Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 438 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

Change03 schreef
Hallo allemaal

Is er iemand in dit topic die mij zou kunnen met informatie over de APHA en het overschrijven van een paard? Ik ben volledig nieuw in dit wereldje en heb überhaupt nog nooit een paard gehad met stamboekpapieren. Mag uiteraard ook via PB :)
Ik lees op internet verschillende dingen, ook dat de vorige eigenaar blijkbaar iets moet tekenen bij de overdracht?
Het paard staat nogal ver weg en ik wil graag alles in één keer regelen.

Misschien kan de Dutch Painthorse Club (DPHC) je hiermee helpen? :) https://www.dphc.nl/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:07 



 
Profiel   

Ooh jeetje Juniper, dat had ik even niet verwacht haha. Dat is wel een dingetje, ik snap het. De natuur is soms een bijzonder ding.

Nee niet perse Daihyo, alleen dat ik moest uitkijken met protein(?) dat het geen vierkant paard wordt ofzo. Dat vond ze met veel Quarters, dat is ook niet goed voor de benen en dergelijke. Eigenlijk hetgeen wat ik naar je appte.

Tof Zertab :)

Je zou inderdaad eens een Nederlandse organisatie kunnen aanschrijven Change. Ik heb toen heel fijn hulp gehad bij de NQHA, kan me niet voorstellen dat een Nederlandse organisatie voor Painthorses niet ook behulpzaam zal zijn!
Overigens was ook de amerikaanse organisatie heel vriendelijk. Gewoon een emailtje sturen denk ik zo. Maar het is niet heel gek dat een vorige eigenaar moet tekenen, volgens mij heeft dat met de stamboom te maken en niet zo zeer het paspoort. Beeb werd gelijk op mijn naam gezet dus ik heb niets hoeven omzetten. Alleen het paspoort zelf aanvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:48 



 
Profiel   

Ja teveel eiwit is ook niet goed. Maar dan moet je echt wel veel meer voeren dan je nu doet :j :D

Change: heb je de stamboekpapieren? Daar staat het op volgens mij. En daar moet inderdaad de vorige eigenaar ook tekenen. Dan stuur je de papieren op naar Amerika en na een (in mijn geval hele lange) tijd krijg je ze weer thuis gestuurd op jouw naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:51 



 
Profiel   

Change: heb je pb gedaan, je kan tegenwoordig gewoon online registreren bij het APHA.

Ik heb zo ook mijn beide veulens (2016 & 2019) geregistreerd, veel sneller dan via de post :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:57 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ben er inderdaad met jullie hulp uitgekomen :) Vind het erg spannend. 3 jaar, net zadelmak en ik die 0,0 van de western discipline kent. Wish me luck :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:35 



 
Profiel   

Ik kom hier ook binnen vallen !
Of ik echt puur n western ruiter ben, weet ik niet - maar het is van alle disciplines wel de hoek waar ik me het meest thuis voel.

Sinds 1,5 week ben ik namelijk ook (weer) ruiter, ben mn paardje aan het beleren en dat gaat heel fijn en vlot. Ik lees en klets hier graag mee als dat mag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 14:39 



 
Profiel   

xDenies schreef
Ooh jeetje Juniper, dat had ik even niet verwacht haha. Dat is wel een dingetje, ik snap het. De natuur is soms een bijzonder ding


Ja, lekker he :P. 'Wat heb jij vandaag gedaan? Ik heb de pruim van mijn paard lekker ingesmeerd'.

@Change: Gefeliciteerd! Je hebt dus een nieuw paard gekocht? Waar ga je les nemen?

@Swartbeessie: Welkom! Wat voor paard heb je?

Tulip heeft gisteren haar eerst grondwerkles met de trainer gehad, omdat ze laatst zo lastig deed bij de hoefsmit. Blijkbaar is ze heel meewerkend tot ze vindt dat ze iets 'moet' doen, en gaat dan in protest. Niet heel raar voor een jaarling, maar wel het juiste moment om even hulp in te schakelen.

Ze voelde zich na de training een beetje gepikeerd :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 15:22 



 
Profiel   

Hier staat mn training weer op een lager pitje, Frosty wilde weer vakantie en heeft zichzelf gruwelijk lelijk aangetikt en nu dus n fikse jaap op de binnenkant van dr achterbeen zitten...

Leuk joh, jonkies :P

Welkom swartbeesie! Leuk nog een jonkie :)

Mijn draakje afgelopen dinsdag tijdens onze square pen sessie
[ img ]

Tijdje geleden alweer maar deze is ook wel grappig
[ img ]

Stoppen kan ze als de beste (spinnen ook)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:55 



 
Profiel   

Lijkt Frosty nou een beetje op d'r moeder? Qua karakter? En qua rijden?

Welkom Swartbeesie! Heb je een foto van je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 17:17 



 
Profiel   

Jups, al is ze wel cooler dan dr moeder was so far....

Karakter is het op en top mama, kwa rijden denk ik dat ze iets meer van papa meegekregen heeft want ze is slim, leergierig en denkt na voordat ze iets doet... ze heeft dan weer wel de Jill grapjes (als ze iets moet doen, dat moeilijk vind en dan iets totaal anders (nog moeilijkere oefeningen) uit dr hoge hoed tovert).

Het is iig altijd lachen met dr :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:11 



 
Profiel   

Leuk zo'n warm welkom!
En wat een mooie paardjes komen voorbij...

[ img ]

Niet de mooiste foto, wel de meest recente. Vanochtend voor de 8e keer opgestapt, het was de 5e keer in beweging en de 4e keer in het bos.

We draven nu lekker ontspannen buiten, eigenlijk gaat het boven verwachting goed. Zo relaxt en safe. Ik ben enorm trots op haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:56 



 
Profiel   

Welkom swartbessie, die ziet er leuk uit! Wat is haar naam?

Door omstandigheden tijdje niet gereageerd.. toevallig kreeg ik laatst een appje van een oud stal genoot of ik haar merrie (quarter) zou willen rijden. Die mocht wel wat extra beweging gebruiken.

Vanochtend proefritje gemaakt en ging goed! Echt een merrie merrie maar wel controleerbaar zeg maar. Wel lastig weer op stal te zijn.. maar scheelt wel dat ik alles en iedereen en de omgeving al ken.

Meet dus Scarlett, vanaf nu mijn bijrijdpaard. Heel raar om dat te zeggen :+ maar was wel heerlijk om zorgeloos het bos in te gaan en weer galopje te doen! Morgenochtend ga ik weer en dan 1 a 2 keer per week
[ img ]
[ img ]

Voor de scherpe mensen is dat inderdaad geen western zadel maar en australian stock saddle :') zit erg lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:22 



 
Profiel   

Wat fijn Lagonda!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:46 



 
Profiel   

Wat leuk Lagonda, genieten!
Jullie zien er samen ook heel fijn uit, fijn zacht.

Lagonda schreef
Welkom swartbessie, die ziet er leuk uit! Wat is haar naam?

Dankjewel! Ze heet Fee, volle naam Folly's Fairy Moon. Het is een heel fijn gelukte mix arabier Tennessee Walker (oa).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:25 



 
Profiel   

Wat gaaf Lilian!! Super blij voor je!
Leuke naam ook!

En die palomino is mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:54 



 
Profiel   

Dankjullie <3
Het is super dubbel maar wel fijn weer te rijden

Swartbeessie: leuk! Heeft ze ook de extra gang of dat dan niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:04 



 
Profiel   

Flat walk zit er wel in, ik vermoed met wat oefenen ook wel running walk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:13 



 
Profiel   

Bestaan er pads van 100% katoen? De verzorg Haflinger van mijn vriendin kan alleen katoen verdragen, voor de rest is hij allergisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:11 



 
Profiel   

Swartbeessie, leuk! Ik ben echt fan van gangenpaarden. Als ik ooit weer een paard ga kopen ga ik eerst bij de Rocky's kijken, heb ik veel mee gewerkt en heerlijke paarden.

Bellatrix, geen idee... Niks via google? Anders aan Eurohorse of Arthurs ofzo vragen?

Vandaag alleen op pad geweest met Scarlett, heerlijk zo een chille eigenaresse (nog steeds raar dit :+ ). Ze was een stuk pittiger vandaag, versnelling bij in galop. Maar toen vroeg ik ook versnelling bij en toen was het grapje klaar :D
[ img ]
[ img ]

Volgens mij nooit gedeeld maar ik had ook tattoo van T laten zetten in mei, zo is hij altijd bij mij <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:20 



 
Profiel   

Zo fijn dat je weer lekker kan rijden hoor!

Mooi die tattoo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:28 



 
Profiel   

Nog dank Daihyo en Blackstar, mijn uitleg was eigenlijk niet goed. Ik heb teugels met clips dus die doe ik er makkelijk af tijdens longeren. Maar als ik mijn (jonge) paardje achter mij aan wil laten lopen dan doe ik de teugels over zijn hals en omdat ze er dan soms afvallen (gelukkig bitloos) zocht ik een oplossing. Natuurlijk een knoop erin maar dat zakt altijd naar 1 kant en dat staat tie mij zo aan te kijken met 'help vrouwtje wat moet ik nu'. Ik heb nog een simpel los passantje gevonden dat ga ik eens proberen.

Jij trouwens nog een smallere singel gevonden Blackstar?

Wauw wat een speciaal aandenken Lagonda. Heel mooi..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:50 



 
Profiel   

Ik zoek nog een western combinatie voor zaterdag. O:)
Kootwijkerzand. 19.30. Groepsshoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:54 



 
Profiel   

Ik heb nu zo’n singel van alpaca wol ?? Allemaal touwtjes in een rechte opstelling. Werkt goed, heel af en toe nog een plekje maar denk dat die eerder van de neopreen singel van het barebackpad is.

Fijn Lagonda.
Welkom Swartbeessie. Knap paard heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 19:30 



 
Profiel   

Sorry, even een ego post, maar ik reageer altijd op veel andere dus voor een keer mag dat best :P

Wij zijn klaar met die hitte! Maar hebben toch ons best gedaan om er wat van te maken. Dus, aan de hand naar het bos - lekker poedelen. Dat aan de hand was niet zo'n succes want ze had echt wat overtuiging nodig (geloof me, in t bos is het koeler haha) dus op de terugweg maar er op geklommen en dat vond ze toch ook best prima :P
Ze is tot haar rug het water in gegaan dus ze had echt optimaal gebruik gemaakt van het effies afkoelen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

God wat kan ik toch van dr genieten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 16:21 



 
Profiel   

Oh wat lekker dat je dat in de buurt hebt! Hoe ben je erop geklommen dan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 16:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 438 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen