Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer welke western stijgbeugels

 
Profiel   

DubbelFun schreef
pjer schreef
Ik hoorde laatst ook over ronde beugels, ben benieuwd wat dat voor effect heeft.
Bedoel je deze??
[ Afbeelding ]
Dit zijn zgn oxbow-stirrups en worden verder onder de voet gedragen (tegen de hak aan).
De meningen over de veiligheid er van lopen nogal uiteen, net als het draaggemak.


Oxbow's worden vooral door cutters gebruikt, als je daar lekker mee wil rijden zul je laarzen moeten zoeken die voor de hak smaller zijn, met je fatboys is dat echt niet comfortabel. Je hebt ook flatbottom oxbow's (heb ik nog wel ergens een paar van liggen volgens mij) die vond ik veel prettiger.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:29 



 
Profiel   

Thanks DoubleFun. Die zien er heel comfi uit! Hangen mooi af ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:55 



 
Profiel   

Ze zijn idd heel comfi, al sinds 2016 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:39 



 
Profiel   

Die van Doublefun zien er zeker heel prettig uit.
De oxbows had ik alleen van gehoord en nog niet gezien, maar dat lijkt me inderdaad minder geschikt voor mij.
Over de opmerking over de brede schoenen, leuk hoor als je mini voetjes hebt en alle keus, maar ik heb dus brede voeten en kuiten en zoveel keus heb je dan niet. Afvallen is leuk maar daar worden je kuiten en vooral je voeten geen centimeter smaller van. De fatbabys zitten bij mij behoorlijk strak op de voet en de oplossing is dus niet smallere schoenen, maar bredere beugels. Over het gaatje prikken: ik ga niet nu al een gaatje prikken in een gloednieuw zadel als het ook zo op te lossen is. Overigens zijn mijn normale jodhpurs dus breder dan de fatbabys en zit de beugel dus ook daarvoor eigenlijk te smal.

Ik ben niet echt bekend met het western rijden wereldje en weet/wist gewoon niet wat er allemaal te koop is. Informatie daarover is ook best lastig te vinden, je moet echt de juiste termen en sites kennen, vandaar dit topic. Een uitleg zoals van Tjaakje en DubbelFun is dus wel heel handig, waarvoor dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:04 



 
Profiel   

Een hoop dingen die te koop zijn zul je hier ook niet in een winkel vinden en ben je aangewezen op import vanuit Amerika. Ebay is your friend in dat geval, al zijn de verzendkosten vaak niet mis. Maar die kosten betaal je hier in een winkel ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:17 



 
Profiel   

Je kunt altijd Arthur van Arthurs westernstore in Vorstenbosch eens vragen naar bredere beugels. Hij heeft zo ontzettend veel liggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:34 



 
Profiel   

Maar dan wel de jĂșiste breedte vragen, want veelal denkt men dat het dan om de diepte gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 09:39 



 
Profiel   

Ik heb ook brede voeten en reed ook met bijv bergschoenen of outdoorlaarzen met houten beugels. Zal ze eens opmeten voor je, heb twee soorten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen