Gunner/ Lil Ruf Peppy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maartjeqween

Berichten: 27
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Utrecht

Gunner/ Lil Ruf Peppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 02:08

Hee allemaal.

Nadat ik met veel verdriet begin dit jaar mijn topper Lil Cromed Gun (goed in de westernsport, daarna omgeschoold naar Z dressuur, gekocht van toenmalig werkgever en directe fokker) heb laten inslapen. Ben ik nu trotse eigenaar van een quarter x Spaans/Portugese merrie. En zou ik vreselijk graag een halfbroertje of zusje van mijn vorige paard fokken. Helaas willen ze zijn vader (Gunners Crome Son) enkel volle quarters laten dekken, komt mijn merrie en dus ik ook niet in aanmerking. Nu ben ik dus opzoek naar een hengst uit dezelfde lijn (Gunners smoking gun vaders kant, Lil Ruf Peppy moeders kant) om nog iets van zijn bloedlijn in bezit te krijgen in combinatie met mijn super merrie. Kent iemand een hengstenhouder doe hierin mee zou willen gaan?

Ik vind het geen probleem als vader niet geregistreerd word of op het stamboek komt. Het word een veulen om te houden en de hoop om iets van mijn grote vriend terug te zien in combinatie met mijn merrie! Dus zeker niet voor de handel en geen "smet" voor het fokkersprofiel

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Gunner/ Lil Ruf Peppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:40


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gunner/ Lil Ruf Peppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:22

Bedankt voor het meedenken via TeM, omdat er gezocht wordt naar een Quarter hengst zullen we dit topic actief maken en het EHK topic sluiten :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:55

Ik vind dit beetje eigenaardig verhaal dat er mensen op zoek zijn naar quarters die buiten stamboek om dekken omdat ze er geen zouden vinden. Dit is al in paar topics zo geweest.
Hebben jullie de hengstenhouders zelf dan allemaal gecontacteerd en verhaal uitgelegd? Er zijn er zoveel die buiten het stamboek dekken en dan heb je vaak nog extra kortingen. Zelfs grote dekstations zoals steinberg staan duidelijk zo geadverteerd.
Ik heb ook een merrie gehad met papieren maar geen aqha en daar nooit problemen mee ondervonden.
Tenzij je een tophengst wil maar dan nog ik weet niet hoor voor velen is geld geld.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gunner/ Lil Ruf Peppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:14

Heel veel dekken niet buiten het ras en hebben ook een limiet. Veel willen volle nakomelingen en hopen er zoveel mogelijk terug te zien in de sport, wat natuurlijk goed is voor de naam.

Bij grote hengstenhouders is er genoeg vraag of maakt een dekking minder niet zo snel uit. Een kleinere hengstenhouder die ook tegen een lager bedrag zaad verkoopt, heeft meer belang bij buiten het ras dekken. Dat levert in ieder geval nog iets op en past soms bij de doelgroep. Een braaf, all round, goed bruikbaar paard.

Wat TS zoekt is veel te lastig. Zelfs als Gunners Crome Son een volle broer zou hebben, zegt dat nog niks. Kan ook zomaar heel anders uitpakken een andere keer.

Een hengst zoeken met pa; Gunners Smoking Gun en aan moeders kant Lil Ruf Peppy, geeft ook geen enkele garantie. Lil Ruf Peppy is maar 1 kant die benoemd wordt en de andere kant is minstens zo belangrijk.

Ik had moeder, zoon en dochter en nu kleinzoon. Je herkend dingen en in veel zijn ze hetzelfde, maar ook soms enorm verschillend. Broer is een ruin en sws anders dan zus. Zoon van zus lijkt op mama, maar wordt ook opgevoed door oom en neemt zeker dingen over.
Daarnaast merk ik dat wij enorm veel invloed hebben ( ook bij vorige paarden ) Mijn man vraagt minstens 1x pw of ik een keer normale dieren wil uitzoeken, dus tja.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:19

Ben ik ook mee eens idd je kan nooit of te nimmer hetzelfde paard krijgen. Zoveel andere factoren die mee bepalen wat of hoe.
En waarom zou je dat willen überhaupt. Het zijn toch dieren en dat maakt hen stuk voor stuk uniek.
Zoek gewoon ene passende hengst voor je merrie. Eentje die haar mindere kwaliteiten hopelijk kan aanvullen en haar goeie kwaliteiten niet onderdrukt.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:10