Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 323 van de 491 [ 12271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Dat ziet er goed uit Justkid *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:04 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik zie een normaal oog. :j Fijn dat je er weer op kan. Dappere Elsie! <3

Vervelend Zertab, snap dat je werk wil weten hoe of wat, hebben ze je dat bij de dokter niet verteld?


Twee weken rust met enkel en daarna opbouwen. Bekken partij, zo noem ik het maar even, hebben ze niets over gezegd. Maar gister tot twee keer toe voor mijn gevoel ''door mijn been gezakt'', aan de kant waar ik de kneuzingen heb rondom mijn bekken. En ik loop dus alleen nog maar binnenshuis...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:12 



 
Profiel   

Wat fijn voor Elsie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:25 



 
Profiel   

Dit weekend heeft een vriend foto's genomen van mijn paard. Heb er al een paar gekregen en oh, wat ben ik verliefd op mijn eigen paard <3 <3
voorproefje:
meet: ND Spooks Shaggy Gun AQHA/APHA hengst van 2010. Vader : Spooks Gotta Gun (3 million dollar sire), moeder : Lil Ruf Cee Blair (PE 20445$ )
Shaggy is de tweede hoogste earner van alle nakomelingen van deze merrie en heeft zelf 5800$ NRHA earnings. Vanaf seizoen 2022 zal Shaggy geshowd worden in de allround, voornamelijk ranch riding, trail, western riding, horsemanship en hunt seat equitation. Na 9 jaar internationale NRHA shows is het met de reining wel genoeg geweest voor hem ;)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

oefenen voor de carriereswitch :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:03 



 
Profiel   

Knap paard! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:39 



 
Profiel   

Haha, dat is wel wat anders dan reining. Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit ziet met zijn hunt seat outfit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:44 



 
Profiel   

@germie : ik ook, haha! Maar Shaggy is knap met alles. De vraag is eerder hoe IK er zal uitzien in mijn hunt seat outfit :') _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:47 



 
Profiel   

Wat een mooi paard sevke! Gave kleur ook +:)+
Hij lijkt heel relaxed klopt dat?

Ben nog niet zo thuis in de verschillende onderdelen, die foto met de balkjes, waar hoort dat bij en wat is de bedoeling?
En je moet wat anders aan begrijp ik? En paard ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:53 



 
Profiel   

sevke schreef
@germie : ik ook, haha! Maar Shaggy is knap met alles. De vraag is eerder hoe IK er zal uitzien in mijn hunt seat outfit :') _O- _O-

Hup zadelen die knol en jij omkleden en een foto maken. Haha. Hoeft niet moelijk te zijn. En dan mogen de balken in de bak wel blijven liggen, daar kijk ik wel omheen/doorheen/overheen. :P

Ik heb trouwens nog een mooi boek gekocht, gaat over dressuur voor westernruiters. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 14:57 



 
Profiel   

Symke schreef
Wat een mooi paard sevke! Gave kleur ook +:)+
Hij lijkt heel relaxed klopt dat?

Ben nog niet zo thuis in de verschillende onderdelen, die foto met de balkjes, waar hoort dat bij en wat is de bedoeling?
En je moet wat anders aan begrijp ik? En paard ook?


Ja, Shaggy is best relaxed. Hij heeft een gouden karakter. Ik kan er ook lekker over het veld mee galopperen :D
Spoiler:
Let niet op mijn kop, we gingen erg hard, zeg maar rundownsnelheid en oh ja, cap is eigen keuze!


[ img ]

De foto met de balkjes is een training voor de trail. Je moet een soort parcours afleggen waarbij je moet stappen, draven en galopperen over balken. Er kunnen ook een poort, brug, sidepass enz inzitten.
Over het parcours in de foto heb ik in galop slangenvoltes moeten galopperen. Het is de bedoeling dat het paard geen balken aantikt.
Voor het onderdeel Hunt seat Equitation moet je het paard showen in een Engelse outfit. Met een klassiek zadel, hunterhoofdstel met trensbitje, en zelf ook "Engels" gekleed: beige rijbroek met rijlaarzen, colbertje, cap. Niet in westernoutfit dus.

Mijn knapzak met zijn lieve oogjes <3 <3
[ img ]

[ img ]
Deze komt aan de muur, denk ik...
uploadkwaliteit van Bokt is slecht |(

@Germie: ik heb nog geen hunterzadel :o Moet nog naar de zadelmaker bellen om eentje aan te meten... Het hoofdstel heb ik wel al.
En ik heb nog geen beige rijbroek, colbertje of cap. Het wordt nog een hele investering. :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:28 



 
Profiel   

Prachtig paard! Blijft hij wel dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:29 



 
Profiel   

Dan kom je hier maar je Engelse spullen lenen, haha. Mijn westernzadel was duurder dan de meeste engelse zadels die ik gehad heb. De nieuwprijs zeker, maar ook gebruikt was toch meer dan veel engelse zadels nieuw kosten.
Maar ik begrijp dat als je de spullen niet hebt dat het toch nog wel een investering is.
Als je nu hunter hack gaat doen, dan moet je ook nog even gaan springen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:32 



 
Profiel   

Bokker31 schreef
Prachtig paard! Blijft hij wel dekken?

ja, hij blijft dekken. Hij wordt er niet moeilijk of heet van. :D
Dit is zijn eerste nakomeling, trouwens. Hengst die in het voorjaar twee wordt. Hij woont nog bij ons en is voorlopig niet te koop. Denk het kleur weg en je hebt een carbon copy van de papa :9
In elk geval dezelfde lieve blik.

[ img ]

[ img ]

@germie: het hoofdstel heb ik al gekocht. Een Dy'on Cavesson Hunter US met gevlochten hunterteugels. Dat alleen kostte al 378€ :=
Zonder bit := := Het bit is nog eens 107€. %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:43 



 
Profiel   

Mooie hengst! Veelzijdig ook. Trail is zo leuk. Je pakt wel gelijk flink uit qua niveau :D
Nakomeling is ook mooi! Wordt deze pas 2 in het voorjaar? Mijn paint wordt in maart 2, maar zij is echt nog zoveel meer puppy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:46 



 
Profiel   

Sevke, thanks vd uitleg. Trail ken ik maar niet op dit niveau vandaar dat ik het niet herkende denk ik

Zie niet helemaal het nut en lol van onderdeel met Engelse optoming geloof ik....

De nakoming is ook gaaf, lijkt groot, of misschien vertekent door nog niet zo zwaar. Maar idd wat daihyo zegt al een heel paard v twee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:57 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Mooie hengst! Veelzijdig ook. Trail is zo leuk. Je pakt wel gelijk flink uit qua niveau :D
Nakomeling is ook mooi! Wordt deze pas 2 in het voorjaar? Mijn paint wordt in maart 2, maar zij is echt nog zoveel meer puppy.


Dank je :o
Ja, onze trainster legt de lat gelijk hoog. We nemen het BK als "instapshow" 8-)
Deze op de foto wordt 2 in mei 2022.


Symke schreef
Sevke, thanks vd uitleg. Trail ken ik maar niet op dit niveau vandaar dat ik het niet herkende denk ik

Zie niet helemaal het nut en lol van onderdeel met Engelse optoming geloof ik....

De nakoming is ook gaaf, lijkt groot, of misschien vertekent door nog niet zo zwaar. Maar idd wat daihyo zegt al een heel paard v twee!


Hunt seat equitation gaat om de veelzijdigheid van het paard en de houding en zit van de ruiter. Omdat we echt allround willen gaan, moeten we dit er ook bijnemen. Hunter under saddle gaan we waarschijnlijk niet opnemen, omdat Shaggy echt geen paard is wat als een hunter gebouwd is, en daar is het het paard wat beoordeeld wordt, en niet de ruiter. We gaan gewoon verdwijnen naast al die hunterkastelen. Shaggy is gewoon een reinermodel, dus niet erg groot.
De nakomeling is niet supergroot hoor. Gewoon normaal voor een aankomende tweejarige. Hij moet nog heel wat uitzwaren uiteraard. Ziet er momenteel niet op zijn voordeligst uit, wat overbouwd en zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 17:23 



 
Profiel   

Ach ja, het BK. Waarom niet? :D
Van wanneer is de onderste foto van de 2-jarige?
Ik vermoed ergens in de zomer.

Dit was de mijne in juni
[ img ]

September
[ img ]

Nu. Vooral heel veel haar. Die heeft me een wintervacht, waar menig koudbloed jaloers op is :+
[ img ]

Ze heeft nog zo'n klein poppenhoofdje. Maar als ik die van jou zo zie vraag ik me af of ze ooit wel fatsoenlijk in een maatje cob gaat passen :+
Die van jou is al zoveel meer paard dan de mijne. Dat is echt nog een uit de kluiten gewassen veulen. Maat heeft ze wel overigens, maar het is nog zo'n propje met een klein hoofd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 17:34 



 
Profiel   

Foto is van eind vd zomer. Hij ziet er nu nog ongeveer hetzelfde uit, maar met veeeeel haar. Zijn hoofd is niet zo groot. Een halster maat pony past ruim.
Jouwe ziet er wel veel veulenachtiger uit.
Qua hoogte schat ik hem rond de 1.45. Op zijn kont dan. Schoft zeker 5 cm lager.


Laatst bijgewerkt door sevke op 01-02-22 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:10 



 
Profiel   

Ja hier ook. Behalve op de kaken, daar heeft ze wel echt cob nodig :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:11 



 
Profiel   

Hoe hoog is Noura nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:13 



 
Profiel   

Kont 1.50 en schoft 1.46 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:17 



 
Profiel   

Je moet gewoon niet naar de paarden kijken zolang ze nog geen 3.5 zijn. Dan hebben ze soms rare verhoudingen. Ik kan wel eens de foto's van mijn paard opzoeken. Toen de mijne op 1 januari 2006 1.55m was (geboren op 3 mei 2003) was ik blij dat ze eindelijk iets omhoog ging. Ik ben tenslotte ook 1.82m en heb een PAARD gekocht als jaarling, geen pony. Op 1 juli 2006 was de stamboekopname. Ik had op dat moment een scharminkel en een knokig paard, want ze was toen 1.68m. Om daarna nog uit te groeien naar de 1.72m. :D
Dat was weer groter dan ik verwacht had. Ik vind 1.65 een mooi maatje. Maar ik stap nog steeds op zonder krukje als het moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 09:35 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Kont 1.50 en schoft 1.46 :+


oew die is groot!! :wow: Ze ziet er veel kleiner uit op de foto's. De mijne is een stuk kleiner, maar lijkt groter. Raar hoor die jonkies :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 10:46 



 
Profiel   

Hahaha ja inderdaad. Ze groeit ook echt in fases. Hier kun je het goed zien, mijn haflinger is 1.50.
Voor mij is 1.50 dan ook een prima maatje, maar daar gaat ze ruim overheen ben ik bang _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 10:53 



 
Profiel   

Noura zal wel de 1.60 aantikken denk ik zo...
Denk dat mijne ook wel groter dan 1.50 zal worden. Maar 1.55 zal hij niet halen, denk ik.
hengst is 1.55, merrie 1.45.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 323 van de 491 [ 12271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen