Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 427 van de 491 [ 12272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430 ... 491  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Lagonda schreef
Heel slecht nieuws, advies is wel binnen paar weken inslapen, niet te lang met de pijn laten lopen. Flinke spat en artrose in beide achterbenen en niks meer aan te doen


Jeetje zeg .. wat een k*t nieuws om te krijgen. Heel veel sterkte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:13 



 
Profiel   

Vreselijk nieuws Lagonda, veel sterkte toegewenst de aankomende tijd :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:52 



 
Profiel   

Sterkte Lagonda :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:31 



 
Profiel   

Sterkte Lagonda!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:55 



 
Profiel   

Sterkte Lagonda!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:13 



 
Profiel   

Dank allemaal! Pff het is echt zwaar kl*te wat een dag. Gelukkig (toevallig) tot volgende week woensdag vrij, even tijd om alles te verwerken en plannen.
Sowieso dat ik hem niet te lang laat lopen zo, hij doet het al wat beter op metacam dus duidelijk pijn.

Aan 1 kant wel fijn dat ik nu die duidelijkheid heb, ik had al tijdje het gevoel dat het niet lekker zat maar met gevoel doe je weinig. Ik weet nu zeker dat ik de juiste keuze maak, hoe rot het ook is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:25 



 
Profiel   

:(:)

Ik weet niet wat voor foto's je wil, ik kan geen dromerige foto's namelijk maar ik wil best tegen reiskosten langskomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:35 



 
Profiel   

Super lief Marlies <3 ik stuur je waarschijnlijk één dezer dagen een pb dan!
Geen idee wat ik zou willen.. mijn brein is momenteel zo gefrituurd dat het enige wat die zegt is 'zo veel mogelijk'. Want dit zijn de laatste mogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:51 



 
Profiel   

Wat een vreselijk nieuws Lagonda, heel veel sterkte met de komende weken en tijd erna :(:) ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:56 



 
Profiel   

Vreselijk nieuws Lagonda :knuffel: .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 23:31 



 
Profiel   

Kijk maar wat je wil, je mag ook gewoon voor iemand anders kiezen hoor, dat begrijp ik ook. :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 05:39 



 
Profiel   

De stal moet per 1 sept sluiten. Ik wist dat ze dicht moesten maar niet wanneer.
https://www.letopwoudenberg.nl/nieuws/s ... 2h4hZ7Acec

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:31 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
De stal moet per 1 sept sluiten. Ik wist dat ze dicht moesten maar niet wanneer.
https://www.letopwoudenberg.nl/nieuws/s ... 2h4hZ7Acec


Heel zuur. Wat is de reden dat ze weg moeten? Krijg dat zo 123 niet gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 07:40 



 
Profiel   

Woningbouw staat er. Zeker zuur :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:22 



 
Profiel   

Ja, nieuwbouw. 40 paarden moeten een andere stal vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:23 



 
Profiel   

Wat zuur :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:16 



 
Profiel   

Ach Lagonda wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte. ;(

Ik had een soortgelijk verhaal, artrose en spat met mijn vorige paard, die heb ik ter plekke laten inslapen.
Ze liet pas op de kliniek zien hoe erg het was, ze verbergen het zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:29 



 
Profiel   

Hoe is het met Elsie? En haar oog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:51 



 
Profiel   

Het gaat goed, laatst had ze een dag dat ze ineens weer dichtkneep met een hoop tranen. Gelukkig had ik nog wat metacam en dat hielp ook, de volgende dag was het weer goed. Het was die dag ook ineens erg zonnig dus we doen nu uit voorzorg maar weer het vliegenmasker op zodra er zon is na zoveel dagen bewolkt weer. ik had er weer even goed schrik van :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:02 



 
Profiel   

Wel spannend hoor. Is de kans groter dat ze het weer krijgt dan een paard dat het nog nooit heeft gehad?

Hier is gisteren de osteopaat/dierenarts geweest. Bevestigde bij allemaal wat ik zelf ook dacht. Jim kabbelt nog even rustig voort. Noura heeft serieus last van haar maag en hormonen. Nu even afwachten wat de behandeling gaat doen. En anders aan de medicatie.
Verklaart wel haar hypergevoeligheid, af en toe slappe mest en narrig doen op singeltje en buik aanraken. Oh en de hengstigheid is ook wel heftig. Het goede nieuws is dat ze nog jong is en flexibel.
En dat het management op orde is, dus daar de oorzaak niet ligt van de maagproblemen. Waarschijnlijk is dat al van eerder terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:26 



 
Profiel   

Pfff Lagonda, wat een vreselijk nieuws ;( Ik denk aan jullie :knuffel:

Ik las het ook van Beau Dandy's. Ontzettend zuur inderdaad en zie maar eens een accommodatie te vinden die enigszins geschikt is %)

Onze les ging super! Heerlijk gereden en gelijk even proefjes een keer geoefend. Op 10 April is er bij Wendy een onderlinge wedstrijd waar we aan meedoen :) Alle oefeningen gaan goed, alleen het aan elkaar rijgen is nog wel een dingetje haha. Meneer wordt er in ieder geval lekker fris/heet van :') Komende 2 weken maar even flink oefenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:31 



 
Profiel   

Nou even een wat uitgebreider updateje vanuit hier. Mochten mensen mijn laatste bericht überhaupt gelezen hebben toen Zertab vroeg hoe het met Beeb ging ..

Wij gingen heel goed. Supplementen en alles onder controle, ze liep als een tierelier. Lekker aan het werk met mijn verzorgster en zo af en toe met mij. Ik heb zelf wat veel ziekenhuis gezien de afgelopen weken/maanden en eindelijk leek alles terug in rustig vaarwater te komen. Voor ons beide.
Maar helaas. Op maandag zag mijn verzorgster wat wittig in Beeb haar neus en heeft wellicht wat 'paniekerig' gereageerd (ik was er niet bij, alleen van horen zeggen) en daar heeft een kuddegenootje op gereageerd om het met mij te bespreken. Zo gezegd zo gedaan. Op dinsdag kwam het bericht dat er bij een heel andere pony (in een ander stallen complex) een swab was afgenomen ter controle op rhino of droes. Daar op heeft kudde genootje stal gebeld over Baby, dat er dikke snottebellen uit hingen. Waar dat verhaal vandaan komt weet ik nog steeds niet .. Daar werd ik echter weer op gebeld dat ze per direct in quarantaine moest.
Ik was van mening dat ik het dinsdag eerst zelf even wilde bekijken. Temperatuur was normaal, ze was fit en alert en ik ken die Baby .. als die ziek is, dan is ziek. Simpel. Die ken overdrijven. Maar ik kon niets beginnen. Dus met een rot gevoel verder gewerkt want er werd ook al hele verhalen over dierenartsen verteld en ik dacht 'god daar gaat mn geld weer..'. (immers vorig jaar ook aan 1300 euro kosten gehad zonder uitslag, behalve dat de supplementen werkte. Had net nieuwe supplementen gekocht, auto een grote beurt gehad, Beeb tandarts en mijn reuma medicatie... katsjing)

Ik kom smiddags op stal en ben zeer verbaasd dat ze nog in de paddock staat, gewoon tussen de rest. 'Ja dat staat ze toch al dus ja dan kan die paar uurtjes er ook nog wel bij'. Uhm, oké. Ik ging in de paddock een blik werpen bij mijn zeer enthousiaste, nieuwsgierige en aanwezige pony. Droge en schone neus. Maar was niet waar ... Temperatuur laag, maarja .. ze was ziek! Dus netjes aan de regels gehouden. Stal opgestrooid in de quarantaine stal en pony daar neer gezet. Nou succes beestje ..

's Avonds werd ik gebeld dat stalgenoten een swab wilde laten doen. Onwijs dankbaar voor natuurlijk. Ik had aangegeven er even het geld niet voor te hebben en het kon vals positief en vals negatief terugkomen dus vond het ook wel een lastig dingetje om zo even geld weg te gooien. Achteraf blijkt de test ook duurder te zijn. Met wat moeite heb ik het aangenomen, vond het nogal een gebaar. En een hoop geld. Op woensdag is ze geswabt, wilde eigenlijk op donderdag laten doen maar de dierenarts was er woensdag en wilde niet nog een keer rijden. Er werd gezegd dat ze wat verdikte lymfeklieren had, dus van rhino gingen we naar droes.
Je snapt wel hoe mijn pietjepaniek bel er uit heeft gezien.

En dan ga je maar wachten .. duimen .. wachten .. bellen .. wachten .. Niets. En je arme dier staat daar in een stal, barst van de energie, geen snot, droge neus, vreselijke eetlust, je mag niet uitmesten, ik wist het gewoon niet meer. Temperatuur bleef ook stabiel dus tsja ..
Op vrijdag nog geen uitslag en afgesproken dat ze me in het weekend op de hoogte hielden. Dinsdag had ik al overlegd, als alle paarden binnen stonden dan mocht ze in de roundpenn los. Dus op een vrijdagavond is mijn verzorgster (topper!) naar stal gegaan om haar los te gooien. Dat werd nog bijna tegengehouden want ze zagen snot (er was echt niets..). Beeb heeft toen flink uit dr stekker kunnen gaan. Zaterdag idem, toen was het bommetje gelukkig iets kleiner.
Zondag ochtend werd ik godzijdank met de uitslag wakker. Om 8 uur verstuurd. Alles negatief. Alle was mogelijk kon zijn, dikke negatief. Ik was zo blij als een klein kind en samen met mijn vriend vrij snel naar stal gegaan om haar direct uit de quarantaine te halen en lekker terug tussen de andere paarden te zetten. Ze bleef hinniken ..

Zondag was de druppel, ze was weer in zich zelf gekeerd en futloos :( Ik was er zo bang voor .. Sinds maandag is ze weer met de kudde mee naar buiten en aan het werk. Gister besloten om een buitenritje te maken zodat ze echt even haar koppie leeg komen maken en dat was een hele goede zet, langzaam begint ze zichzelf weer te worden.
Wat een k*k tijd is dit geweest, zo onterecht. En ja inderdaad 'beter zo dan andersom', maar dit was gewoon zo'n rare gang van zaken.
Ondertussen ligt die rekening hier en ik krijg geen respons van degene die het betalen regelde .. dus ik knijp hem ook nog even. Maar goed .. geduld is een schone zaak zeggen ze dan ...

Ons buitenritje:
[ img ]

Gister was het 15 jaar geleden dat ik mijn andere merrie had aangeschaft. Gekke herinnering is dat ..
Maar goed .. wij vervolgen ons avontuur dus weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:36 



 
Profiel   

Jeetje, wat een verhaal zeg. :\ Fijn dat alle uitslagen negatief zijn. (wat dus weer positief is) Dat buitenritje zal wel goed gevoeld hebben of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:49 



 
Profiel   

Jemig wat een bizarre situatie zeg. Veiligheid eerst, maar dit roept toch wel een hoop vraagtekens op. Geen symptomen, niks. Lijkt bijna paardje pesten :?
Hopelijk trekt ze mentaal snel weer bij. En jij ook :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:02 



 
Profiel   

Jeetje wat een gedoe weer... sluit me bij Amanda aan. Lijkt wel een beetje paard pesten/ruiter pesten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 427 van de 491 [ 12272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430 ... 491  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen