Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 388 van de 491 [ 12272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Dat is altijd fijn. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 21:16 



 
Profiel   

Heerlijk zeg !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 11:38 



 
Profiel   

Hoe leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 18:14 



 
Profiel   

Zalige buitenritjes zie ik. Genieten!

Hier vandaag de kleine gup op de aqua trainer gehad voor de eerste keer. Paar keer er doorheen gelopen en toen de boel maar dicht gedaan en loopband aangezet.
Nog nul stabiliteit maar zooooo braaf. Lekker voorbereid op de toekomst al haha <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 10:31 



 
Profiel   

Oh wauw, zo braaf. Denk dat de mijne de tent afbreekt...Die gaat al niet eens pootje baden en blijft op een respectabele afstand staan van water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:27 



 
Profiel   

Haha ik had er nu ook nog geen water in hoor eerst maar eens gewoon stabiel erin wandelen alleen loopband aan. Maar verwacht weinig van water erbij gezien mevrouw hele dagen onder de sproeier staat en met tuinslangen in d'r mond loopt die aan staan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:49 



 
Profiel   

blackstar schreef
Oh wauw, zo braaf. Denk dat de mijne de tent afbreekt...Die gaat al niet eens pootje baden en blijft op een respectabele afstand staan van water.


Dit herken ik. Die van mij durft nog niet door een grote plas water.

Kimvicious, leuk dat ze dit zomaar toelaat. En wat een luxe, een aquatrainer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 17:47 



 
Profiel   



De hele minuut dat ze vandaag d'r hersenen moest gebruiken :P de eerste keer lopen zie je dat ze echt dronken lijkt en de tweede keer vind ze het al veel normaler. Eerst maar eens zorgen dat dit stabiel gaat en dan water toevoegen :)

Ik ben echt mega fan van een aqua trainer maar wel vooral als je er regelmatig gebruik van kunt maken. Van die "kuurtjes" van twee weken o.i.d. Geloof ik dan weer niet in. Op lange termijn zie ik bij onze paarden heel veel toegevoegde waarde dus Lilo zal er vanaf volgend jaar ook echt regelmatig al op gaan. Lekker recht vooruit lopen is goed voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 17:57 



 
Profiel   

Dat muziekje er ook bij _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:17 



 
Profiel   

miereneter schreef
Dat muziekje er ook bij _O-


Ik moest wat :D m'n eigen stem is niet. Om. Aan. Te. Horen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:28 



 
Profiel   

Hier maar niet rijden met dit weer. Veel te warm. Mijn merrie heeft haar vliegenfrontriem weer om (dus niet zo'n kap, die haat ze ;) ) en de rest heeft niets om.
Mijn paard wilde vroeger ook niet door water, maar op de manege hadden we een waterbak voor menners. Ik ben eens een uur voor mijn les er al naartoe gegaan, gezadeld en gemeld dat ik niet in de les zou komen voordat m'n paard in het water stond. Na ongeveer een uur ging ze er in galop doorheen, dus daarna was het probleem opgelost.

Gisteren nog wel wat stress gehad, de oude merrie van 28 wilde niet meer opstaan toen de paarden van de paddock naar de wei mochten. Uiteindelijk heeft de jonge ruin haar net zo lang gebeten totdat ze stond. Ze is helaas nu kreupel aan beide achterbenen, en de paarden zijn alleen in de voorste wei gebleven, normaal lopen ze door naar de andere wei, maar de oude merrie bepaalt of de rest het mag doen en het mocht niet. Mijn merrie en de ruin waren heel zorgzaam de hele dag. Ik hoop niet dat ze binnenkort echt haar einde nadert. Aan 1 been is ze door artrose al langer stijf, maar nu was ze aan beide achterbenen door artrose echt kreupel. Maar als het opstaan elke dag zo moeilijk blijft gaan, dan zal het snel voorbij zijn helaas. Het moet natuurlijk wel eerlijk zijn en gisteren was op het randje. Maar ja, het warme weer speelt ook mee en 1.5 jaar terug kwam ze ook een keer niet makkelijk omhoog, maar daarna hebben we nooit meer opsta problemen gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:16 



 
Profiel   

Gaat een stuk beter met het oudje gelukkig. Staat er weer bij zoals eerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 12:32 



 
Profiel   

Das fijn Germie.

Ik heb vrijdag een stukje gefietst met paard ernaast. Ging voor de eerste keer best leuk. 2x een miscommunicatie. Ze ging steeds harder draven omdat er achter haar 2 honden wilden vechten en heel hard gromden en tekeer gingen. En op het terrein van de manege moesten er auto’s langs en ik met even niet op zij ging in de ankers en gras eten. Toen lag ik ook bijna op mijn snufferd.

Vandaag rondje zonder zadel gehobbeld. Slechte dag vandaag. Gauw buiten adem.
Morgen weer een dag en hopen dat die iets beter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 12:40 



 
Profiel   

Ik denk dat alle paarden last hebben van de hitte. Ook sochtends vroeg of later op de avond. Het koelt nagenoeg amper af en zeker met de aankomende regen wordt het erg benauwd. Ieder voor zich, maar Beeb heeft lekker vrij. Er wordt goed op gelet of ze het beste op stal of buiten kunnen staan dus dat is erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 13:18 



 
Profiel   

Hier hebben ze ook vrij. Hooguit een beetje stappen of wandelen vroeg in de ochtend. En zoveel mogelijk in de schaduw. Maar over het algemeen hebben ze gewoon vrij. Eigenlijk niet anders dan anders in ons geval :+
Hebben ze bij jullie ook zo’n last van de vliegen? Het lijken er zoveel meer dan vorig jaa, niet normaal. En Noura presteert het om elke keer haar masker af te krijgen :roll:
En inspuiten heeft ze ook een mening over. Ze is zo extreem gevoelig op haar hele gladde huidje.
Nou ja, hopelijk morgen even een grote plens water voor het stof. En dan afkoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 13:21 



 
Profiel   

Ik heb bij Beeb weinig keus. Of masker of halster met slierten. Met die heel warme temperaturen is het een masker en die van For Horses blijft goed zitten mits deze niet zeiknat is geregend en hangend gedroogd :P Dan lubbert ie uit (erg zonde ..). Ze krijgt straks haar halster met slierten op omdat ze regen verwachten komende dagen.
Maar als Beeb niets op heeft dan is het drama met vliegen en vrij snel ontstoken ogen, wil ik niet meer. Vliegenspray is het enige wat ze eng vind dus dat moet ook speciaal aangebracht worden :P Gebeurd alleen als ik er ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 13:58 



 
Profiel   

Volgens mij heeft onze hele paddock een stapritje om stal gemaakt van een half uurtje. Meer niet. Kato heeft wel een kap op nu.

Nog 2 weken en dan stop ik met Kato. Nog steeds een beetje dubbel maar ik ben dan wel blij dat ik niet meer doordeweeks na mijn werk erheen hoef...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:01 



 
Profiel   

Stop je helemaal met Kato?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:30 



 
Profiel   

Nou ik blijf in principe op hem lessen om de week. Maar als de instructrice niet kan of ik heb wat anders gepland dan kan het zomaar zijn dat ik een maand niet rij. Maar dat is niet zo erg. Als ik maar af en toe kan rijden. Puur zodat ik niet echt bang ga worden.

Op Jim was er niets aan de hand omdat ik niet van hem ben gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 14:32 



 
Profiel   

En anders kom je ook gewoon af en toe hierheen voor een stapritje :D
Altijd welkom!

Noura en Jim hebben beiden een lycra kap. Maar Noura verwijdert deze vakkundig met rollen. Hij blijft gewoon niet zitten. Maar van al het andere krijgt ze schuurplekjes, hoe zacht ook. Dus ik zoek elke dag wel een keer naar het masker en doe het dan weer om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 15:08 



 
Profiel   

Dubbel Bellatrix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 15:19 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Hebben ze bij jullie ook zo’n last van de vliegen? Het lijken er zoveel meer dan vorig jaa, niet normaal. En Noura presteert het om elke keer haar masker af te krijgen :roll:


Hier ook echt zwermen vliegen en dazen. De vliegen zitten in trossen op hun ogen. De mijne heeft ook zijn vliegenmasker uit, heeft het er maar een keer afgekregen tot nu toe, dus dat gaat goed. Vind ook geen enkel echt effectief vliegenwerend middel, dus wandelen en grondwerken is echt niet leuk met al die zoem- en steekbeesten.

Heb er deze week twee keer opgezeten 's morgens in de vroegte, voor 15 minuten stappen om er weer aan te wennen dat ik er op zit. Verder heeft hij vrij. Hopelijk met het koelere weer wat uitbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 16:06 



 
Profiel   

Fijn germie. Toch altijd schrikken met die oudjes.

Bij ons word er smorgens voor 8 uur gereden en verder niet. En dan nog rustiger aan en wat vaker pauze tussendoor. Weinig zuurstof in de lucht lijkt het.

Zolang jij maar achter je keuze staat Marlies! Paarden zijn onze hobby he dus het moet vooral wel leuk zijn!

Lilo heeft een vliegenmasker en houd die ook heel netjes om. Regelmatig even koel maken zelf onder de sproeiers wel :P
Gisteren al vroeg een rondje bos gedaan met moeders en allebei m'n meisjes. Nog weinig vliegen, mensen EN weinig warmte. Top :D
[ img ]
[ img ]
Even genieten van d'r knappe koppie als dat masker eventjes af is :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 16:10 



 
Profiel   

Heerlijke fotos Kim!

En inderdaad dubbel Bellatrix, jammer dat het niet lukt om de angst wat te verminderen met Kato. Dan is dit inderdaad de juiste beslissing. Als het uiteindelijk niet goed voelt kan je altijd weer kijken hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 19:00 



 
Profiel   

Nouja angst voor Kato heb ik niet. Ik ben het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt. En dat gevoel is sterker op Kato dan op een ander paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 19:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 388 van de 491 [ 12272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen