Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Singel voor paard met gevoelig huidje

 
Profiel   

Vorige week had mijn rocky mountain merrie een wondje van de singel. Deze week leek het redelijk genezen, nog wel wat verdikt. Ik heb van die beschemhoesjes van echt schapenvacht bij de gespen gedaan, maar nu zaten daat weer 2 nieuwe wondjes, echt stukje vel eraf geschaafd. Ik heb een koordsingel van alpaca wol. Andere singels die ik in het verleden heb gebruikt gaven ook wondjes. Nu weet ik even niet meer wat ik kan gebruiken. Ze zweet altijd heel erg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:32 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat een simpele neopreen singel nog het beste werkt bij die van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:34 



 
Profiel   

Die heb ik in het verleden geprobeerd, 2 soorten , kreeg ze ook wondjes van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:33 



 
Profiel   

Banaansingel neopreen? Als het zadel goed ligt zou je zeggen dat het dan opgelost moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:37 



 
Profiel   

Die heb ik ook, kreeg ze ook wondjes van

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:38 



 
Profiel   

Kun je eens een standfoto plaatsen van je paard met zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:39 



 
Profiel   

Ik gebruik de Professional's Choice SMx Comfort-Fit met lamswol (geen merino wol). Van een neopreen singel kreeg die van mij ook wondjes. Sinds ik deze singel gebruik, nooit geen wondjes meer gezien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:43 



 
Profiel   

Sintara schreef
Kun je eens een standfoto plaatsen van je paard met zadel?

Ik kon alleen deze vinden, die is wel van bijna 2 jaar terug.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:29 



 
Profiel   

Wij gebruiken al jaren mohair en alpaca singels ( die ik zelf maak van topkwaliteit wol) en juist die singels geven eigenlijk nooit problemen omdat ze superzacht zijn en meebewegen met het paard.

Het kan ook te maken hebben met de bouw van je paard i.c.m. de plaats van de rigging van jouw zadel. Op de foto is dat niet overigens niet goed te zien. Als de rigging te ver naar voren ligt ( en de singel dus ook) dan kan je schuur/ schaafwondjes krijgen omdat de gesp te dicht tegen de elleboog aan ligt; dan helpen hoesjes ook niet want de huid komt in de knel. Je zou ook eens een wat kortere singel kunnen proberen ( deze lijkt vrij hoog te liggen); de singels die ik gebruik liggen toch gauw een cm of 10/ 15 lager dan wat ik op deze foto zie. Daar is ook vaak net wat meer ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 10:39 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd een echte wollen singel, dus geen losse hoes erover. Mijn ervaring met losse hoezen is dat deze gaan schuiven over de singel heen en daardoor alsnog plekjes veroorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 10:52 



 
Profiel   

Bij mijn paard werkt een leren singel het beste. Neopreen kan ze niet tegen en wol geeft plekjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 10:54 



 
Profiel   

Ik had ook een paard wat snel singel wondjes had.
Neopreen is vreselijk.
Uitgekomen bij een simpele leren singel, gewoon recht en geen elastiek.
Het moet allemaal niet te dik zijn, de wondjes ontstaan omdat het velletje tussen de elleboog en de singel klem komt te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 11:16 



 
Profiel   

Ik had al die tijd een koordsingel van alpaca, die ligt vrij laag. Die op de foto is langer en toen was ze ook dunner.
Ik heb nu een singel met echt schapenvacht gekocht die ook wat langer is, 2 keer mee gereden en geen wondjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 11:19 



 
Profiel   

Tinka schreef
Ik had al die tijd een koordsingel van alpaca, die ligt vrij laag. Die op de foto is langer en toen was ze ook dunner.
Ik heb nu een singel met echt schapenvacht gekocht die ook wat langer is, 2 keer mee gereden en geen wondjes.


Als een paard dikker wordt dan schuift de singel vaak naar voren ( en soms gaat het zadel mee) en dan komt er tegen de elleboog aan, huid ertussen en dan krijg je wondjes.
Maar als je nu de oplossing hebt met een schapenvacht singel dan is dat heel fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 12:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen