Myler bit. Level 1 of 2? Welke maat? Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:48

1e Myler bit is te klein.
het hoort aan beide zijdes wat uit de mond te steken.
daar ze anatomisch gevormd zijn, zit het gebogen stuk dan precies in de mond.
het staat ook op de Myler site..

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Myler bit. Level 1 of 2? Welke maat? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:04

Ik heb het hoofdstel wat gesteld, want naar mijn idee zat het te strak.
Het bit steekt overigens wel degelijk een stukje uit en volgens mij ligt het ook goed in zijn mond.
Hij loopt er nog steeds heel fijn op en ik weet uit ervaring dat hij het echt wel aangeeft als het hem niet lekker zit.

Zo zit het nu.
Afbeelding

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Myler bit. Level 1 of 2? Welke maat? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:32

Dat ziet er idd al beter en gewoon goed uit :j fijn dat hij het zo fijn oppakt! Level 2?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Myler bit. Level 1 of 2? Welke maat? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:35

Ja dit is de level 2. Ik wil deze 3 weken proberen en dan nog 3 weken de level 1. Om goed het vergelijk te maken.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:11

Even een update.

Hij ging helaas steeds minder fijn lopen op de level 2. Hij ging vooral rechts wat vasthouden. Nu was het ook tijd voor de tandarts, dus kon daar van komen. Alhoewel hij op zijn showbitje (dunne billy allen) wel beter liep.

Tandarts/dierenarts vond niks schokkends, behalve wat irritatie op de lagen, voornamelijk rechts. Ik heb met hem over de bitten gesproken en ook dat hij op de billy allen shanks eigenlijk het fijnst loopt.

Hij adviseerde absoluut geen bit dat op de lagen werkt en zo stabiel mogelijk. Hij is blijkbaar erg gevoelig op de lagen. Ongebroken trens of inderdaad een billy allen mondstuk zijn het beste. Niet te dik.

Dus de Mylers gaan weer in de verkoop. Had ze toevallig beiden gekocht toen ik merkte dat hij in eerste instantie fijn liep. Ietwat overenthousiast :+
En weer terug op een billy allen.

Lies1984
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:36

Ik ben een myler level 2 aan het testen. Dat gaat eigenlijk vrij goed. Alleen twijfelde ik wat over de maat. Ik heb nu de 13,5 getest. En heb nu ook de 12,5 mee om te testen. Beiden 12mm.
Alleen vind ik de 12,5 zo anders van vorm en ook wat dikker. Iemand hier ervaring mee?

Wat vinden jullie van de deze maat?