Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard western laten beleren, Noord-Holland

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Hoewel ik af en toe op dit subforum rondneus, heb ik nog nooit meegespeeld. Maar nu is de kogel door de kerk. Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik met mijn jonge paard western wil gaan rijden. Dat betekent meteen dat ik hem door een western-trainer moeten laten beleren, want mijn eigen ervaring is rudimentair. Maar ik merkte dat als ik neckreining rijd, en zeker eenhandig, ik een veel meer ontspannen ruiter ben. En dat wil ik zijn! Western ziet er natuurlijk ook nog eens übercool uit, dat is een bonus :Y) .

Dus. Ik zoek naar iemand die mijn paard heel erg in de basis western beleert. Vanaf mei dit jaar, komt niet aan op een paar maanden. Hoef nog niet de gevorderde oefeningen als rollbacks of spinnen of patterns. Trainer moet openstaan voor bitloos. Helemaal ideaal is als de trainer ons daarna op mijn eigen stal les kan geven, want ik moet dus ook verder beleerd worden. Zadelmak maken ga ik wel zelf doen, daarvoor is de basis niet echt anders dan Engels in mijn ogen.

Lange intro voor mijn vraag: wie heeft ervaring met een trainer in Noord-Holland (liefst die regio ivm met later lessen)? Stond je op de locatie, of kwam de trainer bij jou? Zou je hem/haar aanraden? Heb uiteraard alle bestaande topics al uitgespit, maar zoek zo recent mogelijke ervaringen.

Wie mij op dit moment aanspreken, maar waarvan ik nog niet weet of ze plek hebben:

Daan's Horses
Western Wranglers
Natural Western Riding Center

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:26 



 
Profiel   

De eerste twee ken ik goed genoeg om te kunnen zeggen dat je daar je paard met een gerust hard aan kan overlaten voor een goede basisopleiding, en voorzover ik weet in elk geval de bovenste ook voor lessen op locatie. Beiden niet reining gericht, wel allround. Western bestaat ook uit heel veel meer dan dat (spinnen, stoppen, overigens ook lang niet voor ieder paard geschikt), en daarvoor zit je bij zowel Daniëlle als Brigitta prima.

Ik denk dat datzelfde geldt voor je derde optie, maar die ken ik niet goed genoeg om daar iets van te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 14:24 



 

Ik volg even mee.

Zoek een trainingstal in de kop van Noord Holland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:12 



 
Profiel   

Westernstal Starnmeer.
Ik rijd geen western, maar sta er naast en enkele stalgenootjes lessen en rijden er met hun westernpaardjes in onze binnenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:43 



 
Profiel   

Ik wilde ook Starnmeer noemen. Denk dat er verder weinig mogelijkheden zijn in dat deel van ons land

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:53 



 

Dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:43 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
De eerste twee ken ik goed genoeg om te kunnen zeggen dat je daar je paard met een gerust hard aan kan overlaten voor een goede basisopleiding, en voorzover ik weet in elk geval de bovenste ook voor lessen op locatie. Beiden niet reining gericht, wel allround. Western bestaat ook uit heel veel meer dan dat (spinnen, stoppen, overigens ook lang niet voor ieder paard geschikt), en daarvoor zit je bij zowel Daniëlle als Brigitta prima.

Ik denk dat datzelfde geldt voor je derde optie, maar die ken ik niet goed genoeg om daar iets van te vinden.


Dank! Dat is inderdaad precies wat ik zoek, basisopleiding allround.

De mensen die Starnmeer aanraden, ook voor het beleren, of gaat dat meer om de lessen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 00:56 



 
Profiel   

Kan beide maar die zijn wel reining gericht als je verder gaat.

Je had vroeger ook van Dijk reining Horses in Beets. Die beleerde ook paardjes en je kon er lessen. Ik weet niet of die nog verder wat doen dan fokken.

Ranch riding is ook een leuke discipline. Dat is een beetje in opkomst nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:56 



 
Profiel   

Ik zet ze op mijn lijstje, sowieso moet ik zelf ook les. Dank je wel!
Echt enorm veel zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:20 



 
Profiel   

Kijk eens op de site van Anick Worp, gaat respectvol om met de paarden en beleerd op het tempo waarop het paard aangeeft.

https://www.magsshowhorses.com/wie-is-mag-s-showhorses/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:10 



 
Profiel   

Dank je Annelot, haar site had ik inderdaad ook gezien. Heb ondertussen een trainer gevonden (mijn oude juf, die erg goed is en gelukkig nog plek heeft).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 01:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen