Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 436 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

SCC schreef
Zijn er hier ook mensen met een quarter die last heeft van allergieën? heb de mijne laten testen, en die blijkt dus zeer hoog te testen op paardengras (timotheegras). dus het hele land over de kop en ander gras erbij in gezaaid zodat de allergie hopelijk minder wordt/weg gaat. En daarnaast smeer ik zijn buik plekjes in met huidolie in de hoop dat zijn huid heel blijft en hij niet eventuele wondjes open blijft schuren.
tot nu toe gaat het wel goed, maar ik hoop ook dat het goed blijft gaan.


Interessant! Ik hoor en lees de laatste tijd wel vaker dat er paarden heftiger reageren op timotheegras. Die van mij lijkt daar momenteel geen problemen mee te hebben. Nu krijgt ze geen grote hoeveelheden maar je bent er wel alert op want het zit in veel producten.
Wel is er toch iets rondom de temperaturen en/of weidegang (maar vorig jaar stond ze op de paddock en kreeg ze 'gemaaid' gras af en toe ipv hooi/voordroog) waardoor ze onder haar manenkam weer een strook kaal heeft. Zo begon het vorig jaar september na de hitte golven. Dus ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Gezocht op google en wel wat topics op bokt uitgekomen met iets soortgelijks maar degene hebben er ook geen antwoord op :Y)

Dus nu afwachten en een kuurtje vloeibare brandnetel er tegen aan gooien. Nu eerst even gestart met gedroogde en dan als het vakantiegeld er is een vloeibare variant kopen. Eens zien of dat iets doet.

Verder is ze fris, vrolijk, nieuwsgierig en gewoon lekker Beeb. :) (soms iets te, en door mijn schrik van vorig jaar is het best wennen. Gelukkig doet Daihyo me soms even gerust stellen haha)

[ img ]

En voor de nieuwsgierige, dit is die strook onder de manenkam. Het viel ook toevallig op omdat het zo waaide die dag. Anders zie je het nagenoeg niet.

Spoiler:
[ img ]


En verder, twee verschillende dagen. Maar ze doet gaat lekker :)

[ img ]
Na het rijden een moment

[ img ]
Meest recente, net uit de warme zon. Stond lekker even te suffen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 10:39 



 
Profiel   

xDenies schreef
Interessant! Ik hoor en lees de laatste tijd wel vaker dat er paarden heftiger reageren op timotheegras. Die van mij lijkt daar momenteel geen problemen mee te hebben. Nu krijgt ze geen grote hoeveelheden maar je bent er wel alert op want het zit in veel producten.
Wel is er toch iets rondom de temperaturen en/of weidegang (maar vorig jaar stond ze op de paddock en kreeg ze 'gemaaid' gras af en toe ipv hooi/voordroog) waardoor ze onder haar manenkam weer een strook kaal heeft. Zo begon het vorig jaar september na de hitte golven. Dus ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Gezocht op google en wel wat topics op bokt uitgekomen met iets soortgelijks maar degene hebben er ook geen antwoord op :Y)

Dus nu afwachten en een kuurtje vloeibare brandnetel er tegen aan gooien. Nu eerst even gestart met gedroogde en dan als het vakantiegeld er is een vloeibare variant kopen. Eens zien of dat iets doet.

En voor de nieuwsgierige, dit is die strook onder de manenkam. Het viel ook toevallig op omdat het zo waaide die dag. Anders zie je het nagenoeg niet.

Spoiler:
[ [url=m/cDCWWg.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die van mij krijgt dus redelijk grote hoeveelheden timotheegras maar dat komt dus omdat het in alle mengels zit qua graszaad voor paarden. en 3 jaar terug is het hele weiland ingezaaid met minimaal 50% timotheegras. Daarnaast voer ik hooi van natuurlijk land = timotheegras.
dus ik stap nu over op graszaad van eigen mengeling (kan de fouragehandel doen) engels raai met roodzwenkgras en nog wat andere grassoorten die niet op timotheegras lijken.
en ik moet dus overstappen op hooibalen van andere grassoorten.

qua brok/musli voerde ik gelukkig al wel timotheegras vrij. maar dat was denk ik puur mazzel :o
Ik heb voor de muggen en als kalmering voor de huid een nieuwe fles besteld met Equimint crème (cai-pan) dat werkt tot nu toe wel het fijnste voor hem. de spray werkt wel, maar we houden beide meer van de crème smeren ivm dat het bij hem onder de buik moet, en de sprayfles werkt niet ondersteboven :')

dat bij die van jou onder de manen ziet er meer uit als verstikking door de hitte..... Die van mij is qua lichaam overal hele kleine bultjes als hij er echt veel last van heeft. anders is het puur de buik van singelplek tot aan de koker precies over de navel 1 streep wat kaal is en wat open plekjes/korstjes heeft. en de zijkant bij de kaak is wat korter in het haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 21:03 



 
Profiel   

Verstikking door hitte? Het is nax 20 tot 23 graden geweest. Ik had dat nu in ieder geval nog niet verwacht. Ze is wel heel warm geweest maarja.. donker paard in de zon haha.
Dus eigenlijk zou ik dr manen moeten vlechten...

Bij mijn zomerexceem merrie had ik dus een aangepast dieet en sweet itch als verkoelingsgel. Werkte perfect.
Alleen met dingen smeren of doen moet ik opletten want ik ben er overdag en niet savonds.

Hoop dat je snel verbetering ziet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 21:11 



 
Profiel   

Hebben jullie het ook gelezen op instagram? Dat meisje dat met haar paarden, honden en bison door de VS trekt met een trailer is gevallen van haar paard. Het paard heeft blijkbaar op haar hoofd getrapt, en ze heeft een dubbele schedelbreuk opgelopen en is in levensgevaar. Zo heftig.
Haar profiel heet emogoatmom op insta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 10:33 



 
Profiel   

Nee nog niet gelezen.
Ga ik straks opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:20 



 
Profiel   

Haar ken ik via Tiktok en volgens mij heb ik ook discussies over schedelbreuken gezien, maar ik wist niet dat dat over haar ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 13:54 



 
Profiel   

Afgelopen dinsdag is er een Franse osteopaat geweest. Alexandra vandamme heet ze. Lief vrouwtje, wel echt Frans haha. Best lastig communiceren want kan nou niet zeggen dat ik zo 123 mezelf heel verstaanbaar in het engels kan maken. Oops .. In ieder geval, het was nodig. Rondom haar SI-gewricht en rondom het orgaan voor hengstigheid (ik kom niet op de naam, sorry), schoft, nek en voorbenen was goed werk aan. Je zag haar meer de ontspanning in komen. Lang verhaal kort .. dit was beter dan de osteopaat die in september langs kwam.

Ze mag morgen pas aan het werk maar we hebben sowieso al wat rustige dagen gehad. Afgelopen maandag is ze namelijk op de weegschaal gegaan, 464,5kg schoon aan de haak. Dus ik wilde haar wel even rondslingeren. Gewoon stappen en draven op eigen tempo en in eigen houding. Ik zag in ieder geval gelijk verschil.

Daarna nog een hele toffe standfoto gemaakt!! Zo trots & blij dat het zoveel beter gaat.

[ img ]


Ohja en nog een leuke foto na de weegschaal.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:00 



 
Profiel   

Wat fijn Denise! Ben benieuwd hoe ze voelt met rijden hierna! En mooi gewicht hoor! <3

Wij hebben lekker wandelingetje gemaakt vd week over de dijk. Dezelfde dijk waar ik vele kilometers gewandeld heb met Gucci toen hij jong was dus was mooi cirkeltje rond momentje <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:22 



 
Profiel   

Hoi allemaal, zou ik me hier ook mogen melden om af en toe mee te kletsen? :)

Ik ben Merel, 26 jaar en sinds maart ongeveer heb ik de overstap gemaakt naar het western rijden. Afgelopen jaar in Canada 8 maanden lang op een ranch gezeten waar ook western gereden werd, maar nu ook echt definitief in Nederland de overstap gemaakt en aan het trainen. Aangezien het allemaal nog vrij nieuw is en er in mijn omgeving niet veel mensen western rijden, leek het me leuk om hier af en toe mee te praten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:36 



 
Profiel   

Welkom Merel! Heb je een eigen paard, of heb je les met een lespaard, of...?
Leuk dat je je even voorstelt, doe ik ook even: ik ben Wendy, 43 jaar oud alweer. Ik rijd nu denk ik ruim 15 jaar western. Ik ben met westernrijden in aanraking gekomen via een vriendin en het sprak me zo aan dat ik ook de overstap heb gemaakt. Eerst met mijn arabier x kwpn ruin, en inmiddels heb ik er een quarter bij. Ik heb eens per 2 weken prive les aan huis, dat klinkt heel luxe en is het ook haha :D
Ik woon ook in een omgeving met weinig tot geen westernruiters, maar heb wel de mazzel dat er een goede trainer op een half uurtje rijden woont, en van hem heb ik nu dus thuis les met mijn quarter James.

