, hij zit dus wel heel goed in zijn vel. Speelt ook veel <3
[ img ]

Noura wordt in maart 2. Ze wordt echt groot. Kont is nu 1.50. Schoft 1.46 _O-
Ze heeft weer een groeispurt. Echt zo grappig om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:30 



 
Profiel   

Altijd zelf de wijste blijven, ik denk dat een beetje stappen en dergelijke geen kwaad zou kunnen. Dan kan je na de foto's altijd kijken hoe of wat. Of de foto's vervroegen?
Pfoe! Dan is Noura groter dan Beeb, haha. Nu al :') Of nouja, kont dan. Schoft is 1.46.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:31 



 
Profiel   

https://youtu.be/jI7TJG_lmys
Elsie is weer de baas.,
Toen zij op de kliniek stond kwam er een nieuw paard die was meteen heel dominant dus ik was een beetje bang voor een clash. Maar t was echt zo bekeken.
Mevrouw de directrice regelt het wel even.
Nieuw paard mag ook niet lelijk doen naar het andere paard want dan moet hij rennen.
Elsie is opgegroeid in een gemengde merriekudde en ze was daar met 3 jaar al een na hoogste in rang. Ze doet dat fantastisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:41 



 
Profiel   

Omdat Feyre een handje er van heeft om het over te nemen, xDenies. Dus door haar nu juist te laten wachten en níet te galopperen leert ze ook dat ze op mij moet wachten en zij niet alles bepaalt. Het is zeker geen gemenigheid hoor, puur enthousiasme. Maar ze is zó groot en zó sterk dat ze wel echt moet leren dat ik het opperhoofd van ons tweetjes ben :D

Vandaag heeft vriendinnetje dat haar ook rijdt voor het eerst een galopje met haar in het bos gedaan :):) Ging hartstikke goed, en niet te hard. Sil was met andere vriendin mee, ze zijn zo met zijn tweetjes echt een top duo. Mijn knappe stoere dames <3

Snap je twijfel wel Amanda, je wilt niet over een grens heen en het zo toch weer verergeren. Lastig hoor!


Laatst bijgewerkt door Berdien op 16-01-22 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:42 



 
Profiel   

Oh Berdien Elsie doet dat echt precies zo.
T is echt lastig om te handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:56 



 
Profiel   

Ja tis een donder hoor. Maar wel echt heel erg lief en ze luistert ook echt wel heel erg goed. Maar in deze fase van haar opleiding kunnen we nog schaven en bouwen.

Flynn was vooral buiten zo. Die vond niets mooiers dan kneiterhard door het bos knallen. Heeeeeerlijk. Dat mis ik zo! Sil kan ook hard (héél hard) maar die ziet nog wel eens een kabouter en dan ga ik er met een beetje pech net zo hard af := Flynn was voor de duivel nog niet bang. En Feyre wordt denk ik net zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:03 



 
Profiel   

Het is echt een tof paard met een leuke basis. Eerlijk, maar vrolijk en jolig. Fijn is dat :
Denies: ze wordt ook echt wel groot. Verwachting is nog steeds 1.60 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:06 



 
Profiel   

Jim doet aan ochtendgymnastiek _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:04 



 
Profiel   

Ik heb een spoortje besteld.

Verder de ruin even aan de longe gehad, maar mijn gevoel zegt dat hij nog steeds niet goed loopt. De eigenaar ziet er niets aan. Maar hij buigt linksom totaal niet als hij fris is. Maar hij bokt wel. Als de energie er uit is lijkt het op zich niet heel verkeerd, maar af en toe wel ineens een pas alsof hij gevoelig is. Alleen linksom, rechtsom zie je helemaal niets. En links was altijd al zijn stijvere hand. Dus tja, lastig zo. Kreupel kan ik ook niet direct zeggen, eerder af en toe toch gevoelig of onregelmatig, maar dat is dan bijvoorbeeld 1 pas in een stuk rul zand en dan weer een ronde goed. En hij schudt ook met het hoofd, dus daardoor zie je het ook lastig, want hij gaat ook van links naar rechts. Dus is het dan schudden of toch niet? De scheur zit nog steeds tot geheel in de kroonrand. En als je daar drukt reageert hij ook gevoelig. De zweer is wel weg. De eigenaar ziet niets, want hij eet en is vrolijk, dus kan hij niet kreupel zijn. Wat de hoefsmid echt zegt weet ik niet, daar ben ik niet bij, maar volgens de verhalen 'is er niets aan de hand'. Echter, de witte lijn is gewoon naar binnen gedrukt. De hoef is zeg maar een hartvormpje. En dat is ook zo in de kroonrand al.
Binnenkort er even op na longeren omdat je dan het vaak net wat beter voelt. Dan weet ik het zeker zeg maar. Na een paar minuten kan hij linksom ook halsstrekken, en dan zou je zeggen het is wel ok. Maar hij begint linksom echt stijf. En rechtsom zakt hij duidelijk sneller. Het is lastig als een ander zegt dat het ok is omdat het paard wel bokt en rent. En volgens de eigenaar zegt de hoefsmid ook dat er niets aan de hand is. Maar ik maak me dus wel zorgen. Ja, hij is vrolijk en eigenlijk is hij pislink nu van energie. Je kunt niet veilig borstelen met die losse benen van hem. Anderen zijn ook wat bang voor hem helaas. Staat gewoon elke dag buiten, maar kan in de natte paddock de energie niet kwijt. 's Nachts op stal. In de bak mag hij niet los wegens de bodem. Dus het is nu ook niet de juiste periode om te gaan rijden zeg maar, maar als hij wel goed loopt dan is het weer eerlijk om hem wel aan het werk te zetten aan de longe en daarna evt. onder de man om de energie kwijt te raken. Hij kan op zich niets kapot maken als hij niet regelmatig loopt, dus op zich kan longeren geen kwaad. Maar het is altijd lastig om in te schatten wat hij nu voor jou doet en wat hij zelf zou doen om z'n energie kwijt te raken. Ik wil niet met een paard werken wat pijn heeft. En een extra oog om ook eens mee te kijken of te helpen heb ik ook niet. Lastig. Ik kijk dus komend weekend weer. Maar kennelijk denk ik iets te zien wat er volgens een ander niet is. En een 3e persoon heb ik niet zomaar bij de hand. Dus meer dan kijken of het goed is en even energie laten afvloeien kan ik niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:46 



 
Profiel   

Paard heeft gewoon pijn. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:48 



 
Profiel   

Sorry, was even een beetje afgeleid door RL. Nog één dag ... Bizar hoe mensen ineens heel gemeen kunnen doen.


Ah ik snap het Berdien. Of in ieder geval, je uitleg haha. Ik weet niet of ik zelf direct de link zou leggen, maar als het voor jullie werkt dan is dat uiteraard het belangrijkste!
Heerlijk een bosritje!

Nou dat is behoorlijk flink hoor Daihyo, wat voor lijn zit er achter?
Leuk om zo je ponies te kunnen volgen zeg! Hij voelt zich wel heerlijk zo te zien :P

Lastig Germie, klinkt ook als een paard wat niet echt een fijn gevoel met zich meedraagt. Ik heb ooit wel eens gelezen dat bij een slecht passend zadel bijvoorbeeld na een x aantal minuten de pijn dof wordt en daardoor gaat je paard dan beter lopen. Wellicht is dit in jouw geval ook. Paard begint stijf/pijnlijk maar na wat bokken en springen wordt het wellicht dof en/of geeft ie er zich aan over.
Ik zou het in ieder geval niet zo tof vinden als mijn paard iedere dag continu moet bokken voor we aan het werk kunnen. Bij mijn andere merrie had ik dit met een veelzijdigheid of dressuurzadel en dat was daar ook aan te wijten. Met een westernzadel nooit geen problemen.
Succes iig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 319 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen