Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 397 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Eurohorse, Arthurs Westernstore, Westernspul, UHG, Cowgirl Store, T&C Western Stables, Silver Ranch, Kramer, Lone Star Store

Wendy van Osch in Escharen heeft diverse paarden te koop
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 18:30 



 
Profiel   

Woohoo ik ben weer terug van alleen meelezen :P door flinke corona klachten even alleen kunnen lezen en te weinig energie om te reageren.

Voor zadelpassen 100% eurohorse. Verder arthurs, profi tack, sunville, online horse world.
Om een quarter te kopen eerst uitzoeken wat je doelen en wensen zijn. En vooral veel gaan uitproberen bij verschillende fokkers/stallen.

Hier weer fijne Lilo dagen gehad. "Schrik training" met wat luidruchtige gereedschappen. "Kun je dat eten?" Zegt ze dan.

[ img ]
[ img ]

En moeders weer even blij gemaakt door ze samen te laten wandelen en daarna overspoeld met knuffels.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 09:17 



 
Profiel   

Dappere Lilo <3


Hier heel erg de twijfel om niet gewoon te stoppen met paardrijden. Ik ben sowieso geen goede ruiter, maar vooral de angst is hardnekkig... Ben er deze keer niet af gevallen, paard is gewoon om een duidelijke reden gaan staken. Reden opgelost, staken was over. En toch durf ik er niet meer op.

Oh ja, geen idee of iemand dat gaat zeggen, maar bespaar me de reden: ''als dit je eigen paard was had je er ook weer op gemoeten.''
Daarom heb ik dus geen eigen paard. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 18:58 



 
Profiel   

Paardrijden moet leuk zijn, is dat het niet is het prima om te stoppen.
:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 19:10 



 
Profiel   

Wat bellatrix zegt. Het is je hobby, niet je werk of je verplichting. Als je hobby niet leuk is dan zou ik het toch anders aanpakken(lekker grondwerken/poetsen etc als je dat wel leuk vind) of idd stoppen... Je hoort het voor je plezier te doen en tuurlijk heeft iedereen wel eens angst of minder motivatie e.d. Maar als dat hardnekkig is en je er op lange termijn niet blij van word zegt dat genoeg denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 19:23 



 
Profiel   

Precies wat de voorgangers zeggen.
De vergelijking met een eigen paard slaat ook kant noch wal. Dus wie daar mee komt .. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 19:30 



 
Profiel   

Klopt, alleen kan ik ook intens genieten van paardrijden. Maar nu is er dus weer iets gebeurd, of ja niet eens iets groots, en ben ik gelijk weer angstig. Ik zou vanavond moeten rijden. Ben niet gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 20:04 



 
Profiel   

Je komt maar een keer langs bij de Beeb. Al was dat hele doodbrave ponytje weg bij de osteopaat :')
Maar goed, mijn gevoel zit wel keer op keer goed ondanks dat veel zeggen "er is toch niks?", ik ken Beeb goed genoeg.

Weer een check om af te vinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 20:50 



 
Profiel   

Ik heb ook een eigen paard en ben ook angstig. Om de een of andere reden koop ik steeds een veulen :')
Met Luna loop ik nu zelf niet eens omdat ik in een burn-out zit en zij mijn energie heel goed aanvoelt. Mijn man is inmiddels aardig handig met jonge paarden gelukkig.
Voor mij is een goede instructrice, die haar paarden door en door kent, en die precies weet wat mijn grenzen zijn echt goud waard.
Overigens durf ik nu redelijk te rijden, maar 10 jaar geleden ben ik aan de longe begonnen bij 0, zo erg was mijn angst. Ik durfde de knop niet los te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 06:28 



 
Profiel   

Ik heb ook met mijn andere merrie een periode van angst gekend. Met mijn eerste pony ben ik bijna verongelukt. Mijn 2e merrie was ontzettend lief maar als ze het in dr bol had ging ze als een konijntje door de bak heen, en dat is best een ding om uit te zitten als net-af-manege-ruiter haha. Ik heb er toen een lange tijd gewoon naast gelopen. Mijn onzekerheid en angst waren te groot. Uiteindelijk mezelf wel een schop onder m'n kont gegeven en weer gaan rijden. Stukje angsten overwinnen, ik kan nu wel heel veel mooi uitzitten :P

Ieder doet het op zijn eigen manier, eigen tempo enzovoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 06:44 



 
Profiel   

Vandaag hebben wij lekker gewandeld in het zonnetje!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:19 



 
Profiel   

Oh lekker! <3
Is Beeb nou koffievos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:29 



 
Profiel   

In t paspoort staat Vos, ze is ook oranje geboren :') Maar volgens mij noemen ze dit liver chestnut. Geen idee.
Straks wel resultaten wat ze draagt haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:40 



 
Profiel   

Oh, je laat ook op kleur testen? Maar leverkleurig vind ik haar ook wel ja, geen normale vos...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:43 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Oh, je laat ook op kleur testen? Maar leverkleurig vind ik haar ook wel ja, geen normale vos...


Nee normale vos is t zeker niet. Maar ja dat zit erbij dus dan krijg ik t vanzelf. Geen flauw idee wat ik ermee moet maar goed :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:48 



 
Profiel   

Nouja, altijd leuk om te weten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:51 



 
Profiel   

Jeesh wat een mooie omgeving Denise!

Hier is Tulip gisteren naar de dierenarts geweest voor haar eerste ronde vaccinaties (oa rabies, tetanus, en twee waarvan ik niet weet hoe je het schrijft). Volgende week krijgt ze West Nile, Flu, en Rhino. We hebben besloten om ze op te splitsen zodat het lichaam het beter aanvaart. Over 5 weken krijgt ze de boosters en dan in het voorjaar nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:40 



 
Profiel   

Jaa, iedere keer weer genieten daar! Hier krijgen ze vrijdag rhino en influenza. Hoop dat ze er niet te heftig op reageerd met nu alles van doen.

West nile? Die kende ik niet voor paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:45 



 
Profiel   

Volgens mij is dat iets wat hier vooral voorkomt, in de zin dat ze er standaard voor enten. Wij enten ook tegen Eastern en Western encephalitis, geen idee of dat in Europa voorkomt.

Wat is standaard in Nederland, influenza, rhino, droes, en tetanus? Droes doen we van het voorjaar, sommige dierenartsen geven dat met 6 maanden, terwijl anderen adviseren om te wachten tot ze een jaar oud zijn wegens de ntensiteit van het vaccin. Ik vind het best lastig om die verschillende meningen te navigeren en de juiste keuze te maken. Er zijn ook dierenartsen die alle entingen met 4-6 maanden doen (droes, rabies, tetanus, influenza, rhino, west nile, en eastern / western e.), maar ik heb dat nu opgesplitst omdat ze nog maar 5.5 maand oud is. De booster over 6 weken is wel alles in 1 keer (zonder de droes dan) en droes komt er dan in het voorjaar bij. In de herfst/winter gaan er geen paarden van het erf af dus ik acht de kans op besmetting van buitenaf dan klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 22:47 



 
Profiel   

Hier is standaard (en verplicht) influenza/tetanus.

Verder indien je op een fokstal/stal met veel merries die ook dragen Rhino ook vaak gewenst.

En westnijl is voor ik meen Frankrijk of Italie verplicht en vorig jaar was er sprake van West nijl in NL dus zijn er meer paarden voor gevaccineerd.

Wij hebben meerdere paarden staan die FEI en buitenland showen dus dit zijn de standaard en dus voor sommige shows verplichte vaccinaties.

Droes en rabiës enten wij niet voor. Jullie hebben wel echt hele bingo kaart daar haha :P ik vind al zielig als ze er hier drie moeten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 05:33 



 
Profiel   

Zertab schreef
Klopt, alleen kan ik ook intens genieten van paardrijden. Maar nu is er dus weer iets gebeurd, of ja niet eens iets groots, en ben ik gelijk weer angstig. Ik zou vanavond moeten rijden. Ben niet gegaan.

Lastig.


Het enige wat ik je kan aanbieden is een ritje op mijn paard, dat is er eentje die al voor meerdere ruiters een leerpaard geweest is. Is wel wat flegmatiek, maar zit geen kwaad in.

Vroeger had ik ook echt meer lef dan nu, dat merk ik helaas wel. Ik rij dus nog een jonge ruin, is inmiddels 6, maar af en toe laat die draak me toch spontaan afstijgen. Laatst was ik aan het rijden en het ging gewoon echt goed, maar toen besloot de oude 27 jarige merrie naar de andere wei te lopen (ze stonden naast de bak), en mijn merrie volgde de oude merrie. Dit had tot gevolg dat de ruin begon te steigeren. Ik ben er af gesprongen, snel het zadel los en op de grond gelegd in het gras. Vervolgens bij de wei hoofdstel los zodat hij direct naar de anderen kon rennen, want hij was niet van plan nog rustig te blijven. Als ik er naast sta durf ik rustig boos te worden, maar ik kreeg een paar achterbenen naar me toe omdat hij geen zin had om naar mij te luisteren. Natuurlijk laat ik hem niet los en zorg wel dat ik uit het slagveld van hoeven blijf, maar fijn is het niet. Dus maar losgelaten. Zelfs een halster omdoen niet meer gedaan. Vroeger had ik in zo'n geval me niets van het geetter aangetrokken en was er op gebleven en al zou het ook 2 uur geduurd hebben, ik zou er niet afgegaan zijn voordat meneer gewoon zou lopen in de bak. Maar nu stap ik dus af en begin een dag later opnieuw, of sluit de andere paarden op in de wei naast de bak. Nu is dit ook wel een lastig paard in de omgang hoor. Lastiger dan veel andere paarden die ik gereden heb. Toch neig ik nog steeds naar jonge paarden om ze weer zelf zadelmak te maken, maar zo handig als ik vroeger was ben ik niet meer helaas. Maar opstappen zonder krukje op een reus van 1.75 lukt nog steeds gelukkig (niet dat ik geen krukje wil gebruiken, maar bij de ruin betekent dat ik van het krukje gedrukt word, dus ik moet er gewoon zelf op klimmen en stilstaan wil meneer echt niet. Het duurt soms 10 minuten voordat hij stilstaat en ik er op stap (ik heb wel geduld, hij heeft te leren stil te staan, dus ik wacht gewoon totdat hij wel blijft staan), en van nooit stilstaan gaat het steeds beter. Tja, dan maakt hij dat ik aan zijn rug moet hangen zonder dat het mijn keuze is. HEt krukje lukt wel als er iemand bijstaat om hem vast te houden, dat wordt de volgende stap in het alleen opstijgen, er is meestal niemand bij als ik ga rijden. Maar het voordeel is dat hij me dus wel lenig houdt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 06:33 



 
Profiel   

Hier inderdaad standaard influenza en tetanus en die zit bij elkaar dacht ik. Rhino zijn wij gaan doen toen er op stal wat dingetjes waren. Een andere groep is ook droes gaan doen maar ik vind een prik in de lip net iets te heftig tegenover wat het oplevert. Dus zodoende.
De Rhino doen we dus wel met een grote groep op stal tegelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:02 



 
Profiel   

Hier alleen influenza (tetanus zit er bij in klopt, maar je kunt soms ook zonder tetanus krijgen) en tetanus. Geen rhino of wat anders omdat het niet genoeg werkt en wel geld kost. 1 keer per jaar enten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:07 



 
Profiel   

Hier influenza en tetanus, jaarlijks.

Zertab, angst is een lastig iets. Heb zelf in het verleden ook met angsten moeten dealen (niet voor rijden, iets anders) en zou je een ding willen meegeven: ga in ieder geval je zelf niet verwijten dat je bang bent, of dat je eigenlijk zou moeten durven. Daar schiet je niets mee op en het lost ook de angst niet op. Geef jezelf tijd, doe de dingen stap voor stap. Misschien op termijn eens op een braaf paard aan de longe zitten. En als het echt niet gaat: op de grond met paarden bezig zijn, kan ook heel leuk zijn!

Hele mooie plek zit je, Deniesx.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:06 



 
Profiel   

@Germie: wat ik nu rijd is ook een flegmatiek, braaf paard. Met dit paard ben ik op een 2 uur durende buitenrit geweest in de bossen en was nérgens bang voor. Laatste paar keren ging het juist zo goed.. hij reageerde lekker op mijn hulpen. Oefenen met schouderbinnenwaarts en wijken.. ik was echt aan het genieten dus baal er enorm van.
Herkenbaar ook wat je zegt. 10 jaar geleden stapte ik ook op onbeleerde paarden, want ''ik kon ze wel inrijden.'' :')

@Miereneter: het punt is, dit is het braafste paard wat er staat. Zijn zadel zat niet goed (lees moest opgevuld worden). Dus paard ging staken toen ik wilde aanspringen in galop. En galop, als dat niet meteen goed gaat, is een angst trigger voor mij vanwege de val. Uiteindelijk ging paard ook in draf staken. Vrij logisch, als je zadel schuift... Eigenaar heeft er een pad ondergelegd, ik voelde toen ook echt veel verschil. Werd niet meer naar voren gedrukt maar gewoon netjes rechtop. Paard was toen ook weer oké. Galop niet meer gedaan toen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 397 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen