Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk merk boots

 
Profiel   

Ik ben nieuw nog een beetje zoekende hier

Maar als ik info zoek op google kom ik 99 van de 100 keer toch op deze site dus dacht ik meld mij eens aan

Waarbij direct een vraag

Ik zoek cowboy/western boots
En ja natuurlijk word ik direct overspoeld door merken!

Wat is jullie ervaringen in kwaliteit en in verschillen (ooo qua hoe pasmaat valt)

Sendra (schijnt groot te vallen?)
Sancho, loblan, Tony lama, luchesse

Ik heb moeilijke voeten, hele moeilijke

Ik heb steunzolen, maar ZULKE smalle voeten dat ik eigenlijk altijd de zolen in een schoen kan schuiven zonder eerst delen uit die schoen te halen
En dan passen schoenen vaak, anders zijn ze te wijd

Ik zweef tussen 2 maten in...
Dus wat is jullie idee en advies?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 06:33 



 
Profiel   

Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen maar laarzen van Ariat.
Vind ik echt heerlijk en comfortabel zitten. Ik heb vaak maat 36/37 en dat heb ik voor normale schoenen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 06:35 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen maar laarzen van Ariat.
Vind ik echt heerlijk en comfortabel zitten. Ik heb vaak maat 36/37 en dat heb ik voor normale schoenen ook.


Oja dat merk heb ik ook nog gezien inderdaad, maar trok mij op 1 of andere manier wat minder ‍♀️

Kies jij in zulke gevallen dan eerder 36
Of 37

Want daar loop ik dus tegenaan, zou die ene maat te wijd worden of die ander nou net te krap

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 06:40 



 
Profiel   

Ik draag ook Ariat, ik vind dat de beste prijs/kwaliteit verhouding voor dagelijks gebruik. Als het hier te nat is dan trek ik bergschoenen of rubberen laarzen aan. Ik show trouwens ook in deze laarzen omdat mijn chaps er toch overheen vallen (ook al zien ze er niet meer 'mooi' uit).

Wat houd je tegen om een paar laarsen online te bestellen of bij een Western winkel langs te gaan? Uiteindelijk ligt het er toch maar net aan wat jij fijn vindt en wat jouw ervaring is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 06:43 



 
Profiel   

Wil je westernboots om te rijden of om gewoon zo te dragen? Daar zit een wezenlijk verschil tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 07:10 



 
Profiel   

Ik kies dan vaak voor 37. Maar ik houd meer van wijd. Maar dat is dus erg persoonlijk.
Ik heb 3 paar ariats die ik gebruik voor rijden en af en toe om gewoon te dragen en dan heb ik nog 2 paar voor gewoon te dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 07:14 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wil je westernboots om te rijden of om gewoon zo te dragen? Daar zit een wezenlijk verschil tussen.



Om zo te dragen!!
Maar als t heel lekker zit
Loop ik er ook zo 5 a 7 km op
Dus ik zoek iets wat dan wel wat kan hebben zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 07:29 



 
Profiel   

Hier ook steunzolen, smalle voeten, doorgezakt voet links en veel voetpijn.

Heb de Ariat showbaby gehad maar veel te breed en wat een zenuwpijn heb ik gehad. Heb ook Sendra smal model, zitten best okay, lopen en voelen wel hard. Een halve steunzool past erin dus geen hele/lange ivm de spitse neus. Maar eigenlijk zijn het beste voor mijn voeten: gewoon met veters berg-/wandelschoenen. Heb nu Mountain Peak van Scapino.

Als je toch voor westernlaarzen zou gaan, zou ik ze nooit online bestellen maar echt gaan passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 07:36 



 
Profiel   

Als het om zo te dragen is zou ik wel ergens eerst gaan passen want de maten vallen inderdaad vaak groot als ze bijv een punt teen hebben.
Van Sendra heb ik altijd gewoon mijn reguliere maat waar die bij anderen weer groter vallen.

Sendra is in best veel winkels te koop. Zou dus zeker gaan passen.

De Ariat laarzen zijn meer werk/rij boots. Niet echt elegant maar hebben wel het beste voetbed. Lekker zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 07:46 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk altijd laarzen van boulet. Zitten lekker en kwaliteit is goed. Wel zit er maatverschil in de laarzen, van het ene type heb ik 39 en van een andere weer 40. Ik zou echt gaan passen. Bij the country store in Zonhoven hebben ze mega veel laarzen. Vlakbij zit sunville ook nog. Wel in België, weet niet of dat een beetje in jou richting ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 07:56 



 
Profiel   

jen schreef
Ik heb eigenlijk altijd laarzen van boulet. Zitten lekker en kwaliteit is goed. Wel zit er maatverschil in de laarzen, van het ene type heb ik 39 en van een andere weer 40. Ik zou echt gaan passen. Bij the country store in Zonhoven hebben ze mega veel laarzen. Vlakbij zit sunville ook nog. Wel in België, weet niet of dat een beetje in jou richting ligt.



Oh, dit merk kon ik nog niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 08:20 



 
Profiel   

Ik vind dat er geen laarzen beter zitten dan mijn DeNiro Boots. Voordeel is dat je ze op maat kan laten maken, dan passen ze altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 09:10 



 
Profiel   

Om op te lopen, voor het dagelijks leven/(kantoor)werk en op stal zweer ik bij Ariat! Maar aangezien ik juist grote en brede voeten heb is dat wel meestal een herenmaat/model, of fatbaby's. Ik heb in de loop van de jaren meerdere verschillende bij elkaar gescharreld.
Voor het rijden heb ik Tony Lama's maar die lopen weer wat minder lekker maar dat komt ook omdat ik moeilijke voeten heb.

In het verleden heb ik wel eens Sendra en Loblan gehad, maar daar kon ik niks op. Te hard, te smal, en altijd zere voeten.

Met spitse/puntneuzen heb ik geen recente ervaring, die draag ik nooit meer omdat ik die niet mooi meer vind :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-22 05:41 



 
Profiel   

Ik heb laarzen van Twisted X. Waren behoorlijk prijzig, maar die passen tenminste. HIer een hoge wreef, dus ik kom heel vaak niet in boots. Bij mij is passen echt noodzakelijk.
Er kunnen losse zolen in.

Ik heb ooit laarzen van Sancho gehad, dat waren line dance laarzen. Moet je niet op willen lopen. Zitten echt niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 07:17 



 
Profiel   

Ik heb al dik 10 jaar loblan. Waarvan 1 paar ook al tien jaar meegaat, maar die mogen niet mee mee naar stal. Daar heb ik een ander paar voor. En dan nog 6 paar ofzo.
Maar ik zoek altijd een specifiek model en die maken ze helaas niet meer. De kwaliteit van de huidige modellen vind ik ook minder goed. Ik heb altijd een kruising tussen een ronde en een spitse neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 07:22 



 
Profiel   

Ik heb vandaag de Ariat Fatbaby’s besteld. 39 was uitverkocht, dus 38,5 gedaan.. ik las dat ze ruim vallen dus daar hopen we maar op.

Wat is jullie ervaring?

Ik heb momenteel jodphurs van Horka en daar zwem ik in, zelfs met extra zooltje. Ze zijn zoooo wijd geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:59 



 
Profiel   

Ik had ooit Ariat showbabys daar kon ik in zwemmen en niet op lopen met mijn smalle voetjes, heb ze verkocht. Ik hoop voor je dat de fatbaby's dan nu goed zijn, maar ik weet niet of ze hetzelfde uitvallen qua maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:27 



 
Profiel   

Ik heb brede voeten, en zelfs voor mij zijn de fatbabys te wijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:06 



 
Profiel   

Ze passen niet :(

Qua lengte zijn ze perfect, maar op de wreef en rondom de voorvoet zijn ze echt pijnlijk krap. Met boterhamzakje gepast op aanraden van de shop.

Dus nu verder zoeken naar western laarzen voor een brede voet en hoge wreef.

Tips anyone?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:06 



 
Profiel   

Showbabys :D ik paste ze niet omdat ik smalle voeten heb en hele lage wreef heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:35 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Showbabys :D ik paste ze niet omdat ik smalle voeten heb en hele lage wreef heb.



Die vind ik nergens, alleen de Probaby en de reviews zijn zo gemengd. Moet eigenlijk gewoon naar een winkel denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:54 



 
Profiel   

Hier ook brede voeten en hoge wreef, zweer bij fatbaby’s… maat 39 en draag us8,5. De eerste dag bij nieuwe spant de wreef idd, maar daarna nooit meer last van.
Met mijn boots doe ik echt alles: stal mesten, rijden, wandelen met de hond(makkelijk 6-10km), naar de winkel gaan, …..
Draag ze letterlijk voor alles tot ze uit elkaar vallen… en dan nog is het met pijn in het hart dat ze plaats maken voor een paar nieuwe….

Hier dus heel brede voeten, en alle andere modellen klemmen mijn voeten samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:16 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hier ook brede voeten en hoge wreef, zweer bij fatbaby’s… maat 39 en draag us8,5. De eerste dag bij nieuwe spant de wreef idd, maar daarna nooit meer last van.
Met mijn boots doe ik echt alles: stal mesten, rijden, wandelen met de hond(makkelijk 6-10km), naar de winkel gaan, …..
Draag ze letterlijk voor alles tot ze uit elkaar vallen… en dan nog is het met pijn in het hart dat ze plaats maken voor een paar nieuwe….

Hier dus heel brede voeten, en alle andere modellen klemmen mijn voeten samen.


Ik had dus de 8, misschien toch de 8,5 (39) proberen. Onlangs geopereerd aan m’n voet dus misschien ook niet het ideale tijdstip om laarzen te shoppen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen