Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 425 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Heerlijk dat snoetje van Tulip :D ze heeft er wel een mening over zo te zien haha.

Jammer dat je les niet doorgaat Marlies. Hopelijk kun je snel weer gaan!

Wat knap van je heethoofd Speedfiets :P ze is echt leuk hoor!

Fijn dat de les bevallen is Noisy! Ik ben ook echt nog altijd blij met Canisia.

Inmiddels is Lilo verhuisd naar een andere plek en ze doet het er zo goed. Komen beide helemaal tot rust nadat ik met burnout thuis ben komen zitten. Gewoon kunnen gaan om alleen even te knuffelen is zo'n genot.
Vandaar ook mijn afwezigheid hier de afgelopen tijd.
De eerste hengstigheid hebben we ook overleefd samen en vond het (afkloppen!!) enorm meevallen. Hopen dat het zo blijft haha.
Ze is wel echt voor 90% al door d'r vacht heen, super gezond teken natuurlijk maar dat betekent wel dat ze op de koudere dagen nu al een dekentje op krijgt :P het is niet anders :)
M'n beste vriendinnetje <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 13:31 



 
Profiel   

Lilo ziet er goed uit! Waarom de verhuizing?

Severine, er zijn nog wat vragen voor je hier: [VN] Interview met bokker sevke: alles over het showen van westernpaarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 17:12 



 
Profiel   

Heb ze beantwoord :)

Mooie Lilo <3

Mag ik nu even heel erg balen en verdrietig zijn en een ego postje doen?
Mijn allerbeste, comfortabelste en bovendien heel erg mooie zadel, custom made, van Triple Crown Saddlery, PAST NIET MEER ;( |( |( |(
Ik vond al dat Shaggy soms zo boos reageerde op mijn been, wat echt niet van zijn gewoonte is. Het is gewoon veel te smal geworden, en het prikt in zijn rug. We hebben heel erg gewerkt op oprichting in de schouders en hij is enorm bijgespierd vooraan. Ik heb dan gereden met de Lavilla Xfull van de trainster en hij liep gelijk stukken beter en vrijer en was helemaal niet boos meer. Nu moet ik dus een nieuw zadel.
Zadel nr 4 voor dit paard. Ik heb ook nog twee Bobsen liggen die niet passen.

O jee, :$ :$ :$ :$ :$

Waarom is alles zo duur met paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:17 



 
Profiel   

Lilo ziet er goed uit Kim!


Wat balen Sevke dat je zadel niet meer past. Ze kunnen zo flink veranderen in de bespiering.
ik struin soms stiekem marktplaats af voor een bobs waarvan men niet in de gaten heeft wat een bobs is. Helaas plan nog niet geslaagd

Bobje moet denk ik binnenkort ook aan een ander zadel. Ik wil voor mezelf een wat meer beartrap model. Mijn heupen vliegen soms een beetje rond :o Dan wil ik kijken of een wat meer inklemmend zadel mijn heupen wat meer op de plek laat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:28 



 
Profiel   

@marlies thanks! omdat het mij mentaal nu even meer rust geeft zo. En ze staat daar echt fantastisch dus dat is een fijne regeling.

Zadels zijn gewoon ook ellende :P ik blijf gewoon heel hard door duimen dat Lilo straks mijn Bobs gaat passen haha. En dan zijn er nog mensen die menen ieder paard met hetzelfde zadel te kunnen rijden...

M'n toekomstige koeien pony <3 en voor de leuk eens een longeersingel vast gemaakt :P omdat 't kan en ik na een week eindelijk weer eens de energie had meer te doen dan een aai over d'r snoetje geven.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:56 



 
Profiel   

sevke schreef
Heb ze beantwoord :)

Mooie Lilo <3

Mag ik nu even heel erg balen en verdrietig zijn en een ego postje doen?
Mijn allerbeste, comfortabelste en bovendien heel erg mooie zadel, custom made, van Triple Crown Saddlery, PAST NIET MEER ;( |( |( |(

Waarom is alles zo duur met paarden?


Dat is echt balen, Sevke. Herkenbaar. En je wil natuurlijk ook een fijn en MOOI zadel in de plaats. Ik heb de stille hoop dat mijn veel te dure, maar zalige working equitation-zadel een heel paardenleven mee gaat gaan. Maar ja, die veranderende spieren inderdaad. Zeker met een die op het niveau loopt van de jouwe.

Kimvicious, ze wordt echt steeds knapper. Doet haar blijkbaar niet veel, die singel, loopt lekker relaxed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 17:23 



 
Profiel   

Wat balen van je zadel Sevke!

Knappe Lilo, fijn dat ze het op de nieuwe plek ook zo goed doet Kim!

@Amanda: Hoe gaat het nu met Jim en Noura?

@Marlies: heb je binnenkort weer een keer les?

@Denies: Hoe is het met Babe? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:19 



 
Profiel   

Lilo is wel makkelijk en nuchter Kim of niet?

Zadels… breek me de bek niet open. Frustrerend was dat. Uiteindelijk heb ik dus voor een Freemax gekozen.

Zertab: lief dag je het vraagt. Noura gaat goed. Groeit, is blij en happy, en groot. Ze zit weer midden in een groeispurt. is momenteel weer hengstig :=
Jim gaat niet zo goed. Die staat momenteel op de bute. Hij was een paar weken terug erg stijf en niet rad op zijn slechte been. Dus overlegd met de dierenarts wat wijsheid is. Die is overigens nog steeds positief. Dus plan is: op bute, 28 maart komt de osteopaat, dan nog even bute en dan weer afbouwen en kijken wat het gaat doen. Hopelijk wordt het dan ook weer beter weer. We hebben wat aanpassingen op de track gedaan en komende zomer gaan we slechte plekken aanpakken. Ook komt er een hooiruif bij de schuilstal, zodat ik ook daar alleen kan voeren op de goede bodem en hij niet per sé hoeft te lopen. Aan de andere kant: rust roest, dus hij moet wel in beweging blijven. Maar het is even wachten. Nu met de bute doet hij het super overigens. Afgelopen week galoppeerde hij al bokkend over de track. Maar wel een teken dat hij zonder bute dus wel echt last heeft van dat been.
Hoe is het met jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:26 



 
Profiel   

Ah Daihyo wat ruk zeg dat het met Jim weer minder ging. Wat een genot zal het zijn om hem dan nu, al is het met pijnstillers, weer zichzelf te zien zijn. Ga voor jullie duimen dat straks na de osteo en als het eindelijk echt voorjaar word hij lekker zonder pijnstilling weer zichzelf mag zijn <3

Nuchter dekt nog niet half de lading bij Lilo :P wij grappen steeds dat ze hersendood is haha. Er zit heus wel een kop op(blijft 'n merrie) maar maakt zich gewoon echt nooit ergens druk om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:11 



 
Profiel   

Heerlijk. Doe mij ook zo’n paard :D

Ja, het is zeker fijn hem zo te zien. Maar wel in het achterhoofd dat dit met bute is. Het spannend wat hij straks weer zonder gaat doen. Hij krijgt maar 1 zakje per dag overigens, dus niet veel. Maar genoeg om zich blijkbaar een stuk beter te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:22 



 
Profiel   

Nog geen nieuwe les gepland nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 06:32 



 
Profiel   

Zertab schreef
@Denies: Hoe is het met Babe? :)


Nou met Baby goed, al denkt stal daar anders over. Ze is zonder symptomen in quarantaine gezet dus ik zit behoorlijk in mijn irritatie. Nu afwachten op een uitslag. Enige voordeel is dat ze dat geld niet door mijn strot hebben geduwd maar stalgenoten hem betalen |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:19 



 
Profiel   

Wat balen van Jim Amanda... Hopelijk doet de bute weer zijn werk!

Hier gaat het prima. Druk met werken en studeren, vanwege een overbelasting aan mijn arm niet kunnen paardrijden. En bezig om wat kilo's kwijt te raken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:25 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Lilo is wel makkelijk en nuchter Kim of niet?

Zadels… breek me de bek niet open. Frustrerend was dat. Uiteindelijk heb ik dus voor een Freemax gekozen.

Zertab: lief dag je het vraagt. Noura gaat goed. Groeit, is blij en happy, en groot. Ze zit weer midden in een groeispurt. is momenteel weer hengstig :=
Jim gaat niet zo goed. Die staat momenteel op de bute. Hij was een paar weken terug erg stijf en niet rad op zijn slechte been. Dus overlegd met de dierenarts wat wijsheid is. Die is overigens nog steeds positief. Dus plan is: op bute, 28 maart komt de osteopaat, dan nog even bute en dan weer afbouwen en kijken wat het gaat doen. Hopelijk wordt het dan ook weer beter weer. We hebben wat aanpassingen op de track gedaan en komende zomer gaan we slechte plekken aanpakken. Ook komt er een hooiruif bij de schuilstal, zodat ik ook daar alleen kan voeren op de goede bodem en hij niet per sé hoeft te lopen. Aan de andere kant: rust roest, dus hij moet wel in beweging blijven. Maar het is even wachten. Nu met de bute doet hij het super overigens. Afgelopen week galoppeerde hij al bokkend over de track. Maar wel een teken dat hij zonder bute dus wel echt last heeft van dat been.
Hoe is het met jou?

Ik heb Joan, de moeder van Rudi, ook al tijden op de bute staan. Zonder is ze kreupel en met het gaat eigenlijk nog steeds erg goed. Merk wel dat ze nu ook wat artrose aan het ontwikkelen is maar ze oogt fit en happy. Ik heb daarom ook met de dierenarts overlegd en die geeft aan haar gewoon op de bute te laten. Ik heb voor mezelf gezegd zolang ze fit en happy is gaan we door maar zodra veranderd is het klaar. Moet wel zeggen dat ik het erg lastig vind want ja, zonder heeft ze pijn maar aan de andere kant, er zijn hele volksstammen die vol continue op medicijnen leven dus waarom zij niet? Ik ga haar niet meer laten opereren oid maar ik vind het absoluut niet erg om geld uit te geven aan medicatie zodat ze nog een paardwaardig leven kan leiden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:50 



 
Profiel   

Mijn allermooiste zadel staat ook te koop wegens echt niet meer passen en gaat ook nooit meer passend worden op mijn paard of de ruin (op mijn paard ging het sowieso nooit). Dus tja, zadels, feitelijk een drama.
Met mijn merrie heb ik dan wel geluk gehad. Vanaf haar 7e tot in ieder geval nu, 20, is ze niet veranderd. Ok, ik heb nog niet zo lang een westernzadel. Heb mijn zadel nu 2 jaar ofzo en dat ligt nog goed.

Is er ook wat aan dat been gevonden waardoor je ooit weer van de pijnstillers af kunt? Of blijft dat been gewoon altijd slecht en zijn er periodes waarin je zonder pijnstillers kunt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 07:56 



 
Profiel   

Zijn spronggewricht is beschadigd door trauma. Vergelijk het met spat, alleen dan op een plek in het gewricht waar nooit spat voorkomt. We hadden gehoopt dat het aan elkaar zou groeien, maar voorlopig wil dat niet. Hij heeft nu 2,5 jaar zonder pijnstilling gestaan en nu 3 weken met. Hij voelt zich wel echt veel beter. Plan is wel om de bute na herstel de osteopaat weer af te bouwen. Idee erachter is dat zijn lijf even rust krijgt zodat hij minder spanning en compensatie heeft in zijn lijf omdat hij vrijer kan bewegen.

Noisy: dat is de afweging die ik ook moet gaan maken inderdaad. Hoe oud is jouw merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:25 



 
Profiel   

Joan wordt in juni 23.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:29 



 
Profiel   

Even snel tussendoor…is het volgende een reden om een paard naar een andere stal te verhuizen?

Tulip staat momenteel nog bij de fokster, waar ik, voor ik Tulip van de kreeg, de paarden verzorgde. Mijn plan was om haar tot augustus daar te laten staan (tot ze 1,5 is), en haar dan ergens anders te stallen. Nu was ik er vandaag en de fokster vertelde me tussen neus en lippen door dat Tulip gisteren los geschoten is tijdens het buiten zetten. De man van de fokster wilde Tulip met een touw om haar nek buiten zetten (zo doet hij dat blijkbaar altijd), maar toen ze net buiten waren steigerde Tulip en trok ze zich los. Daarna heeft ze een kwartier om de stal heen gerend/gelopen tot hij haar weer kon vangen.

Uiteraard kan er altijd iets gebeuren met paarden, en Tulip heeft momenteel een fase dat ze af en toe niet mee wil lopen (ze is nu bijna een jaar). Echter is dit het zoveelste ding dat op deze stal gebeurd. Het is geen veilige omgeving voor paarden; er ligt overal troep op het erf, de omheining is niet safe, de paarden hebben vaak erg lang geen water. Daarnaast ontsnapt er regelmatig een hengst omdat ze de stal vergeten dicht te doen, en die kan dan rechtstreeks naar de merrie wei. En zo kan ik nog wel ff door gaan.

Ik heb er vorig jaar voor gekozen om Tulip voorlopig hier te laten en er het beste van te maken, omdat ik nog geen andere stalling gevonden had. Uiteindelijk trof ik een geschikte plek, maar in mei-juni ga ik voor zes weken naar Nederland en ik wilde Tulip pas hier na verhuizen. Echter, nu zijn er wat dingen voor gevallen, onder andere dus die val gisteren. Ik twijfel of ik Tulip nu asap ga proberen te verhuizen, of dat ik alsnog wacht tot juli.

Wat zouden jullie doen?


Laatst bijgewerkt door juniper op 27-03-23 04:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 04:35 



 
Profiel   

Als ik je verhaal zo hoor dan zou verhuizen je meer rust geven. Is het op die nieuwe stal prima als je 6 weken weg bent? Dan gaan!

Ik denk namelijk dat je je anders de komende maanden alleen maar 'wat als' gaat af vragen en dus onrustig blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 04:44 



 
Profiel   

Ik zou ook verhuizen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 04:52 



 
Profiel   

Lagonda, dat denk ik dus ook. Tulip moet in de zomer óf 24/7 zonnebrand crème op, of in een uv-werende deken plus kap, want ze heeft geen pigment onder de staart en rondom de ogen. Ik maak me nu al druk of mijn kennissen dit wel kunnen voorzien. Ik kan er nl gif op innemen dat ze haar niet iedere 3 dagen uit de grote zomer wei gaan plukken om haar in te smeren of de deken te controleren. Ze doen het hek naar de wei open en zien de merries wel als ze naar voren komen om te drinken, maar verder kijken ze er in de zomer niet naar om. Toen ik vorig jaar terug kwam uit Nederland was Tulip verbrand en uitgedroogd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 05:19 



 
Profiel   

Ik zou haar zeker verhuizen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 06:27 



 
Profiel   

Als jij wilt verhuizen dan kan je verhuizen. Het maakt niet uit welke reden daar tegenover staat.
En met een halstertouw om de nek buiten zetten zou ik ook niet waarderen, daar tegenover is steigeren ook weer niet oké. Dus het is een samenhang van omstandigheden, maar goed - als jij weg wilt, dan ga je toch gewoon weg?

Hier ook mee bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 06:37 



 
Profiel   

Geen water en loslopende hengsten zijn voor mij echt een reden om daar zsm weg te willen.
Rommel op het erf hoeft geen probleem te zijn, maar veiligheid en welzijn voor de paarden moet wel goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 06:45 



 
Profiel   

Geen water en geen goede verzorging zouden voor mij een reden zijn om te verhuizen, absoluut.
Dat ze zich een keer lostrekken, dat dan weer niet. Maar je paard uitgedroogd aantreffen, dat moet je echt niet willen. Nog een stem voor verhuizen dus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 06:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 425 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen