Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 428 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Zo voelde het ook heel erg. Ik kan alleen niet plaatsen waarom. Wanneer ik op stal ben zie ik nagenoeg nooit iemand, ik klaag nooit, zeur nooit, vraag om niets. Dus in principe ik betaal en je hebt geen last van me of mijn paard. Maar goed, dat is mijn kijk er op.
Ik hoop vooral dat die rekening wordt betaald met het beloofde bedrag dat ik bij leg en niet de volledige rekening op mijn bordje want daar heb ik én niet om gevraagd (ik heb ook de DA niet gebeld) en ik heb het geld gewoonweg niet.

Gister is de staleigenaar een stukje mee naar het bos gefietst. Ik heb niet echt een excuses gekregen maar voor mijn gevoel wel soort van. Hij had de situatie toch graag anders gezien maar sommige staan zo kneiter op scherp dat ze dus erg overdrijven en dan maak je van een mug een olifant en kon hij niets anders dan in quarantaine plaatsen. Maarja .. met risico's van dien. Haar hele buik was opgezet en ze was dus echt weer in zichzelf gekeerd. Ze knapt hier wel weer van op hoor, maar baal er wel van.

En dat witte frupje noem ik geen snot :') En een ieder die het ziet is dat met mij eens. Het erge is nog wel dat mijn hoofd vorige week alleen maar in paniek stond en dan gaat degene die notabene heeft gebeld naar mij zitten vitten dat degene nergens naar toe mocht afgelopen week en heel d'r training in duigen kwam te liggen.
No oliebol sherlock, die van ons ook. En mijn zin om met jou de hort op te gaan ook :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:43 



 
Profiel   

Pff, wat een stress zeg! Waarom hebben ze niet ff een foto gemaakt van 'alle snot', zodat er EN bewijs was voor de DA, EN jij het ook kon zien? Als een paard briest ofzo dan is het toch normaal dat er soms een beetje snot uit komt? En hun motivatie om haar in de paddock te laten staan klinkt ook niet consistent als ze zo alert zijn op droes/rhino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:52 



 
Profiel   

Er zijn fotos. Dit was de maandag, dit waren de dikke snottebellen die eruit dropen......
[ img ]


Dit was dinsdag;
[ img ]
Andere kant idem.
Ik kreeg toen te horen "een half uur geleden had ze t nog wel", en iedere keer was het dat toen ik of mijn verzorgster er niet waren dan hadden ze het gezien. Raar gewoon. Maar oké kan, maar niet voor een ziek paard in mijn ogen :')

En dit bleef het iedere dag weer. Mijn verzorgster is wat onzeker dus die begon ook echt aan zichzelf te twijfelen en voelde zich echt schuldig. Maar er was niets en er is ook niets. De testen hebben het bewezen, maar inderdaad.. je gaat aan jezelf twijfelen.

Maar goed. Testen waren binnen en we mochten gelijk terug dus het is nu opgelost. Maar ik voelde me heel rot en ook met veel kopzorgen van wat als ze wel ziek is, of nu ziek(er) wordt nu ze bij een ander quarantaine paard staat. Dan wel flink ver uit elkaar... maar toch!

Heel dubbel dus. Was een k*t week. Misschien teveel op mezelf betrokken en tis vast niet zo bedoelt maarja.. Het is nu hopelijl klaar.

Niets te vergelijken met eerder berichten overigens. Sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:16 



 
Profiel   

Gatverdamme wat een gedoe! Die staleigenaar is ook een sukkel zeg, hij bepaalt toch of een paard in quarantaine gaat en niet de pensionners? Beetje omgekeerde wereld dit zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:20 



 
Profiel   

Ik vind het ook maar een raar verhaal, en inderdaad, het lijkt me dat de pension eigenaar beslist of er een paard in quarantaine gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:26 



 
Profiel   

Ik ben het met jullie eens maar had geen poot om op te staan. Over het algemeen sta ik op een gezellige stal maarja.. in februari zijn we op slot geweest dus iedereen is nog wat paniekerig blijkbaar.. Helaas was daar Beeb nu de dupe van.

Ik voel me ook heel schuldig naar Beeb, maar ik kon niets..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:43 



 
Profiel   

Ik begrijp heel goed dat je niets kon en je er enorm rot onder voelt :(:) dat zou ik ook hebben.
Een paard opsluiten is niet zomaar iets, dat doet toch wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:48 



 
Profiel   

Ja.. hartverscheurend. Zeker omdat niets erop wees dat ze ziek was.
Ben de stalgenoten die de swab willen betalen ook hartstikke dankbaar. Anders stond ze tot 4 april in quarantaine..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:49 



 
Profiel   

Nou, had je die foto's niet ff in ee spoiler kunnen zetten? Zo vies (not).
Aan een kant is het natuurlijk goed dat ze zo snel optreden als er wellicht iets aan de hand is, maar dit lijkt me nogal overtrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:55 



 
Profiel   

Oh wauw... Dat is niet eens snottebel te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:58 



 
Profiel   

Zertab schreef
Oh wauw... Dat is niet eens snottebel te noemen.

Inderdaad, ze hebben hier meer snot als ze een kriebel in de neus hebben gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:00 



 
Profiel   

juniper schreef
Nou, had je die foto's niet ff in ee spoiler kunnen zetten? Zo vies (not).
Aan een kant is het natuurlijk goed dat ze zo snel optreden als er wellicht iets aan de hand is, maar dit lijkt me nogal overtrokken.


Haha ik schrok van je eerste zin :') Het zit hoog.. haha.

Maarja. Dit was t. Ik moest het gewoon even van me afschrijven. Ben er echt beroerd van geweest t weekend toen de uitslag maar niet kwam. Gelukkig was ik bij mn vriend en reed hij naar stal (dichterbij dan thuis) maar dr hele situatie was gewoon .......

Jullie berichten doen me wel goed :) Ben toch niet helemaal gek haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:42 



 
Profiel   

Sorry :P Ik had me ook kapot gestressed als ik jou was, zeker omdat je gewoon niet weet of er nu wel of niet iets aan de hand is, en je stalgenoten het allemaal erger maakten dan het was.

Ff, tussendoor. Tulip gaat zaterdag verhuizen en zal de eerste paar weken in een paddock zonder afdak staan. Nu hebben ze voorspeld dat het zondag kan gaan regenen (50%) met wat wind (8-16 km per uur). In de avond is er regen en wat sneeuw voorspeld, en maandag af en aan wat regen. Tulip is op haar oude plek nooit buiten gezet als er kans was op regen of sneeuw, en daarnaast moest ze van de fokster een in de winter sowieso een deken op. Ze heeft wel wat wintervacht uiteraard, maar die is niet super dik meer. Zouden jullie er een regen deken op gooien voor die paar dagen? Ik leende voorheen een deken van de fokster, maar die moet ik inleveren als ik vertrek (dus dan moet ik er snel eentje bestellen maar waarschijnlijk komt het pas na de regenachtige dagen aan).

Edit: overdag is het 7-9 graden, 's nachts -2).
[ img ]

[ img ]
Let niet op het kapsel, dit is later nog aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:10 



 
Profiel   

Jaa ik zou zeker een regendeken op doen. Die vacht is niets gewend als ik het zo lees. Tot maximaal 50/100 gram hoor anders wordt t veel te warm. Als je kan wisselen zou t helemaal ideaal zijn. Zeker als t flink gaat gieten. Een dun dekentje is zo doorgeregend.
Of in ieder geval mijn kijk en ervaring erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:25 



 
Profiel   

Ik zou zeker ook een dekentje op doen. Ze is het niet gewend om in weer en wind 24/7 buiten te staan dus een beetje extra bescherming is geen overbodige luxe

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:56 



 
Profiel   

Ik zou er ook een regendeken op gooien, gewoon goede kwaliteit regent echt niet door. Zou zelf kiezen voor een zonder vulling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:32 



 
Profiel   

Nou goed nieuws. De rekening is betaald, ik ben de personen die het hebben aangeboden en hebben mee gedaan méér dan dankbaar. Ondanks dat het uit eigen belang is geweest, vind ik het toch iets moois. De rekening is uiteindelijk door 9 mensen gedeeld dus dat heeft het bedrag flink gedrukt. Ik heb natuurlijk ook een betaling mee gedaan, maar godzijdank niet het hele bedrag.

Het is vandaag een jaar geleden dat Beeb in de lappenmand zat met haar hoef. Is de maand maart gewoon een pechmaand voor ons? :Y)

[ img ]

Vandaag tussen de buien door weer in het bos gereden, lekker uitgewaaid. Ze had er zin in. Gister las ik het topic over het politiepaard die werd aangevallen door die hond .. vandaag had ik 3 tot 5 flinke honden om me heen. Met het topic in mijn hoofd kneep ik het toch wel een beetje :') Maar gelukkig is Beeb heel tof en samen zijn we heel stoer haha. Die mensen deden hun best om ze weg te krijgen die honden maar ja .. niet onder apél in combinatie met een paard. Beeb stond stil en hun blafte en liepen om ons heen. Beeb dacht alleen, 'Hee vriendjes! Leuk!'. Ik dacht wel even dat één van de eigenaren de teugels wilde beet pakken, zo leek het, maar gelukkig niet. Zou ook echt niet geholpen hebben. Beeb schrok meer van één van de eigenaren die de hond met zijn been wegduwde :')
Op een begeven moment zei ik dat ik rechts verder het ruiterpad over ging (immers was het al een ruiterpad) en toen besloten zij een andere kant op te gaan. Dikke prima! Vriendelijke mensen hoor, maar situaties was een beetje ruk haha.
Kreeg wel een mooi compliment dat ik haar zó goed onder controle had! (ja nouja ze was niet angstig ofzo dus ach haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:51 



 
Profiel   

Fijn Denies!

Ik zou ook een dekentje om doen juniper. Al is het maar tot de ergste regen over is en ze gewend is aan meer buiten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:15 



 
Profiel   

Heel fijn Denies! En ook wel bijzonder eigenlijk dat ze jou complimenteerden dat je haar zo goed onder appel hebt, hopelijk wordt dat ook hun streven voor de honden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:22 



 
Profiel   

Achterom schreef
Heel fijn Denies! En ook wel bijzonder eigenlijk dat ze jou complimenteerden dat je haar zo goed onder appel hebt, hopelijk wordt dat ook hun streven voor de honden ;)


Nou heh, inderdaad :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips allemaal. De weersvoorspelling is inmiddels aangepast en de voorspelling voor regen is weg. Het gaat wel net een beetje vriezen 's nachts tot woensdag, dus ik laat er voorlopig mjjn fleece deken op.

Spoiler:
Daarnaast blijft de fokster / huidige staleigenaar heisa maken over mijn vertrek. In haar ogen verlaat ik haar door weg te gaan, wat ze enorm persoonlijk op neemt. Dit maakt het allemaal heel erg stressvol, vooral omdat we morgen eerst samen op wedstrijd gaan (dat was al gepland).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:03 



 
Profiel   

Dat had ik wel verwacht, in haar ogen doet ze niks verkeerd. Dat geeft wrijving. Wel jammer dat het zo moet. Ik zou zelf ook enorm opzien tegen die wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:41 



 
Profiel   

Dat denk ik ook, ze voelt zich gekwests en denkt dat zij iets fout gedaan hebben. Ondanks dat ik haar meerdere keren heb gezegd dat dat niet zo is, geloofd ze het niet en probeert ze te achterhalen wat de reden is. Een paar weken geleden zei ze zelf dat ik mijn paard daar niet hoefde te houden voor haar, en ik gaf aan dat ik Tulip uiteindelijk wel wilde verhuizen naar een stal dichterbij. Nu het onverwachts snel zo ver is blijken de gevoelens toch anders te zijn.

Spoiler:
De stal is trouwens dichterbij, maar de reistijd is ongeveer gelijk en daarom geloofd ze niet dat ik de waarheid spreek. Echter gebeurden er constant dingen op de oude stal die onveilig zijn, maar waarvan ze zelf niet inzien. Hengsten die ontsnappen, paarden door de draad, geen water, mij niet informeren over ongelukken. Afgelopen week zei ik dat Tulip was losgeschoten; oorsprokelijk vertelden ze me dat ze achterover was geklapt maar dat bleek een misverstand te zijn geweest met de buitenzetter. Dus wat ik ook als reden voor de verhuizing had gegeven, ze hadden me hoe dan ook niet geloofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:58 



 
Profiel   

Je hebt toch alle recht om te vertrekken? Als jij naar een andere stal wil, om wat voor reden dan ook, dan zeg je op, blijft tot je opzegtermijn verstreken is (als die er is) en gaat gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:59 



 
Profiel   

Of je gaat eerder en betaalt je opzegtermijn gewoon.
Ik ben ook wel eens meteen vertrokken omdat Jim in elkaar gemept werd in de kudde en hij niet apart mocht ondanks kreupelheid. Zodra ik wat anders had heb ik mijn spullen in de auto gegooid, paard opgeladen en ben weg gegaan. Maar wel gewoon de opzegtermijn betaald.

Maar ik stond gewoon op een pensionstal en voor mij 10 anderen. In jouw geval is het de fokker van je paard en komt er veel meer gevoel bij kijken. Dus ik snap haar wel, maar ik zou hetzelfde doen als jij: kiezen voor mijn paard. Loslopende hengsten en geen water kan echt niet. Gewoon niet.
In het draad kan altijd gebeuren. Jim is nog nooit in het draad terecht gekomen. Noura al meerdere keren met rollen. Kan gebeuren. Maar dan wel goed draad, dat ook loslaat en geen schade toebrengt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 428 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen