Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 25 [ 610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

 
Profiel   

zit echt even in dip die langdurige natheid is niet best voor mijn hoeven incl ijzers ik had al wat scheuren maar die gaan nu hele rare levens lijden door te natte hoeven pffff hoefsmid gaat me vanavond bellen want ik ben bang dat er zelfs geen ijzer meer onder kan grrrrrr ik heb geen hoef meer over wat een gezeik letterlijk hou op met die regen :+

oke ik hou van mijn paard behalve die hoeven oke repeat haha :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:22 



 
Profiel   

zo na heel verhaal gaan we nieuwe start maken op nieuwe stal in 'T Veld waar nog een paar western ruiters staan super leuk hopelijk komt vandaag de hoefsmid zijn hoeven zijn total loss zegmaar dus hopen dat hij er nog wat van kan maken :) snel update foto's volgende week weer even te rijden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:23 



 
Profiel   

De hoefsmid heeft er gelukkig nog ijzers onder gekregen hij was ondanks hun conditie toch wel te spreken over de groei hij vroeg ook of ik z’n advies had opgevolgd qua meer hoefverzorgende artikel te gaan gebruiken

Ik heb duo protection hoof gekocht en ben er tot nu toe met 8 weken tevreden over :):) ook de enorme natte paddocks hebben z’n stralen het zwaar gehad maar die smeerde ik ook in met een spulletje hij ondanks alles zijn ze goed gebleven gelukkig:):)

Yuri is even hectisch nu beetje druk en alles is nieuw natuurlijk hij heeft even tijd nodig om te settelen en weer aan te komen kreeg al foto dat hij lekker lag in z’n paddock heel blij en opgelucht met deze keuze om hierheen te gaan [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 05:47 



 
Profiel   

Yuri weer verhuisd dus? Hopen dat jullie je plekje nu gevonden hebben.
Fijn dat yuri zich weer zo snel herpakt op een andere plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 21:54 



 
Profiel   

Ik hoop het ook :) morgen weer even lekker aan het werk zetten mijn zus doet Yuri op woensdag die heeft hem al gelongeerd gisteren :) en eindelijk weer beetje zon komende dagen daar zijn we aan toe :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 09:53 



 
Profiel   

Good

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 07:26 



 
Profiel   

Yuri heeft helaas weer last van dikke benen denk ook echt dat hij dat krijgt als er stresspiek is geweest dus even smeren en smeren en wandelen :):) geen straf met dit heerlijke weer

En jeetje ik sta nog geen week op m’n nieuwe stal en heb mijn oude Yuri weer terug zit weer energie in en z’n lichaam trekt ook mooi bij zo blij mee happy me :):) [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 08:40 



 
Profiel   

*\o/* een nieuw hoofdstel gekocht voor Yuri was gewoon opslag verliefd haha

Staat hem best wel hè :oo

[ img ]
[ img ]

M’n kleine paarde meisje even helpen die vind alles zo mooi bij Yuri meeste vanuit kinderwagen maar zodra Yuri in paddock staat loopt ze mee haha [ img ]

Even gewassen hij is bijna weer helemaal op gewicht zo blij mee en zo snel blij dat ik deze stal tegen kwam :):)
[ img ]

Daarna lekker rollen morgen gaat mijn zus heen :)
[ img ]


Kwam nog verrassing door de brievenbus te leuk dit <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 06:01 



 
Profiel   

Het is al even een tijdje geleden :j

Maar we zijn er weer haha, best veel gedaan laatste tijd we lessen nu 1x in de week en ik ben er bijna aan toe om er alleen op te stappen wel met mijn zus er nog bij maar zonder mijn instructrice. We hadden afgelopen vrijdag echt lekker gereden *\o/* eindelijk voelde het goed ik zat letterlijk overal bovenop en kon hem rijden begeleiden en door resulteerde in dat ik ook zonder hulp gegaloppeerd heb wauw :D echt eigenlijk beetje onwerkelijk nog ik krijg er steeds meer vertrouwen in.

Ook vorige week te horen gekregen van mijn fysio dat mijn rug spieren sterker geworden zijn na 6 maanden toch bezig te zijn is fijn te horen dat het werkt. Mijn rug dat afgelopen maand erg tegen kon niet veel maar fysio heeft me weer los gemaakt en door hopelijk blijft dit ook eens in een stijgende lijn gaan ... :D

Yuri heeft het zwaar gehad laatste half jaar
-zijn dikke benen
-niet helemaal perfecte stal (zwaar vermagerd !


resulteert nu in slechte hoeven dus dat is een een ding nu woensdag komt mijn hoefsmid haalt de voorijzer eraf de ander ligt er na 3x weer af zodat die weer kunnen bijkomen (hoefschoenen komen ervoor in de plaats) anders kan ik niet mijn buiten wandel routes doen. achterhoeven zijn prima daar blijven de ijzers onder (hij heeft mega dunne zolen waardoor hij ijzers heeft voor degene die het willen weten. maar door slechte staat van zijn voorhoeven toch genoodzaakt het even eraf te halen en hoefschoenen om te doen.

jawel yuri is ook weer helemaal op gewicht en straalt weer 100% zo blij dat hij er weer helemaal is en zichzelf poeh happy ermee :D we hebben de 19e een les inhandtrail want jawel weekend van 26 september gaan we weer naar het NK van Paint club heel veel zin in we starten
-halter
-colorclass
-showmanship
-inhandtrail

het rijden nog voorlopig niet op show we moeten beide nog veel leren en sterker worden vooral ik dan haha want mijn rug zij na de les van dat het wel weer mooi geweest was :=

foto update komt er ook aan *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:23 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Zo blij dat hij weer blij is :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:27 



 
Profiel   

Yuri staat sinds vorige week woensdag op blote voeten heb de ijzers eraf laten halen om de voor hoeven wat rust te geven aangezien die erg zwak en stuk zijn...

tja nu rete gevoelig lopen heb hoefschoenen gekocht die heeft hij om in land (alleen overdag in stal niet natuurlijk ) omdat de bodem gewoonweg te hard nu voor hem is hij moet weer nieuw hoef kweken en duimen dat hij er overheen komt anders toch weer een ijzertje eronder maar voor nu lekker zijn schoenen aan en duim ik heel hard dat hij zonder ijzers kan verder leven. zijn hoeven even rust geduld is nu belangrijkste en hopelijk loopt hij snel weer wat beter

volgende week gaan we naar NK maar dat weet ik nu nog niet 100% zeker aangezien zijn gezondheid bovenaan staat is even doorbijten Yuri om weer mooie voetjes te krijgen ik doe er alles voor :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 13:30 



 
Profiel   

Wat balen zeg Sheila! Maar yuri gaat idd voor, hopelijk gaat het goed met zijn voeten. Geef je hem nog iets bij om ze sterker te maken ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:25 



 
Profiel   

ja ik geef nu bioforte en smeer ze in (dat deed ik al een tijdje )en verders even aan kijken de tijd zal het weten

merkte gisteren dat hij wel beter zijn stal uit begint te komen maar zodra ik 30 min gestapt heb zonder zijn schoenen in de bak dan zijn stenen weer drama maar met mini stapjes lijkt het sterker te worden hij loopt nu bijna 2 weken zonder ijzers zijn achter hoeven geven geen problemen 1 voor hoef ook niet het is het andere voorhoef die nog moeilijk blijft doen maar die is er ook qua lengte en staat er slechts aan toe yuri is heel blij met zijn schoenen in het land merk echt dat hij veel makkelijker loopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:25 



 
Profiel   

Moet wel toegeven dat ik door mijn rug wel voorzichtiger ben is logies maar toch ook belemmerend in alles wat ik doe ... ik wil geen pijn aanval meer ik wil er voor iedereen 100% zijn maar merk dat het me teveel wordt en ik even in dip zit...

veel mensen zeggen waarom rij je niet ?? jeetje kan hij nog steeds niet normaal lopen enzovoorts

yuri is heel gevoelig voor lichaamstaal als ik vanaf de grondwerk met hem kunnen wij de hele wereld aan <3 maar zodra ik die stap in mijn stijgbeugel maak voel ik me onzeker en dat geef ik door waardoor yuri ook zo gaat lopen soms gaat super goed hebben we 100% goed gedaan maar toch ook wel dagen dat ik in zadel stap en voel ik mijn rug slaat er toch iets op slot echt even stom moest het gewoon even typen.

want iedereen heeft zo'n mening en begrijpen gewoon niet hoe ik me voel ik zeg zo we hebben alle tijd yuri heeft tijd nodig en ik ook samen komen wij er wel :o


oke even mn ei kwijt :) yuri gaat vanavond aan ander hooi hij heeft mega de schijt zegmaar dus gaan we even ons lijst af ander hooi , is dit het niet even bloedonderzoek want dit heeft hij als veulen vaker gehad dus even erachter aan :)

verders ben ik van plan hem in het voorjaar in training te zetten incl mezelf soort bootcamp om samen het rijden flink op te pakken als dat allemaal gaat :) heb daar wel zin in voor nu zijn we even in ons winterdipje en samen helpen wij elkaar doorheen zal deze week weer even foto's plaatsen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:45 



 
Profiel   

Hallooo allemaal even een update :)

Yuri gaat fijn op het moment hij zit goed in zijn vel en zijn hoeven doen het ook goed zonder ijzers :) we gebruiken voor de voorhoeven hoefschoenen als we buiten gaan wandelen echt top :)

Het rijden heeft ook een sprongetje gemaakt we hebben nog onze error momentjes maar die worden wel wat minder ik rij nu ongeveer 2 a 3 x in de week dat wisselt nog ( soms werkt me rug beetje tegen) we hadden vorige week zondag een trail clinic en wauw wat ging dat goed voor z’n eerste keer het was onze 3e les rijdent echt geweldig :) ik ga in begin wel even aan de lijn om even door zijn error moment heen te gaan maar die stelde vorige week niet veel voor zo fijn :)

Helaas was mijn rug deze week slecht even naar fysio geweest en weer los gemaakt :) vandaag heb ik weer les ben benieuwd

Hier een paar foto’s van Yuri ik ga trouwens per 1 maart bootcamp training doen bij anick op stal zin in :):)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 08:34 



 
Profiel   

gisteren les gehad :)

yuri was met longeren (ik longeer altijd 15 min vantevoren) beetje chaotische . Toen Anick er was stapte ik op altijd eerst even aan de lijn merkte geen spanning bij hem na paar rondjes even zijn error moment gok dat hij er drie heeft gehad.

Wat doet hij bij zijn error moment hij gaat gewoon stil staan maar ik durf hem nu gewoon door te vragen en liefst komt hij dan even omhoog maar doordat anick hem aan de lijn heeft kan hij niet exploderen zegmaar dus al snel gaat hij gewoon weer verder stappen of draven in idegeval vooruit :)

na zijn error puntjes merkte ik al hij is er dus we kunnen los. Yuri vind het soms lastig om gewoon tja gewoon te stappen hij denkt al snel van
- moet ik draven?
- moet ik wat doen?

dus hij voelt niet raar maar draaft dan aan terwijl ik wil stappen dus elke keer weer terug vragen deze momentjes zijn heel kort want ik voel ze al aankomen. zodra hij ontspannen is lekker smakken en rustig in zijn rug hup draven we aan. In de draf merk je ook dat hij veel te veel verwacht terwijl ik gewoon wil draven dus even op kleine volte ontspant hij hup weer groter en ruimte zoeken. had paar balkjes neer gelegd die pak ik even mee. toen 8tjes lopen en wisseling in tempo zo kregen wij een ontspannen Yuri voor terug heerlijke Jog heeft hij toch hij zit als een stoel en zo hebben wij deze les afgesloten volgende keer doen we weer galopje. Omdat hij zo bezig was met zelf vooruit denken besloten we om de draf en stap ontspannen te krijgen en volgende keer weer galopje erbij te doen :)

ik ben blij hoe Yuri zich de afgelopen maand ontwikkeld heeft incl mezelf merk dat ik meer durf en dat werkt beter samen :):) [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:28 



 
Profiel   

Gaat lekker bij jullie! Hij ziet er ook echt heel goed uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 00:38 



 
Profiel   

Dankje wel :) ben indd ook blij dat we er samen doorheen komen :) afgelopen vrijdag had ik les dat ging even stuk minder maar blij dat ik dan even aan de lijn zit want hij was best stout samen met mijn lesgeefster hem erdoorheen gekregen en goed afgesloten :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 09:50 



 
Profiel   

Ik vind 'm zo knap <3
Volg jullie nog steeds. Het is voor mij een leuk kijkje in de toekomst :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 09:53 



 
Profiel   

Dankje :) ah zijn zus is zo knap :):) want die lijkt echt 100% op hem *\o/* komt helemaal goed

vrijdag heb ik les we rijden ongeveer 2x in de week deze week maar 1x vanwege het weer vanavond hem weer even aan werk zetten aan de lange lijnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 13:36 



 
Profiel   

Wel nog heel erg puppy. Hoe was Yuri toen hij 2 werd in wintervacht? :+
Ik ben heel benieuwd wat er onder al dat haar vandaan komt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 15:47 



 
Profiel   

[ img ]

hihi dit is yuri toen hij 2 werd gok foto van april maart hij had nooit een wintervacht ik heb altijd dekens om gedaan :) hooguit 3cm vacht ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:11 



 
Profiel   

Wat een verschil :D
Dit is Noura nu. Zonder deken dus :+
Noira heeft nog zo’n klein poppenhoofdje. Wel enorme kaken, maatje cob past net. Maar verder is het maat pony. Drama met halsters :+
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:45 



 
Profiel   

ah vind haar zo leuk :):) voor je het weet denk huh pony is te klein ze groeit snel <3

had ik vet vaak met yuri vooral bv met deken begin een jaar regendeken eind dat jaar nog niet eens gok einde zomer paste die al niet meer werd er gek van kan nu eindelijk zeggen dat hij maat 205 heb al draagt hij nu 198 maar die dekens zijn net goed zegmaar maatje groter is beter maar heb net nieuwe gekocht beetje maatje verkeerd gegokt haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 16:06 



 
Profiel   

update tijd hihi :D :D

we staan nu bijna 2 maanden in training en jeetje van error naar een rijpaard heerlijk gewoon

hij heeft nog wel af en toe zijn error momentjes maar heb nu geleerd om hem daarin te begeleiden dus ik krijg hem nu zelf uit zijn onzekerheid vandaan :) echt blij dat ik nu rij klinkt wel grappig haha we gaan lekker . gisteren paar pionnen neergezet en eromheen doorheen niet eroverheen maar zo hersen werk voor Yuri. wat vond hij dat moeilijk best even veel spanning maar na even liet hij al zijn spanning los topper <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 12:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 25 [ 610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen