Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beeb tijdens de Schriktraining Clinic

 
Profiel   

Hallo daar!

Ik wist niet helemaal zeker of het nu wel of niet in dit subforum mag staan, maar immers rijden we
western dus ik blijf toch even veilig hier, anders hoor ik het wel.
(Sorry, ik weet niet waarom het topic zo uitrekt, heb al van alles aangepast ..)

Ergens halverwege dit jaar kwam ik op facebook de organisatie 'Paarden Schriktraining Brabant' tegen.
En óh wat zag dat er leuk uit! Na een rondvraag in onze 'Fun App' op stal kwamen we tot de conclusie
dat we een gigantische animo hadden en we een clinic gingen organiseren. 31 Juli was de datum
waarop de meeste konden en zo gezegd zo gedaan.

Afgelopen zondag op tijd op stal om de weg te wijzen qua opbouw, waar stopcontacten staan, waar
water is etc. Deze organisatie neemt zelf alle attributen mee (ideaal!) en bouwt zelf op en af. Het
voordeel van een gigantische rijbak is vooral ook dat je lekker veel ruimte hebt en andere stalgenoten
ook gewoon nog gebruik kunnen maken van een deel van de rijbak, maarja .. hij stond nu wel vol met
gekke dingen.

Ik zat samen met 5 andere in de eerste groep. Energie technisch komt dat voor mij beter uit. In onze
groep zat nog een jaarlinger van mijn vriendin, een net 3 jarige van een stalgenootje, een paard wat
niet zo stoer is, groot paard met z'n verzorgster, Beeb natuurlijk en nog een andere combinatie. Ik werd
in eerste instantie ingedeeld met de niet stoere en de net 3 jarige die het ook erg spannend vond. Beeb
daar in tegen doet dit met twee hoeven in haar neus en daardoor begonnen wij ons een beetje te
vervelen. Gelukkig werd dat door de organisatie goed opgepakt en switchte wij steeds tussen de
groepen en mochten dingen alleen oppakken.
Op een begeven moment konden wij gaan opzadelen (ze willen eerst alles aan de hand en daarna mag
je er eventueel op) en zijn we de oefeningen ook onder het zadel gaan doen. De laatste vijf minuten
kwam de bellenblaas, rookmachine en sky dancer. Daar had ik zelf graag wat langer de tijd mee
gekregen, maar al met al mag ik super trots zijn!
Niet alleen op ons, maar ook op onze stalgenootjes waar je de één na de ander zag groeien in het
stoer-zijn en hun combinatie. Hele handige tips en tricks, goede uitleg en voorbeelden!

Genoeg gekletst, ik heb een x aantal foto's bij de fotografe uit mogen kiezen en die deel ik hier graag!
Deze had ik voor de hele dag laten komen dus iedereen heeft ook nog eens leuke momenten om op
terug te kijken :D

Here we go! Foto's zullen vrees ik niet echt op volgorde staan en wij hebben ook niet álle obstakels
gedaan of op de foto.

(Shine Like A Star a.k.a Baby/Beeb
Quarter Horse merrie 12 jaar)

1.
[ img ]
Eerst het normale zijl. Mijn speurhond loopt daar op haar dooie gemakkie over heen. We kregen ook
een oefening dat ik vanaf de zijkant haar er over heen moest lijden, ook dat deed ze keurig.

2.
[ img ]
Het zijl met de plastic flesjes. Je zou zeggen dat is wat spannender. Ware het niet dat die gek van mij
daar éxtra hard stampend over heen gaat en op een geven moment ook op rust op de flesjes stond
terwijl we aan het wachten waren :')

3.
[ img ]
Het tube gordijn. Dit was in eerste instantie een minimaal tikkeltje spannend. Uiteindelijk ging dat ook
netjes en was dit een oefening dat ze halverwege moest stil staan. Op de voor grond zie je het niet-
stoere paard die echt gigantische stappen heeft gemaakt samen met zijn baasje! <3

4.
[ img ]
Ja het is geen Amerikaanse vlag, maar ala. De vlag! Over hoofd, onder buik, over buik en rug en
rondstappend .. prima.

Daarna zijn we er op gegaan, daar heb ik zelf de meeste foto's van uitgekozen. Er op is dan toch altijd
weer even een tikkeltje anders. Ze hebben dan wat minder houvast, maar ook hier weer ... <3

5.
[ img ]
Het Working Equitation Hek, een leuke oefening en ging beter dan bij onze WE clinic haha. Maar het
vergt nog genoeg oefening.

6.
[ img ]
Over het zijl met de plastic flesjes,

7.
[ img ]
Naar de brug/wip-wap (op de foto niet, aan de hand wel gehad)

8.
[ img ]
Door de waterbak *\o/* Voor ons echt wel een win hierzo! Ze vind water hartstikke leuk maar in een
bak is het raar. Buiten gaat ze er liever eerst achterwaarts in en zodra ze het water voelt begint ze
direct te spelen, maar vooruit is een ding :')

9.
[ img ]
Dit was nog even een twijfel voor de waterbak haha.


10.
[ img ]
Door de bellenblaas bubbels, vind deze foto erg mooi! (ondanks dat ik er minder charmant op sta
maar kijk haar knappe koppie <3)

11.
[ img ]
De rookmachine (met verdwaalde bubbels)! Rook was niet eens het enge, maar wel de machine die af
en toe een beetje stotterde. Beeb is nergens bang voor, maar een vliegenspray of in dit geval dus een
sprayende machine; dat is eng.
Ik stap dan even af om er eerst samen door te gaan, en daarna gewoon weer erop!

En daar istie dan! De Skydancer! Een 8 meter lange pop die met een hoop lawaai alle kanten op blaast.
Hier werd heel goed gekeken hoe de paarden reageerde. Eerst op grote afstand (voordeel van grote
rijbak) en daarna gingen we in een volte er om heen stappen. Bij onze groep werd hij niet direct voluit
aan gezet dus in principe was hij enger doordat ie op en neer ging, maar ze zijn er allemaal netjes langs
gegaan! (of nouja, de twee jongste waren gestopt - het was voor hun al intensief genoeg geweest)

12.
[ img ]
Eerst even aan de hand er langs,

13.
[ img ]
En daarna erop! Beetje moed in praten maar ze deed het echt waanzinnig!
Deze had voor mij echt nog wel even wat langer gemogen want ik wilde er graag een foto ernaast
hebben, maar helaas. Wellicht in de toekomst :)

14.
[ img ]
Als afsluiting nog even een collega. Hier zie je ook nog één van de opblaaspoppen die er waren. En
natuurlijk haar pretbekkie toen ze weer lekker terug in de paddock stond <3

Om het af te leren nog twee hele korte filmpjes.


Hier deed de rookmachine dus niet sputteren haha


En door de waterbak!

Bedankt voor het kijken! Wij hebben een hele leuke dag gehad *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 09:33 



 
Profiel   

Ik had het al gezegd, maar dan nog eens: wat een stoer paard heb je toch! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 09:39 



 
Profiel   

Wauw doe mij ook zo'n bomproof paard! Echt super gaaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 10:59 



 
Profiel   

Wat doet ze het toch goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 11:03 



 
Profiel   

Dankjulliewel! En ja, ze is echt geweldig. Daar zal nooit geen woord aan gelogen zjjn! Vanaf dat kleine onzekere veulentje, tot op de dag van vandaag <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 16:07 



 
Profiel   

SuperBeeb <3 Zo zalig om jullie samen onverschrokken door zo'n parcours te zien gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 16:32 



 
Profiel   

Wat gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 16:41 



 
Profiel   

Heeee wat leuk om jezelf in een topic terug te zien ;-)
We hebben genoten van jullie accommodatie en de deelnemers.

Je kon echt merken dat jij en Baby elkaar door en door kennen, prachtige combinatie.
Bedankt voor de organisatie en hele leuke foto's en filmpjes.

Groetjes Sanne

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 21:31 



 
Profiel   

Dat zijn zulke toffe dingen om te doen! Goed voor het vertrouwen. En gewoon leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 05:57 



 
Profiel   

Wat doet ze dat stoer zeg! Gaaf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 09:17 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties, dankjulliewel!

Keeyzie wat leuk om jou hier langs te zien komen zeg! *\o/* Alleen maar lof over wat jullie doen! Dankjewel voor je lieve compliment <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:11 



 
Profiel   

Leuke foto's!

Moet wel even lachen om de bellenblaas. Ik zie nu dat het uit een apparaat komt. Zag ooit foto's van bellen bij schriktraining. Vorige week was ik met mn man in de Action en zag een bellenblaas, dus zei; die moeten we meenemen voor de veulens........
Daar komen dus kleine bellen uit en zien ze nauwelijks en zijn ook niet onder de indruk :o Heb me ook suf staan blazen, maar zie nu het verschil, hahaha

Leuk paard ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 01:23 



 
Profiel   

Haha ahw! Nou je hebt je best gedaan :P Dit was wel een tof apparaat hoor, ze keken wel even gek maar deze viel mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 17:25 



 
Profiel   

xDenies schreef
Haha ahw! Nou je hebt je best gedaan :P Dit was wel een tof apparaat hoor, ze keken wel even gek maar deze viel mee :D


Die paarden snappen het gewoon niet. Scheelt een hoop blazen en je hebt veel meer en grotere bellen. Mogen ze best waarderen :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 23:23 



 
Profiel   

xDenies schreef
Dankjulliewel! En ja, ze is echt geweldig. Daar zal nooit geen woord aan gelogen zjjn! Vanaf dat kleine onzekere veulentje, tot op de dag van vandaag <3


En dat is dan ook een compliment aan jou hé! Jullie zijn samen zo ver gekomen, je hebt duidelijk iets goed gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 06:04 



 
Profiel   

superpony schreef
Die paarden snappen het gewoon niet. Scheelt een hoop blazen en je hebt veel meer en grotere bellen. Mogen ze best waarderen :D :+


Haha dat doen ze vast wel hoor! :knuffel:


miereneter schreef
En dat is dan ook een compliment aan jou hé! Jullie zijn samen zo ver gekomen, je hebt duidelijk iets goed gedaan.


Er is tussen ons gewoon een bepaalde vonk geweest toen ze zag dat ik alleen maar die stal kwam uitmesten en meer niet en die vonk is er tot op de dag van vandaag nog. Klinkt lekker penny-achtig maar ik heb geen andere manier om het uit te leggen :P Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 06:55 



 
Profiel   

Leuk! Dat moet ik met Rudi ook weer eens een keer doen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen