Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 429 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

juniper schreef
Dat denk ik ook, ze voelt zich gekwests en denkt dat zij iets fout gedaan hebben.


Maar dat denkt ze eigenlijk terecht, toch? Al snap ik wel dat je liever een andere reden gebruikt, als je nog met elkaar door een deur moet. Als ze het je moeilijk blijft maken, zou er dan een manier zijn om op een vriendelijke, constructieve manier aan te geven waarom de beschreven dingen bij hun op stal niet bij jou passen? Dan betrek je het nog steeds op jezelf. Hoewel, als ze het nu al op zichzelf betrekt, zal de waarheid ook niet goed vallen, hoe tactvol gebracht ook.

Ze zou zich wel wat professioneler mogen opstellen. Het is jouw paard en jij mag te allen tijde beslissen waar je haar stalt. Mijn vorige pensioneigenaar was ook de fokster van mijn paard. Volgens mij vond ze het ook jammer dat we vertrokken (meer voor het paard nog, dan voor mij, denk ik :D ). Maar ze heeft daar geen onvertogen woord over gesproken en zelfs gezegd dat we altijd terug mogen komen. Dat is stukken fijner vertrekken, want ik vond het ook niet makkelijk om hem te verhuizen. (Wel naar een superplek, dus was een goede keuze.)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:23 



 
Profiel   

Zij ziet dat zo niet. In haar ogen is dit een soort verraad van de vriendschap. Het is geen pensionstal maar een fokkerij, en ik hoef niet te betalen voor de stal (wel voor mijn eigen verbruik uiteraard). Zij zetten mijn paard buiten en voeren, en als ik er ben 'betaal' ik door stallen uit te mesten, met de paarden te werken, te voeren, etc. Ondanks dat ze zelf zei dat het geen probleem was als ik een andere stal zocht, wordt er nu een enorm drama van gemaakt (wat ik ook wel verwacht had).


Laatst bijgewerkt door juniper op 31-03-23 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:26 



 
Profiel   

miereneter schreef
juniper schreef
Dat denk ik ook, ze voelt zich gekwests en denkt dat zij iets fout gedaan hebben.


Maar dat denkt ze eigenlijk terecht, toch? Al snap ik wel dat je liever een andere reden gebruikt, als je nog met elkaar door een deur moet. Als ze het je moeilijk blijft maken, zou er dan een manier zijn om op een vriendelijke, constructieve manier aan te geven waarom de beschreven dingen bij hun op stal niet bij jou passen? Dan betrek je het nog steeds op jezelf. Hoewel, als ze het nu al op zichzelf betrekt, zal de waarheid ook niet goed vallen, hoe tactvol gebracht ook.



Ja, maar dat zou ik nooit tegen haar zeggen. Ze hebben mij dit paard gegeven, ik heb wedstrijden mogen rijden met hun paarden, noem maar op. Daarnaast gaan ze toch niks veranderen aan hun manieren. En ook al zou ik dat soort dingen opbrengen, dan zou ze daar ook wel een weerwoord op hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:34 



 
Profiel   

Dat is jammer inderdaad maar was wel te verwachten. Zij hebben het altijd zo gedaan en doen het, in hun ogen, goed. Dat jij er anders over denkt krenkt ze een beetje. Zijn ze wel voor rede vatbaar als je uitlegt dat jouw visie anders is en je sommige dingen ronduit gevaarlijk vindt?

Ik heb vandaag weer, ondanks het weer, even heerlijk gereden <3 Het reining pattern gaat eigenlijk best wel goed, alleen wordt hij soms nog een beetje onstuimig met de galopwissel, dus daar moeten we nog even mee aan de slag.
De RR is nog best een lastige maar we zien wel waar het schip strand :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:39 



 
Profiel   

Leuk Noisy!
Ik mis het wel hoor, dat gerichte trainen. Morgen weer les aan de hand, met alle 3. Grondwerk, hersenwerk, stretchwerk. Om de koppies bezig te houden en het lijf soepel te houden.
Nog 1 dag regen en dan is het droog weer. Kunnen we ook weer echt wat doen. Aan de hand dan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:00 



 
Profiel   

Fijn dat het rijden goed ging Noisy! Doe je voornamelijk reining met hem?

Dailhyo, wat zijn je plannen met Noura, ga je haar zelf inrijden of laat je het uitbesteden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:57 



 
Profiel   

Voorlopig mag ze nog een jaartje groeien. Dus daar ga ik nog over nadenken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:58 



 
Profiel   

Klink goed Noisy. Herkenbaar, dat heet worden van de wissels. Heb ooit ook een paard gereden dat daar nogal voorwaarts van werd. Kan ook vanzelf minder worden met veel doen, dan wordt het gewoner.

Fijn dat je haar lekker laat uitgroeien, Daihyo. Ze kunnen nog zo puppy zijn met drie jaar. I.m.o ben eigenlijk nooit te laat met inrijden. Te vroeg kan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 05:21 



 
Profiel   

Ja ik vind haar ook echt nog puppy, mentaal en fysiek. Nu eerst de maagproblemen aanpakken. Aankomende zomer dan wel wat meer aan het werk aan de longe en lange lijnen. En dan zien we volgend jaar weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:46 



 
Profiel   

Ik vind dat je het goed aanpakt hoor Amanda. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:47 



 
Profiel   

Onze verhuizing is goed gegaan! Na een (voorlopig) laatste sneer van de fokster kwam de nieuwe stal eigenaar aan om ons op te halen van het wedstrijd terrein. Eenmaal aangekomen heb ik Tulip in een paddock gezet die grenst aan de groepspaddock. Over een paar dagen wordt ze bij de rest gezet. Nadat ze kennis had gemaakt met de paarden heb ik haar in de schuilstal laten zien waar het hooi lag (ruim aanwezig). Ze hinnikte even, probeerde een keer een beetje paniekerig of ze door het hek naar de paarden kon, en daarna kwam er een ander paard bij haar staan en viel ze in slaap. Ik weet niet of het zo werkt met paarden, maar het leek er op alsof hij bij haar stond te waken zodat ze kon slapen.

Na onze class, trots op hoe braaf ze was.
[ img ]

Even wat snacken.
[ img ]

En zich afvragen waar ze nu weer was beland.
[ img ]

Kennismaken met deze bruine ruin.
[ img ]

En ff slapen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:41 



 
Profiel   

Fijn dat de verhuizing verder goed is gegaan! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:28 



 
Profiel   

Wat fijn dat het goed is gegaan met het verhuizen Juniper. Het is jammer dat de fokster zo bitter blijft maar je moet doen wat jou het beste lijkt en je daar niet teveel van aantrekken. Het lijkt er inderdaad op dat de ruin zich over haar ontfermt heeft, zo ziet het er in ieder geval wel uit :) Volgens mij een mooie stal ook?

Ik rij met Rudi eigenlijk van alles. We zijn na de basis begonnen met Reining. Toen een overstap gemaakt naar Dressuur en daar ook een basis van gelegd en een aantal keren gestart. In de tussentijd had ik de virtuele proefjes van de Wran ontdekt en zijn we die gaan doen. Zodoende zijn we bij de Ranch Riding/Horsemanship terecht gekomen, wat ook erg leuk is. Uitdagend ook omdat er zoveel verschillende elementen in zitten, dat mis ik bij de reining een beetje en daarom ben ik ook dressuur erbij gaan doen. Als het lukt wil ik deze zomer ook een keer een crossles doen, gewoon voor de lol en de ervaring. Dus lekker veelzijdig bezig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:41 



 
Profiel   

Fijn juniper!

Het is droog *\%/*
Wat een verademing :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:42 



 
Profiel   

Ja, ik ben even in de tuin bezig geweest en dan is het best warm. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:18 



 
Profiel   

Wat een verademing dit weer! Vandaag ook maar wat tuin werk gedaan zodat ik morgen lekker naar Lilo kan zonder de "maar dit moet je ook nog doen" stem in m'n achterhoofd haha.
De kinders ook eindelijk weer wat langer kunnen buiten spelen <3
[ img ]
Vd week week lekker wezen knuffelen ondanks alle regen :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 15:28 



 
Profiel   

@juniper: wat een leuke foto van jullie op wedstrijd! En fijn dat de verhuizing goed is gegaan, hoe is het nu met dr?
@moisy: lekker veelzijdig bezig dus, leuk is dat he? Is ook mijn bedoeling met James, gewoon lekker afwisselend houden.
@kimvicious: leuke foto's, genieten.

Hier vanavond eindelijk weer eens gereden, wat een weertje!
[ img ]
James doet het lekker, galopperen gaat ook steeds langer goed, maar hij vindt het nog wel zwaar allemaal, arm peerd :+
Morgen is het d-day voor Walter, dan komt de dierenarts voor het uitgebreid kreupelheidsonderzoek inclusief foto's. Hopelijk komt er duidelijkheid en iets waar we wat mee kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 20:21 



 
Profiel   

Spannend, Achterom. Hou ons op de hoogte hoe het gaat! Mooi uitzicht vanuit de bak daar!

Tulip laat het allemaal maar rustig over zich heen komen. Zaterdag middag was er nog een ander nieuw paard aangekomen en bij Tulip in de paddock gezet. Een brave 12-jarige ruin die goed met Tulip klikte (ik kreeg gelijk foto's doorgestuurd). Aankomende week gaan ze samen de groep in.

Zondag ochtend stuurde de stalhoudster me een berichtje dat Tulip goed de nacht doorgekomen was en het niet koud had (ik had aangegeven dat ik daar bang voor was, en ze zou het in de gaten houden en indien nodig extra hooi voeren en mijn deken opdoen). Rond 11 uur ben ik gaan kijken en Tulip was lekker vies, waardoor ik kon zien dat ze minimaal twee keer had liggen slapen.
[ img ]

De paddocks, vooral 'onze' tijdelijke, zijn momenteel nogal nat door de vele sneeuw die er gevallen is, maar er zijn droge stukken en de voerplekken zijn ook droog (en beschut). Ze gaat de modder liever uit de weg maar gaat gelukkig wel drinken.
[ img ]

En slapen.
[ img ]

Ik was zaterdag bij aankomst al blij dat ik deze stap gezet heb. Bij de fokster was er altijd wel iets wat fout ging of wat ik fout deed (in haar ogen), en het was altijd op eieren lopen. Daarnaast was het ook heel moeilijk om te zien hoe de paarden behandeld werden. Ik voel me nu al zo veel geruster dat ze het goed heeft, in de gaten wordt gehouden, en nooit zonder eten staat. Ik maak me wel een beetje druk om de introductie in de kudde, maar aan de andere kant vertrouw ik op het inzicht van de stalhoudster dus dat komt ook wel goed.

De baas van de kudde hoorde mijn boterham zakje, dus hij kwam even kijken of er wat te halen viel voor hem.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 00:41 



 
Profiel   

Fijn Juniper, goede keuze dus! Tulip is zo leuk <3

Kim, sterkte vandaag met Walter, die onzekerheid is echt rot.. ik duim voor je!

Heerlijk eindelijk weer het zonnetje. Hier eindelijk de kliniek gebeld, woensdag 26 april is het zo ver.. pff wat intens moeilijk en pijnlijk.
Als het weer mee werkt komt dit weekend Marlies en volgend weekend Luckyshots. Met Marlies alleen en als Luckyshots komt, dan komt mijn beste vriendin met haar paard en doen we samen een afscheidsshoot.

Echt het enige positieve is even geen zorgen en stress, T is echt een brokkepiloot, altijd wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:10 



 
Profiel   

Fijn Jupiner dat alles goed is gegaan. De eerste paar dagen zijn altijd spannend.
Kim, sterkte vandaag, ik duim voor je!!!
Lagonda. Sterkte de komende tijd en koester je momenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:41 



 
Profiel   

Veel succes vandaag Achterom. Ik ben benieuwd wat eruit komt, hopelijk valt het mee.
Ik heb ook gisteravond na het werk gereden. Heerlijk dat je niet meer in het donker bezig bent, onwijs zin in het voorjaar ook. Lekker zonder jas en deken.

Ik moet nog in de tuin beginnen. Er moet het één en ander verplaatst worden want we willen graag een tuinkamer aan de schuur zetten dus er komt een flinke verbouwing aan.

@Kimvicious, Lilo heeft het goed naar haar zin op haar nieuwe plekje? Staat ze alleen of samen met anderen? Jullie zijn er maandag niet, hoorde ik van je vader. Jammer, anders hadden we even bij kunnen kletsen en kon je der Rudi-meister weer eens zien :P Laatste keer was hij nog maar een puppypony

Fijn dat alles goed is gegaan Juniper en super fijn dat ze gelijk de volgende ochtend en berichtje hebben gestuurd dat het goed gaat met Tulip. Ugh, sneeuw :brr: Ik moet er niet meer aan denken nu :brr:

Pff Lagonda, echt heftig. Het zal een emotionele tijd zijn voor jou nu :knuffel:

Gisteren weer lekker gereden. Vooral bezig geweest op het rustige en gedragen lopen ipv stuwend. Dat vindt Rudi nog wel lastig soms, hij gaat liever harder :+
Dit zijn onze patterns voor maandag trouwens.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 10:01 



 
Profiel   

Spannend achterom. Veel succes vandaag.

Wat en geruststelling zal dit zijn juniper! De juiste keuze geweest dus voor jullie beide!

Leuke patterns Noisy! Ik ben inderdaad maandag andere paardenkrachten bekijken haha!
Lilo staat naast andere paarden. Als het wat droger is en ze een groter stuk land op kunnen gaan we proberen ze samen te zetten maar Lilo is best wel een einzelganger dus zal haar echt een zorg zijn :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 11:27 



 
Profiel   

Even snel over het bezoekje van de dierenarts vanmiddag... Walter is nog steeds net zo kreupel als een week of 5 geleden. Verder geen gekke dingen te voelen aan zijn been. Uitverdoven van het onderste stuk onder de kogel gaf wel duidelijk verbetering. Foto's gaven beschadigingen aan in de knie en de kogel, ook wat artrose in de kogel, maar niet echt dermate dat het die kreupelheid zou verklaren. Zijn hoefbeen is in super conditie, daar kan mening jong paard jaloers op zijn. Nu eigenlijk nog een paar opties over: of het komt toch uit de kogel, of het zijn de bandjes in de ondervoet. Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om de kogel uit te gaan verdoven. Mocht dat de oorzaak zijn, dan kunnen ze meteen ontstekingsremmers inspuiten en dat zou dan meteen flink moeten verbeteren... het heeft in ieder geval wel duidelijkheid gegeven. Dus tot zover eigenlijk niet ontevreden, maar we zijn er nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 15:05 



 
Profiel   

Ik ga proberen op iedereen te reageren, maar ben de draad een beetje kwijt :')

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Juniper. En de stal eigenaar, tsja ik denk dat ik soms ook wel een beetje zo kan reageren. Niet exact hoor, maar denk dat ze jouw verhuizing gewoon te veel op zichzelf betrekt en dat laatste doe ik ook al snel. Het is niet netjes, maar je kan het beter maar gewoon links laten liggen. Je had hoe dan ook ooit wel je eigen weg gegaan. Misschien zie ik het verkeerd maar ik vermoed dat ze het gewoon ergens heel erg jammer vind dat ze Tulip niet meer kan volgen en jouw ergens ook niet. Misschien iets meer band ontwikkeld dan stalbaas en pension klant haha. Ik weet het niet. Maar laat het los :D
Tulip gaat haar plek wel vinden, dat scheelt het zijn paarden :)
- Fijn dat het je rust geeft, dat is heel belangrijk!

Haha Noisy, Crossles zou Beeb ook wel willen, maar ik schijt 7 kleuren :')
Ik mis het donker 's avonds wel. Iedereen meent ineens buiten te moeten zijn met bijkomende herrie. Dat hoeft voor mij echt niet, ik kijk alweer uit naar de winter en houd mijn hart vast hoe de weekenden hier szomers gaan zijn ...

Heerlijke foto's Kimvicious!

Achterom, leuke foto. Het is inderdaad heerlijk weer! Spannend het kreupelheidsonderzoek, ik duim voor je.
Hm toch iets van duidelijkheid maar ergens eigenlijk ook weer helemaal niet als ik het zo lees. Nog even spannend dus voorlopig ..

Ooh Lagonda, wat een heftig nieuws! Wel fijn dat je de mogelijkheid hebt om samen wat afscheidsfoto's te maken, maar het lijkt me een vreselijke beslissing en een moeilijk naar-toe-leef-moment. Ik wens je alle kracht en nog mooie momenten!


Helaas geen foto's maar vandaag ben ik met Beeb gewoon de rijbak in gegaan. Er was helemaal niemand, heerlijk. En gewoon weer wat stuuroefeningen. Ik denk toch soms dat mijn lichaam steeds minder geschikt wordt voor paardrijden, maar goed - het zij zo. Voorlopig hebben we nog plezier. Beeb deed het heel goed, heeft er ook plezier in. Vind haar buik nog wel opgezet sinds ze in quarantaine heeft gestaan maar ze mest en doet verder alles prima. Dus even in de gaten houden.
Ze is ook lekker met m'n verzorgster onderweg :)
Nog 1,5 week en dan kan ik even bijkomen op vakantie. Eerste vakantie met m'n vriend, heb er zin in. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 15:57 



 
Profiel   

verleden week was het in het prachtige Azelhof in Lier de eerste internationale show van het jaar : het Belgisch Kampioenschap AQHA en BQHA Allbreed. Het was een hele drukke show, starten om 7u en de laatste had gedaan om 23u. Meer dan 1700 starts en 8 nationaliteiten waren aanwezig.
Onze hengsten waren weer van de partij en hebben het beiden schitterend gedaan. Ik heb nog niet alle foto's ontvangen, maar deze wou ik jullie niet onthouden.
Mijn dochter en ik werden beide Belgisch Kampioen in de Working Western Rail, naast nog een aantal andere zilveren en bronzen medailles. Zij in de BQHA Allbreed en ik in de AQHA. :D
[ img ]
Shaggy wint goud in de Working Western Rail. We hebben een mooi ranchzadel gewonnen. *D (Met dank aan sponsor Christel Poels van de Rawhide Ranch in Herentals!)

[ img ]
Extended lope

[ img ]
Extended trot

[ img ]
Paintje en Sophie in de extended lope
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 429 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen