Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 408 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Met kneuzen hoef je normaal geen gips, dus dat is altijd beter. Overigens zou ik bij breken ook kijken of gips wel echt nodig is, want het is gewoon slecht voor je. Ik heb gewoon nog trauma's van toen ik als 13 jarige wat brak. Ze wilden me eerst verminken met een operatie, en toen ik boos werd omdat ik dat echt niet wilde laten gebeuren kon ineens 5 weken gips. Ik weet echter zeker dat 3 weken tape ook genoeg geweest is. Ik kon wel paardrijden en hardlopen met die voet in het gips en heb dat dus ook gedaan. Maar met tape kun je ook gewoon zwemmen en dat was echt genoeg geweest om het te laten genezen.
Je spieren zijn ook weg na gips en dat is niet zo met tapen. Ik zou na die breuk nog 4 weken niet mogen sporten, dat heb ik wel 4 dagen volgehouden, want ik had een hardloopwedstrijd. En er is me niets van overkomen, dus wederom blijkt weer dat ze met adviezen bij artsen uitgaan van de traagsten der traagsten met genezen en daar behoor ik dus absoluut niet bij. Je moet elk zgn. advies altijd eerst goed overwegen of het wel voor jou geldt. En zo nee, dan moet je het ook zeggen. Vinden ze niet leuk, maar ja, ik zie mezelf bij een dokter wel als klant en ik betaal, dus bepaal. Die houding aannemen is noodzakelijk heb ik geleerd. Ook na mijn ervaring met die stomme huisarts en het ziekenhuis na die hondenbeet. Als ik niet mijn mond open gedaan had, had ik nog steeds met een open wond rondgelopen. Dus ik ben de mondige patient. Niet de lastige, want dan moeten ze maar gewoon luisteren naar mijn wensen ;)

Helaas werken paarden soms mee aan het kneuzen of breken van dingen. Eigenlijk hebben we een verkeerde hobby. :P Gevaarlijke rotbeesten zijn het soms (maar ook weer zo lief). :knuffel:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 23:25 



 
Profiel   

germie schreef
Met kneuzen hoef je normaal geen gips


Het was ook niet gekneusd. Maar soms zijn er nu eenmaal dingen aan de hand waar dokters in de duisternis tasten en toch de keuze maken voor gips. Ik ben er in ieder geval door geholpen geweest :)

Gelukkig is het niet allemaal zo zwart wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 23:32 



 
Profiel   

Hier ook gips gekregen bij een mogelijk gescheurde/verrekte enkelband. Nooit spijt van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:11 



 
Profiel   

Ik heb ooit een van mijn tenen gebroken. Was 3 treden naar beneden gegleden nadat ik een ménière aanval kreeg bovenaan de trap. Dat voelen bewegen van het bit is inderdaad raar.. alleen vond ik het leuk raar, en moest ik uitkijken dat ik er niet mee zat te prutsen. Mijn hand zit nu in een stevige brace, ook niet alles.. maar die kan tenminste af. Dat is met gips ietsje lastiger (het eraf halen niet misschien, maar weer aantrekken is een ding) Was vroeger altijd wel een beetje jaloers als iemand gips had, en dan iedereen zijn naam erop schreef.

Erg leuke meevaller vandaag.. Sendra cowboy laarzen gevonden bij Het Goed hier in Emmen. De vulling van de winkel zat er nog in (papier en karton). Voor 15 euro! zo goed als nieuw dus.. en ik wou al een tijdje laarzen, maar ze zijn me altijd net even wat te duur.
https://www.sendrawesternlaarzen.nl/webshop/sendra/sendra-laarzen/detail/70/sendra-8723.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:22 



 
Profiel   

Heftig kleurtje! :D
Dat lijken mij alleen geen laarzen om mee te rijden, geen randje voor je sporen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:25 



 
Profiel   

Ik rij zonder sporen, anders vliegt mijn pony met warp 10.000 door de bak. Wel eens geprobeerd hoor.. maar jezus.. Ze ging zo hard dat ze de grond niet meer aanraakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:27 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een paar mooie boots gekocht, met punt neuzen en ik wilde ermee rijden maar ze hadden dus ook geen randje voor de sporen en eerlijk gezegd zaten ze met rijden ook niet lekker. Heb er 1x mee gereden en sindsdien zijn het verjaardagslaarzen. :') Mee in de auto, bij aankomt aantrekken, binnen op de bank zitten, naar de auto lopen en weer uit. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:31 



 
Profiel   

Goede deal! Ik kom dat nou nooit tegen :+

Randje let ik nooit op, rij eigenlijk niet met sporen tenzij het ergens verplicht is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:37 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat de boots mét randje ook echt om te rijden zijn, dus ook zo gemaakt dat ze lekker zitten in het zadel.

Mijn hoge donkerbruine laarzen zijn alles behalve dat. :+
Ze zijn wel heel mooi. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:38 



 
Profiel   

En soms gaat dat voor op lekker zitten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:40 



 
Profiel   

Ik heb geen idee wanneer welke lekker zit en welke niet.. dus we zullen zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 23:08 



 
Profiel   

Hier weer even een update. Met Baby gaat het hartstikke goed. Ik merk geen sloom of futloos paard meer en ze heeft ook haar opstart periode niet meer nodig om te gaan bewegen, heerlijk. Bizar wat een eiwitrijke voeding + een supplement doen.
Ze is nog wel erg gevoelig rondom haar hals en schouders, beide kanten. Ik vind ook haar halsspieren nog erg hard, manenkam wordt wel zachter. Ik wil daar tzt een cranio scraal iemand naar laten kijken. Maar voor nu financieel ook even easy aan doen ..

Op 1 oktober is haar vriendin van stal vertrokken, heel jammer. (of was het 1 november.. nee de tijd vliegt gewoon) en toen is ze gelijk uit de kudde gehaald en alleen gezet. Vraag me niet waarom. Baby is heel makkelijk, jaagt niet, maar haar ruimte is haar ruimte dus ze is heel duidelijk. Ik heb mn best flink moeten doen om het te veranderen maar steeds kwam het er maar niet van. Toen was het zus, dan was het zo. Gister stond ze ineens weer bij haar soort van oude kudde met kleine paardjes. Echter stonden die nu aan de andere kant van de paddock en zij stond neus aan neus met een koppel uit de kudde waar ze in eerste instantie naar toe zou gaan. Dus dat zei ik en de staleigenaar stond vlakbij en toen ging eindelijk het balletje rollen. Nou dan halen we dat koppel er uit en kijken we hoe dat gaat. Ze heeft vervolgens de hele middag samen gestaan, vanochtend ging ze bij de rest van de groep.
Ze staat nu als 9e in een grote kudde. Sinds vandaag hebben ze daar ook gelijk een extra stuk bij gekregen. Dus het is nu een grote zandpaddock (nouja nu blubber maar oké) en een stuk weiland met nog wat gras. Voor hoe lang is een 2e :Y)
Baby is dus helemaal in d'r nopjes en loopt heerlijk rond te scharrelen alle kanten op. Ik ben hier zo blij mee!

[ img ]
Liefde gaat door de maag, de grasjes zijn natuurlijk helemaal in trek!

[ img ]
En daarna lekker gehobbelt met ons schaapje. Voor mij even wennen met zitten. We werden uitgelachen omdat het zoveel schaap is denk ik. Maar ik heb lekker warme billen, hun verlies *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:05 



 
Profiel   

Het is idd heel veel schaap! _O-
Zit vast heel lekker warm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:06 



 
Profiel   

Daar heb ik ook specifiek naar gezocht. Ik wilde geen half om half namaak dingetje. Dit is echt heerlijk, maar hij is niet goed gemaakt voor mijn zadel dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:26 



 
Profiel   

Past hij niet goed? Of blijft hij niet zitten?q

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:43 



 
Profiel   

Mwah, de vorm is niet evenredig aan elkaar dus links en rechts zit verschil in. Er is een gat voor mn knop gemaakt en dan een elastiek wat aan mn zadel vast moet en dan nog wat touwtjes.
Maar ondanks maten doorgeven en fotos zit het niet op de juiste plekken. Dus hij zit vast aan mn knop en onder mn benen, maar merk met bakwerk dat het toch wat gaat draaien ofzo. Misschien is dat in t bos anders idk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:58 



 
Profiel   

Fijn dat Baby het weer zo goed doet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:00 



 
Profiel   

Wat fijn dat Baby het weer zo goed doet. Is toch altijd spannend als ze iets mankeren.

Wat voer je nu? Want dat heb ik gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:33 



 
Profiel   

Nickolay schreef
Wat fijn dat Baby het weer zo goed doet. Is toch altijd spannend als ze iets mankeren.

Wat voer je nu? Want dat heb ik gemist.


Ze krijgt o.a de Pavo InShape erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:33 



 
Profiel   

Fijn dat het iig beter gaat met haar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:35 



 
Profiel   

Supernieuws van Baby!

Ik vind je schaap geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 21:52 



 
Profiel   

Fijn dat het beter gaat met Baby.
En ik ben echt jaloers op je schaap. Dat lijkt me echt zo fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:34 



 
Profiel   

Zo blij dat baby weer zichzelf word <3 met je xxl mega schaap haha. Waarschijnlijk omdat hij zo groot is kan die ook wat meer bewegen, zul je op bijv buitenrit minder last van hebben dan in de bak.

Hier gaan we rustig door met spelen en "werken" afwisselen. Lilo blijft het mega goed doen en leert zo snel dat "werk" vijf minuten nadenken is en dan lekker borstelen, knuffelen, wandelen etc. Gisteren pakte ze een bitje vast wat bij de bak ging :P heb haar even op het sweet iron laten smikkelen en toen ze los liet verder gelopen haha. Kleine muts dat ze is :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 09:08 



 
Profiel   

Wat is ze toch braaf!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:20 



 
Profiel   

Wat schattig! Is dat een aqua trainer?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 408 van de 491 [ 12270 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen