Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:18

VuurVleugels schreef:
fique schreef:
Nog in dilemma om het nog een keer te proberen om een bijrijder te vinden voor Charlie. Tot nu toe was het niet zo'n succes behalve de laatste, maar die heeft haar eigen paard gekocht.
Het probleem is dat er helemaal geen les meer wordt gegeven bij ons op stal en dat zou wel fijn zijn met een nieuwe bijrijder. Helaas kan ik zelf niet meer rijden vanwege m'n knie. Hoop uiteindelijk wel weer, maar heb t eigenlijk wel opgegeven.


Er is geen instructie meer aanwezig bij ons op stal helaas. Zou evt wel iemand van buitenaf mogen.
Bedoel je dat er geen les gegeven mag worden op stal? Of dat jij nu geen instructie hebt oid?

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:20

Er mag wel les gegeven worden, maar er is geen instructie meer bij ons op stal. En ik vind ook niet iedereen geschikt

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:34

Nee dat snap ik natuurlijk!

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:36

Vorige maand is mijn bijrijd paard ingeslapen. Ik vond het nog vroeg om op zoek te gaan maar ik mis het zo dat ik toch een poging waag. Het zal niet makkelijk zijn omdat ik zoek in Den Haag en omgeving. Ik rijd recreatief western en ik heb de laatste jaren alleen maar buiten gereden op de liefste quarterhengst <3 .
Ik heb door de jaren altijd bijgereden, altijd western en vaak hengsten omdat we op een stal stonden waar dat normaal was. De laatste jaren niet meer op stal maar doe het zelf met paddock, schuilstal en land. Ik zou het ook heel leuk vinden om weer les te nemen.
Als iemand iets weet geef ik graag meer info per pb.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:01

Ik plaats hier ook maar weer een oproep, ik woon in Den Haag en zoek een bijrijdpaard in Den Haag/ Westland waar ik lekker mee buiten kan rijden. Ik draai onregelmatige diensten wat inhoud dat vaste dagen en tijden vrijwel onmogelijk zijn wat het een stuk lastiger maakt om iets te vinden. Ik heb inmiddels al een paar jaar geen bijrijdpaard meer en mis het echt, lekker knuffelen, verzorgen en genieten van de buitenlucht samen met een paard. Ik heb ook genoeg ervaring met hengsten en daarbij ook met jonge paarden. Heb overigens jaren ervaring in de paardenfotografie dus wellicht een leuk extraatje voor de eigenaar :D Voor meer vragen kan je mij een bericht sturen.

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:38

Opzoek naar een speld in een hooiberg.... wie o wie, omgeving Leusden.

Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met jonge paarden. Die het leuk vindt om met een 3 jarige aan de slag te gaan. Ze is nog niet ingereden. Wel kent ze het zadel en heb ik er een paar keer opgezeten. Beetje sturen, stappen, draven. Ik vind het belangrijk dat iemand hierin ervaring heeft. Ik zoek iemand die op regelmatige basis kan komen om conditie etc op te gaan bouwen en dat we dan samen het verdere inrijden kunnen gaan oppakken. Wellicht onder begeleiding ook van les.

Ben jij diegene die ik zoek? En die het niet erg vindt om veel grondwerk/conditietraining te doen? En je hebt ervaring met (zadelmak maken van) jonge paarden?

Stuur mij een bericht! Dan kunnen we kijken of we een match zijn *\o/*


Afbeelding

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:45

Volgens mij rijd/reed ik regelmatig langs jouw paarden bij Leusden en bovenstaande ben ik vanaf de weg stiekem verliefd op geworden :=

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:32

Hahaha dat zou heel goed kunnen Maar niet opzoek dus?

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 01:04

Ik PB je even!

Cowgirl_K

Berichten: 430
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:55

Onder het motto; wie niet waagt, wie niet wint..

Ik ben op zoek naar een western bijrijd paard omgeving Den Haag/Wassenaar. Het lijkt mij leuk om er lessen mee te nemen, buiten te rijden, maar ook te trainen voor wedstrijden. Als dat mogelijk is.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:09

Hi allemaal. Mijn American Paint Horse heeft lange tijd in revalidatie gestaan en is nu (met 6 jaar) eindelijk super basic ingereden (stap, draf, galop). Op dit moment ben ik op zoek naar stalling in de omgeving van Soest, en mochten we iets vinden dan ben ik op zoek naar een bijrijder die stevig genoeg in haar schoenen staat om te helpen met doorrijden (bevestigen) en daarna vooral op buitenrit te gaan. Je krijgt veel vrijheid van mij en je mag zo vaak komen als je wilt.

Mijn paard is dus 6 jaar oud en heeft een oude knie blessure. Ze mag gereden worden maar alleen recreatief. Daarom zoek ik ook een plekje aan het bos. Ze is Western ingereden, en ze is niet zo groot (ongeveer 1.38). Mocht je interesse hebben, laat het me weten. Foto’s staan in mijn profiel.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:31

Emita schreef:
Hi allemaal. Mijn American Paint Horse heeft lange tijd in revalidatie gestaan en is nu (met 6 jaar) eindelijk super basic ingereden (stap, draf, galop). Op dit moment ben ik op zoek naar stalling in de omgeving van Soest, en mochten we iets vinden dan ben ik op zoek naar een bijrijder die stevig genoeg in haar schoenen staat om te helpen met doorrijden (bevestigen) en daarna vooral op buitenrit te gaan. Je krijgt veel vrijheid van mij en je mag zo vaak komen als je wilt.

Mijn paard is dus 6 jaar oud en heeft een oude knie blessure. Ze mag gereden worden maar alleen recreatief. Daarom zoek ik ook een plekje aan het bos. Ze is Western ingereden, en ze is niet zo groot (ongeveer 1.38). Mocht je interesse hebben, laat het me weten. Foto’s staan in mijn profiel.

Het is dat het een beetje uit de richting is anders had het mij natuurlijk heel leuk geleken

Pintopini
Berichten: 384
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 00:10

Ik kom uit zuid Holland uit katwijk en ben op zoek naar een western gereden verzorgpaardje! Ik en mijn man hebben meerdere paarden gehad nu ook nog 1 in ons bezit maar op pensioen. 24/7 buiten en opa om veulens te mogen opvoeden!
Ong een jaar geleden hebben wij ons jongste paardje door heftige koliek verloren!

Onderhand vind ik dat ik eigenlijk op zoek moet om mijn tijd en aandacht te delen!

Ik was ambitieus qua wedstrijden. En zo rij en train ik ook ik ben vnl een bak riijder.
Mijn onderdelen waren SAH, Pleasure, HMS, Trail.
Dus rustig en beheerst!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 04:50

Heb je al op de FB group voor Western Bijrijders Gezocht gekeken?

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:09

Ik heb een quarter die in Noordwijkerhout staat :-) wil je mij een privebericht sturen met wat je precies zoekt en voor hoeveel dagen?

Groetjes Melisss


Pintopini schreef:
Ik kom uit zuid Holland uit katwijk en ben op zoek naar een western gereden verzorgpaardje! Ik en mijn man hebben meerdere paarden gehad nu ook nog 1 in ons bezit maar op pensioen. 24/7 buiten en opa om veulens te mogen opvoeden!
Ong een jaar geleden hebben wij ons jongste paardje door heftige koliek verloren!

Onderhand vind ik dat ik eigenlijk op zoek moet om mijn tijd en aandacht te delen!

Ik was ambitieus qua wedstrijden. En zo rij en train ik ook ik ben vnl een bak riijder.
Mijn onderdelen waren SAH, Pleasure, HMS, Trail.
Dus rustig en beheerst!

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:03

Hallo allemaal,

Voor mijn brave quarterruin zoek ik een bijrijder voor 3dagen in de week, zaterdag + zondag + 1 doordeweekse dag(voorkeur dinsdag of donderdag). Hij staat in Noordwijkerhout :-)

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:43


Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:30

Bijrijdpaard/leasepaard gezocht omgeving Grave (Nijmegen).

Inmiddels rijd ik alweer 21 jaar paard waarvan ongeveer 5 jaar western. Heb 5 jaar lang het paard van Belletjhee hierboven gereden, maar ben verhuisd waardoor dit niet meer mogelijk is. Ik zoek een paardje waar ik 2x per week mee mag kroelen/rijden. Heb geen wedstrijd ambities en houd van buitenrijden.

Weet je iets/iemand? Let me know! :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:21

Gezocht bijrijder voor Paint merrie in de Hollandsche Rading.

Nova is hele lieve merrie van 6,5 jaar oud, maar nog wel heel groen. Doordat ze blessures heeft gehad is ze later ingereden. Ze kan in principe stap, draf en galop onder het zadel maar moet echt nog heel veel leren. Ik ben op zoek naar iemand die:

- Het leuk vindt om grondwerk af te wisselen met rijden onder het zadel
- Iemand die recreatief western rijdt
- Iemand die niet meer weegt dan 75 kilo (Nova is een kleintje)
- Iemand die niet bang aangelegd is
- Bij voorkeur in ieder geval 2 dagen in de week

Wat kan ik bieden:
- Veel vrijheid, je mag in principe zo vaak komen als je wilt
- Je hoeft geen klusjes te doen. Alleen poetsen, grondwerken, rijden, doen wat je wil en waar je zin in hebt :)
- Ruiterpaden in het bos op korte afstand
- Rijbak en roundpen op stal

Ik vraag een bijdrage, maar deze bijdrage is inclusief 1x per maand les van mijn instructrice. Op eigen gelegenheid mag je natuurlijk ook meer lessen nemen.

PB als je interesse hebt!

Afbeelding

Afbeelding

mirtiee01
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:05

Bijrijdpaard gezocht omgeving Beverwijk/Heemskerk, met OV kan verder

Mijn moeder heeft altijd een westernpaard gehad waar ik vroeger altijd op reed. Toen dressuur gaan rijder maar ook tussendoor trail en een klein beetje reining gedaan.
Weet iemand waar ik een westernpaard kan vinden die ik kan bijrijden?