[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:19

Oohja tuurlijk! Daar hebben we het volgens mij over gehad :P En nog meer goed nieuws want het is al bijna 2 maanden dik aan met m'n vriend. Degene waar ik 1,5 jaar mee gedate hebt mochten mensen dat ergens gelezen of gevolgd hebben :') Ik heb t gister 'facebook official' gemaakt, alleen is er weinig om te taggen. Haha.

Ik krijg op stal veel leuke complimenten over de fotos! Ze hadden natuurlijk pas die shoot in de rijbak laten doen met fineart, hele donkere foto's zijn dat geworden. En dan zie je jouw fotos, helder, mooi van kleur .. nou maak je borst maar nat voor volgend jaar :P

Vandaag is mijn vakantie begonnen dus ik ga straks heerlijk naar t mooie brabant toe rijden met de honden! *\o/*

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:06

Mijn google-fu is blijkbaar niet goed genoeg.

Maar hoe verzorg je niet geolied leer het beste? Zonder dat het verkleurd. Kan lederbalsem?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:24

Ik gebruik een aantal dingen, maar je ontkomt er niet aan dat leder gaat verkleuren.

Ik heb het advies van Euro-horse opgevolgd: https://www.euro-horse.nl/nl/western-za ... erzorging/
Ik start met de glycerine zadelzeep, daarna de 100% pure neatsfoot oil en ik sluit af met de urad leather cream.

Geen idee of ik teveel heb maar het doet z'n werk, ben er alleen wel effies mee bezig :P

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:27

Ik heb dressing gebruikt (niet voor sla, maar voor leer) .. is er nog mooier op geworden ook. Ik kan niet tegen stug leer.. word er erg nerveus van (mijn zadel is mij daarom erg dankbaar)

Stond donderdag tussen paarden die ruzie kregen. Een drukte mij weg, dus. dan hand er tegen aan en je laten leiden, ondertussen je ze terug drukt right! Mijn duim dacht dat hij 360 kon draaien. Denk nu eigenlijk dat hij misschien zelfs gebroken is. Pijn zit echt op 1 plek, en niet door heel de hand/duim.

Maar goed dat ik uit luiigheid al met 1 hand reed. Maandag toch maar even de HA bellen.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:03

Als je denkt een breuk te hebben is HAP misschien een beter idee... Vd zomer m'n duim uit de kom gehad en nog last van soms pfff. Acht weken met brace gelopen toen.

Hoe is iedereens weekend? Hier mega druk haha. Er is clinic van Tomasso Beltramini (o.a. 2021 Italian futurity champion). En ik ben daar het hele weekend huis fotograaf haha. Super leerzaam om alle clinics mee te maken en heel veel gezelligheid!

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:29

Ai sterkte Benfan!

Leuk Kim, veel plezier :D

Laatst wat simpele kerstfoto's gemaakt
Afbeelding

Mr T vond er wat van
Afbeelding

En gister weer rondje gedaan op Jack, paard van stalgenootje die zelf zelden rijd
Afbeelding
Afbeelding

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:51

Een gewei op je paard, haha. Ik heb wel eens gezien dat ze dat verkopen, maar nooit dat het ook echt om een paardenhoofd zit, schitterend.

Hier gisteren les gehad. Eerst met de ruin en ik was wel blij dat de ruin nu het gedrag liet zien wat ik vaker aan de instructeur beschrijf, maar wat hij in de les nooit laat zien. Schrikkerig, kijkerig, spanning opbouwend, en dan heel slecht aan het been zijn. De les zelf ging helaas dus niet zo goed, het is niet gelukt om hem door 1 hoek in de bak te krijgen, maar als hij echt niet wil, dan weet ik dat mijn merrie er ook wat gaat zien (en als de oude merrie nog gereden kon worden die ook). Ik ben er niet afgevallen, maar het rijden was gewoon niet fijn. En na 20 minuten was hij ineens helemaal op. Waarschijnlijk van het opbouwen van spanning steeds weer in een bepaalde hoek. Er zaten ook wel goede stukken bij hoor. Maar we hebben de 45 minuten niet volgemaakt. Na een hele fijne goede galop zijn we gestopt.

Helaas had ook mijn merrie weinig zin. In dezelfde hoek zaten spoken, maar ik krijg haar er wel altijd zo doorheen hoor. Maar ze was stijf in de linkergalop. Niet kreupel, maar er was wel wat. Want normaal kan ik vanuit stap ook op de rechterhand in de linkergalop aanspringen en nu ging het gewoon niet. Na een keer of 5 proberen het maar opgepakt vanuit de linkerhand en dan van hand veranderen, maar ze leek gewoon niet te willen dragen op het achterbeen, viel er ook een paar keer uit. Maar toen we een volte in de linkergalop op de rechterhand gereden hebben zijn we gestopt. Wel liet ze opeens een goede wissel zien van links naar rechts. Dus er zat echt wat. De rechtergalop was ook gewoon goed. De reden van de contragalop was voornamelijk omdat ze al linksom niet tot genoeg dragen kwam zeg maar. De linkergalop is sowieso haar lastigere kant. Het was niet slecht, maar dan doen we wel vaker even een volte contra en dat werkt ook loswerkend. Maar het ging gewoon niet.
Ook hier wat eerder gestopt en ook de 45 minuten niet volgemaakt. We zijn gestopt met wendingen om de achterhand, rechtsom zit er nu wel aardig goed in, linksom blijft helaas nog wat achter.
Nou ja, oliebol happens.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:02

Jack is tof zeg!!

Kim, wat cool! Waar is het?

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:49

Allemaal leuke foto's, Lagonda!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:11

Heerlijke kerst foto's Lagonda!

Klinkt als werk aan de winkel Germie :P

De clinic was bij Red Cat Ranch in Nistelrode. Echt top georganiseerd en heel breed qua niveau dus super leerzaam. Happy maar dood nu haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:12

Leuke foto's idd Lilian!!

Ik wil mijn lens ook goed testen maar het is steeds prut weer...

Cat Ranch ken ik niet. Nu weet je precies hoe ik mij voel na 4 dagen WRAN NK. _O-

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:59

Is er iemand die ik een pb'tje mag sturen?

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:03

Sturen mag altijd, maar of ik kan helpen is een tweede :)

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:06

Auw Benfan.
Leuke kerstfoto’s en gewone foto’s.

Bericht sturen mag, maar of ik je kan helpen???

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:29

Dankje! Ik stuur morgen even een berichtje

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:51

Gisteren liep mijn merrie gelukkig wel weer een stuk fijner en was de contragalop er ook'gewoon weer. We hebben gesprongen ook.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:25

gelukkig niks gebroken, wel erg zwaar gekneusd. Ergens best jammer.. arm in het gips staat op mijn bucketlist.
Nu dus een brace om, en rustig aan doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:33

Fijn dat het niet gebroken is.
Herstel is korter denk ik?
Beterschap!

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:51

Kneuzen schijnt meer zeer te doen dan breken haha. Hier ook altijd zwaar kneuzen maar nooit breken, krijg altijd te horen "t had beter gebroken kunnen zijn!", beterschap!

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:54

Gaat inderdaad lang duren, minstens 6 weken. Ik hoor ook altijd dat je beter kan breken dan kneuzen, dus was ergens wel een beetje teleur gesteld. Gelukkig heb ik een kanjer van een huisarts, die direct mijn schouder behandelt heeft, slijmbeursontsteking.. dus ik ben binnenkort weer APK klaar :P

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:14

Ik kan jullie uit ervaring vertellen dat breken ook echt niet chill is :+ niet om te veel details te vertellen (voor de mensen die er niet tegen kunnen) maar je botten voelen bewegen is naaaaaaar :=
Ergste was nog wel dat het op een plek zat die niet in gips kon, dat stond toen idd ook op mijn bucketlist (later nog wel kunnen afstrepen _O- )

Kneuzen is ook ruk. Eigenlijk is het allemaal ruk :+ beterschap Benfan!

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:15

En uit ervaring weet ik dat gips ook echt niet leuk is...

Zowel met mijn pols als enkel in het gips gezeten. Echt man, die jeuk en gewoon niet uit de voeten kunnen.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:28

Tuurlijk is breken ook niet fijn :P Maar qua pijn en herstel schijnt het voordeliger te zijn.

Gips, tsja. Helaas wel mee te maken gehad ondanks geen breuk, maar opzich vond ik t wel meevallen. Nood gips en dan een zuster die er in duwt en zegt "oh dit is helemaal niet hard", en jij dus vervolgens door de grond gaat van de pijn; dat is een ding haha. Ik moest vliegen dus vandaar het noodgips, maar schijnbaar was dat in nederland een zeer bijzonder iets :')

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:37

Een zuster die er dan nog ff lekker in duwt? Waar halen ze het vandaan...

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:10

juniper schreef:
Een zuster die er dan nog ff lekker in duwt? Waar halen ze het vandaan...


Precies :Y)
En ook precies ter hoogte van mijn grote teen, die ik dus uit de kom had geschopt. Doordat mijn stiefvader (die leeft helaas niet meer) toen ter tijd in spanje het zo goed had verbonden is mijn teen terug geknakt maar zwaar zwaar gekneusd. Dus ja. Ik verging van de pijn :Y)