@kim: lekker zo'n wandeling, best mooie omgeving ook!
@denies: en alweer aan het werk geweest met Beeb na de behandeling? Doet ze het goed nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:16 



 
Profiel   

Welkom Merel! Heb je een eigen paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:53 



 
Profiel   

Dankjewel! :)

Nee, geen eigen paard. Sinds maart help ik de eigenaren van twee quarters en een shetlander. Eentje is een 5-jarige merrie, reining gefokt en getraind, die ik veel rijd (en longeer, buitenritten, grondwerk) waar ik dus ook van plan ben om rustig aan wat shows mee te gaan doen. :) De andere quarter rijd ik heel af en toe, en de shetlander mennen we regelmatig mee. Leuke afwisseling dus en ben er bijna elke dag te vinden.

Ik merk voornamelijk nu met de overstap naar western (voorheen altijd springpaarden gereden) dat alle clinics en shows best wel heel ver weg zijn en er ook weinig bakken met reiningbodem in de buurt zijn. Ben ook nog op zoek naar een mooie show-set dus als iemand tips heeft waar ik die kan vinden.. Hoor ik het graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:00 



 
Profiel   

In welke omgeving zit jij?
En wat tof dat je die merrie mag rijden en ook mag starten!
Heb je een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:44 



 
Profiel   

Twente :)
Ja, echt heel veel geluk mee! Klikt ook heel goed met de eigenaren dus het is ook nog eens heel gezellig. Ik ga even vragen of ik een foto mag posten, dan zal ik hem uploaden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 15:00 



 
Profiel   

Dan zit je niet ver bij mij vandaan, ik zit in het noorden van de Achterhoek, tegen Twente aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:54 



 
Profiel   

Welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:01 



 
Profiel   

Heerlijk Kim! Niets is mooier dan zoveel kilometers aan de hand maken :D

Welkom Hamsnuf :)

Lief dat je het vraagt Achterom! Ik ben niet zo vaak op stal dus eigenlijk was aankomende dinsdag weer de planning. Mijn verzorgster heeft echter een flinke ooginfectie opgelopen dus kan na haar vakantie nog even niets. Ik voelde me vandaag zo goed dat ik graag naar stal wilde dus zo gezegd zo gedaan. Met Beeb ging t goed en we zijn heerlijk een uurtje wezen stappen in het bos, langzaam aan beginnen :P
Ook nog 2 kindjes de dag van hun leven gegeven omdat ze mochten aaien. Och wat smelt ik hier toch altijd van, vooral ook omdat Beeb het zo leuk vind.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:32 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's Denise! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:38 



 
Profiel   

Zo fijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:19 



 
Profiel   

Heerlijk! Rustig aan beginnen, maar zo leuk om te doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 05:33 



 
Profiel   

Wat een fijne fotos!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:43 



 
Profiel   

Heerlijk heh! Ben zo blij dat ik weer iets zorgelozer naar stal kan. Niet te hard roepen natuurlijk want voor je het weet ... maar toch. Het kan weer voor ontspanning zorgen.
We gaan deze week het werk gewoon langzaam oppakken. Mijn verzorgster heeft over 2 weken een les aan de longe en ik eind van de maand over het zadel. Zo kunnen we de flexibiliteit wat meer meepakken volgens t advies van de Osteo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:21 



 
Profiel   

Sorry ik blijf stalken met foto's. Ik opende net facebook en deze prachtplaat kwam van Yessica langs. Deze is van begin november afgelopen jaar, toen we net een klein beetje goed op weg waren. Dit smaakt dus wel meer naar een nieuwe shoot!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:58 



 
Profiel   

Mooie foto. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:20 



 
Profiel   

Erg mooi! Wat een lieve blik.

Ik ben nu in Nederland en heb Tulip dus al een maand iet gezien. Gelukkig stuurt de stalhoudster wel regelmatig foto's en filmpjes door (zonder dat ik er om vraag).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 436 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen