Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 437 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Hoelang blijf je in NL? En waar zit je nu?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:29 



 
Profiel   

Nog drie weken, ik verblijf bij mijn ouders in Brabant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:27 



 
Profiel   

Prachtige foto Denies.

Je zult haar wel missen, juniper, of niet? Ik vind het altijd lastig om mijn dieren achter te laten als ik op vakantie ga. Nou ja, de kat is eigenlijk nog moeilijker dan het paard. Paard staat in de kudde en wordt goed verzorgd, die heeft mij niet nodig. De kat hangt enorm aan mij, die is altijd van slag :( .

Maar wel fijn om een tijdje bij je familie en vrienden in Nederland te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:13 



 
Profiel   

Hallo westernbokkers, ik kom weer even binnenvallen. Vroeg me af of er iets bestaat dat je makkelijk je teugels even aan elkaar kunt knopen met 1 of ander passantje of handigheidje zodat je deze niet hoeft te verwijderen bij bijv. longeren?) Ik dacht dat hier iets voor was, maar heb het eigenlijk nooit gevonden :+ dus misschien ben ik wel abuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:45 



 
Profiel   

Clips aan de teugels en dan aan het bit zodat je ze er makkelijk af kan halen :+
Of een 2e (2dehands trainings)hoofdstel.

Geen idee of er wat voor is, maar zo deed ik het altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:58 



 
Profiel   

miereneter schreef
Je zult haar wel missen, juniper, of niet? Ik vind het altijd lastig om mijn dieren achter te laten als ik op vakantie ga. Nou ja, de kat is eigenlijk nog moeilijker dan het paard. Paard staat in de kudde en wordt goed verzorgd, die heeft mij niet nodig. De kat hangt enorm aan mij, die is altijd van slag :( .

Maar wel fijn om een tijdje bij je familie en vrienden in Nederland te zijn!


Ja, met vlagen, en dat is vooral omdat ik het lastig vind om geen zicht te hebben op haar. Vijf weken voor mijn vertrek heb ik haar naar een nieuwe stal verhuisd (groepsstalling), en ondanks dat de stalhoudster me goed op de hoogte houdt is het wel lastig om het allemaal los te laten. Net nadat ik weg was kwamen de dierenarts (vaccinaties) en hoefsmid langs, en vooral tijdens de hoefsmid werkte ze niet echt mee blijbaar. De stalhoudster appte me of ze uberhaupt al ooit bekapt was -O- . Terwijl ze bij mij altijd heel braaf is. Daarnaast is ze vorig jaar tijdens mijn afwezigheid (toen ze nog van de fokster was) heel erg verbrand en uitgedroogd en ik ben bang dat dat nu weer gebeurd (ondanks dat de stalhoudster het in de gaten houdt). Maar ik krijg regelmatig foto's en die zien er altijd goed uit!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:07 



 
Profiel   

Oh heerlijk zo in de groep zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:21 



 
Profiel   

Lekker he! De stal heeft twee van die groepen die samen in een grote paddock met open stal staan. Van april-oktober staat iedere groep een dagdeel op de wei.

Vinden jullie Tulip (te) dun? Ze is van veulen af aan slank geweest, en ze heeft ook nooit die typische spieren gehad die je bij Amerikaanse rassen vaak ziet. Ik had verwacht dat ze in het weide seizoen wat dikker zou worden maar dat gebeurd nog niet echt (maar goed, ze staat dus ook maar een dagdeel op de wei, verder onbeperkt grashooi).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:55 



 
Profiel   

Een jong paard zie ik liever te schraal dan te dik. Noura trok vaak in deze periode van het jaar pas bij. In de winter was het ook zo'n sprietje.
Ik vind haar niet te dun, wel schraal. Maar daar zou ik me nu geen zorgen over maken. Eerst maar kijken wat een paar maanden wei doet. Dan kun je eventueel de winter in wat gerichter bijvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:14 



 
Profiel   

Wat staat ze heerlijk zo juniper! Goede verzorging en goed op de hoogte gehouden worden scheelt zo veel als je er niet bij kan zijn <3
Over schraal, zit ze niet toevallig ook in een groeispurt? Ik vind haar niet ernstig dun ofzo overigens. Die van mij is de lucht in geschoten en staat daardoor ook vrij schraal. Ik hoop dat ze van het gras nog wat in de breedte groeit.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:30 



 
Profiel   

Dat gaat echt wel gebeuren :D
Noura toen ze 1 was
[ img ]

Dit was Noura op 1,5. Die had ook ineens van die stelten dat jaar.
[ img ]

Dit is Noura nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:01 



 
Profiel   

Ik vind die van jullie toch wel wat mooier in de spieren zitten dan Tulip! Hoewel dat waarschijnlijk wel andere type paarden zijn, Tulip's ouders zijn beide ook niet van die typische buffels die je soms ziet.

Hier zie je de moeder een beetje, die levert heel snel in qua spieren als ze niet gereden wordt. Ongeveer een maand (of twee) nadat deze foto genomen is kwam ik terug uit Nederland en toen vond ik dat Tulip veel ingeleverd had in die twee maanden.
[ img ]

Ik heb er zo snel geen goede foto's van, maar hier zo je bijvoorbeeld hoe plukkig haar vacht was. Op mijn verzoek zijn ze toen een tijd binnen gezet (ik heb eventueel nog meer foto's via pb). In mijn gedachten loopt ze nog steeds lichamelijk in te halen van die tijd.
[ img ]

Hier is ze zo'n 6 maanden oud en oogt ze wat minder schraal.
[ img ]

Dit was in het voorjaar ( jesus wat was ze smerig). Ik heb haar in de winter onbeperkt mager grashooi gegeven en 1 plak alfalfa per dag. Daarnaast een balancer en grasbrok, maar geen krachtvoer. Ik probeerde te voeren voor langzame groei maar achteraf gezien twijfel ik of ze niet meer alfalfa had mogen hebben (meer proteine).
[ img ]

Hier was ze net een dag op de nieuwe stal, in de winter krijgen ze onbeperkt alfalfa en in de zomer grashooi plus gras.
[ img ]

En dan nu. Misschien zit ik me druk te maken om niks, ze heeft vorig jaar zo'n last van de zon gehad, daarna in de winter bewust niet rijk gevoerd, en onlangs verhuisd en in een nieuwe kudde beland. Ze heeft heel die tijd netjes gegroeit, tussen november en januarie groeide ze steeds bijna 5-10 cm per maand.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:20 



 
Profiel   

Vergis je niet wat een verhuizing ook doet. Noura is toen ook echt wel wat ingevallen. Ik kan er alleen geen foto's meer van vinden. Maar dat trekt wel bij.
Billen heeft ze altijd wel gehad, maar zij kan zo op de bovenlijn invallen en van die lange benen krijgen. Zeker als er ook nog een groeispurt bij komt.
Ik vind Tulip echt niet mager. Wel een jong groeiend paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:22 



 
Profiel   

Dankje, dat stelt me gerust! Ze is mijn eerste eigen paard (en dan ook nog eens een jonkie) dus dit soort dingen zijn allemaal nieuw voor mij.

Ik sta steeds te kijken als ik foto's/filmpjes zie van een driejarige Noura. In mijn hoofd is ze nog steeds een jaarling. Je wilde haar volgend jaar op gaan pakken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:44 



 
Profiel   

Ja het is snel gegaan hoor. Voor je het weet zijn ze veulen-af en ineens een paard :D

Ik ben al wel bezig met voorbereiden. Maar volgend jaar gaat er op zijn vroegst pas iemand op. Ze is nu weer mooi in verhouding, maar ze heeft elke keer van die groeispurten. En mentaal is ze echt nog een garnaal. Dus vooral dat zijn we ook aan het trainen: omgaan met mentale uitdagingen, nieuwe dingen, afvloeien, enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:58 



 
Profiel   

Nou, voor degene die nieuwsgierig waren of ik verschil merkte met Beeb na haar osteopaat behandeling. YES I DO. Halleluja zeg, wat bizar. Ze ken zowaar ineens wijken en dergelijke. Heb het direct lichtjes meegepakt in het rijden. Ze bewoog überhaupt veel soepeler en wilde gewoon héél héél héél graag. Snap nog steeds niet waarom mensen soms zo'n aversie tegen osteopaten hebben. Maar goed, als ze dezelfde als ik afgelopen september zijn tegen gekomen snap ik het. :Y)

Nog 2,5 week dan mag ik zelf weer even behandelt worden haha. Na 10 weken en straks een half uur behandeling. Zo trots. Twee jaar geleden had ik iedere 6 weken een uur behandeling, dus ook ik knap op *\%/* Geestelijk momenteel alleen niet, maar oké.


Ooh ik kan me voorstellen dat je Tulip erg mist hoor @ Juniper! Zeker omdat jullie afstand echt wel iets verder is dan 1,5 uur autoritje haha. Wel heel tof dat je steeds fotos en dergelijke krijgt. Dat geeft automatisch toch al wat rust :)

Hee Coentjuh, welkom. Gewoon met iedere teugel een knoop zoals je normaal ook doet? Maar dan nu dus met beide teugels rondom de knop. Dan longeer je wel met zadel uiteraard. Zonder zou ik het veel te tricky vinden maar ook dan vaak zat een flinke lus & knoop er in gezien. Maar heel eerlijk .. ik vind dat te tricky en heb dus gewoon een hoofdstel zonder teugels gekocht (mijn longeerhoofdstel, die er wel oké uit moest zien :o? ). Of inderdaad klipteugels, maar dat vind ik niet fijn met rijden.

Wauw wat een plaatjes Juniper! Ik geloof niet dat deze stalhoudster er voor zal zorgen dat ze uitgedroogd raakt. Neus verbranding is lastig, dat is - zeker in een opfok gok ik zo - onmogelijk om bij te houden. Maar uitdroging wel. En bekappen is gewoon een dingetje. Beeb was daar bij sommige smeden vroeger ook echt niet tof mee terwijl ik zo alle hoefjes kon pakken .. maar ondertussen staat ze half slapend, dus no worries. Het is een jong dier. Laat het los!
Ook over het gewicht zal ik me niet druk maken. Jonge dieren gaan alle kanten op dus wellicht net een flinke groeispurt gehad, stress etc .. nou dan zijn ze wat schraler. Prima toch. Ze hoeft niets te doen :P En graatmager is ze niet.

Wat een knapperd Sirius! Dat wilde ik ook .. een wit hoofd :Y)

Wat een tank wordt Noura zeg Daihyo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:26 



 
Profiel   

Leuke foto’s Denies!!!
Weg van je dieren/paard. Inmiddels kan ik het redelijk loslaten en genieten op vakantie door goeie meiden die mijn paard verzorgen, maar eerst echt niet.
Hoe groot is Noura eigenlijk? Ze lijkt echt mega.

Sandra. Kan je geen oud hoofdstelletje gebruiken om te longeren? Of als je die niet hebt een goedkope op de kop tikken?? En anders knoop erin en dan de teugels opbinden bij de keelriem.

Ik ben momenteel lekker bezig met dressuur wedstrijdjes. Mijn wens was om ooit B+1 bij het KNHS te worden. Mijn eerste wedstrijd vorige week gehad en heb nu B+2. Super trots op ons. Nu nog volgende week een FNRS wedstrijdje en dan ga ik weer eindelijk meer focussen op western en dat verder uitbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 18:40 



 
Profiel   

Noura is nu 1.55 denk ik. Misschien iets groter. Ik hoop dat ze op de 1.60 stopt met groeien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 18:43 



 
Profiel   

Oooh jeetje .. komt Beeb met dr 1.48 :') Welke kant is ze eigenlijk op gefokt?

Haha Blackstar ik denk, huh .. B proeven. Maar nu snap ik het haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 18:44 



 
Profiel   

Moeder is een reiner en vader allround. Maar voor een paint is ze wel behoorlijk aan de maat ja :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 18:48 



 
Profiel   

xDenies schreef
Nou, voor degene die nieuwsgierig waren of ik verschil merkte met Beeb na haar osteopaat behandeling. YES I DO. Halleluja zeg, wat bizar. Ze ken zowaar ineens wijken en dergelijke. Heb het direct lichtjes meegepakt in het rijden. Ze bewoog überhaupt veel soepeler en wilde gewoon héél héél héél graag. Snap nog steeds niet waarom mensen soms zo'n aversie tegen osteopaten hebben. Maar goed, als ze dezelfde als ik afgelopen september zijn tegen gekomen snap ik het. :Y)

Nog 2,5 week dan mag ik zelf weer even behandelt worden haha. Na 10 weken en straks een half uur behandeling. Zo trots. Twee jaar geleden had ik iedere 6 weken een uur behandeling, dus ook ik knap op *\%/* Geestelijk momenteel alleen niet, maar oké.


Wat fijn dat een goede behandeling haar zo veel heeft geholpen! En dat jij ook weer vooruit gegaan bent.

xDenies schreef
Ooh ik kan me voorstellen dat je Tulip erg mist hoor @ Juniper! Zeker omdat jullie afstand echt wel iets verder is dan 1,5 uur autoritje haha. Wel heel tof dat je steeds fotos en dergelijke krijgt. Dat geeft automatisch toch al wat rust :)

Ik geloof niet dat deze stalhoudster er voor zal zorgen dat ze uitgedroogd raakt. Neus verbranding is lastig, dat is - zeker in een opfok gok ik zo - onmogelijk om bij te houden. Maar uitdroging wel. En bekappen is gewoon een dingetje. Beeb was daar bij sommige smeden vroeger ook echt niet tof mee terwijl ik zo alle hoefjes kon pakken .. maar ondertussen staat ze half slapend, dus no worries. Het is een jong dier. Laat het los!
Ook over het gewicht zal ik me niet druk maken. Jonge dieren gaan alle kanten op dus wellicht net een flinke groeispurt gehad, stress etc .. nou dan zijn ze wat schraler. Prima toch. Ze hoeft niets te doen :P En graatmager is ze niet.


Dankje, het is ook wel lastig maar aan de andere kant kan ze nu even lekker een jong paard zijn zonder dat ze vanalles moet :P. Ik pak het clicker trainen en het grondwerk straks wel weer op. De weken na de verhuizing (tot ik naar NL ging) heb ik ook niks gedaan, op wat borstelen na. Zelfs dat putte haar al zo erg uit, maar nu is ze weer zichzelf.

Ok, dit klinkt een beetje vies, maar ze verbrand haar lady bits :P . Ze heeft wel pigment op de neus ds dat is geen probleem, maar geen pigment onder haar staart en rondom haar oogleden (daar is die kap voor).
Dan moet ik dus dit doen:
[ img ]
Maar volgens de fokster is dit een typisch veulen ding, dus ik hoop dat het dit jaar minder is. Mocht het niet zo zijn dan heb ik de zinkzalf en vliegendeken al klaar staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:20 



 
Profiel   

Denise: heeft de osteopaat ook nog tips qua voeding gegeven?
Echt super fijn! Heleboel puzzelstukjes op zijn plek :j

Juniper: oh dat is wel een nare plek. Ook niet zoveel tegen te doen denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:24 



 
Profiel   

Sorry even ego post...

Hier vandaag met de les iets super gaafs gedaan wat ik vorig jaar nog niet durfde! Op ons terrein hebben we een cross parcours met natuurlijk een waterbak. Vanwege de warmte dus in de waterbak gereden. Stap, draf en galop. Maar ook vanuit draf uit de waterbak, dan aan springen in galop en een stuk over gras galopperen, en dan terugnemen naar draf en weer de waterbak in. *\o/*
En ja, vorig jaar durfde ik buitenrit niet te galopperen en nu heb ik het gewoon gedaan buiten! *\o/* *\o/*
Zonder angst, zonder er ook maar een seconde over na te denken. Dus blije ik! :D

En zo blij met het paard dat ik rijd en mij het vertrouwen geeft <3

Om even ontopic te blijven, western heb ik al enige tijd niet meer gereden. In juli wil ik dat bij Wendy weer oppakken. Ging me afgelopen periode en nu echt niet lukken vanwege school. In juli is dat klaar, als het goed is, en dan dus meer vrije tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 20:48 



 
Profiel   

@Daihyo: Lastig he...Wat ik doe is smeren met zinkzalf (dat heeft de zelfde werkzame stof als zonnebrand creme maar blijft wat langer zitten), en eventueel een vliegendeken met staartflap omdoen. Dat is dan wel warm, maar beter dan steeds verbranden.

@ Zertab: Wat gaaf! Dat klinkt echt super leuk! En kwap dat je je angst overwonnen hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 20:57 



 
Profiel   

Hallo allemaal

Is er iemand in dit topic die mij zou kunnen met informatie over de APHA en het overschrijven van een paard? Ik ben volledig nieuw in dit wereldje en heb überhaupt nog nooit een paard gehad met stamboekpapieren. Mag uiteraard ook via PB :)
Ik lees op internet verschillende dingen, ook dat de vorige eigenaar blijkbaar iets moet tekenen bij de overdracht?
Het paard staat nogal ver weg en ik wil graag alles in één keer regelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 437 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen